Terapia krótkoterminowa skoncentrowana na rozwiązaniach- konstruktywne pomaganie w zmianie.
Terapia krótkoterminowa skoncentrowana na rozwiązaniach- konstruktywne pomaganie w zmianie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla osób , które na co dzień pracują z drugim człowiekiem, w takich obszarach jak:
- coaching
- mediacje
- psychoterapia,interwencja kryzysowa
- pomoc psychologiczna
- nauczyciele
- pracownicy Ośrodków Pomocy Społecznej
- kuratorzy sądowy i społeczni
- trenerzy.
Szkolenie adresowane jest także do absolwentów lub studentów kierunków związanych z pomaganiem ludziom, takich jak: psychologia, pedagogika, resocjalizacja, socjologia, praca socjalna ,mediacje, coaching.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników17
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi100
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego prowadzenia sesji pomocowych/terapeutycznych w modelu skoncentrowanym na poszukiwaniu rozwiązań w sytuacjach problemowych oraz rozwijaniu konstruktywnych sposobów radzenia sobie. Osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się pozwoli na prowadzenie sesji pomocowych/ terapeutycznych w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach w praktyce.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się definiuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii wprowadzania zmian | Kryteria weryfikacji charakteryzuje poszczególne etapy wprowadzania zmian | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzenie kontekstu spotkania | Kryteria weryfikacji Opisuje przykładową rozmowę poza problemem celem zbudowania sympatii i oraz poznania talentów, nadziei, wartości, dążeń, zainteresowań klienta, tworzenie kontekstu szacunku i bezpieczeństwa, docenienie decyzji o przyjściu na spotkanie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje techniki komunikacji interpersonalnej | Kryteria weryfikacji stosuje techniki komunikacji interpersonalnej:odzwierciedlanie, potwierdzanie, parafrazowanie, podsumowanie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Formowanie celu pracy | Kryteria weryfikacji określa typ relacji pomocowej, zadaje pytania o problem, który klienta sprowadził, zadaje pytania o oczekiwania od terapii, zadaje pytania co klient chce uzyskać w czasie terapii, zadaje pytania sprawdzające ’po co „klient chce zmiany”, zadaje pytania ukierunkowane na potrzeby klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się charakteryzuje kluczowe techniki podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach takie jak komplementowanie, | Kryteria weryfikacji poprzez pytania wydobywa, wzmacnia i rozszerza we współpracy z klientem tych aspektów jego życia i jego osoby, które mogą być użyteczne w osiągnięciu celu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzenie obrazu preferowanej przyszłości czyli rzeczywistości po osiągnieciu celu (świat bez problemu) | Kryteria weryfikacji zadaje pytanie o cud( różne modyfikacje), pytania o wygląd rzeczywistości klienta w sytuacji ,gdy problem który go sprowadził został rozwiązany, pytania o zmiany jakie wywołała osiągnięcie celu na otoczeniu klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się określa najbliższe kroki w celu osiągnięcia celu | Kryteria weryfikacji zadaje pytania w celu tworzenia obrazu małej zmiany określonej w kategoriach konkretnych zachowań, najbliższych działań klienta, zadaje zadania do wykonania poza gabinetem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji tworzy obrazu małej zmiany u klienta, określenie w kategoriach konkretnych zachowań najbliższych działań klienta, zadaje zadania do wykonania poza gabinetem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Informacja zwrotna po zakończeniu | Kryteria weryfikacji przekazuje informacje zwrotną, która zawiera uporządkowane podsumowanie uzyskanych od klienta informacji o tym jak rozumiemy to z czym przyszedł i co potrzebuje, komplementuje informacje o zarejestrowanych zasobach klienta)związane z potrzebami dla dalszego postępu zasobami klienta, uzasadniając oraz przedstawia sugestie i pomysły w postaci zadania do realizacji, ustala wspólnie ciąg dalszy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wspiera budowanie przekonań zdrowych u klienta | Kryteria weryfikacji Stosuje 5 zasad zdrowego myślenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja VCC
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja VCC
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
- Terapie krótkoterminowe
- Wprowadzenie do Racjonalnej Terapii Zachowania
- Zdrowe spojrzenie na emocje
- Co to jest zdrowe myślenie
- Zdrowa semantyka
- ABC lepszego samopoczucia
- Praca z emocjami
- Techniki terapeutycznej samopomocy
- Zastosowanie Racjonalnej Samoanalizy RSA
- Racjonalna Wyobraźnia Emocjonalna
- Edukacja i re-edukacja emocjonalna: uczenie się i zmiana nawyków
- Dysonans poznawczo-emocjonalny
- Model stadiów zmiany (Prochaska i DiClemente)
- Radzenie sobie ze stresem
- Podejście salutogenetyczne w psychologii zdrowia
- Założenia i źródła Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (Solution Focused Therapy)
- Historia TSR, definicja, powstanie,związki TSR z innymi teoriami
- Teoria TSR
- Praca TSR-techniki TSR
- Umiejętności i kompetencje -postawa "niewiedzy"
- Tworzenie kontekstu spotkania
- Formowanie celu pracy terapeutycznej
- Rozmowy poza problemem
- Komplementowanie - wydobywanie zasobów klienta
- Technika EARS
- Tworzenie obrazu rzeczywistości po osiągnięciu celu
- Poszukiwanie w przeszłości i teraźniejszości klienta elementów "świata bez problemu"
- Praca w oparciu o wyjątki, Skalowanie
- Określanie najbliższych kroków w kierunku osiągnięcia celu
- Monitorowanie wprowadzanych zmian
- Umiejętność pracy z klientem w obszarze pracy nad potrzebami-elementy NVC
- Strategie pracy z klientem w przypadku braku motywacji
- Sesje – prowadzenie terapii w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach
- Psychologia zmiany-Transteoretyczny Model Zmiany w TSR
- Praca z parą w konflikcie
- Wykorzystanie TSR w obszarze zdrowia psychicznego
- Mentoring i superwizja umiejętności
- Walidacja i certyfikacja: egzamin VCC teoretyczny i praktyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto11 000,00 PLN
- Koszt usługi netto11 000,00 PLN
- Koszt godziny brutto110,00 PLN
- Koszt godziny netto110,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto400,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto400,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto400,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto400,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Magdalena Zubiel
Weronika Kostęska
Doświadczenie zawodowe:
We współpracy z Akademią "Bliżej" Natalii Kurzawy projektuje, planuje, prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu kompetencji społecznych, kompetencji trenerskich i coachingowych w ramach:
• Akademii Profesjonalnego Trenera
• Akademii Trenera rozwoju osobistego
• Racjonalna Terapia Zachowania
Doświadczenie i specjalizacja trenerska:
przeciwdziałanie i radzenie sobie z wypaleniem zawodowym, radzenie sobie ze stresem, budowanie odporności psychicznej; kompetencji miękkich i menadżerskich: komunikacja interpersonalna, zarządzanie zmianą, wsparcie.
Realizuje projekty szkoleniowe z tematyki m.in.: coaching zdrowia, stres i sytuacje trudne, sprzedaż, kompetencje trenera.
Nauczyciel akademicki Akademia WSB w ramach studiów podyplomowych Psychologia zdrowia i rozwoju, Mentoring i tutoring w organizacji i biznesie
Trener wewnętrzny: ING Bank Śląski w latach 2016-2019
Akredytacje:
• certyfikowany trener VCC
• coach VCC
• mentor VCC
Anna Pietrzykowska
Terapeuta w nurtach krótkoterminowych, coach, trener
Wykształcenie:
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Psychologia zdrowia i jakości życia (Licencjat)
Psychologia kliniczna i osobowości (Jednolite magisterskie),Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Pedagogika, specjalność resocjalizacja z prewencją zagrożeń, społecznych (Licencjat)
Studium terapii dzieci i młodzieży
Kursy:
Terapia Skoncentrowana na rozwiązaniach
Instytut Terapii Poznawczo-Behawioralnej - Kurs Interwencji Kryzysowej
Trener Komunikacji Interpersonalnej
kurs Coach I II stopnia-coaching, Instruktor Terapii uzależnień
TUS Trening umiejętności społecznych
Centrum rozwoju personalnego – „Terapia poznawczo-behawioralna”
Ośrodek Rozwoju Edukacji - „Zaburzenia psychiczne przejawiające się myślami samobójczymi i zachowaniami autodestrukcyjnymi u młodzieży szkolnej”,Centrum Szkoleń i Certyfikacji Akademia Bliżej – Akademia Profesjonalnego Mediatora APM mediacje sądowe i pozasądowe, mediacje rodzinne kurs Instruktor Terapii
Doświadczenie zawodowe:
Prowadzenie własnej praktyki terapeutyczno-rozwojowo-coachingowej
Doświadczenie trenerskie
Przeprowadzonych ponad 1500 h szkoleniowych z tematyki rozwoju osobistego i terapeutycznego, współpraca z Akademią Bliżej od 2018 roku w zakresie prowadzenia szkoleń skierowanych do terapeutów, coachów w obszarze konstruktywnego pomagania: ( 450 h )podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, coachingu.
Joanna Pijacka
Praca socjalna, pomoc społeczna, przygotowywanie ofert konkursowych w NGO, socjoterapia, mediacje rodzinne, praca z trudnym klientem, komunikacja interpersonalna, działania w obszarze podnoszenia kompetencji rodzicielskich, przemoc w rodzinie w każdym aspekcie, zadania, strategie
i organizacja pracy zespołów interdyscyplinarnego i grup roboczych.
Doświadczenie zawodowe:
Pracownik w strukturach pomocy społecznej z 16 letnim doświadczeniem - głównie w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie w bezpośredniej pracy z klientem, realizacji procedury „Niebieskie Karty”, realizacji zadań Zespołu Interdyscyplinarnego.
Socjoterapeutka z 14 letnim doświadczeniem w prowadzeniu grup dla dzieci i młodzieży z rodzin
z problemem alkoholowym.
Od roku 2013 do dnia dzisiejszego fundator i prezes Fundacji ReStart, gdzie realizuje zadania z zakresu pozyskiwania środków, rozliczania dotacji i organizacji pracy zatrudnionej kadry. W ramach działań Fundacji podejmowała zatrudnienie w charakterze m.in. streetworkera, socjoterapeuty, terapeuty w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach,trenera, animatora, organizatora społeczności lokalnych.
Prowadziła wykłady na wyższej uczelni z zakresu socjoterapii.
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
Prowadziła szkolenia w obszarach rozwiązywania metod skoncentrowanych na rozwiązaniach, konfliktów, przeciwdziałania przemocy, wspierania osób krzywdzonych, motywowania do zmiany, organizacji systemu wsparcia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje:
- materiał szkoleniowe
- ćwiczenia w pdf
- dostęp do testu psychologicznego PCT-A, DISC
- nagrania sesji
Informacje dodatkowe
Usługa jest rejestrowana do celów archiwizacji i kontroli Operatora.
Uczestnik zobowiązany jest do obecności w wymiarze 80 % zajęć oraz zgodnie z warunkami rozliczenia usługi zgdnie z umową z Operatorem.
Kurs nie przygotowuje do zawodu psychoterapeuty w rozumieniu ustawy o ochronie zdrowia z dnia 1 stycznia 2024r.
Podstawa prawna zwolnienia z VAT:
na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013r
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pomocą aplikacji ZOOM.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM ( lun 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 ( zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa GOOGLE Chrome, Mozilla,Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps
kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,( ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.