Quick Transformation Program II (Lean Green Belt®)
Quick Transformation Program II (Lean Green Belt®)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Program Quick Transformation Program adresowany jest do osób, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zarządzania, Lean / Kaizen / Ciągłego Doskonalenia, usprawniania i automatyzacji procesów procesów produkcyjnych i procesów wsparcia. Organizowane przez nas szkolenie kierowane jest do właścicieli firm, którzy chcą stale rozwijać swoje przedsiębiorstwa, do managerów i osób aspirujących do tej roli, zainteresowanych wykorzystywaniem najnowszych trendów w zakresie zarządzania.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji31-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi94
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest doskonalenie kompetencji zarządczych i przywódczych w obszarze Lean / Kaizen / Ciągłego doskonalenia oraz przygotowanie kadry managerskiej do podjęcia działań optymalizacyjnych w swojej organizacji. Do programu mogą zostać zakwalifikowane osoby nie pełniące funkcji managerskich pod warunkiem, że wykazują zainteresowanie objęciem takiej roli w przyszłości.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wdraża filozofię Lean Management na poziomie całej organizacji. | Kryteria weryfikacji Rozumie i wykorzystuje w codziennej pracy metody i narzędzia z zakreu Lean Manament. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje, organizuje i wdraża narzędzia doskonalące procesy. | Kryteria weryfikacji Planuje, organizuje i wdraża narzędzia ciągłego doskonalenia procesów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Opracowuje i wdraża misję, wizję i cele organizacji. | Kryteria weryfikacji Definiuje i projektuje misję, wizję i cele organizacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Projektuje struktury spotkań typu Boardmeeting. | Kryteria weryfikacji Projektuje i prowadzi spotkania typu Boardmeeting. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Opracowuje matryce kompetencji. | Kryteria weryfikacji Organizuje i nadzoruje matryce kompetencji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wypracowuje standard zarządzania wizualnego. | Kryteria weryfikacji Wprowadza standardy zarządzania wizualnego. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Opracowuje mapy stanu obecnego AS-IS. | Kryteria weryfikacji Usłudze projektuje i uaktualnia mapy stanu obecnego AS-IS. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Identyfikuje problemy oraz wąskie gardła w procesach. | Kryteria weryfikacji Usłudze definiuje problemy oraz wąskie gardła w procesach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przygotowuje Road Map wdrożenia zmian procesowych z rekomendowanymi zmianami i oczekiwanymi efektami. | Kryteria weryfikacji Projektuje Road Map wdrażania zmian I nadzoruje ich implementację. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Tworzy rutyny i standardy pracy managerów i liderów. | Kryteria weryfikacji Projektuje rutyny I standardy pracy managerów I liderów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Charakteryzuje się wzrostem efektywności, terminowości i jakości realizowanych procesów. | Kryteria weryfikacji Zwiększa efektywność, terminowość I jakość realizowanych procesów. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Ocenia wzrost zaangażowania i satysfakcji pracowników. | Kryteria weryfikacji Ocenia wzrost zaangażowania I satysfakcji pracowników. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 0 (Wprowadzajacy)
KICK OFF – JAK ZACZĄĆ
- Moduł projektowy, pozwalający na rozpoczęcie działań w celu usprawnienia procesu i zdobycia certyfikatu Lean GreenBelt ®
- Zrozumienie przebiegu programu rozwojowego LGB
- Praktyczne wskazówki dotyczące następnych kroków
- Wytyczne do wyboru procesu, który zapewni możliwości nauki metody w życiu realnym oraz da potencjał na wygenerowanie oszczędności
- Dobór zespołu – charakterystyka członków zespołu, którzy wraz z liderem będą wytrwale dążyli do sukcesu
- Budowanie harmonogramu prac projektowych
- Kontrakt 5R dla zespołu projektowego
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność budowania zespołu w oparciu o 5R – Kierunek, Ramy, Role, Reguły, Relacje
- Zrozumienie roli lidera w budowaniu efektywnych i zaangażowanych zespołów
ZADANIE PRAKTYCZNE:
- Wypełnienie Karty Inicjatywy
- Wybór procesu do usprawnienia
- Dobór zespołu oraz 5R dla zespołu projektowego
Moduł 1
PODSTAWY LEAN
- Świadomość roli pracowników i liderów w ciągłym doskonaleniu procesów
- Lean vs. Narzędzia lean vs. Kultura Lean vs. Strategia Lean
- 5 elementów Strategii Lean
- Wartość dodana, marnotrawstwo oczywiste oraz marnotrawstwo ukryte
- Uprawomocnienie do identyfikowania i eliminacji marnotrawstwa
- 9 typów marnotrawstwa
- Nauka kwestionowania Status Quo
- Jak angażować pracowników w codzienną identyfikację marnotrawstw oraz poszukiwanie rozwiązań problemów?
- One Step Ahead – rekonesans przed analizą
OBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność identyfikacji marnotrawstwa oraz wartości dodanej w procesie
- Zrozumienie warunków docelowych, na których opiera się kultura Ciągłego Doskonalenia
ZADANIE PRAKTYCZNE:
- Identyfikacja najczęściej występujących marnotrawstw w organizacji
Moduł 2
DIAGNOZA STANU OBECNEGO – CZĘŚĆ 1
- Lean 3D – diagnoza, dopasowanie, doskonalenie
- Budowanie konsensusu z zespołem
- Mapowanie procesu:
- Identyfikacja portfolio procesów / matryca rodziny produktów
- SIPOC
- VSM / Makigami
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność identyfikowania obszaru z potencjałem do wzrostu efektywności
- Zdolność do identyfikacji wąskich gardeł mających wpływ na efektywność procesu
- Umiejętność dopasowania rodzaju mapowania do specyfiki branży
ZADANIE PRAKTYCZNE:
Stworzenie mapy wybranego procesu wraz z bazowymi pomiarami (Voice of Customers vs. stan obecny) i identyfikacją wartości dodanej i marnotrawstw
Moduł 3
DIAGNOZA STANU OBECNEGO – CZĘŚĆ 2
- Szczegółowa analiza efektywności i jakości procesów i zespołów
- Dobór odpowiednich narzędzi do wykorzystania w trakcie diagnozy:
- Analiza Cycle Time vs. Takt Time
- Audyt pracy standaryzowanej
- SWCS/SWS
- Ocena efektywności wykorzystania zasobów ludzkich
- MOS/ODIL
- Span of Control – efektywność struktury organizacyjnej
- Analiza przerwań
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność wyliczania potencjału do wzrostu efektywności procesu i zespołu
- Umiejętność doboru narzędzi analitycznych do specyfiki branży i procesu
ZADANIE PRAKTYCZNE:
Przeprowadzenie kompleksowej diagnozy stanu obecnego na wybranym procesie z wykorzystaniem wybranych narzędzi analitycznych
Moduł 4
EKSPERYMENTY PDCA
- Metodologiczne podejście do rozwiązywania problemów
- Dobór najlepszego podejścia do problemów wynikających z analizy procesu
- Schemat FPR – Fakty, Przyczyny, Rozwiązania
- Eksperymenty PDCA
- Wybrane narzędzia Problem Solving: 5x Dlaczego, Diagram Ishikawy, FTA, Burza mózgów, PVA
- Metodyka moderowania zespołów rozwiązywania problemów
- Stworzenie planu wdrożeń wraz z oceną ich materialnego wpływu na proces
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność wyboru najskuteczniejszego podejścia w zależności od typu problemu
- Umiejętność projektowania stanu przyszłego i przeprowadzania eksperymentów zgodnie z cyklem PDCA
ZADANIE PRAKTYCZNEE:
- Zaprojektowanie stanu przyszłego wraz z eksperymentami w oparciu o pełen cykl PDCA
Moduł 5
EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PROCESEM
- Siła zarządzania wizualnego
- Utrzymanie zmiany poprzez regularną identyfikację
- i rozwiązywanie problemów w procesie
- Problemy zamiast pomysłów
- Boardmeetingi – Efektywne spotkania zespołowe
- Cykl Cel – Wynik – Kaizen
- Jak stale mierzyć, czy przeprowadzane eksperymenty przynoszą oczekiwane rezultaty
- Weryfikacja eksperymentów PDCA
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność zaprojektowania i uruchomienia systemu zarządzania efektywnością pracy
- Poznanie standardu pracy lidera w oparciu o spotkania typu Boardmeeting
ZADANIE PRAKTYCZNE:
- Przygotowanie tablicy do Boardmeetingów pokazującą cykl PDCA
- Przygotowanie prezentacji do certyfikacji
Egzamin teoretyczny
Obrona prac projektowych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Moduł 0 (Wprowadzający) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Moduł 1 PODSTAWY LEAN | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Moduł 1 PODSTAWY LEAN | Prowadzący Paweł Maciąg | Data realizacji zajęć 26-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Moduł 2 DIAGNOZA STANU OBECNEGO – CZĘŚĆ 1 | Prowadzący Paweł Maciąg | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 DIAGNOZA STANU OBECNEGO – CZĘŚĆ 1 | Prowadzący Paweł Maciąg | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Moduł 3 DIAGNOZA STANU OBECNEGO – CZĘŚĆ 1 | Prowadzący Paweł Maciąg | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Moduł 3 DIAGNOZA STANU OBECNEGO – CZĘŚĆ 2 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Moduł 4 EKSPERYMENTY PDCA | Prowadzący Paweł Maciąg | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Moduł 4 EKSPERYMENTY PDCA | Prowadzący Paweł Maciąg | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Moduł 5 EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PROCESEM | Prowadzący Paweł Maciąg | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Moduł 5 EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PROCESEM | Prowadzący Paweł Maciąg | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Zakończenie i certyfikacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto12 718,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto10 340,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto135,30 PLN
- Koszt osobogodziny netto110,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Maciąg
DOŚWIADCZENIE
Jako zewnętrzny konsultant pracował w ciągu 8 ostatnich lat dla Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Audi.
Posiada doświadczenie z zakresu programowania robotów przemysłowych KUKA, ABB oraz FANUC zgodnie z obowiązującymi standardami.
Zna procesy spawania, klejenia, wkręcania, pomiarów kamerami obiektów obrabianych, przenoszenia oraz automatyzacji.
Jest absolwentem akademii Lean Passion i certyfikowanym posiadaczem Lean Green Belt.
Grażyna Potwora
Ukończyła Psychologię na Uniwersytecie Śląskim. Jest konsultantem Lean. Od prawie 22 lat pracuje jako Project Manager i Senior Expert w transformacjach procesów produkcyjnych i usługowych. Lubi także trenować i przygotowywać nowe produkty treningowe.
DOŚWIADCZENIE
• Od 2010 roku związana z Leanpassion. Wcześniej 12 lat prowadziła własną firmę konsultingową: Polskie Centrum Produktywności Sp. z o.o. Jeszcze wcześniej, była dziennikarką radiową i prasową. Od 2023 roku członek władz Stowarzyszenia Lean Management Polska. Wykładowca – praktyk na studiach podyplomowych UMK w Toruniu i Uniwersytetu WSB Merito.
• Specjalizuje się z jednej strony w narzędziach Lean (Problem Solving, Systemy Sugestii, SMED, 5S, pomiary procesu).Z drugiej strony angażuje się w miękkie i kulturowo –transformacyjne elementy Lean.
• Pracowała m.in. dla: Pipe Life, Arcelor Mittal; Spomlek, Indykpol, Wavin, Ruber, MWiK Bydgoszcz, Solaris, Adamed, Ichem, Hochland, Saint Gobain Group, Pfleiderer, Sweedwood Poland, Bongrain Group, Lajkonik Snacks – Bhalsen, Heinz Polska, PZU, Herbapol Lublin; Norma Polska, Liberty Direct, Forte; Maspex/ Lubella, PSA Finance Polska, Thermoplast, Essillor Optical Laboratory, TCL Operations Polska, Humax Polska, DB Schenker; Metinvest(Ukraina), Synthos, Ponar, Proama, Iglotex, Stock Polska, Czanieckie Makarony, Wavin.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Metody i tematyka są dopasowane do indywidualnych potrzeb uczestników oraz potrzeb i celów strategicznych firmy.Wszystkie materiały dla uczestników szkolenia zapewnia Leanpassion sp. Z o.o. Przykładowe materiały, które zostaną wykorzystane podczas warsztatwów: prezentacje multimedialne, ebook “Leadership Guidebook”, materiały wideo, templaty i arkusze Excel.
Informacje dodatkowe
Zajęcia prowadzone są w godzinach zegarowych.
Adres
Adres
Dostęp do internetu
Projektor multimedialny
Filpchart + markery kolorowe
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi