Akademia HR - Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
Akademia HR - Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierujemy do:
- HR Managerów i Dyrektorów HR
- Specjalistów ds. Rekrutacji i Selekcji
- Specjalistów ds. Szkolenia i Rozwoju
- HR Business Partnerów
- Specjalistów ds. Administracji Kadrowej
- Specjalistów ds. Well-being.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji24-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Akademia HR - Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową" przygotowuje uczestników do zarzadzania pracą zdalną i hybrydową w organizacji, poprzez wykorzystanie technologii wspierających pracę zdalną i hybrydową, wdrażanie rozwiązań zapewniających sprawną komunikację i delegowanie zadań oraz zapobieganie wypaleniu zawodowemu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie zarządzanie pracą zdalną i hybrydową w organizacji | Kryteria weryfikacji • identyfikuje potrzeby i korzyści pracowników związane z pracą zdalną i elastycznym czasem pracy• definiuje typowe problemy pracy zdalnej (poczucie identyfikacji, wypalenie zawodowe) • omawia przepisy Kodeksu Pracy dotyczące pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy • charakteryzuje rozwiązania zapewniające sprawną komunikację i delegowanie zadań | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza pracą zdalną i hybrydową w organizacji | Kryteria weryfikacji • identyfikuje odpowiednie zapisy Kodeksu Pracy regulujące zasady organizacji pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy• organizuje działania zespołów wykorzystując pracę zdalną, hybrydową oraz elastyczny czas pracy • opracowuje i wdraża akceptowane i wspierane przez wszystkich zainteresowanych rozwiązania, pozwalające na skuteczny monitoring efektywności pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy • pomaga kadrze menedżerskiej w unikaniu mikro managementu i ograniczaniu swobody działania pracowników | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
Moduł 1: Wprowadzenie do pracy zdalnej i hybrydowej
- Przegląd trendów i statystyk pracy zdalnej:
- Analiza danych rynkowych, jakie firmy i branże najczęściej stosują te formy pracy, jakie są prognozy na przyszłość, z czego wynikają trendy i jak je przewidzieć
- Przepisy Kodeksu Pracy dotyczące pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy:
- Omówienie kluczowych przepisów, obowiązki pracodawcy i pracownika, przykłady dobrych praktyk zgodnych z prawem.
- Zapisy w umowach oraz rodzaje umów definiujących pracę zdalną i hybrydową
Moduł 2: Narzędzia technologiczne wspierające pracę zdalną
- Przegląd narzędzi do zarządzania projektami i zespołami:
- Szczegółowa prezentacja narzędzi takich jak Asana, Trello, Slack, ich funkcje, zalety i wady, przykłady użycia w praktyce.
- Narzędzia do komunikacji:
- Omówienie platform komunikacyjnych takich jak Zoom, Microsoft Teams, Google Meet, porównanie ich funkcjonalności, integracje z innymi narzędziami.
- Bezpieczeństwo IT i ochrona danych:
- Najlepsze praktyki w zakresie ochrony danych podczas pracy zdalnej, podstawowe zasady cyberbezpieczeństwa, szkolenie z zakresu używania VPN i zabezpieczania urządzeń.
- Przygotowanie liderów i pracowników do używania nowych technologii
Moduł 3: Zarządzanie zespołami zdalnymi i hybrydowymi
- Techniki skutecznego zarządzania zespołem na odległość:
- Omówienie metod zarządzania i komunikacji w zespołach rozproszonych, kluczowe czynniki sukcesu.
- Delegowanie zadań i monitorowanie efektywności:
- Strategie efektywnego delegowania zadań, monitorowanie postępów, korzystanie z narzędzi do zarządzania projektami. System spotkań z zespołem zdalnym.
- Radzenie sobie z problemami identyfikacji z firmą i zespołem:
- Techniki budowania więzi i zaangażowania w zespole zdalnym, organizacja spotkań integracyjnych online, tworzenie kultury organizacyjnej na odległość.
- Budowanie zaangażowania i motywacji wśród pracowników zdalnych:
- Omówienie motywatorów pozafinansowych, tworzenie programów lojalnościowych i systemów nagród.
Moduł 4: Elastyczny czas pracy i indywidualny rozkład czasu pracy
- Wdrażanie elastycznego czasu pracy:
- Przykłady wdrożenia elastycznego czasu pracy w różnych firmach, analiza korzyści i wyzwań, proces planowania i implementacji.
- Korzyści i wyzwania związane z elastycznym czasem pracy:
- Omówienie zalet dla pracodawców i pracowników, potencjalne trudności i sposoby ich przezwyciężania.
- Przykłady najlepszych praktyk:
- Case studies firm, które wdrożyły elastyczny czas pracy, analiza sukcesów i porażek, wnioski na przyszłość.
Moduł 5: Zapobieganie wypaleniu zawodowemu i wspieranie well-being
- Identyfikacja symptomów wypalenia zawodowego:
- Rozpoznawanie pierwszych oznak wypalenia, narzędzia diagnostyczne, rola menedżera w przeciwdziałaniu wypaleniu.
- Techniki radzenia sobie ze stresem i dbania o zdrowie psychiczne pracowników zdalnych:
- Praktyczne ćwiczenia, techniki zarządzania stresem, metody wspierające wdrożenie
- Programy wsparcia dla pracowników:
- Tworzenie i wdrażanie programów wsparcia (np. EAP - Employee Assistance Program), monitoring well-being pracowników, przykłady działań prozdrowotnych.
Moduł 6: Wsparcie kadry menedżerskiej
- Rola menedżerów w zarządzaniu pracą zdalną:
- Omówienie odpowiedzialności menedżerów, kluczowe kompetencje wymagane do skutecznego zarządzania zespołami zdalnymi.
- Techniki unikania mikro managementu:
- Praktyczne wskazówki jak unikać nadmiernej kontroli przy utrzymaniu odpowiedzialności zespołowej.
- Budowanie zaufania i autonomii w zespole:
- Strategie wzmacniania samodzielności pracowników, przykłady działań zwiększających zaufanie w zespole, rola feedbacku i wsparcia.
Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji menedżera HR: Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową.
INFORMACJE DODATKOWE
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 9 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Wprowadzenie do pracy zdalnej i hybrydowej | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 26-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Narzędzia technologiczne wspierające pracę zdalną | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 26-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 26-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Zarządzanie zespołami zdalnymi i hybrydowymi | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 26-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Elastyczny czas pracy i indywidualny rozkład czasu pracy | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 26-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 26-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu i wspieranie well-being | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 26-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 26-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Wsparcie kadry menedżerskiej | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 26-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 107,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Emilia Sędziak
Jako magister filologii angielskiej (grupa amerykańska) biegle mówi po angielsku.
W trakcie swojej długoletniej kariery korporacyjnej, rozpoczynając od 2008 r. Emilia była związana z Działem Zakupów. Pełniła kluczową rolę w koordynacji dostaw zagranicznych, procesów zakupowych i budowania relacji z dostawcami. Posiada dogłębną wiedzę na temat procesu zakupowego, dokumentacji zakupowej oraz doświadczenie w zarządzaniu 20-osobowym zespołem administracji zakupów. Jako menedżer skupiała się nie tylko na nadzorze procesów zakupowych, ale także efektywnej koordynacji zespołu, rozwiązywaniu problemów, budżetowaniu, oraz zapewnianiu skutecznej komunikacji wewnętrznej. Jej umiejętności kierownicze były kluczowe dla efektywnego funkcjonowania działu.
Od 2019 r. wspiera polskich przedsiębiorców oraz ich pracowników w działaniach biznesowych w Polsce oraz na arenie międzynarodowej, rozwija umiejętności negocjacyjne oraz komunikacyjne uwzględniające różnice kulturowe. Jako Negocjator Do Wynajęcia negocjuje kontrakty, umowy i warunki handlowe w imieniu swoich klientów.
Przeprowadziła ponad 1000 h szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.