Szkolenie - Ochrona sygnalistów - jak przygotować się do wdrożenia nowych przepisów
Szkolenie - Ochrona sygnalistów - jak przygotować się do wdrożenia nowych przepisów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów organizacyjnych i działów zgodności,
działów zarządzania wiedzą oraz osób zajmujących się zgodnością i tworzeniem procedur
w organizacji czy urzędzie, pracowników działów prawnych oraz osób zajmujących się
ochroną danych osobowych, a także działów HR i kadr (w związku z wprowadzeniem
możliwości ochrony sygnalistów w sprawach dotyczących prawa pracy). - Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji06-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu specjalisty ds. obsługi Klienta, doradcy Klienta, recepcjonisty, sekretarki, przedstawiciela handlowego, specjalisty ds. sprzedaży i innych zawodów związanych z obsługą Klientalub uzupełnienie wiedzy osób, które już takie funkcje sprawują poprzez przekazanie informacji dotyczących zasad i umiejętności skutecznej obsługi Klienta.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się uczestnik zna podstawowe informacje o sygnalistach | Kryteria weryfikacji uczestnik wie czym jest poufność a anonimowość sygnalisty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się uczestnik ma świadomość swojej wiedzy i zdobytych umiejętności | Kryteria weryfikacji rozumie potrzebę kształcenia i doszkalania się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania warsztatu to 1 dzień szkoleniowy.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych.
Usługa trwa:
- 7 h dydaktycznych x 45 minut
- 45 minut przerwy
- 2 x 10 min test wiedzy- walidacja
Przerwy nie są wliczone są w czas trwania usługi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PROGRAM SZKOLENIA
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PRETEST
MODUŁ 1
Wprowadzenie do roli sygnalisty
Definicja sygnalisty – kim jest sygnalista, jego rola i znaczenie.
Cele i znaczenie sygnalizowania nieprawidłowości w organizacjach.
Przykłady sytuacji, w których może dojść do działań sygnalisty.
Zasady etyki i odpowiedzialność sygnalistów.
MODUŁ 2 :
Prawa i obowiązki sygnalistów w świetle polskich przepisów
Ustawa o ochronie sygnalistów (zwana dalej również ustawą o ochronie sygnalistów.
Ochrona prawna sygnalistów: gwarancje braku represji, zakaz dyskryminacji, ochrona
przed zwolnieniem.
Obowiązki sygnalistów – co powinno znaleźć się w zgłoszeniu, jak formalnie dokonać
zgłoszenia.
Przykłady naruszeń prawa i przykłady wyłączeń spraw, które mogą być sygnalizowane.
MODUŁ 3 :
Procedury zgłaszania nieprawidłowości w organizacji
Formy zgłaszania nieprawidłowości: ujawnienie publiczne, a także wewnętrzne i
zewnętrzne kanały zgłoszeń.
Tworzenie skutecznego systemu zgłaszania nieprawidłowości w organizacji.
Praktyczne aspekty i wyzwania związane z wdrażaniem polityki sygnalistów.
Kto może przyjmować zgłoszenia w organizacji i jakie są jego prawa i obowiązki.
MODUŁ 4 :
Ochrona sygnalisty – procedury i wyzwania
Sposoby ochrony sygnalistów przed działaniami odwetowymi: ochrona tożsamości,
poufność zgłoszeń.
Rola pracodawcy i organów państwowych w ochronie sygnalistów.
Kary za działania odwetowe wobec sygnalistów – odpowiedzialność pracodawcy i osób
odpowiedzialnych za naruszenia.
Praktyczne problemy i wyzwania związane z ochroną sygnalistów w Polsce.
MODUŁ 5 :
Sygnalista, a postępowanie dyscyplinarne i karne
Relacje pomiędzy zgłoszeniem sygnalisty, a potencjalnym postępowaniem karnym lub
dyscyplinarnym.
Wpływ zgłoszenia na wewnętrzne dochodzenie w firmie lub organizacji.
Postępowania przed organami ścigania – jak chroniona jest osoba zgłaszająca podczas
śledztwa.
MODUŁ 6 :
Podsumowanie i dyskusja
Kluczowe wnioski i rekomendacje dla sygnalistów.
Sesja pytań i odpowiedzi – indywidualne przypadki i pytania uczestników.
.
POSTTEST
Na koniec szkolenia odbędzie się test teoretyczny sprawdzający wiedzę z zakresu nabytych kompetencji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 WALIDACJA - PRETEST - test online | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 07:50 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Wprowadzenie do roli sygnalisty | Prowadzący Mateusz Gierczak | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Prawa i obowiązki sygnalistów w świetle polskich przepisów | Prowadzący Mateusz Gierczak | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Przerwa | Prowadzący Mateusz Gierczak | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Procedury zgłaszania nieprawidłowości w organizacji | Prowadzący Mateusz Gierczak | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Ochrona sygnalisty – procedury i wyzwania | Prowadzący Mateusz Gierczak | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Przerwa | Prowadzący Mateusz Gierczak | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Sygnalista, a postępowanie dyscyplinarne i karne | Prowadzący Mateusz Gierczak | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Podsumowanie i dyskusja | Prowadzący Mateusz Gierczak | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 WALIDACJA - POSTTEST - test online | Prowadzący Mateusz Gierczak | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto885,60 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto720,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,70 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Gierczak
Wykładowca Okręgowej Izby Radców Prawnych w Bydgoszczy (m.in. dla aplikantów, radców prawnych, oraz w ramach szkoleń zewnętrznych m.in. dla pracowników Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy).
Prowadził zajęcia m.in. dla Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie, dla Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile, Sądu Rejonowego w Płońsku, Kärcher Center Kraków, X-KOM w Częstochowie, a także współpracował z Akademią Rozwoju Umiejętności we Wrocławiu. Szkolił zarówno prawników, jak i nieprawników, działy prawne, działy sprzedażowe, contact i call center u najróżniejszych klientów, a także kadry menadżerskie, pedagogiczne i urzędników.
Wykładał na studiach podyplomowych Negocjacje i Mediacje w biznesie na Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu, na Wyższej Szkole Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I w Poznaniu.
Prowadzi szkolenia z mediacji, negocjacji, umów, reklamacji, podstaw prawa dla przedsiębiorców, prawa przewozowego, Incoterms, savoir vivre’u i netykiety w aspekcie biznesowym (również w aspekcie międzynarodowym), komunikacji i pracy w zespole, rozwiązywania konfliktów w zespołach i konfliktów pracowniczych i szeregu innych umiejętności miękkich. Od kwietnia 2021 r. posiadam również uprawnienia doradcy obywatelskiego, więc w niedalekiej perspektywie planuję również skonstruować szkolenia z umiejętności społecznych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej po zakończonym szkoleniu wysłane mailem w postaci ebooka.
Informacje dodatkowe
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Posiadamy certyfikat jakości ISO 9001:2015
Szkolenia dofinansowane są zwolnione z podatku VAT. ZWOLNIENIE Z VAT przysługuje firmom, gdy: * jest w całości finansowane ze środków publicznych w myśl ustawy o finansach publicznych. Zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 ze zm.) powyższa usługa szkoleniowa może zostać zwolniona z naliczenia podatku VAT.
** jest w co najmniej 70% finansowane ze środków publicznych , zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r.w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2015 r. poz. 736 ze zm.)
FIRMY/ OSOBY NIE KORZYSTAJĄCE Z DOFINANSOWANIA OBJĘTE SĄ STAWKĄ VAT 23 %
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma zdalna usługi. Szkolenie odbywa się za pomocą platformy szkoleniowej
MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE:
Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy)
2GB pamięci RAM (zalecane 4GB)
System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza
wersja)
Przeglądarka internetowa Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari (zaktualizowane do
najnowszej wersji)
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD)
Kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki.
Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć do
szkolenia. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika
przed szkoleniem oraz wpisanie imienia i nazwiska oraz adresu email w oknie logowania.
Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg. harmonogramu szkolenia.
Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Szkolenie będzie rejestrowane/ nagrywane w celu umożliwienia monitoringu i kontroli przez instytucję
nadzorującą realizację usług z dofinansowaniem.
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku w wyżej wymienionych
celach