Kariera rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Bony rozwojowe: FIRST TIME MANAGER (kierowanie, zarządzanie, management, leadership) na podstawie indywidualnego profilu Insights Discovery™ - zdalna usługa szkoleniowa
Kariera rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Bony rozwojowe: FIRST TIME MANAGER (kierowanie, zarządzanie, management, leadership) na podstawie indywidualnego profilu Insights Discovery™ - zdalna usługa szkoleniowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone dla:
- osób chcących otworzyć swoją działalność gospodarczą
- osób wchodzących na rynek pracy
- pracowników różnych podmiotów
- przyszłych lub początkujących manadżerów
- właścicieli firm
- uczestników projektu Kierunek Rozwój
Szkolenie jest skierowane do osób, które dopiero zaczynają rozwijać się w roli menedżera lub przygotowują się do objęcia takiej funkcji. Warsztaty mają na celu zaspokojenie potrzeby zdobycia oraz usystematyzowania wiedzy i umiejętności związanych z zarządzaniem zespołem.
Program szkolenia kładzie nacisk na rozwijanie kompetencji niezbędnych do budowania autorytetu lidera od samego początku pracy z zespołem, koncentrując się na kluczowych obszarach i kompetencjach niezbędnych w roli lidera zespołu / firmy / organizacji.
Ten kurs jest szczególnie dla osób, które:
- właśnie awansowały na menedżera, kierownika, brygadzistę, lidera
- obejmują rolę przełożonego w zespole, w którem dotychczas współpracowali
- budują swój zespół, w którym będą zarządzać
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji05-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego zarządzania zespołem poprzez spełnianie roli lidera oraz posługiwanie się kluczowymi kompetencjami managerskimi, tj. wyznaczanie celów zespołu i członków, prowadzenie spotkań i rozmów rozwojowych, partnerstwo produktywności, udzielanie wsparcia, odpowiedni dobór formy komunikacji do profili osobowości oraz stylu komunikacji do potrzeb członków zespołu, budowanie i utrzymywanie bezpieczeństwa psychologicznego, motywowanie, rozwiązywanie problemów).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się definiuje rolę lidera, kierownika, managera oraz kompetencje niezbędne do skutecznego zarządzania zespołem | Kryteria weryfikacji tworzy zestaw kompetencji przypisanych roli managera, buduje autorytet i nowe zasady w zespole po awansie | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się wyznacza cele indywidualne na podstawie celów rozwojowych | Kryteria weryfikacji stosuje narzędzia psychometryczne do określenia indywidualnego stylu funkcjonowania każdego z członków zespołu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się dobiera styl i formę komunikacji do referencji osobowościowych członków zespołu według stylu działania, indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań | Kryteria weryfikacji tworzy komunikaty, prosļy i komunikuje intencje w różnej formie, za pomocą różnych kanałów komunikacji (osobiście i zdalnie) | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji prowadzi spotkania grupowe i indywidualne | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje i dopasowuje przekaz do indywidualnego stylu komunikacji członków zespołu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się tworzy środowisko otwarte na dzielenie się opinią, pomysłami, kreatywnością w sposób odważny i krytyczny | Kryteria weryfikacji definiuje zasady otwartej i bezpiecznej współpracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się buduje silną kulturę feedbacku w organizacji | Kryteria weryfikacji kreuje atmosferę dzielenia się informacją zwrotną | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji odróżnia fakty od opinii | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji identyfikuje i wyraża swoje potrzeby | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji tworzy katalog zasad feedbacku | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się zapewnia bezpieczeństwo psychologiczne w zakresie: uczenia się, bycia zintegrowanym i włączanym oraz przyzwoleniem do kwestionowania status quo | Kryteria weryfikacji stosuje konkretne narzędzia budujące mocniejszą i wspierającą kulturę pracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji organizuje spotkania 1:1, spotkania koncepcyjne, statusy, podsumowania | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się deleguje zadania, rozlicza i przypisuje klarowne odpowiedzialności poszczególnych członków zespołu | Kryteria weryfikacji dobiera odpowiedzialności adekwatnie do kompetencji, roli i wagi powierzonego zadania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się buduje relacje i środowisko porozumienia w zespole | Kryteria weryfikacji stosuje narzędzie Team Canvas w celu budowania jasnych zasad współpracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się stosuje twórcze rozwiązywanie problemów - Creative Problem Solving | Kryteria weryfikacji kompleksowo rozwiązuje problem w oparciu o: myślenie analityczne i innowacyjne, umiejętność myślenia pytaniami, rozumowanie, umiejętność definiowania problemów i odnajdywania się w zalewie informacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się prowadzi rozmowy rozwojowe | Kryteria weryfikacji stosuje trening rozmowy rozwojowej opartej na modelu GROW | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się prowadzi retrospektywę - spotkanie podsumowujące projekt i współpracę w celu udoskonalenia | Kryteria weryfikacji stosuje zasady retrospektywy, wskazuje co warto docenić, a co rozwijać jako słabą stronę zespołu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 0
- wykonanie indywidualnego badania Insights Discovery™
MODUŁ I
Rola managera i kluczowe kompetencje niezbędne do skutecznego zarządzania zespółem
- zmiana perspektywy od specjalisty do managera
- komunikacja celów organizacji oraz umocowanie w nowej roli (gotowe scenariusze spotkań)
- wczoraj kolega, dziś przełożony - jak budować autorytet w zespole?
- kluczowe zasady budujące Mastermind Inside
- moderowana sesja Mastermind
- kontraktowanie roli
MODUŁ II
Samoświadomość i komunikacja
- zrozumieć siebie i innych na podstawie profili definiujących styl działania, indywidualne potrzeby oraz oczekiwania
- Insights Discovery™ jako narzędzie psychometryczne oparte na teorii typów Carla G Junga - jak wykorzystać model opisujący indywidualny styl funkcjonowania każdego z nas
- omawianie indywidualnych raportów Insights Discovery™
- mocne i słabe strony uczestników w kontekście współpracy i stylu komnukacji
- zrozumienie innych, poznanie stylu funkjonowania i wpływu na innych
- konstruktywna komunikacja, wyrażanie swoich potrzeb, próśb i intencji
- bezpieczeństwo psychologiczne zespołu - pigułka wiedzy do zastosowania w praktyce w celu budowania kultury organizacji otwartej na kwestionowanie, zadawanie pytań, i dzielenie się pomysłami
MODUŁ III
Delegowanie i motywowanie
- w jaki sposób delegować - jak dobierać zakres do różnych pracowników?
- motywować tak, żeby zespół pracował coraz bardziej efektywnie
- jak rozliczać zadania / odpowiedzialność poszczególnych członków zespołu i grupy ludzi?
- trening rozmów delegujących
- udzielanie feedbacku - podstawy konstruktywnej komunikacji a feedback: odróżnianie faktów od opinii, identyfikacja i wyrażanie swoich potrzeb, komunikowanie próśb i intencji
- sposoby okazywania docenienia pracy vs co zrobi, gdy gdy pracownik nie wywiązuje się z ustalonych zadań / odpowiedzialności
- propozycje modeli wspierających udzielanie konstruktywnej (zarówno doceniający jak i rozwojowy) feedbacku i ich trening
- radzenie sobie z reakcjami na feedback w celu osiągania celów i budowania porozumienia i relacji
- organizacja siebie i pracy zespołu w formie różnorodnych spotkań: 1 na 1, spotkania koncepcyjne, statusy, podsumowania (które spotkania warto prowadzić, jaki ma być ich cel i jak efektywnie osiągać na nich rezultaty)
MODUŁ IV
Twórcze rozwiązywanie problemów
- kompleksowe rozwiązywanie problemów: myślenie analityczne i innowacyjne, kreatywność, oryginalność i inicjatywa, krytyczne myślenie, umiejętność myślenia pytaniami, rozumowanie, umiejętność definiowania problemów i odnajdywania się w zalewie informacji
- 5 etapów procesu Creative Problem Solving
MODUŁ V
Rozmowy rozwojowe
- praktyczny trening rozmowy rozwojowej, opartej na modelu GROW (technika służąca do wyznaczania celów oraz opracowywania strategii ich realizacji; wykorzystywana regularnie, zmienia styl komunikacji i zarządzania na bardziej partnerski i twórczy; taki styl zarządzania menedżera zwiększa samodzielność i kreatywność pracowników oraz uczy myśleć rozwiązaniami zamiast problemami)
- ćwiczenie 4 kroków w modelu GROW:
- definiowanie celów rozwojowych i współprojektowanie mierników sukcesu
- analizę zasobów do realizacji celów
- generowanie pomysłów i dobieranie narzędzi do celu
- współtworzenie planu, który buduje odpowiedzialność pracownika
- scenariusze rozmów rozwojowych
INTRO: czym są kompetencje i jak o nich mówić, czym jest rozmowa rozwojowa i czym się różni od oceny oraz feedbacku bieżącego
GOAL:
- jak definiować cele rozwojowe
- jakie pytania pomogą pracownikowi poszerzyć perspektywę na to co ważne
- jak mówić o swoich obserwacjach bez krytyki i ocennej postawy
REALITY check (zasoby):
- jakie pytania ułatwiają identyfikację zasobów, które pracownik ma oraz których nie ma, aby osiągnąć cel
- narzędzie: skala
OPTION
- techniki generowania pomysłów i pobudzające kreatywność
WAY (plan)
- jak powinien wyglądać plan rozwojowy, czyli jak mierzyć sukces i progres
MODUŁ 6
Retrospektywa
- poznanie specyfiki spotkań typu retrospektywa - kiedy je robić i po co?
