Wykorzystanie AI w pisaniu wniosków o fundusze europejskie
Wykorzystanie AI w pisaniu wniosków o fundusze europejskie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest szczególnie do osób, które nie korzystały dotychczas w swojej pracy ze sztucznej inteligencji. Szkolenie jest dedykowane wszystkim, którzy chcą efektywnie wykorzystać sztuczną inteligencję do usprawnienia procesu pisania wniosków o fundusze europejskie, zwiększając tym samym swoje szanse na pozyskanie dofinansowania oraz realizację projektów zg. z obowiązującymi wymogami i standardami m.in.: pracownikom instytucji publicznych zajmujących się pozyskiwaniem funduszy unijnych, rozwojem regionalnym i planowaniem strategicznym, pracownikom jst odpowiedzialnym za projekty unijne, przedstawicielom ngo koordynującym projekty, fundraiserom, pracownikom firm doradczych i konsultingowych, przedstawicielom sektora edukacyjnego, sektora zdrowia, przedstawicielom małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), Pracownikom administracji rządowej m.in. specjalistom ds. funduszy unijnych w ministerstwach, agencjach rządowych, departamentach zajmujących się rozwojem regionalnym.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji24-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ISO 21001: 2018 Organizacje edukacyjne – „Systemy zarządzania dla organizacji edukacyjnych – wymagania ze wskazówkami dotyczącymi użytkowania”
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności praktycznego wykorz. sztucznej inteligencji (AI) w procesie pisania wniosków o fundusze europejskie, co pozwoli uczestnikom na podniesienie jakości oraz efektywności swojej pracy. Szkolenie koncentruje się na umiejętnościach analitycznych i twórczych związanych z wykorzystaniem dużych modeli językowych (LLM), tj. generowanie pomysłów na projekty, automatyzacja pisania wniosków, analiza dokumentacji oraz weryfikacja zgodności aplikacji z wymogami konkursówEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się rozumie podstawy działania sztucznej inteligencji i dużych modeli językowych (LLM) | Kryteria weryfikacji - opisuje podstawowe koncepcje AI, w tym funkcjonowanie i architekturę LLM | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się tworzy skuteczne prompty do narzędzi AI | Kryteria weryfikacji - formułuje prompty, które prowadzą do uzyskania precyzyjnych odpowiedzi i wyników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się analizuje dokumentację konkursową z wykorzystaniem narzędzi AI | Kryteria weryfikacji - wyodrębnia kluczowe informacje z dokumentacji konkursowej przy pomocy narzędzi AI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się tworzy projekty przy wsparciu AI, w tym automatyzuje, tworzenie treści, optymalizuje i sprawdza wniosek pod kątem wymagań konkursowych | Kryteria weryfikacji - generuje innowacyjne koncepcje projektowe dostosowane do specyfikacji konkursowej,- tworzy spójne i logiczne treści wniosków, wykorzystując narzędzia AI, - sprawdza poprawność i zgodność wniosku z kryteriami konkursowymi oraz zautomatyzować korekty, - charakteryzuje możliwości dostępnych na rynku narzędzi AI i potrafi dobrać odpowiednie narzędzia do zadań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program usługi Program realizowany jest w 16 godzinach dydaktycznych (teoretycznych oraz warsztatowych) obejmuje:
Wprowadzenie do AI i LLM
- Co to jest sztuczna inteligencja (AI) i jak działa?
- Przykłady zastosowań AI w różnych dziedzinach.
- Omówienie dużych modeli językowych (LLM) – czym są i jak mogą wspierać pisanie wniosków aplikacyjnych.
- Przykłady narzędzi AI dostępnych na rynku.
Ogólne zasady współpracy z AI
- Jak efektywnie korzystać z narzędzi AI.
- Etyka i odpowiedzialność w korzystaniu z AI.
- Przykłady dobrych praktyk.
Zasady pisania promptów
- Co to są prompty i dlaczego są ważne?
- Jak pisać jasne i precyzyjne prompty? Przykłady skutecznych promptów.
- Ćwiczenia praktyczne: Pisanie promptów do różnych zadań związanych z wnioskami.
Wyszukiwanie i analiza konkursów pod względem przydatności dla instytucji aplikującej
- Jak AI może pomóc w analizie zapisów konkursowych?
