,,Co z tym Kowalskim?’’ – wyzwania rynku pracy w czasach deficytu pracownika i natężenia procesów migracyjnych na świecie [Akademia HR] - usługa zdalna w czasie rzeczywistym
,,Co z tym Kowalskim?’’ – wyzwania rynku pracy w czasach deficytu pracownika i natężenia procesów migracyjnych na świecie [Akademia HR] - usługa zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa rozwojowa skierowana jest do Przedsiębiorców i ich pracowników, zespołów HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy oraz menadżerów lub kandydatów na menadżerów w przedsiębiorstwach.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji29-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do dostosowania strategii HR do zmieniających się tendencji biznesowych, wyzwań rynku pracy i przemian społecznych. Uczestnicy zostaną przygotowani do zrozumienia i wykorzystania nowych trendów w obszarze HR oraz zarządzania kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opracowuje założenia zrównoważonego rozwoju i potrafi je przełożyćna grunt własnej firmy oraz założenia polityki personalnej. Wykonuje pełną diagnozę potrzeb różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca, kadra menedżerska i pracownicy, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w zakresie wykorzystania procesów HR. Włącza te grupy oraz partnerów społecznych w proces kreowania polityki personalnej. Przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną na zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji. Monitoruje wdrażanie strategii HR w oparciu o precyzyjne wskaźniki. Dostosowuje ją do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań wewnętrznych interesariuszy. Właściwie objaśnia planowane i wdrażane procesy rozwojowe z obszaru HR i pozyskuje dla nich wsparcie wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników. Wdraża rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywności organizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników. Przygotowuje firmowy kodeks etyczny, formułujący wartości ważne dla kultury organizacyjnej, przekładające się na konkretne reguły postępowania, a także długofalowy program kształcenia etycznego. | Kryteria weryfikacji Pozytywny wynik testu teoretycznego (min. 80%) na temat kluczowych zagadnień omówionychpodczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy.Formułuje wyzwania polityki personalnej w odniesieniu do założeń „zielonej gospodarki”. Opisuje, jak wykorzystać aktualną sytuację na rynku pracy i występujące na nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. Identyfikuje poziom satysfakcji pracowników z programów i procesów HR ze szczególnym podkreśleniem kwestii zrównoważonego rozwoju. Wdraża wnioski z tych badań kształtując nowe rozwiązania. | Kryteria weryfikacji Pozytywny wynik testu teoretycznego (min. 80%) na temat kluczowych zagadnień omówionychpodczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Kształtuje partnerskie relacje między HR a głównymi grupamiwspółpracowników z firmie – w tym z Zarządem. Rozwija w firmie poczucie wrażliwości proekologicznej, postawy odpowiedzialności za ekologiczne wykorzystanie zasobów pracy. Tłumaczy zasady zrównoważonego rozwoju w ramach firmy, ze szczególnym odniesieniem do procesów HR. | Kryteria weryfikacji Pozytywny wynik testu teoretycznego (min. 80%) na temat kluczowych zagadnień omówionychpodczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomiePolski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Kryteria weryfikacji Pozytywny wynik testu teoretycznego (min. 80%) na temat kluczowych zagadnień omówionychpodczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmyz jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Kryteria weryfikacji Pozytywny wynik testu teoretycznego (min. 80%) na temat kluczowych zagadnień omówionychpodczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowańadekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian. Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji Pozytywny wynik testu teoretycznego (min. 80%) na temat kluczowych zagadnień omówionychpodczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
->Szkolenie jest adresowane głównie do zespołów HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy oraz menadżerów lub kandydatów na menadżerów w przedsiębiorstwach.
->Rozwój kompetencji:
Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Zarządzanie zmianami, wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
-> Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę zegarową (60 minut).
-> Ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Zaznacza się jednak, że łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
->Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Warunki organizacyjne:
->Skompletowanie grupy uczestników 4-16 osobowej
PROGRAM:
Każdy moduł ma charakter szkoleniowo warsztatowy ( zawiera zadania i studia przypadków ) .
Moduł I
RYNEK PRACY W POLSCE NA PRZESTRZENI OSTATNICH 30 LAT
- Czym jest rynek pracy ?
- Jak się zmienił rynek pracy ? ( niż demograficzny, rotacja, wyobrażenia i postawy wobec pracy w czterech pokoleniach pracowników , rosnąca potrzeba wysokich standradów pracy )
- czynniki makroekonomiczne destabilizujące rynek pracy
- największe wyzwania rynku pracy
Moduł II
EWOLUCJA PROCESU REKRUTACJI NA ZMIENIAJĄCYM SIĘ RYNKU
- Cele i rodzaje rekrutacji ( wewnętrzna , wewnętrza skierowana na zewnątrz , outsourcing procesów rekrutacji t.j. headhunting i agencje pośrednictwa pracy)
- rekrutacja reaktywna/ proaktywna
- schemat rozmowy rekrutacyjnej
- onboarding – przedłużenie procesu rekrutacji
- czym dziś jest a czym nie jest proces rekrutacji ?
- outplacement i exit interview jako obowiązek rekrutera
MODUŁ III
REKRUTACJA MNIEJSZOŚCI , ŚWIADOME KSZTAŁTOWANIE KULTURY RÓŻNORODNOŚCI
-rekrutacja osób niepełnosprawnych, neuroatypowych
- rekrutacja obcokrajowców
- różnorodność form zatrudnienia i elastyczność współczesnego rynku pracy
MODUŁ IV
PRZYGOTOWANIE I ORGANIZACJA PROCESU REKRUTACJI
- analiza roli/ stanowiska pracy
- profil kompetencji kandydata
- ogłoszenie rekrutacyjne
- portale ogłoszeniowe i siła linked inn
MODUŁ V
KOMPETENCJE I WARTOŚCI
-czym są i po co je definiujemy przy określaniu roli / wakatu ?
- metody oceny kompetencji ( AC PLUS WYWIAD BEHAWIORALNY )
MODUŁ VI
BŁĘDY W PROCESIE OCENIANIA KANDYDATÓW
MODUŁ VII
PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY PRZEPROWADZANIA PRACOWNIKÓW PRZEZ ZMIANY
- zmiany jakich doświadczyliśmy w naszej organizacji w ciągu 5 ostatnich lat i ich konsekwencje
- strefa komfortu i jej wpływ na gotowość do zmian
- kluczowe przyczyny oporu wobec zmian i sposoby minimalizowania ich wpływu na pracowników.
- Wzór na zmianę – najważniejsze zadania dla menedżera
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 RYNEK PRACY W POLSCE NA PRZESTRZENI OSTATNICH 30 LAT cz. 1 | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 03-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 03-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 RYNEK PRACY W POLSCE NA PRZESTRZENI OSTATNICH 30 LAT cz. 2 | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 03-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 EWOLUCJA PROCESU REKRUTACJI NA ZMIENIAJĄCYM SIĘ RYNKU cz. 1 | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 04-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 04-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 EWOLUCJA PROCESU REKRUTACJI NA ZMIENIAJĄCYM SIĘ RYNKU cz.2 | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 04-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 REKRUTACJA MNIEJSZOŚCI , ŚWIADOME KSZTAŁTOWANIE KULTURY RÓŻNORODNOŚCI | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 05-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 05-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 PRZYGOTOWANIE I ORGANIZACJA PROCESU REKRUTACJI | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 05-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 KOMPETENCJE I WARTOŚCI | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 06-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 06-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 BŁĘDY W PROCESIE OCENIANIA KANDYDATÓW | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 06-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY PRZEPROWADZANIA PRACOWNIKÓW PRZEZ ZMIANY cz. 1 | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 07-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 07-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY PRZEPROWADZANIA PRACOWNIKÓW PRZEZ ZMIANY cz. 2 | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 07-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Test końcowy | Prowadzący Katarzyna Jośko | Data realizacji zajęć 07-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 780,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 780,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Jośko
Trenerka posiada odpowiednie do rodzaju i zakresu świadczonych usług doświadczenie zawodowe, nabyte w ciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji usługi. Trenerka posiada co najmniej 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Od 18 lat pracuje w środowisku dużych, średnich i małych instytucji biznesowych wspierając Kadrę Menadżerską w codziennej pracy. Pracuje jako wykładowca akademicki w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji. Pracowała jako: Trener (Pracownia Umiejętności), Doradca ds. Rozwoju Kadr (Kredyt Bank), Trener i Koordynator Zespołu Rozwojowo-Szkoleniowego (Warta), Menadżer Zasobów Ludzkich (Bank Zachodni WBK - obecnie Santander).
Jej intencją jest tworzenie transparentnego, uczciwego środowiska pracy umożliwiającego skupienie na realizacji celów biznesowych instytucji, jak również zaspokojenie zawodowych i osobistych potrzeb pracowników związanych z rozwojem, przynależnością, poczuciem własnej skuteczności i sprawstwa.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma notatnik, długopis i teczkę (wysłane pocztą na wskazany adres). Ponadto, w toku szkolenia, uczestnik będzie otrzymywał karty pracy, ćwiczenia do uzupełniania itp.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć.
Ponadto, uzyskania min. 80% punktów z testu przyrostu wiedzy z zakresu tematycznego szkolenia.
Informacje dodatkowe
Ujęte godziny szkolenia są godzinami zegarowymi tj. godzina zegarowa = 60 minut.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Platforma, na której zostanie przeprowadzone szkolenie w części zdalnej, w czasie rzeczywistym to Click Meeting.
2. Minimalne wymagania do obsługi szkolenia w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym na platformie Click Meeting:
- uczestnik powinien dysponować komputerem stacjonarnym bądź laptopem. Niezbędne również będą: mikrofon, słuchawki, głośniki i opcjonalnie kamera.
3. Minimalne wymagania sprzętowe: procesor dwurdzeniowy, minimum 2GB pamięci RAM, wolna przestrzeń na dysku twardym (około 10GB)
4. System operacyjny: minimum Windows XP/MacOS High Sierra
5. Oprogramowanie: przeglądarka internetowa (Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari, Microsoft Edge)
6. Sieć: łącze internetowe minimum 2 Mbps
7. Okres ważności linku: 1h przed rozpoczęciem szkolenia w pierwszym dniu do ostatniej godziny w dniu zakończenia.