- rola przełożonego podczas retro a prowadzenie retro
- projektowanie spotkania krok po kroku: przed spotkaniem, check-in, zbieranie danych, generowanie pomysłów, wybieranie najlepszych rozwiązań, zobowiązanie, check-out
- jak zadbać o jakościowe komunikaty podczas retrospektywy
- gotowe scenariusze i pomysły na retro
- ćwiczenie retrospektywy
PODSUMOWANIE WARSZTATÓW / FEEDBACK INDYWIDUALNY I GRUPOWY
WALIDACJA USŁUGI
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 840,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Pełka-Szajowska
Psycholog społeczna (evidence based), ekspertka Concordia Design oraz doświadczona menadżerka. Praktyk Creative Problem Solving. Członek zarządu Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Uczy narzędzi i myślenia inwentycznego. Poprzez szkolenia, warsztaty i inspiracyjne wykłady wspiera w budowaniu umiejętności inwentycznych i krytycznego myślenia, tak by zwiększać satysfakcję zawodową, efektywną pracę w zespołach, a tym samym i biznes. Przez prawie 20 lat pracowała w biznesie, gdzie zdobyła kilka nagród m.in. Superbrands dla współtwórcy jednej z polskich marek, nagrodę za najlepszą kampanię reklamową w Polsce, a teraz, od kilkunastu lat, pracuje z biznesem.
Pracowała m.in. dla: Swarovski, Ania Kruk, Medicine, Ttołpa, Biofarm, mBank, Makro, ING Hub, Akademia Koźmińskiego, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, WSB Merito, Santander Consumer Bank.
W projekcie "Dostępny Design" (Concordia Design oraz Sense) przeszkoliła z design thinking ponad 100 firm w ciągu 2 lat.
O ostatnich 5 latach praktycznie zaprojektowała i przeprowadziła kilkaset godzin warsztatowych w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi – twórcze rozwiązywanie
Agata Waligórska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały w formie ćwiczeń, case study oraz prezentacji.
Uczestnicy otrzymają indywidualny dostęp do badania Insights Discovery™ w cenie usługi.
Jest to znane narzędzie psychometryczne oparte na teorii typów Carla G Junga. Jest to model opisujący indywidualny styl funkcjonowania każdego z nas, który pomaga ludziom zrozumieć siebie, zrozumieć innych oraz budować autentyczne relacje.
Wynik badania zostanie przekazany uczestnikowi indywidualnie. Ogólne typy, profile, style funkcjonowania i jego wpływu na innych stanowią część ćwiczeniową szkolenia i zotsaną omównione podczas warsztatu.
Uczestnik otrzyma również materiały w formie pdf - prezentacja, ćwiczenia praktyczne, case study.
Informacje dodatkowe
Usługa zostanie zrealizowane w wymiarze 32 godzin warsztatowych (45 min) co daje 24 godzin zegarowych (60 min).
Uczestnicy w trakcie każdego dnia szkoleniowego trwającego więcej niż 4 godziny mają prawo do co najmniej 1 przerwy, trwającej co najmniej 15 minut.
W trakcie usługi będą wykorzystywane metody interaktywne i aktywizujące rozumiane jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie - takie jak: ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna, praca w grupach.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
p. | Wymagany parametr | Opis parametru |
1 | Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - w przypadku usług doradczych dopuszcza się możliwość korzystania z komunikatorów dostępnych rynkowo, umożliwiających kontakt face to face, przy zapewnieniu rozwiązań umożliwiających monitoring realizowanej usługi | Platforma wspierająca spotkanie/szkolenie będzie dobrana w zależności od typu/rodzaju spotkania/szkolenia: Microsoft Teams |
2 | Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji |
|
3 | Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik |
|
4 | Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów |
|
5 | Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line | Link umożliwiający udział w spotkaniu/szkoleniu będzie dostępny dla zgłoszonych uczestników w okresie zaplanowanym na spotkanie/szkolenie. |