PILOT CIĘŻKIEGO DRONA POMIAROWEGO (STS-01 + NSTS-06 do 25 kg) + PAŃSTWOWY EGZ. na PILOTA DRONA w kat. STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25 kg) a także NSTS-06 (BVLOS) + moduły specjalistyczne: ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH i TWORZENIE MAP | ORTOFOTOMAPY + 2D/3D | TERMOWIZJA | TELEDETEKCJA
PILOT CIĘŻKIEGO DRONA POMIAROWEGO (STS-01 + NSTS-06 do 25 kg) + PAŃSTWOWY EGZ. na PILOTA DRONA w kat. STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25 kg) a także NSTS-06 (BVLOS) + moduły specjalistyczne: ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH i TWORZENIE MAP | ORTOFOTOMAPY + 2D/3D | TERMOWIZJA | TELEDETEKCJA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Geodezja i kartografia
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- KAŻDA OSOBA, która nie chce być "nabita w butelkę" przez ośrodki dronowe, które zazwyczaj szkolą w ramach STS-01 tylko 4h w ramach zajęć praktycznych. U nas zajęcia praktyczne to 12h (STS-01 i NSTS-06). Tak więc nie tylko uzyskasz STS-01 ale i nauczysz się latać bezpiecznie oraz poczytalnie dronem w zasięgu i poza zasięgiem wzroku.
- KAŻDA OSOBA, która chce być prawdziwym a nie jedynie "papierowym" PILOTEM DRONA.
- WSZYSTKIE OSOBY chcące zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie dronów w ujęciu cyfrowej i zielonej gospodarki oraz ZDAĆ EGZAMIN PAŃSTWOWY i UZYSKAĆ UPRAWNIENIA NSTS-06 (loty BSP w zasięgu wzroku i poza zasięgiem wzroku, do 25 kg) oraz STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS, do 25 kg).
- KAŻDA OSOBA, która pragnie nie tylko uzyskać uprawnienia na PILOTA DRONA, ale także zdobyć specjalistyczną wiedzę w zakresie ANALIZY DANYCH PRZESTRZENNYCH i TWORZENIA MAP oraz ORTOFOTOMAPY + 2D/3D, a także TELEDETEKCJI i TERMOWIZJI.
- FIRMY / OSOBY CHCĄCE UZYSKAĆ NOWE MOŻLIWOŚCI ZAROBKOWE.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi47
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje przyszłego PILOTA BSP do lotów według NSTS-06 i STS-01. Kursant uzyska uprawnienia PILOTA BSP po zakończeniu kursu, pozytywnym wyniku egz. teoretycznym i zaliczeniu części praktycznej. Kursant uzyska unikalną wiedzę w zakresie ANALIZY DANYCH PRZESTRZENNYCH i TWORZENIA MAP oraz ORTOFOTOMAPY + 2D/3D, a także TELEDETEKCJI i TERMOWIZJI którą wykorzysta w obszarze cyfrowej i zielonej gospodarki w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant posługuje się wiedzą na temat przepisów lotniczych i procedur operacyjnych m.in. zgodnych z STS-01 i NSTS-06 | Kryteria weryfikacji - rozróżnia przepisy lotnicze dla bezzałogowych statków powietrznych na terenie UE- rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - charakteryzuje różnice pomiędzy wykonywaniem operacji VLOS i BVLOS- charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS/BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - definiuje i rozróżnia procedury normalne oraz procedury mające zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - wskazuje organy prawne odpowiedzialne za ustalanie przepisów prawa lotniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant posługuje się wiedzą ogólną na temat BSP | Kryteria weryfikacji - rozróżnia typy i zasady działania BSP- definiuje i opisuje różne tryby lotów - rozróżnia i charakteryzuje komponenty z których zbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - definiuje, charakteryzuje i opisuje przegląd przedstartowy bezzałogowego statku powietrznego i ocenia ogólny stan systemu BSP i jego zdatność do lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - rozróżnia i charakteryzuje aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym- wskazuje i charakteryzuje odpowiednie parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant definiuje osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie | Kryteria weryfikacji - definiuje, charakteryzuje i opisuje czynniki zewnętrzne wpływające na system BSP- definiuje, charakteryzuje i opisuje osiągi systemu BSP w locie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant jest świadomy ograniczeń możliwości człowieka | Kryteria weryfikacji - identyfikuje, definiuje, charakteryzuje i opisuje czynnik ludzki w wypadkach lotniczych- definiuje i opisuje ograniczenia człowieka w trakcie wykonywania lotów BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zagrożenia wynikających z lotów pod wpływem substancji psychoaktywnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu | Kryteria weryfikacji - definiuje, rozróżnia i charakteryzuje kategorie lotów BSP- rozróżnia i charakteryzuje strefy geograficzne - kontroluje i definiuje obowiązki pilota oraz operatora drona przed, w trakcie i po operacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi i powietrzu | Kryteria weryfikacji - definiuje, charakteryzuje i określa ryzyko na ziemi- definiuje i charakteryzuje aspekty związane z analizą przestrzeni powietrznej - definiuje i charakteryzuje ryzyko operacyjne - opisuje działają mające na celu bezpieczne wykonywanie czynności lotniczych - opisuje i charakteryzuje bezpieczny start, lot i lądowanie BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - charakteryzuje planowanie lotu oraz wskazuje i definiuje procedury przygotowania do niego- rozróżnia ryzyko związane z wykonywaniem operacji systemem BSP w różnych warunkach podczas wykonywania lotów VLOS oraz BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą dotyczącą meteorologii | Kryteria weryfikacji - definiuje i charakteryzuje czynniki związane z meteorologią- rozróżnia i charakteryzuje pogodowe zjawiska niebezpieczne - ocenia warunki meteorologiczne na podstawie dostępnych informacji meteorologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA/UMIEJĘTNOŚCI: Kursant charakteryzuje się ogólną wiedzą i umiejętnościami na temat systemów BSP oraz analizy danych przestrzennych i tworzenia map umożliwiającą m.in. identyfikację działań szkodliwych dla środowiska naturalnego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji - rozróżnia i charakteryzuje podstawowe systemy do analizy danych przestrzennych w oparciu o dane pozyskanie z systemu BSP, umożliwiające identyfikację działań szkodliwych dla środowiska naturalnego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji - rozróżnia, charakteryzuje, monitoruje, kontroluje i definiuje podstawowe systemy do tworzenia map w oparciu o dane pozyskanie z systemu BSP umożliwiające identyfikację działań szkodliwych dla środowiska naturalnego | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą na temat zastosowania kamer termowizyjnych jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywanym w obszarze "zielonej gospodarki", w tym, w działaniach z obszaru termomodernizacji budynków, inspekcji instalacji OZE oraz paneli słonecznych i turbin wiatrowych, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji - rozróżnia i charakteryzuje parametry kamer termowizyjnych oraz definiuje ich zastosowanie w obszarze "zielonej gospodarki", w tym, w działaniach z obszaru termomodernizacji budynków, inspekcji instalacji OZE w tym paneli słonecznych i turbin wiatrowych, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się WIEDZA/UMIEJĘTNOŚCI: Kursant charakteryzuje się ogólną wiedzą z zakresu ortofotomap i 2D/3D w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji - rozróżnia, charakteryzuje, monitoruje i definiuje aspekty związane z ortofotomapami oraz 2D/3D m.in. w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w tym, w działaniach także z obszaru inspekcji oraz tworzeniu map środowiskowych i ochronnych środowiska naturalnego, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się WIEDZA/UMIEJĘTNOŚCI: Kursant charakteryzuje się wiedzą na temat teledetekcji wykorzystywanej m.in. w działaniach na rzecz ochrony środowiska naturalnego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji - rozróżnia, charakteryzuje, monitoruje, kontroluje i definiuje obszary stosowania teledetekcji wykorzystywanej m.in. w działaniach na rzecz ochrony środowiska naturalnego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w tym, w działaniach, także z obszaru teledetekcji w zakresie ochronny środowiska naturalnego, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Kursant wykonuje misje BSP, także m.in. w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów | Kryteria weryfikacji - organizuje, planuje i wykonuje misje z wykorzystaniem bezzałogowego statku powietrznego, także m.in. w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Kursant doskonali swoje umiejętności dronowe i aktualizuje wiedzę z obszaru BSP, także w kontekście działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji - rozwija stale swoje umiejętności dronowe i aktualizuje wiedzę z obszaru BSP, a także w kontekście działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się WIEDZA/UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Wykorzystuje BSP jako ekologiczne narzędzie pracy w ramach zrównoważonego rozwoju a także w kontekście działań na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji - wykorzystuje wiedzę jak stosować BSP do podjęcia działań związanych z ochroną środowiska oraz działań ekoinnowacyjnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji - definiuje i charakteryzuje zasady funkcjonowania mobilnych systemów (drony) pomiaru zanieczyszczeń, jako działanie ekoinnowacyjne | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji - wykorzystuje kamerę z zoom będącą elementem drona do monitoringu zwierzyny oraz monitoringu zachowań ludzkich na obszarach zielonych/leśnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji - wykazuje się wiedzą i umiejętnościami dronowymi do podejmowania działań na rzecz uniknięcia kryzysów o charakterze ekologicznym | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wskazany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Lista podmiotów uprawnionych przez ULC: https://www.ulc.gov.pl/pl/drony/prowadzenie-szkolen/5826-lista-podmiotow-egzaminujacych. Walidację prowadzi podmiot zewnętrzny a Uczestnik ma dowolność wyboru, dlatego w harmonogramie nie ma wskazanej pozycji.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) - www.ulc.gov.pl
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Uzyskując uprawnienia STS-01 i NSTS-06 uzyskujesz również uprawnienia: NSTS-01, NSTS-02 oraz NSTS-05.
Tak więc do końca 2025 roku spokojnie sobie latasz w ramach NSTS-06 a w 2026 roku "przesiadasz się" na STS-01 ale pamiętaj, że musisz mieć drona w klasie C5 aby móc latać w STS-01.
Pamiętaj! Uzyskujesz podczas szkolenia uprawnienia Pilota a nie Operatora.
Szkolenie realizowane jest przez Europejskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne Pilotów Bezzałogowych Statków Powietrznych - EuroDRON.com.pl, które w ramach Wszechnicy Edukacyjnej prowadzi szkolenia i egzaminy na PILOTÓW BSP (DRONÓW). Europejskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne Pilotów Bezzałogowych Statków Powietrznych, to wydzielona jednostka biznesowa w ramach firmy Wszechnica Edukacyjna sp. z o.o.
W ramach organizowanych zajęć, stawiamy przede wszystkim na JAKOŚĆ i SATYSFAKCJĘ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA.
Podczas nauki skupiamy się na przekazaniu PRAKTYCZNEJ WIEDZY w zakresie zostania PILOTEM CIĘŻKIEGO DRONA DO MISJI SPECJALNYCH (VLOS + BVLOS do 25 kg; w zasięgu i poza zasięgiem wzroku) oraz poznania w ramach specjalistycznych modułów następujących zagadnień: ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH i TWORZENIA MAP oraz ORTOFOTOMAPY + 2D/3D, a także TELEDETEKCJI i TERMOWIZJI, którą wykorzystasz m.in. w obszarze cyfrowej i zielonej gospodarki, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność.
Możesz być pewna/pewny, że po naszych szkoleniach zarówno Egzamin z Wiedzy Teoretyczny, jaki i Egzamin Praktyczny, to czysta formalność. Zdawalność po naszych szkoleniach jest bardzo wysoka, na poziomie 98% przy pierwszym podejściu. Poza tym traktujemy naszych Kursantów po partnersku, dlatego też szkolimy do skutku i nie naliczamy żadnych dodatkowych opłat.
Zgromadzona praktyczna wiedza pozwoli Tobie czerpać przyjemność i satysfakcję z wykorzystywania drona, tak do celów zawodowych, jaki i prywatnych.
DZIĘKI NAM MASZ SZANSĘ UZYSKAĆ NIE TYLKO NOWE KWALIFIKACJE/KOMPETENCJE, ALE TEŻ NOWĄ/DODATKOWĄ PRACĘ.
Niniejsze szkolenie w swoim zakresie obejmuje aspekty wykorzystywania dronów w kontekście GOSPODARKI EKOLOGICZNEJ oraz ZIELONEJ TRANSFORMACJI i ZIELONYCH KOMPETENCJI a także TRANSFORMACJI CYFROWEJ. Program szkolenia został opracowany m.in. z wykorzystaniem wykazu "zielonych umiejętności", opracowanych przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Nasze działania szkoleniowe mają na celu kompleksowe wsparcie osób dorosłych, które z własnej inicjatywy planują podnieść swoje umiejętności/kompetencje lub zmienić/nabyć nowe kwalifikacje, umożliwiające rozwój w kierunku umiejętności zawodowych, cyfrowych, niezbędnych m.in. do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki.
____________________________________________________________________________________________________________________
SZKOLENIE NA PILOTA Bezzałogowego Statku Powietrznego (BSP) składa się z DWÓCH CZĘŚCI:
CZĘŚCI TEORETYCZNEJ oraz CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ.
PAMIĘTAJ! WARUNKIEM UZYSKANIA UPRAWNIEŃ PILOTA BSP (drona) jest POZYTYWNY wynik z końcowego Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej oraz UKOŃCZENIE Szkolenia Praktycznego i POZYTYWNA Ocena Umiejętności Praktycznych wystawiana przez Instruktora EuroDRON w trakcie Szkolenia Praktycznego.
Szkolenie rozpoczynamy ZAJĘCIAMI TEORETYCZNYMI, które prowadzone są przez INSTRUKTORA-WYKŁADOWCĘ, posiadającego duże doświadczenie zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, KTÓRY CHCE SIĘ DZIELIĆ SWOJĄ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM z przyszłym PILOTEM BSP czyli z TOBĄ.
W obligatoryjnej części teoretycznej zajęć, realizujemy nie tylko materiał szkoleniowy wymagany przez ULC (Urząd Lotnictwa Cywilnego), ale CO NAJWAŻNIEJSZE przez całe szkolenie OMAWIAMY I POKAZUJEMY RZECZOWE PODEJŚCIE do omawianych/ćwiczonych ZAGADNIEŃ.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA SZKOLENIA - 33 h zegarowych
[szkolenie grupowe, przeprowadzane w formie wykładów on-line w czasie rzeczywistym, obejmuje zagadnienia]:
- PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25kg) i NSTS-06 (BVLOS do 25kg)
- OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO (BSP) + testy próbne z danego zagadnienia
- PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO + testy próbne z danego zagadnienia
- OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP + testy próbne z danego zagadnienia
- TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU + testy próbne z danego zagadnienia
- PROCEDURY OPERACYJNE + testy próbne z danego zagadnienia
- OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP + testy próbne z danego zagadnienia
- METEOROLOGIA + testy próbne z danego zagadnienia
- OSIĄGI SYSTEMU BSP W LOCIE + testy próbne z danego zagadnienia
- ZAWODOWE MODUŁY SPECJALISTYCZNE: ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH i TWORZENIA MAP oraz ORTOFOTOMAPY + 2D/3D, a także TELEDETEKCJI i TERMOWIZJI
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Kursantów.
W porozumieniu z Operatorem, w przypadku wystąpienia problemów z połączeniem internetowym lub wystąpieniu innych sytuacji losowych podczas Szkoleń z Wiedzy Teoretycznej, z przyczyn niezależnych od Kursanta, Dostawca Usług umożliwia Kursantowi ponowne wzięcie udziału w szkoleniu teoretycznym realizowanym w innym terminie w celu uzupełnienia brakujących godzin.
EGZAMIN Z WIEDZY TEORETYCZNEJ - 2 h zegarowa
Po zakończeniu części teoretycznej przeprowadzany jest Egzamin z Wiedzy Teoretycznej (on-line) w formie TESTU. Kursant udziela odpowiedzi na 85 pytań (test JEDNOKROTNEGO wyboru). Czas trwania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej to 120 min. Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Kursanta.
Minimalnym progiem zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej jest uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi.
Egzamin z Wiedzy Teoretycznej przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów. Wyznaczony podmiot jest jednostką niezależną od podmiotu szkolącego.
Egzamin z wiedzy teoretycznej odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty.
Szczegółowy dzień i godzina Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej dla Kursantów dostępny będzie u Dostawcy usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na wytyczne pozwalające na dopuszczenie Kursanta do Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej.
Drugi etap szkolenia to CZĘŚĆ PRAKTYCZNA, która jest prowadzona na dronach należących do naszego Ośrodka - EuroDRON. NIE MUSISZ posiadać własnego sprzętu (drona), ale jeśli chcesz TO MOŻESZ zabrać na szkolenie swój sprzęt.
Nasi INSTRUKTORZY dołożą wszelkich starań, aby ćwiczenia były dla Ciebie, jak najbardziej przydatne, a także dopasowane do Twoich nowych planów zawodowych.
Na szkolenie praktyczne DOBRZE zaopatrzyć się w KARTĘ PAMIĘCI SD aby móc zrobić WŁASNE ZDJĘCIA i FILMIKI z DRONA.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA SZKOLENIA [12h zegarowych] w tym OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH i KOŃCOWY EGZAMIN PRAKTYCZNY [przeprowadzana w formie stacjonarnej we współpracy z Instruktorem na zasadzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor)], składa się z następujących części:
- OCENA MOŻLIWOŚCI WYKONANIA LOTU
- CZYNNOŚCI PRZED LOTEM - PRZYGOTOWANIE DRONA DO LOTU
- ĆWICZENIA Z WYKONYWANIA STARTÓW I LĄDOWAŃ
- ĆWICZENIE CZYNNOŚCI W TRAKCIE LOTU: ZMIANA PARAMETRÓW LOTU, ZMIANA PRĘDKOŚCI, WYSOKOŚCI, ITP.
- WYKONYWANIE PROCEDUR PILOTAŻOWYCH NORMALNYCH ORAZ PROCEDUR W SYTUACJACH NIEBEZPIECZNYCH I AWARYJNYCH
- WYKONYWANIE LOTÓW POZA ZASIĘGIEM WIDOCZNOŚCI WZROKOWEJ BVLOS - JEDYNIE W OPARCIU O WSKAZANIA PRZYRZĄDÓW
- CZYNNOŚCI WYKONYWANYCH PO ZAKOŃCZENIU LOTU
- PLANOWANIE MISJI LOTNICZEJ Z WYKORZYSTANIEM SPECJALISTYCZNEGO OPROGRAMOWANIA
SZKOLENIE PRAKTYCZNE odbywa się zarówno na dronie lekkim (do 4 kg) oraz na dronie ciężkim (do 25 kg) w trybie VLOS (Visual Line Of Sight - loty w zasięgu wzroku) oraz BVLOS (Beyond Visual Line Of Sight - loty poza zasięgiem wzroku).Zajęcia obejmują łącznie 12 godzin pod nadzorem Instruktora w układzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor). Szkolenie praktyczne uwzględnia minimum 1 godzinę zegarową na szkolenie naziemne z obsługi i funkcji systemu bezzałogowego statku powietrznego.
Część praktyczna szkolenia USTALANA JEST INDYWIDUALNIE Z KURSANTEM, ale przeprowadzona będzie w czasie trwania niniejszej Usługi. Szczegółowe DNI i GODZINY części praktycznej dostępne będą u osoby nadzorującej Usługę po stronie Podmiotu Świadczącego Usługę Rozwojową, czyli nas - Wszechnica Edukacyjna/EuroDRON.
PRAKTYKA będzie realizowana w dowolne dni tygodnia (także w sobotę i niedzielę) w zależności od oczekiwań/dostępności Kursanta.
UWAGA! Ćwiczenia są zależne od warunków pogodowych (nie latamy kiedy prędkość wiatru 🌬 przekracza 8 m/s, występują opady atmosferyczne 🌧🌨 lub mgła a także, gdy temperatura powietrza jest ujemna 🥶). Czynnikiem uniemożliwiającym realizację lotu w danym dniu/godzinach może być czasowe "wyłączenie" dostępności przestrzeni powietrznej 🚁✈️🛸. W takich wypadkach zastrzegamy sobie możliwość odwołania spotkania i przeniesienia go na ustalony wspólnie z Kursantem inny termin.
Usługa realizowana w godzinach zegarowych (60 min.).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 PROCEDURY OPERACYJNE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 PROCEDURY OPERACYJNE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25kg) i NSTS-06 (BVLOS do 25kg) - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BSP - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 OSIĄGI BSP W LOCIE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 METEOROLOGIA - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 METEOROLOGIA - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH I TWORZENIE MAP | ORTOFOTOMAPY + 2D i 3D - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Grzegorz BASZEK | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH I TWORZENIE MAP | ORTOFOTOMAPY + 2D i 3D - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Grzegorz BASZEK | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH I TWORZENIE MAP | ORTOFOTOMAPY + 2D i 3D - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Grzegorz BASZEK | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 TELEDETEKCJA - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Łukasz ŚLIWIŃSKI | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 TERMOWIZJA - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 EGZAMIN PRÓBNY oraz OMÓWIENIE ODPOWIEDZI - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 EGZAMIN - ustalany jest indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 16.01.2025-16.02.2025 r. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto105,32 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,32 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz ŚLIWIŃSKI
Grzegorz BASZEK
Patryk JAWORSKI
Janusz KACZOR
Paweł ZAWISZA
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- DOSTĘP na czas szkolenia do naszej platformy elektronicznej z materiałami szkoleniowymi, dzięki któremu w dowolnym, dogodnym momencie będziesz mógł powtórzyć, bądź przypomnieć wszystkie kwestie związane ze szkoleniem.
- Kursant będzie miał do dyspozycji udostępnioną przez Wszechnicę Edukacyjną, KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ wymaganą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
- Uzyskanie potwierdzenia zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej z wynikiem pozytywnym oraz uzyskanie potwierdzenia ukończenia Szkolenia Praktycznego i oceny umiejętności praktycznych w tym Końcowego Egzaminu Praktycznego stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi ULC. Zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni. ULC nie wydaje certyfikatów w wersji papierowej a jedynie w wersji elektronicznej.
___________________________________________________________________________________________________________________
Ze względu na ograniczoną ilość znaków w "Ramowym programie usługi" oraz w "Informacjach dodatkowych", jedynym miejscem, gdzie można dać dodatkowe informacje o niniejszym szkoleniu, jest niniejsze miejsce "Informacja o materiałach dla uczestników usługi".
- Szkolenie realizowane w godzinach zegarowych.
- Usługa stacjonarna trwa 12 godzin, a usługa zdalna w czasie rzeczywistym trwa 33 godziny + 2 godziny egzamin.
- W Harmonogramie usługi ze względu na ograniczoną ilość znaków, przedmioty/tematy zostały podane w skróconej formie (bez "aspetów" zielonych).
- Data egzaminu z wiedzy teoretycznej jest datą uzależnioną od tempa przyswajania wiedzy Uczestnika i gotowości do przystąpienia do zewnętrznej walidacji, a także zebrania się wymaganej grupy. Szczegółowe dni i godziny egzaminu z wiedzy teoretycznej dla każdego z Uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na wytyczne pozwalające na dopuszczenie do egzaminu z wiedzy teoretycznej.
___________________________________________________________________________________________________________________
Szkolenie skierowane jest do osób chcących zwiększyć swoją świadomość i wiedzę w zakresie ochrony środowiska oraz wykorzystania dronów, jako technologie środowiskowe i ekologiczne narzędzia pracy mające na cel minimalizację negatywnych następstw dla środowiska, redukcję niskiej emisji oraz sprzyjające adaptacji do zmian klimatu.
Niniejsze szkolenie wspiera również zdobycie przez Kursanta umiejętności w sektorze "zielonej gospodarki" oraz "zielone cyfrowe kompetencje", tj.:
- Umiejętności zielone – umiejętności o charakterze zawodowym lub ogólnym, niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki, czyli takiej, która jest oparta na odnawialnych źródłach energii, nowoczesnych technologiach ukierunkowanych na niskoemisyjność i zasobooszczędność, a także na zarządzaniu środowiskowym w przedsiębiorstwach.
- Umiejętności lub kompetencje cyfrowe – harmonijna kompozycja wiedzy, umiejętności i postaw umożliwiających życie, uczenie się i pracę w społeczeństwie cyfrowym, tj. społeczeństwie wykorzystującym w życiu codziennym i pracy technologie cyfrowe. Kompetencje cyfrowe określono w Ramie DigComp, o której mowa w podrozdziale 6.1 pkt 4 Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027.
Warunki uczestnictwa
Aby przystąpić do głównego szkolenia Uczestnik powinien:
- mieć ukończone 18 lat (osoby w wieku 16-18 lat za zgodą opiekuna prawnego),
- ukończyć BEZPŁATNE szkolenie oraz zdać BEZPŁATNY egzamin on-line w podkategorii A1/A3 (dostępne po rejestracji na stronie: drony.ulc.gov.pl). Na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia musisz przesłać do nas POTWIERDZENIE ZALICZENIA SZKOLENIA I ZDANIA EGZAMINU ONLINE A1/A3,
- przystępując do szkolenia on-line w czasie rzeczywistym musisz mieć stały dostęp do urządzenia elektronicznego wyposażonego w głośnik i mikrofon,
- wydawane dokumenty stanowią podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To z kolei pozwoli na zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie drony.ulc.gov.pl (uprawnienia oznaczone w profilu pilota).
Informacje dodatkowe
- UWAGA! W przypadku dofinansowania usługi poniżej 71% ze środków publicznych, usługa nie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie § 3 ust.1 pkt 14 rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. 2013 poz. 1722 z późn. zm.). Należy wówczas doliczyć do usługi szkoleniowej należny VAT w wysokości 23%.
- Instruktorzy będą prowadzić usługę rotacyjnie w zależności od dostępności danego instruktora w dniu szkolenia oraz faktycznego uruchomienia danej usługi. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera. Każda osoba wyznaczona posiada odpowiednią wiedzę i umiejętności do poprowadzenia szkolenia.
- Na potrzeby usługodawcy, jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów kształcenia usługa zdalna może być rejestrowana (nagrywana).
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W trybie zdalnym szkolenia teoretyczne realizujemy w formie wykładów zdalnych w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem platformy Teams/ZOOM.
Wymagania systemowe:
• połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)
• głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth
• kamera internetowa lub kamera internetowa HD - wbudowana lub wtyczka USB
• lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo
Obsługiwane systemy operacyjne:
• macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym
• Windows 10
Uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Windows 8 lub 8.1
• System Windows 7
• Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym
• Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym
• Ubuntu 12.04 lub nowszy
• Mennica 17.1 lub nowsza
• Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy
• Oracle Linux 6.4 lub nowszy
• CentOS 6.4 lub nowszy
• Fedora 21 lub nowsza
• OpenSUSE 13.2 lub wyższy
• ArchLinux (tylko 64-bit)
Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne:
• Surface Pro 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym
Uwaga: W przypadku tabletów z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Urządzenia z systemem IOS lub Android
• Urządzenia Blackberry
Obsługiwane przeglądarki:
• Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM:
Minimum - Procesor jednordzeniowy 1 GHz lub wyższy, nie dotyczy
Zalecane - Procesor dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD), 4GB
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu zdalnym w czasie rzeczywistym jest ważny w okresie trwania usługi.
Adres
Adres
Szkolenie Praktyczne oraz Ocena Umiejętności Praktycznych odbędą się na terenie wskazanego województwa. Część praktyczna z Instruktorem w modelu "1 na 1", odbywa się stacjonarnie w miejscu przygotowanym do lotów. Dokładne godziny zajęć ustalane są indywidualnie pomiędzy Kursantem, a Realizatorem Szkolenia.
Ze względu na zmienne warunki atmosferyczne i/lub dostępność przestrzeni powietrznej, zastrzega się możliwość zmiany miejsca realizacji szkolenia praktycznego. O zaistniałej sytuacji zostanie (poinformowany telefonicznie/mailowo) Kursant oraz Operator.
Miejsce realizacji usługi praktycznej może ulec zmianie za zgodą Stron (realizacja w innym miejscu na terenie Polski).