kurs Terapia krótkoterminowa w modelu skoncentrowanym na rozwiązaniach i wspieraniu z zmianie
kurs Terapia krótkoterminowa w modelu skoncentrowanym na rozwiązaniach i wspieraniu z zmianie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla osób , które na co dzień pracują z drugim człowiekiem, w takich obszarach jak:
- coaching
- mediacje
- psychoterapia,interwencja kryzysowa
- pomoc psychologiczna
- nauczyciele
- pracownicy Ośrodków Pomocy Społecznej
- kuratorzy sądowy i społeczni
- trenerzy
- Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój” oraz Małopolski Pociąg do kariery oraz pozostałych projektów z dofinansowaniem.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji14-02-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego prowadzenia sesji pomocowych/terapeutycznych na poziomie podstawowym jako praktyk w modelu skoncentrowanym na poszukiwaniu rozwiązań w sytuacjach problemowych oraz rozwijaniu konstruktywnych sposobów radzenia sobie. Osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się pozwoli na prowadzenie sesji pomocowych/ terapeutycznych w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach na poziomie podstawowym jako praktyk metody.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1)charakteryzuje wiedzę wymaganą dla roli praktyka w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach | Kryteria weryfikacji definiuje filozofię wyrażaną w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach; okresla rolę terapeuty/pomagacza w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje znaczenie i korzyści płynące ze stosowania postawy niewiedzy; stosuje zdrową semantykę, która wzmacnia klienta; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji interpretuje zasłyszane treści w kontekście poszukiwania zasobów klienta; stosuje techniki terapeutyczne w celu poszukania rozwiązania; rozumie zasadę małych kroków w osiąganiu celu terapeutycznego i utrzymania wysokiego poziomu motywacji u klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się 2)definiuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii wprowadzania zmian | Kryteria weryfikacji charakteryzuje model stadiów zmian (Prochaska i DiClemente), i umie je zastosować; rozumie i stosuje odpowiednie narzędzia w zależności od poziomu gotowości i etapu zmiany w życiu klienta; potrafi zarządzać ambiwalencją emocjonalną u klienta stosując pytania otwarte poszerzające perspektywę; umie dostosować odpowiednie narzędzia interwencyjne w zależności od etapu zmiany; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3)charakteryzuje przyczyny ludzkich zachowań w zakresie sytuacji życiowych | Kryteria weryfikacji charakteryzuje elementarną wiedzę w zakresie rozwoju człowieka; rozróżnia identyfikować potrzeby klienta zgodnie z piramidą potrzeb Maslowa; potrafi zastosować odpowiednie narzędzia interwencyjne w komunikacji interpersonalnej z klientem; potrafi zidentyfikować i nazwać w jakiej relacji klient jest wobec podejmowanego kontaktu terapeutycznego; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji definiuje podstawowe mechanizmy rządzące funkcjonowaniem człowieka w zależności od jego trudności życiowych; charakteryzuje przebieg procesu terapeutycznego w kierunku przeformułowania trudności wnoszonych przez klienta na jego potrzeby; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się 4)charakteryzuje kompetencje wymagane od osoby będącej w roli praktyka pracującego w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach | Kryteria weryfikacji stosuje narzędzia komunikacyjne stwarzające warunki do swobodnej rozmowy z klientem; stosuje pozytywne wzmocnienia wobec pożądanych zmian poprzez afirmowanie perspektywy klienta prowadząc dialog ukierunkowany na rozwiązania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji stosuje techniki zachęcające do poszerzania perspektywy i aktywnie prowadzi komunikację, gdy klient odpowiada, że "nie wie ", w procesie terapeutycznym pozostawia klientowi przestrzeń na generowanie rozwiązań; stosuje za "postawę niewiedzy"; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 5)charakteryzuje metody i narzędzia wykorzystywane w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach | Kryteria weryfikacji dobiera trafnie narzędzia w zależności od relacji w jakiej klient podchodzi do udzielanego mu wsparcia; stosuje podstawowe narzędzia i techniki stanowiące warsztat pracy terapeuty/pomagacza w modleu ukierunkowanym na rozwiązania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji stosuje komplementy w toku dialogu z klientem w oparciu o fakty, posługuje się dostępnymi narzędziami zgodnymi z podejściem skoncentrowanym na rozwiązaniach; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 6)stosuje poznane modele i narzędzia skuteczne w modelu skoncentrowanym na rozwiązaniach w pracy z klientem | Kryteria weryfikacji analizuje adekwatności wdrożenia poszczególnych technik i narzędzi, zastosowanie których stanowić będzie zwiększenie motywacji i poczucia wpływu u klienta; wykorzystuje techniki terapeutyczne w celu zmiany negatywnych myśli i przekonań klienta; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 7)posługuje się modelem EARS, skalą, wyjątkami, pytaniem o cud | Kryteria weryfikacji stosuje narzędzie Pytanie o cud w sposób refleksyjny poprzez uwzględnianie specyficznych potrzeb klienta; posługuje się technikę skalowania w kierunku eksploracji osiągnięć i zasobów klienta; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji stosuje model EARS, identyfikuje jego wpływ na budowanie kompetencji i rozwiązań w narracji klienta; identyfikuje tzw. "wyjątki" w życiu klienta, budując refleksyjność i samoświadomość zasobów w kliencie; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 8)umiejętnie stosuje efektywną komunikację podczas sesji terapeutycznych | Kryteria weryfikacji stosuje skuteczną i konstruktywną komunikację dostosowując ją jednocześnie do możliwości komunikacyjnych klienta; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 9)rozumie cele terapii i wykorzystywane narzędzia | Kryteria weryfikacji tworzy plan terapeutyczny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji stosuje techniki pracy w oparciu o informacje wniesione przez klienta, aby lepiej odpowiadać jego indywidualnym potrzebom; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji stosuje metodę smart w celu zweryfikowania mierzalności określonego celu; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji prowadzi dialog z klientem w kierunku określenia celu adekwatnego i realnego do osiągnięcia w myśl metody małych kroków wynikających z potrzeb klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 10)umiejętnie zadaje pytania dotyczące celów, potrzeb i możliwości klienta | Kryteria weryfikacji stosuje pytania dotyczące celów, potrzeb i możliwości klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji stosuje pytania poszerzające perspektywę klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 11)buduje u klienta proces osiągania celów i stosuje interwencje odpowiednie do etapu procesu wprowadzania zmian | Kryteria weryfikacji dokonuje weryfikacji zmian zachodzących w życiu klienta oraz zweryfikować ich powiązanie z procesem terapeutycznym; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje stadia zmiany z uwzględnieniem nawrotu, jako elementu utrwalania pożądanej zmiany; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji stosuje adekwatne techniki pracy stosownie do etapu zmiany klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 12)kształtuje odpowiedzialność i rzetelność wykonywanej pracy | Kryteria weryfikacji wykazuje pełne zrozumienie zakresu swoich obowiązków oraz odpowiedzialności wynikających z wykonywanej pracy; skutecznie wykonuje powierzone zadania zgodnie z ustalonymi standardami i terminami; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 13)wykazuje profesjonalizm w kontaktach międzyludzkich | Kryteria weryfikacji stosuje klarowną i skuteczną komunikację, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej, z różnymi interesariuszami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Wprowadzenie do terapii krótkoterminowej
- Podejscie Skoncetrowane na Rowiązniach
- Praca TSR-techniki TSR
- Umiejętności i kompetencje -postawa "niewiedzy"
- Tworzenie kontekstu spotkania
- Formowanie celu pracy terapeutycznej
- Rozmowy poza problemem
- Komplementowanie - wydobywanie zasobów klienta
- Technika EARS
- Tworzenie obrazu rzeczywistości po osiągnięciu celu
- Poszukiwanie w przeszłości i teraźniejszości klienta elementów "świata bez problemu"
- Praca w oparciu o wyjątki, Skalowanie
- Określanie najbliższych kroków w kierunku osiągnięcia celu
- Monitorowanie wprowadzanych zmian
- Umiejętność pracy z klientem w obszarze pracy nad potrzebami-elementy NVC
- Strategie pracy z klientem w przypadku braku motywacji
- Psychologia zmiany-Transteoretyczny Model Zmiany w TSR
- Sesja – prowadzenie terapii w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach
- Mentoring i superwizja umiejętności
- Walidacja
Minimalne wymagania w stosunku do Uczestników: osoby, które na co dzień pracują z drugim człowiekiem, w takich obszarach jak:
- coaching
- mediacje
- psychoterapia,interwencja kryzysowa
- pomoc psychologiczna
- nauczyciele
- pracownicy Ośrodków Pomocy Społecznej
- kuratorzy sądowy i społeczni
- trenerzy
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Przerwy wliczają się do czasu trwania usługi – w trakcie dnia szkoleniowego trwającego co najmniej 4h,
uczestnikowi przysługuje min.15 min przerwy.
Zajęcia prowadzone są metodą treningową w 80 % jako ćwiczenia w parach, grupach zgodnie ze wskazaniami nauczania odób dorosłych czyli cyklem Kolba.
Teoria: 10 godzin
Praktyka: 40 godzin
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 400,00 PLN
- Koszt usługi netto5 400,00 PLN
- Koszt godziny brutto90,00 PLN
- Koszt godziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Pijacka
Praca socjalna, pomoc społeczna, przygotowywanie ofert konkursowych w NGO, socjoterapia, mediacje rodzinne, praca z trudnym klientem, komunikacja interpersonalna, działania w obszarze podnoszenia kompetencji rodzicielskich, przemoc w rodzinie w każdym aspekcie, zadania, strategie
i organizacja pracy zespołów interdyscyplinarnego i grup roboczych.
Doświadczenie zawodowe:
Pracownik w strukturach pomocy społecznej z 16 letnim doświadczeniem - głównie w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie w bezpośredniej pracy z klientem, realizacji procedury „Niebieskie Karty”, realizacji zadań Zespołu Interdyscyplinarnego.
Socjoterapeutka z 14 letnim doświadczeniem w prowadzeniu grup dla dzieci i młodzieży z rodzin
z problemem alkoholowym.
Od roku 2013 do dnia dzisiejszego fundator i prezes Fundacji ReStart, gdzie realizuje zadania z zakresu pozyskiwania środków, rozliczania dotacji i organizacji pracy zatrudnionej kadry. W ramach działań Fundacji podejmowała zatrudnienie w charakterze m.in. streetworkera, socjoterapeuty, terapeuty w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach,trenera, animatora, organizatora społeczności lokalnych.
Prowadziła wykłady na wyższej uczelni z zakresu socjoterapii.
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
Prowadziła szkolenia w obszarach rozwiązywania metod skoncentrowanych na rozwiązaniach, konfliktów, przeciwdziałania przemocy, wspierania osób krzywdzonych, motywowania do zmiany, organizacji systemu wsparcia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój oraz zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu Małoposli Pociąg do kariery.
Po ukończeniu kursu Uczestnik otrzymuje:
- materiał szkoleniowe
- ćwiczenia w pdf
- dostęp do testu psychologicznego PCT-A
- nagrania sesji
- skrypt w pdf
Warunki uczestnictwa
Osoby, które na co dzień pracują z drugim człowiekiem, w takich obszarach jak:
- coaching
- mediacje
- psychoterapia,interwencja kryzysowa
- pomoc psychologiczna
- nauczyciele
- pracownicy Ośrodków Pomocy Społecznej
- kuratorzy sądowy i społeczni
- trenerzy
- doradcy zawodowi
Informacje dodatkowe
Usługa jest realizowana zdalnie w czasie rzeczywistym
Podstawa prawna zwolnienia z VAT:
na podstawie art.43 ust. 1 pkt 29 lit.c ustawy z dnia 11.03.2024r. podatku od towarów i usług
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia
Usługa do celów archiwizacji i kontroli jest nagrywana.
Szkolenie odbywa się za pomocą aplikacji ZOOM.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM ( lun 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 ( zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa GOOGLE Chrome, Mozilla,Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps
kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,( ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.
Link na zoom przesłany przed zajęciami pierwszymi jest stały.