- Automatyczne przetwarzanie oraz analiza dokumentacji konkursowej.
- Wyodrębnianie kluczowych informacji z dokumentacji konkursowej: terminy, na co, kto, kryteria.
- Ćwiczenia praktyczne: Analiza konkursów za pomocą narzędzi AI.
Inspiracje w zakresie koncepcji/pomysłu/idei wniosku
- Jak AI może pomóc w generowaniu pomysłów na koncepcję projekt?
- Analiza wcześniejszych projektów, trendów w branżach
- Propozycje innowacyjnych pomysłów na projekt.
- Inspiracje w zakresie podejmowanych działań projektowych, wyboru grupy docelowej, obszaru interwencji, wskaźników, budżetu
- Analiza danych statystycznych obejmujących zakresem wniosek
- Ćwiczenia praktyczne: Generowanie pomysłów na projekt za pomocą AI.
Generowanie treści wniosku
- Automatyczne tworzenie szkiców tekstów na podstawie wprowadzonych danych.
- Generowanie treści na poszczególne części wniosku.
- Kompilacja celu głównego i innych newralgicznych części wniosku.
- Inspiracje dotyczące opisów i kompilacji m.in. pomiaru wskaźników, struktury organizacyjnej zespołu zarządzającego projektem, uzasadnienia wydatków.
- Wykorzystanie LLM do opracowania logicznej, stylistycznej, ortograficznej i gramatycznej formy treści wniosku
- Ćwiczenia praktyczne: Tworzenie treści wniosku za pomocą AI.
Sprawdzanie sporządzonego wniosku pod względem spójności z wymogami konkursu, kryteriami, instrukcją pisania wniosku, komplementarnością z przepisami prawa
- Jak AI może pomóc w ocenie zgodności wniosku z wymogami konkursu, kryteriami, instrukcją pisania wniosku, komplementarnością z przepisami prawa?
- Automatyzacja korekt i poprawek.
- Ćwiczenia praktyczne: Sprawdzanie i optymalizacja wniosku za pomocą AI.
Walidacja
Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min., w trakcie jednego dnia szkoleniowego zajęć przewidziano jedną przerwę -15 min. W przypadku wystąpienia dodatkowych przerw czas trwania szkolenia zostanie wydłużony o czas dodatkowych przerw. W przypadku konieczności zrobienia wcześniejszej przerwy czas przerwy głównej zostanie skrócony o czas trwania wcześniejszej przerwy. Przewidziane przerwy nie są wliczone w czas usługi. Usługa jest realizowana zdalnie w czasie rzeczywistym.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Grzegorz Anyszko
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Szkolenie nie wymaga wstępnego przygotowania.
2. Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min., w trakcie jednego dnia szkoleniowego zajęć przewidziano jedną 15-minutową przerwę.
3. Po zakończonym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o zakończeniu szkolenia.
4 Walidacja usługi odbędzie się w postaci testu online. Każdy uczestnik uzyska wyniki w momencie zakończenia testu - wyniki będą generowane automatycznie.
Warunki uczestnictwa
Chętny do udziału w szkoleniu :
1. Przesyła zgłoszenie na mail info@wbs.net.pl
2. Wypełnia potrzebną dokumentację u wybranego Operatora
3. Po otrzymaniu decyzji o refundacji oraz podpisaniu umów z Operatorem i firmą szkoleniową otrzymuje ID wsparcia i zapisuje się na szkolenie w BUR
4. Wpłaca zaliczkę za szkolenie, odbywa szkolenie, wypełnia dokumentacje szkoleniową oraz ankietę w BUR.
5. Rozlicza się za szkolenie oraz przygotowuje dokumentację rozliczeniową do refundacji, którą składa do operatora.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. Usługa jest realizowana zdalnie w czasie rzeczywistym.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane za pomocą platformy evenea. Wymagania techniczne sprzętu: procesor 2-rdzeniowy 2 GHz; 2 GB pamięci RAM; system operacyjny Windows 8 lub nowszy, MAC OS wersja 10.13; przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps. Link dostępowy przesyłany uczestnikom na minimum dwa dni przed rozpoczęciem szkolenia. Ważność linku obejmuje czas usługi.