szkolenie: KOMUNIKACJA I ASERTYWNOŚĆ - jak dbać o swoje granice i dobrze współpracować w zespole? Praktyczne warsztaty szkoleniowe
szkolenie: KOMUNIKACJA I ASERTYWNOŚĆ - jak dbać o swoje granice i dobrze współpracować w zespole? Praktyczne warsztaty szkoleniowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Skierowanie do: menedżerów, właścicieli firm, pracowników biurowych i przedstawicieli handlowych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do skutecznej komunikacji w różnych sytuacjach biznesowych, uczy być wrażliwym na sygnały wysyłane przez współpracowników, jak być przekonującym dla klientów. Zwiększenia kompetencji w zakresie komunikacji międzyludzkiej i wywierania wpływu na ludzi. Uczestnicy nauczą się stosować podstawowe zasady komunikacji asertywnej, dzięki czemu unikną wielu niepotrzebnych konfliktów.Szkolenie jak sobie radzić z psychomanipulacją oraz poznanie praw i technik perswazji.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady asertywnej postawy | Kryteria weryfikacji Opisuje kluczowe zasady asertywnej postawy, takie jak wyrażanie własnych opinii i uczuć bez naruszania praw innych.Analizuje różnice między asertywnością, agresywnością i biernością. Praktykuje asertywne zachowania w różnych sytuacjach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Definiuje etapy efektywnego porozumiewania się | Kryteria weryfikacji Opisuje etapy procesu komunikacji, od inicjacji rozmowy do jej zakończenia.Identyfikuje bariery w komunikacji i proponuje sposoby ich przezwyciężenia. Stosuje zasady efektywnej komunikacji w praktyce. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozróżnia narzędzia pozwalające na skuteczne radzenie sobie w sytuacjach trudnych związanych z komunikacją | Kryteria weryfikacji Identyfikuje techniki radzenia sobie z konfliktami i trudnymi rozmowami.Opisuje narzędzia takie jak mediacja, negocjacje i aktywne słuchanie. Praktykuje stosowanie tych narzędzi w symulowanych sytuacjach trudnych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozróżnia jak zmienić komunikat bierny lub agresywny na asertywny | Kryteria weryfikacji Analizuje przykłady komunikatów biernych, agresywnych i asertywnych.Praktykuje przekształcanie biernych lub agresywnych komunikatów na asertywne. Ocenia skuteczność komunikacji asertywnej w różnych sytuacjach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Definiuje typy osobowości w biznesie | Kryteria weryfikacji Opisuje różne typy osobowości według popularnych modeli (np. MBTI, DISC).Analizuje, jak różne typy osobowości wpływają na styl komunikacji i współpracę. Stosuje wiedzę o typach osobowości do dostosowywania stylu komunikacji w biznesie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje techniki asertywności | Kryteria weryfikacji Opisuje techniki asertywności, takie jak asertywne wyrażanie potrzeb, odmowa i negocjacje.Praktykuje stosowanie tych technik w codziennych sytuacjach zawodowych. Ocenia efektywność zastosowanych technik asertywności. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje techniki komunikacji perswazyjnej | Kryteria weryfikacji Opisuje techniki komunikacji perswazyjnej, takie jak storytelling, argumentacja i retoryka.Stosuje techniki perswazyjne w prezentacjach i negocjacjach. Analizuje skuteczność perswazyjnej komunikacji w osiąganiu celów biznesowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warsztat pozwala zrozumieć, na czym polega precyzja przekazu, poznać wpływy mowy ciała i wyrażanych emocji na jego skuteczność. Uczy asertywności i reakcji na agresywną krytykę. Pokazuje jak sobie radzić z różnymi typami współpracowników.
Uczestnicy dowiedzą się:
- Jak szanować siebie?
- Jak pilnować, by nie być wykorzystanym?
- Dowiesz się i przećwiczysz schemat asertywnej rozmowy.
- Poznasz techniki dbania o swoje granice.
- Jak mówić by być dobrze zrozumianym ?
- Jak dbać o swoje potrzeby, by nie urazić innych ?
W trakcie szkolenia z asertywności uczestnicy poznają i przećwiczą umiejętności dbania o swoje prawa, przyjmowania krytyki i pochwał, a także wyrażania uczuć i opinii. Umiejętności poznane na treningu znajdą zastosowanie w pracy, a jakość wzajemnej komunikacji i współpracy na zawsze się zmieni.
W czasie warsztatów:
- przećwiczysz budowanie jasnego, precyzyjnego komunikatu, czyli: formułowanie komunikatów
- dowiesz się jak dopasowywać komunikat do rodzaju i treści komunikatu
- dowiesz się jak unikać błędów i barier w komunikacji
- dowiesz się jak zmienić komunikat bierny lub agresywny na asertywny
- dowiesz się jak radzić sobie z emocjami w czasie trudnych sytuacji
- poznasz techniki asertywności i łatwiej będzie Ci prosić, argumentować, odmawiać i dawać informację zwrotną
- dowiesz się jak radzić sobie z krytyką wyrażoną nie wprost i będziesz wiedział, jak stawiać granice w trudnych sytuacjach
Komunikacja interpersonalna:
Kłody pod nogi, czyli bariery w komunikacji
Stereotypy – przed czym nas chronią, a przed czym powstrzymują?
Ciotka-Plotka i jej rola w procesie komunikacji oraz sposoby reagowania na nią.
Ach, ten temperament! – rola temperamentu i aspektów osobowościowych w komunikacji
Intencja rozmówcy a styl komunikacji
Postawy i umiejętności osoby komunikatywnej
Znaczenie komunikacji niewerbalnej (gesty, mimika, postawy) – analiza znaczenia
Dobór słów - zwrotny „parzące” i zwrotny „kojące”
Nie tym tonem! - Znaczenie komunikacji wokalnej
Coś tu nie gra? - Dysonanse w komunikatach werbalnych i niewerbalnych
Aktywne słuchanie drogą do zrozumienia – podstawowe zasady i techniki aktywnego słuchania
Zasada KISS – czyli jak krótko i zwięźle przekazać komunikat.
Sztuka zadawania trafnych pytań.
Sztuka parafrazy i oddania pytania.
Problemy związane z różnymi typami charakterów.
Czy wszystko nadaje się do powiedzenia? – nieumyślne wzniecanie pożarów komunikacyjnych.
Komunikacja perswazyjna.
Komunikaty jednostronne i dwustronne.
Zachowania oparte na emocjach.
Komunikaty emocjonalne i racjonalne.
Dane obiektywne i subiektywne.
Oddziaływanie na zmysły.
Zadawanie pytań otwartych, zamkniętych i sugerujących.
Język korzyści.
Presupozycje.
Typy osobowości biznesowych
Czym jest osobowość i temperament Osobowość a kompetencje zawodowe.
Wpływ cech osobowości i temperamentu na potencjał zawodowy człowieka.
Rola dopasowania osobowościowego pracownika do stanowiska i miejsca pracy.
Przegląd nowoczesnych teorii i koncepcji osobowości.
Szesnaście typów osobowości i temperamentu w koncepcji MBTI (the Myers-Briggs Type Indicator), opartej na osiągnięciach C.G.JungaOkreślanie typu osobowości – proste metody diagnozy typu osobowości.
Asertywność w sytuacjach stresowych
Postawa asertywna (nastawienie do siebie, drugiego człowieka i życia).
Zachowanie asertywne a zachowanie nieasertywne (bierne, agresywne, manipulacyjne).
Czynniki hamujące asertywność.
Asertywność w kontaktach z klientami i współpracownikami.
Wzmacnianie motywacji do rozwijania asertywności.
Rozpoznanie obszarów interakcji społecznych, w których osoba zachowuje się asertywnie i nieasertywnie.
Rozwijanie postawy asertywnej:
Praca z „hamulcami” asertywności.
Budowanie i wzmacnianie pozytywnego obrazu siebie,
poszerzanie samowiedzy.
Życie w zgodzie ze swoimi wartościami.
Wytyczanie realistycznych celów.
Dbanie o siebie, kontakt ze swoimi uczuciami.
Rozwijanie samokontroli.
Wzmacnianie umiejętności wyboru.
Rozwijanie umiejętności asertywnego zachowania się w różnych sytuacjach społecznych:
Przedstawianie swojego stanowiska.
Mówienie „nie”.
Przyjmowanie krytyki, sztuka konstruktywnego krytykowania.
Dbanie o swoje prawa.
Odpowiadanie na komplementy.
Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym. Uczestnik potrzebuje samodzielnego stanowiska komputerowego z dostępem do internetu, więcej informacji przy warunkach technicznych.
Szkolenie obejmuje 14 godzin zegarowych szkolenia tj. 16 godziny dydaktycznych, gdzie jedna godzina dydaktyczna to 45 minut.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Komunikacja interpersonalna | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 przerwa | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Postawy i umiejętności osoby komunikatywnej | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 przerwa | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Aktywne słuchanie drogą do zrozumienia – podstawowe zasady i techniki aktywnego słuchania | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 przerwa | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Komunikacja perswazyjna | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Typy osobowości biznesowych | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Asertywność w sytuacjach stresowych | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 przerwa | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Rozwijanie postawy asertywne | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Rozwijanie umiejętności asertywnego zachowania się w różnych sytuacjach społecznych | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący Anna NIZIOŁ | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto2 324,70 PLN
- Koszt usługi netto1 890,00 PLN
- Koszt godziny brutto145,29 PLN
- Koszt godziny netto118,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna NIZIOŁ
Sprzedaż i obsługa klientów – psychologia sprzedaży, negocjacje, szkolenia
menedżerskie, komunikacja interpersonalna i asertywność, mediacje, budowanie
zespołów. „Jestem trenerką z ponad 5-letnim doświadczeniem w biznesie. Przez wiele lat
pracowałam w obszarze HR wspierając swoich klientów w procesie rekrutacji oraz
wdrażania nowych pracowników - obecnie wykorzystuję nabytą wiedzę szkoląc kadry
zarządzające i handlowców”.
WYKSZTAŁCENIE prawnicze i psychologiczne.
Od 2008r. prowadzi treningi menedżerskie z zakresu:
• Kompetencje przywódcy
• Budowanie zespołu i role w zespole
• Mobinngu
• Konflikty w zespole i sytuacje stresowe
• Informacja zwrotna i elementy rozmowy motywującej
• Ustalanie celów i strategia realizacji zespołów, zarządzanie przez cele
• Motywacja pozafinansowa
• Zarządzanie czasem
• Rekrutacja pracowników dla menedżerów
• Wspieranie morale zespołu w obliczu outplacementu
Prowadzi także rekrutacje i selekcje kandydatów na stanowiska menedżerskie, w tym Assessment Centre oraz Development
Centre. Prowadzi Coaching Grupowy z kluczowymi zespołami zarządzającymi, w tym także z zespołami biznesowymi
znajdującymi się w kluczowym momencie funkcjonowania organizacji (min. Grupa Curate).
Jest supervisorem na zebraniach zespołu.
Opracowuje, wdraża i realizuje programy treningów menedżerskich (branża farmaceutyczna).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Szkolenie będzie rejestrowane/ nagrywane w celu umożliwienia monitoringu i kontroli przez instytucję nadzorującą realizację usług z dofinansowaniem. Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku w wyżej wymienionych celach.
- Sposób realizacji zajęć ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu itp.
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW
- skrypty szkoleniowe (w formie elektronicznej)
-
karty pracy do ćwiczeń
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom.
Każdy uczestnik otrzymuje do dwóch dni przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online.
Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari).
Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w czasie szkolenia oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego.
Uczestnicy widzą i słyszą siebie wzajemnie. Mogą brać aktywny udział w szkoleniu. Uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu.
Uczestnicy rozmawiają, wymieniają doświadczanie mają aktywny kontakt z grupą i trenerem.
Dodatkowo wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online.
Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie). Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg harmonogramu szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie link oraz wpisanie imienia i nazwiska
Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć do szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych
W trakcie szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego
❕Jak przygotować się do szkolenia:
- sprawdź łącza internetowego, zadbaj o jego dobrą jakość
- przygotuj
- miejsca na czas szkolenia, gdzie możesz się skupić
- notes, długopis
- szklanka wody czy kawa/herbata
- pamiętaj, by twój sprzęt był naładowany.
- opcjonalnie wydrukuj ćwiczenia, jakie dostaniesz przed szkoleniem, aby na bieżąco pracować z trenerem i grupą
- kamera i mikrofon ułatwiają pracę i integrację, zwykle każdy uczestnik ma włączoną kamerę i dostęp do mikrofonu, dlatego sprawdź, czy działaj u Ciebie.