Efektywna komunikacja wewnętrzna w organizacji
Efektywna komunikacja wewnętrzna w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Kadry zarządzającej i liderów zespołów;
- Menadżerów;
- Team leaderów;
- Kadry wyższego szczebla;
- Pracowników działów HR;
- Specjalistów ds. zasobów ludzkich;
- Pracowników działów komunikacji i PR;
- Specjalistów ds. komunikacji wewnętrznej;
- Członków zespołów projektowych;
- Pracowników działów współpracujących;
- Nowych pracowników i stażystów;
- Każdego pracownik organizacji;
- Pracowników wszystkich szczebli.
Usługa adresowana również dla uczestników Projektu Kierunek- Rozwój
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji24-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem jest nabycie wiedzy w jaki sposób budować i na czym opierać partnerskie relacje wewnątrz firmowe, zdobycie umiejętności do tworzenia założeń i zasad wewnętrznej komunikacji w firmie z uwzględnieniem interesów wszystkich jej uczestników,poznanie podstawowych różnic w komunikowaniu się wynikających z podziału na osobowości według modelu Insights Discovery.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Budowanie pozytywnych relacji jako fundament porozumienia niezbędny w efektywnej komunikacji wewnętrznej w firmie | Kryteria weryfikacji • Nabycie wiedzy w jaki sposób budować i na czym opierać partnerskie relacje wewnątrz firmowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wypracowanie zespołowych zasad komunikowania się pomiędzy działami (czego oczekujemy, co nam przeszkadza) | Kryteria weryfikacji • Nabycie umiejętności do tworzenia założeń i zasad wewnętrznej komunikacji w firmie z uwzględnieniem interesów wszystkich jej uczestników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowanie uniwersalnego „języka” komunikacji wewnętrznej uwzględniającego różnice w osobowościach indywidualnych członków zespołu. | Kryteria weryfikacji • Poznanie podstawowych różnic w komunikowaniu się wynikających z podziału na osobowości według modelu Insights Discovery. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moudł 1. Wstęp
- Prezentacja uczestnikom celów szkolenia i metod pracy.
Moduł 2.
Zasady skutecznej komunikacji w zespole
Budowanie pozytywnych relacji jako fundament porozumienia
- Umiejętność oddzielania ludzi od problemu,
- Odróżnianie wyobrażeń i interpretacji od faktów,
- Sztuka zadawania pytań w kontakcie z pracownikami i współpracownikami z firmy,
- Bariery w komunikacji wewnętrznej i sposoby ich ograniczania.
Przepływ informacji w Firmie i zespole:
- Lider jako katalizator dobrej komunikacji w zespole,
- Analiza przeszkód oraz blokad w przepływie informacji pomiędzy działami – pracownikami w zespole,
- Wypracowanie zespołowych zasad komunikowania się pomiędzy działami (czego oczekujemy, co na przeszkadza).
Zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej i jej rodzaje:
- Komunikaty typu „Ja” i „Ty”,
- Koncentracja na problemie, nie na osobie,
- Opis zamiast oceny,
- Przestrzeganie dwustronności komunikacji,
- Konkrety zamiast ogólnych opinii,
- Konstruowanie oceny pozytywnej (pochwała),
- Konstruowanie oceny negatywnej (korekta).
Analiza transakcyjna w kontaktach wewnątrz firmowych:
- Charakterystyka „głosu” – „postawy” rodzica, dorosłego i Dziecka w komunikacji wewnętrznej,
- Konsekwencje zastosowania określonej komunikacji w zespole,
- Komunikowanie się z postawy Dorosły – Dorosły jako podstawa do efektywnej współpracy w firmie.
Moduł 3. Psychologia osobowości i wynikające z nich różnice w komunikacji wewnętrznej
- Psychologia osobowości na podstawie typologii Junga, podstawowe założenia,
- Podział na 4 typy osobowości,
- Jak komunikować się podczas współpracy w zależności od typu osobowości pracowników,
- Dopasowanie sposobu komunikacji w zależności od różnic w osobowości – praktyczne zastosowanie,
- Najczęściej popełniane błędy wynikające z różnic w osobowościach pracowników i współpracowników.
Moduł 4. Zarządzanie przez cele a wzajemne porozumiewanie się pomiędzy zespołami w firmie
Wprowadzenie do zarządzania przez cele:
- Metodologia pracy z celami,
- Cykl Deminga,
- Metoda wyznaczania celów SMART i wzajemnie informowanie się o realizowanych celach pomiędzy pracownikami,
- Znaczenie określania celów i priorytetów w pracy zespołów i realizacji celów firmowych.
Moduł 5. Zarządzanie emocjami w kontaktach wewnątrz firmowych
- Zarządzanie własnymi emocjami,
- umiejętność rozpoznawania i niwelowania niepożądanych stanów emocjonalnych poprzez świadome dystansowanie się.
- Pozycje percepcyjne – umiejętność spostrzegania rzeczywistości z różnych punktów widzenia (między innymi doświadczanie perspektywy innych pracowników i współpracowników).
- Wewnątrz firmowy rozwój empatii – podnoszenie własnej skuteczności w procesie komunikacji wewnętrznej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Efektywna komunikacja wewnętrzna w organizacji | Prowadzący Maciej Podraska | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto187,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto187,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Podraska
Przez blisko 17 lat aktywnie wspiera osoby w efektywnej komunikacji, obsłudze klienta, aktywnej sprzedaży, zarządzaniu w tym zarządzaniu sobą i stresem oraz innymi kompetencjami osobistymi. Pomaga w tworzeniu wizerunku prezentera.
Twórca i właściciel firmy MP Training która od 2010 roku zajmuję się rozwojem osobistym oraz szkoleniami dedykowanymi dla biznesu. Prowadzący w ramach własnej działalności i współpracy z Ogólnopolskimi firmami szkoleniowymi, wiele szkoleń dofinansowanych z KFS i BUR w ramach projektów unijnych.
Przez blisko 18 lat aktywnie współpracuje z handlowcami i kadrą kierowniczą firm z wielu branż w Polsce. Jako twórca i właściciel firmy MP Training prowadzi szkolenia w zakresie doskonalenia umiejętności menadżerskich na każdym poziomie zarządzania. Aktywnie promuje Alternatywne Metody Rozwiązywania sporów i konfliktów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia zapewniamy:
- materiały w formie skryptu opracowanego przez prowadzącego
- notatnik i długopis
- wyżywienie (przerwa kawowa i obiadowa)
Na zakończenie usługi każdy z uczestników otrzyma zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek- Rozwój.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek- Rozwój.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi