Excel jako narzędzie analizy danych wykorzystane w ekologii – kurs EXCELA – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Excel jako narzędzie analizy danych wykorzystane w ekologii – kurs EXCELA – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową mogą być osoby takie jak np. pracownicy działów technicznych i inżynieryjnych, pracownicy działów analiz i raportowania w firmach, studenci i wykładowcy kierunków ekologicznych i ochrony środowiska, bądź osoby chcące nauczyć się Excela jako narzędzia analizy danych wykorzystywanego w ekologii.
Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest osobom odpowiedzialnym lub planującym wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji13-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez promowanie technologii oszczędzających energię i zasoby w placówkach opieki zdrowotnej. Promuje kompetencje opisane w Europejskiej ramie kompetencji dla zrównoważonego rozwoju GreenComp.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Omawia innowacyjne technologie w biurze w celu redukcji zużycia zasobów | Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej dwie technologie monitorujące zużycie energii lub wody, które mogą przyczynić się do zmniejszenia emisji CO₂ | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje strategie promowania świadomości ekologicznej wśród współpracowników | Kryteria weryfikacji Przedstawia strategie promowania świadomości ekologicznej, omawia ich potencjalny wpływ na pacjentów i personel oraz wskazuje metody angażowania zespołu w ich realizację | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje ekologiczne technologie i ich praktyczne zastosowanie | Kryteria weryfikacji Prezentuje ekologiczne technologie, ich zalety i wyzwania w kontekście placówek opieki | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Prognozuje zużycie zasobów | Kryteria weryfikacji Prognozuje przyszłe zużycie zasobów, co pomoże w planowaniu budżetów i działań redukujących zasoby | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Opracowuje polityki redukcji zasobów biurowych na podstawie danych | Kryteria weryfikacji Prezentuje praktyczne rekomendacje dla firm i instytucji w celu zmniejszenia zużycia energii, papieru czy wody | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Omawia podstawowe funkcje Excela przydatne w analizie danych ekologicznych | Kryteria weryfikacji Stosuje podstawowe funkcje do obliczeń w analizie ekologicznej, takich jak obliczanie średnich zużycia energii, sumowanie danych dotyczących wody i papieru czy wyznaczanie minimalnego i maksymalnego zużycia zasobów w różnych okresach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Projektuje zestawienia i tabele danych środowiskowych | Kryteria weryfikacji Projektuje czytelne i uporządkowane bazy danych związane z zasobami środowiskowymi, przygotowując dane do dalszej analizy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 2.1 "Myślenie Systemowe" w zawodzie: Pracownik biurowy.
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju.
Zakres kompetencji 2. Myślenie systemowe w ramach GreenComp obejmuje podejście do problemu związanego ze zrównoważonym rozwojem ze wszystkich stron uwzględnienie czasu, przestrzeni i kontekstu w celu zrozumienia, jak elementy oddziałują na siebie w ramach systemów i pomiędzy nimi.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie zastosowania arkusza EXCEL w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp. Program obejmuje m.in. zrozumienie złożoności systemów zrównoważonego rozwoju, myślenie eksploracyjne i krytyczne oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
Warunki organizacyjne:
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje biznesowe
- każdy uczestnik na czas szkolenia otrzymuje dostępy do niezbędnych narzędzi
- każdy uczestnik otrzymuje link z dostępem do dedykowanej platformy na której odbywa się szkolenie
Program szkolenia:
Dzień 1 (8 godzin)
- Wprowadzenie do Excela w kontekście analizy danych ekologicznych i GreenComp kompetencja 2.1 myślenie systemowe
- Podstawowe funkcje Excela używane w analizie danych (np. SUMA, ŚREDNIA, MIN, MAX).
- Tworzenie i formatowanie arkuszy kalkulacyjnych w kontekście raportowania danych ekologicznych.
- Wprowadzenie do tematyki zielonych kompetencji GreenComp i ich rola w codziennej pracy biurowej.
- Analiza zużycia zasobów biurowych w Excelu
- Tworzenie zestawień zużycia energii, papieru, wody i materiałów biurowych w Excelu.
- Analiza miesięcznych i rocznych trendów zużycia zasobów biurowych.
- Obliczanie wskaźników efektywności zasobowej (np. zużycie papieru na jednego pracownika, koszty energii na jedno stanowisko pracy).
- Prognozowanie i optymalizacja zużycia zasobów: Obliczanie przewidywanego zużycia zasobów; Wprowadzenie zaawansowanych funkcji analizy danych
- Obliczanie przewidywanego zużycia zasobów w oparciu o trendy historyczne (funkcje prognozowania, np. TREND, LIN.REGRESJA).
- Tworzenie modeli scenariuszowych, np. optymalizacja zużycia energii po wdrożeniu energooszczędnych urządzeń; Funkcje do analizy trendów (np. prognozowanie liniowe, analiza regresji).
- Identyfikowanie obszarów potencjalnych oszczędności i działań ekologicznych.
- Efektywne zarządzanie zasobami w organizacji w sposób proekologiczny: Praktyczne ćwiczenia z wykorzystania narzędzi do monitorowania zużycia energii oraz interpretacji wyników (np. używanie inteligentnych liczników energii).
Dzień 2 (8 godzin)
- Instalacja i użytkowanie eko-technologii; Analiza potrzeb i priorytetów organizacji w kontekście ekologii.
- Nauka obsługi i podstaw instalacji prostych systemów energii odnawialnej, takich jak panele fotowoltaiczne, które mogą być wykorzystane w placówkach opieki.
- Omówienie przykładów przyjaznych środowisku technologii, takich jak inteligentne systemy zarządzania energią, które redukują zużycie energii.
- Wyznaczanie celów i mierników (KPI) związanych z redukcją emisji i oszczędnością zasobów.
- Zarządzanie zasobami w biurze w sposób zrównoważony
- Wprowadzenie technik oszczędzania energii w biurach(energooszczędne oświetlenie, sprzęt medyczny o niskim zużyciu energii).
- Praktyczne aspekty redukcji zużycia wody, instalacja oszczędnych kranów, stosowanie zamkniętych systemów wodnych.
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać biura/biurowce
- Techniki oszczędzania energii i wody: praktyczne omówienie instalacji systemów zarządzania energią w biurach, które umożliwią uczestnikom pełne zrozumienie ich działania i znaczenia.
- Optymalizacja gospodarki odpadami i recyklingu z użyciem Excela.
- Modelowanie efektywności energetycznej w budynkach biurowych.
Dzień 3 (8 godzin)
- Monitorowanie ekologicznych wskaźników KPI
- Definiowanie i śledzenie wskaźników efektywności środowiskowej (KPI), np. zmniejszenie zużycia papieru o 20%.
- Tworzenie prostych narzędzi w Excelu do monitorowania postępów w realizacji celów ekologicznych.
- Porównywanie wyników między zespołami lub oddziałami organizacji.
- Monitorowanie odpadów przy użyciu arkuszy kalkulacyjnych.
- Zaawansowane zarządzanie odpadami
- Zasady segregacji odpadów medycznych oraz klasyfikacja odpadów nadających się do recyklingu.
- Praktyczne ćwiczenia w zakresie zarządzania odpadami z uwzględnieniem ich recyklingu.
- Wykorzystanie systemów zarządzania odpadami i integracja z wewnętrznymi procedurami placówki.
Dzień 4 (8 godzin)
- Wizualizacja danych ekologicznych
- Tworzenie wykresów i diagramów ilustrujących emisję gazów cieplarnianych, zużycie energii, segregację odpadów.
- Prezentacja wyników analizy w formie przyjaznej dla interesariuszy (raporty ekologiczne).
- Przygotowanie dashboardów ekologicznych w Excelu.
- Egzaminy końcowe
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS® potwierdzający:
1. Nabycie kwalifikacji zawodowej: Pracownik biurowy.
2. Nabycie zielonej kompetencji: 2.1 Myślenie systemowe w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Szkolenie jest zgodne z celami Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, koncentrując się na rozwoju zielonych kompetencji i dostosowywaniu umiejętności do zmian na rynku pracy związanych z transformacją ekologiczną regionu.
Zakres szkolenia jest również powiązany z priorytetami zawartymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, ze szczególnym uwzględnieniem zielonej i cyfrowej gospodarki. Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez promowanie technologii oszczędzających energię i zasoby. Wprowadzone rozwiązania i wiedza zdobyta przez uczestników umożliwiają efektywniejsze zarządzanie zasobami, redukcję emisji CO₂ oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych, co przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju regionu. Uczestnicy poznają podczas szkolenia systemy monitorowania zużycia energii i instalacje odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z priorytetowymi technologiami wspierającymi zrównoważony rozwój w regionie, zgodnie z RIS.
Zielone umiejętności zdobyte podczas szkolenia, takie jak zarządzanie zasobami energetycznymi i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań w placówkach opieki, przyczyniają się do realizacji celów Europejskiej Ramy Kompetencji GreenComp, co wspiera transformację w kierunku bardziej zrównoważonej gospodarki. Kompetencje te umożliwiają uczestnikom nie tylko stosowanie ekologicznych praktyk, ale także promowanie ich wśród współpracowników i społeczności lokalnej.
Szkolenie wspiera wdrażanie priorytetowych technologii i strategii z zakresu zrównoważonego rozwoju wskazanych w Regionalnej Strategii Innowacji województwa śląskiego, poprzez nauczanie praktycznych umiejętności obsługi technologii oszczędzających zasoby, promowanie zielonych polityk oraz rozwijanie kompetencji związanych z efektywnym zarządzaniem zasobami i odpadami.
- Uczestnicy zdobywają umiejętności związane z inteligentnymi systemami monitorowania zużycia energii i instalacją odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z technologiami priorytetowymi RIS. Ponadto kurs umożliwia im wdrażanie polityk proekologicznych w placówkach, co wspiera transformację regionu w kierunku zrównoważonego rozwoju.
- Program szkolenia wspiera cele RIS, rozwijając kompetencje techniczne i organizacyjne niezbędne do wdrażania technologii zgodnych z priorytetami zrównoważonego rozwoju regionu, jak również zachęca uczestników do tworzenia kultury proekologicznej w miejscu pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Wprowadzenie do Excela w kontekście analizy danych ekologicznych i GreenComp kompetencja 2.1 myślenie systemowe (rozmowa na żywo) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Analiza zużycia zasobów biurowych w Excelu: monitorowanie zużycia energii, papieru,wody, analiza zużycia zasobów biurowych. (ćwiczenia) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Prognozowanie i optymalizacja zużycia zasobów:Obliczanie przewidywanego zużycia zasobów; Wprowadzenie zaawansowanych funkcji analizy danych (rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 przerwa | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Efektywne zarządzanie zasobami w organizacji w sposób proekologiczny: Praktyczne ćwiczenia z wykorzystania narzędzi do monitorowania zużycia energii (ćwiczenia) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Instalacja i użytkowanie eko-technologii; Analiza potrzeb i priorytetów organizacji w kontekście ekologii. (rozmowa na żywo) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Zarządzanie zasobami w biurze w sposób zrównoważony:Wprowadzenie technik oszczędzania energii w biurach, redukcja zużycia energii, wody (rozmowa na żywo) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 przerwa | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Zarządzanie zasobami w biurze w sposób zrównoważony: rola odnawialnych źródeł, techniki oszczedzania energii i wody(rozmowa na żywo) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Monitorowanie ekologicznych wskaźników KPI: śledzenie wskaźników efektywności środowiskowej i ich definiowanie (ćwiczenia, rozmowa na żywo) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Monitorowanie ekologicznych wskaźników KPI:Tworzenie prostych narzędzi w Excelu do monitorowania eko-postępów; Monitorowanie odpadów przy użyciu arkuszy kalkulacyjnych.(ćwiczenia, rozmowa na żywo) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 przerwa | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Zaawansowane zarządzanie odpadami (rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Budowanie czytelnych dashboardów ekologicznych dla zarządu i zespołów (ćwiczenia) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Przygotowanie wizualnych raportów pokazujących postępy w realizacji celów środowiskowych.(ćwiczenia) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 przerwa | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Egzaminy końcowe | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 263,16 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 263,16 PLN
- Koszt osobogodziny brutto328,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto328,95 PLN
- W tym koszt walidacji brutto307,50 PLN
- W tym koszt walidacji netto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto307,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Grońska-Opoka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 16 godzin zegarowych, wymagana jest frekwencja na poziomie 80 % podczas szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu podczas każdego dnia. Cena usługi zawiera koszt walidacji i certyfikacji.
Zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy Mikołaja Reja 20, 33-300 Nowy Sącz. W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt.
W przypadku uczestnictwa w usłudze osób z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do ich potrzeb.
Każdy etap realizacji projektu będzie prowadzony z poszanowaniem zasady równości dla wszystkich Uczestniczek i Uczestników projektu, w sposób niedyskryminujący ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, poglądy polityczne, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
1) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego będzie prowadzona usługa: zoom.us. Formularze google.com (niezbędne do przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej) – dowolny adres e-mail;
2) minimalne wymagania sprzętowe:
Głośniki i mikrofon – wbudowane lub zewnętrzne, Kamera internetowa – wbudowana lub zewnętrzna,
Komputer wyposażony w co najmniej 2 GB pamięci RAM.
Procesor: minimalny pojedynczy rdzeń 1 GHz lub wyższy, zalecany dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (Intel i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD)
System operacyjny jeden z wymienionych: macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym, Windows 10 (uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany), Windows 8 lub 8.1, Windows 7, Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym, Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym, Ubuntu 12.04 lub wyższy, Mint17.1 lub wyższa, Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy, Oracle Linux 6.4 lub nowszy, CentOS 6.4 lub wyższy, Fedora 21 lub nowsza, OpenSUSE 13.2 lub wyższy, ArchLinux (tylko 64-bit).
3) minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: Łącze o przepustowości pobierania i wysyłania danych o prędkości: 5 Mb/s.
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające dostęp do prezentowanych treści i materiałów: - Zoom Client for Meetings - wersja 4.6.10 (20041.0408) lub wyższa albo - przeglądarka internetowa: Dla Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+ Dla Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+ Dla Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
5) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: link do spotkania on-line jest ważny tylko w okresie trwania usługi (od momentu rozpoczęcia usługi do jej zakończenia).