Budowanie planu rozwoju placówki medycznej – schemat krok po kroku
Budowanie planu rozwoju placówki medycznej – schemat krok po kroku
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pełniących rolę managera w placówce medycznej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zdobycie kompetencji w zakresie budowania przewidywalnego, poukładanego planu rozwoju gabinetu medycznego i znacznie szybszy rozwój. Uczestnicy szkolenia nauczą się prowadzić analizy wewnętrzne i zewnętrzne, opisywać mocne i słabe strony gabinetu, wyciągać wnioski i na tej podstawie wyznaczać właściwe cele. Każdy uczestnik będzie potrafił rozpisać spójną strategię rozwoju, opisaną w sposób spójny i usystematyzowany. Cele będą realizowane skuteczniej i szybciej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Szkolenie przeznaczone jest dla managerów placówek medycznych.Uczestnik szkolenia zdobędzie wiedzę z zakresu: Procesu budowania planu rozwoju gabinetu medycznego. Metod analiz strategicznych pomagających wyciągnąć właściwe wnioski. Poznanie procesu formułowania celów i strategii głównej oraz strategii w różnych obszarach przedsiębiorstwa. Planowania strategicznego w czterech perspektywach. Uczestnik szkolenia zyska kompetencje w zakresie: Budowy planu rozwoju dla placówki medycznej. Kategoryzowania danych wg priorytetów i nadawania im kolejności. Wyciągania wniosków opartych o analizy danych. Podejmowania szybszych i bardziej trafnych decyzji. Wyznaczania misji, wizji, wartości i celów strategicznych na podstawie danych z analiz. Budowy strategii w formie mapy strategicznej, gdzie cele są ze sobą ściśle powiązane. Skuteczniejszego wdrażania planu rozwoju w życie. Szybkiego podejmowania działań. Uczestnicy szkolenia będą korzystali z materiałów przygotowanych przez wykładowcę. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy napiszą test wiedzy przed i po szkoleniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I
1. Czym jest strategia i dlaczego jest konieczna?
- Rozpoczęcie: cele szkolenia, przedstawienie się uczestników i test wprowadzający.
- Czynniki decydujące o sukcesie firm medycznych.
- Czym jest doradztwo? Trzy kluczowe obszary funkcjonowania każdej firmy.
- Czym jest strategia firmy?
2. Proces budowy planu rozwoju
- Etapy budowy strategii firmy. Co zawiera plan rozwoju gabinetu medycznego?
- Zarządzanie czasem właściciela przy procesie budowania planu rozwoju gabinetu. Jak znaleźć czas i podzielić obowiązki?
- Jakich doradców od strategii warto mieć w zespole i gdzie ich szukać?
3. Analizy zewnętrzne i wewnętrzne
- Analiza wewnętrzna wskaźników finansowych i niefinansowych – jak określić prawidłowe wartości dla naszej firmy?
- Analiza wewnętrzna luk kompetencyjnych – jak określać stan obecny wiedzy, umiejętności i postawy poszczególnych członków zespołu?
- Analiza wewnętrzna procesów – jak określić stan obecny jakości oferowanych usług w stosunku do konkurencji?
- Analiza wewnętrzna zarządzania.
4. Budowanie przewagi konkurencyjnej
- Kluczowe Czynniki Sukcesu (KCS) w branży. Jak ocenić naszą firmę na tle konkurentów? Wybór metod i zakresu analizy.
- Analiza konkurencji – co analizować u naszej konkurencji i jakie wnioski z tego wyciągać? Czy warto kopiować cennik konkurencji?
- Jaka jest przyszłość branży medycznej – gdzie możemy zdobyć przewagę konkurencyjną? Przykłady.
5. Jak analizować dane i dokonywać wyborów
- Jak określić mocne strony i szanse oraz słabe strony i zagrożenia danego gabinetu?
- Sztuka dokonywania wyboru, które elementy należy rozwijać w gabinecie?
- Diagnoza strategiczna, czyli jakie możliwości posiada mój gabinet na rynku? Propozycje działań rozwojowych i wykorzystanie szans rynkowych. Propozycje działań służących poprawie efektywności z uwzględnieniem zagrożeń płynących ze strony zespołu.
Dzień II
1. Misja, wizja, cele
- Jak wyrazić aspiracje gabinetu medycznego? Definiowanie wizji.
- Jak ukierunkować myślenie firmy na rozwój we właściwych kierunkach? Definiowanie misji i wartości organizacji.
- Jak powiązać wizję firmy z celami finansowymi? Formułowanie celów finansowych zgodnych z metodyką SMART.
- Przeprowadzanie symulacji. Poszukiwanie źródeł wzrostu i poprawy wyników finansowych i jakościowych.
- Wyznaczanie kluczowych celów.
2. Budowanie strategii gabinetu medycznego
- Budowanie strategii – ćwiczenia.
- Plany rozwojowe: jakie kierunki działania zagwarantują sukces? Czym jest dla nas sukces?
- Wybór głównej grupy pacjentów i usług, które chcemy świadczyć w placówce medycznej.
- Określenie głównych obszarów doskonalenia kompetencji i poszczególnych członków zespołu.
- Jak dotrzeć do właściwej grupy pacjentów?
3. Inicjatywy i pomysły na rozwój gabinetu medycznego
- Określanie pomysłów na rozwój gabinetu – ćwiczenie.
- Mapa doświadczeń pacjenta – jak nasza firma widziana jest oczami klientów?
- Strategia rozwijania zespołu i procesów.
- Jak zwiększyć jednocześnie jakość obsługi pacjenta i zyskowność usług? Budowa propozycji wartości dla najważniejszych grup pacjentów.
- Wyróżniki konkurencyjne, rozwój dzięki innowacjom na poziomie firmy, relacji z pacjentami i dobrej organizacji pracy.
- Wybieranie pomysłów do realizacji i projektów rozwojowych gwarantujących dostarczanie usług wysokiej jakości przy optymalnych kosztach.
4. Plan rozwoju firmy
- Najważniejsze kompetencje firmy jako czynniki warunkujące powodzenie planu rozwoju gabinetu.
- Jak opracować „Program Rozwoju Firmy” gwarantujący osiągnięcie celów strategicznych – przykłady z praktyki.
- Mapa strategii opisująca plan rozwoju gabinetu medycznego w formie zbioru celów powiązanych w związki przyczynowo-skutkowe.
- Najczęstsze błędy w procesie budowy i wdrażania planu rozwoju firmy. Jak ich unikać? – doświadczenia z biznesu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Czym jest strategia i dlaczego jest konieczna? | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Proces budowy planu rozwoju | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Analizy zewnętrzne i wewnętrzne | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Przerwa | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Budowanie przewagi konkurencyjnej | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Jak analizować dane i dokonywać wyborów? | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Misja, wizja, cele | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Budowanie strategii gabinetu medycznego | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Przerwa | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Inicjatywy i pomysły na rozwój gabinetu medycznego | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Plan rozwoju firmy | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 200,00 PLN
- Koszt usługi netto3 200,00 PLN
- Koszt godziny brutto200,00 PLN
- Koszt godziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kamil Kuczewski
Jego artykuły można przeczytać w gazetach i portalach stomatologicznych takich jak Stomatologia, Dental Tribune, Medical Tribune, Infodent, Dental Radio, Stomatologia, Dentowizja i Dentonet.
W 2009 r rozpoczął pracę w firmie CSA, która zajmowała się pozyskiwaniem klientów – tam przez 4 lata rozwijał firmę, aż doszedł do poziomu dyrektora zarządzającego, który kierował grupą 70 pracowników firmy. Firma osiągnęła 2 miejsce w obsłudze klienta i sprzedaży w Polsce. W roku 2013 rozpoczął współpracę z placówkami stomatologicznymi. Prowadził rozwój gabinetów stomatologicznych w gabinetach typu ‘start up’ oraz jednostkach funkcjonujących na rynku od kilkunastu lat. W zakresie jego obowiązków była optymalizacja modeli biznesowych. W roku 2015 r. na bazie swoich dotychczasowych doświadczeń i szkoleń zaczął edukować właścicieli placówek stomatologicznych, menadżerów i lekarzy dentystów, rozpoczynając projekt DentalWay, który dynamicznie rozwija się, aż do dziś.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają skrypt szkoleniowy pod koniec szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Osoby ubiegające się o dofinansowanie usługi prosimy o informację mailem na adres : biuro@dentalway.pl w celu potwierdzenia dostępności i rezerwacji miejsca. W mailu prosimy o zawarcie informacji: nazwa szkolenia, data, NIP firmy kierującej Uczestnika, imię i nazwisko Uczestnika oraz nr telefonu.
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na stronie: http://dentalway.pl/regulamin-swiadczenia-uslug/
Koszty dojazdu, noclegu i wyżywienia nie są ujęte w koszcie usługi.
Po więcej informacji o naszej firmie i szkoleniach zapraszamy na www.dentalway.pl.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest w co najmniej 70% finansowane ze środków publicznych w myśl § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013r. poz. 1722). W związku z powyższym niniejsza usługa szkoleniowa może zostać zwolniona z naliczenia podatku VAT.
Kursanci będą korzystać na zajęciach z materiałów szkoleniowych przygotowywanych przez Prowadzącego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi