Kurs prawa jazdy kat. C,C+E (łączony) + kwalifikacja wstępna przyspieszona do bloku programowego C1,C1+E,C,C+E
Kurs prawa jazdy kat. C,C+E (łączony) + kwalifikacja wstępna przyspieszona do bloku programowego C1,C1+E,C,C+E
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.C
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Wymagania wstępne do kat. C.CE:
- prawo jazdy kat. B,
- minimalny wiek 21 lat (można przystąpić do kursu 3 miesiące przed ukończeniem 21 roku życia),
- aktualne badanie lekarskie o braku przeciwwskazań do kierowania pojazdami kat: C,C+E,
- aktualne badanie psychologiczne o braku przeciwwskazań do kierowania pojazdami kat: C,C+E,
- Profil kandydata na kierowce (PKK).
Wymagania wstępne do kwalifikacji wstępnej przyspieszonej:
- prawo jazdy kat. B,
- minimalny wiek 21 lat (można przystąpić do kursu 3 miesiące przed ukończeniem 21 roku życia),
- aktualne orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy
- aktualne orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy
- przebywanie na terytorium RP 185 dni w roku.
- Profil kandydata na kierowce (PKZ).
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji26-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi205
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie osoby szkolonej do zdania egzaminu teoretycznego i praktycznego kat: C,CE w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego, a także do zdania egzaminu teoretycznego i uzyskania Świadectwa Kwalifikacji Zawodowej- uprawnień kierowcy zawodowego do bloku programowego C1,C1+E,C,C+E w zakresie przewozu rzeczy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Teoria : zna przepisy ruchu drogowego i zasady poruszania się na drogach publicznych. 1. Prawidłowo interpretuje znaki drogowe. 2. Poruszania się samochodem ciężarowym zgodnie z ogólnymi zasadami ruchu drogowego.Wykonuje poprawnie bezpiecznie i technicznie wszystkie manewry na drodze i placu menewrowym. Przestrzega przepisów ruchu drogowego. | Kryteria weryfikacji • Reaguje na zagrożenia występujące w ruchu drogowym• Prawidłowo interpretuje znaki drogowe • Wykonuje poprawnie technicznie manewry. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Dostosowuje styl jazdy do warunków panujących na drodze, prezentuje właściwą postawę związaną z kulturą jazdy i prawidłowego współistnienia z innymi ,stosuje się do ogólnych zasad obowiązujących w ruchu ulicznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs prawo jazdy kat. C, C+E realizowany przez Szkołę Nauki Jazdy AUTO PARTNER zgodnie z Rozporządzeniem o Ruchu Drogowym obejmuje 20 godzin zajęć teoretycznych i 45 godzin zajęć praktycznych (20h kat. C, 25h kat. CE). Część praktyczna ustalana indywidualnie z każdym z uczestników szkolenia. Odbywa się po zakończeniu części teoretycznej.
Zajęcia teoretyczne (20 godz.):
-
Zasady zachowania ostrożności i właściwej postawy w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego.
-
Zasady zachowania bezpieczeństwa odległości pomiędzy pojazdami, przy uwzględnieniu jazdy w różnych warunkach atmosferycznych, porach dnia i nocy o po różnych nawierzchniach jezdni.
-
Wpływ na funkcje percepcyjne, podejmowanie decyzji, czas reakcji lub zmianę zachowania kierującego pojazdem m.in.: alkoholu lub innego podobnie działającego środka,wahań stanu emocjonalnego, zmęczenia.
-
Zagrożenia związane z nie doświadczeniem innych uczestników ruchu drogowego, najbardziej podatnych na ryzyko, takich osób jak: dzieci, piesi, rowerzyści lub osoby o ograniczonej swobodzie ruchu.
-
Zagrożenia związane z ruchem drogowym i prowadzeniem różnego rodzaju pojazdów w różnych warunkach widoczności.
-
Zasady korzystania z wyposażenia pojazdu związanego
z zapewnieniem bezpieczeństwa jazdy. -
Zasady użytkowania pojazdu, przewozu osób lub ładunków, z uwzględnieniem ochrony środowiska.
-
Zasady ruchu drogowego, w szczególności odnoszące się do ograniczeń prędkości, pierwszeństwa przejazdu, znaków i sygnałów oraz dokumentów uprawniających do kierowania i używania pojazdu.
-
Zasady postępowania w razie uczestnictwa w wypadku drogowym oraz zasady udzielania pomocy ofiarom wypadku.
-
Rodzaje dróg i zagrożenia związane ze stanem ich nawierzchni.
-
Zasada i kryteria obowiązujące na egzaminie państwowym.
-
Przepisy regulujące czas pracy i odpoczynku kierowców.
-
Zasady odnoszące się do rodzaju wykonywanego transportu: towarów oraz dokumentów wymaganych w krajowym i międzynarodowym przewozie towarów.
-
Środki ostrożności podejmowane w przypadku awarii pojazdu.
-
Planowanie tras przejazdu, czytanie map drogowych.
-
Warunki bezpieczeństwa związane z ładunkiem, rozmieszczeniem i zamocowaniem ładunku.
-
Ogólne zasady budowy, eksploatacji i utrzymania podstawowych układów jezdnych pojazdu.
-
Egzamin wewnętrzny teoretyczny.
Zajęcia praktyczne kat. C (20 godz.):
1. Przygotowanie się do jazdy
2. Posługiwanie się urządzeniami sterowania pojazdem podczas jazdy i parkowania
3.Włączanie się do ruchu
4. Zajmowanie właściwej pozycji na drodze
5. Respektowanie praw innych uczestników ruchu oraz porozumiewanie się z nimi przy użyciu dopuszczalnych środków
6. Bezpieczne wykonywanie wszelkich manewrów występujących w różnych sytuacjach drogowych
7. Obserwacja drogi i przewidywanie rzeczywistych lub potencjalnych zagrożeń
8.skuteczne reagowanie w przypadku powstania rzeczywistego zagrożenia, w tym hamowanie awaryjne
9. Jazda z prędkością nieutrudniającą ruchu i dostosowaną do warunków ruchu drogowego
10.jazda z zachowaniem obowiązujących przepisów ruchu drogowego
11. Zachowanie środków ostrożności przy wysiadaniu z pojazdu
12. Wykonywanie podstawowych czynności kontrolno-obsługowych tych mechanizmów i urządzeń pojazdu, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy
13. Jazda poza terenem zabudowanym lub po drogach o podwyższonej dopuszczalnej prędkości.
14. Egzamin wewnętrzny praktyczny.
Zajęcia praktyczne kat. CE (25 godz.):
1. Przygotowanie samochodu ciężarowego do jazdy
2. Sprzęganie i rozprzęganie przyczepy
3. Mocowanie i zabezpieczenie ładunku
4. Ruszanie, obsługa biegów, hamowanie
5. Manewrowanie samochodem ciężarowym
6. Plac manewrowy - ćwiczenie umiejętności manewrowania pojazdem
7. Jazda w terenie (dostosowanie prędkości do warunków na drodze, hamowanie awaryjne, zachowanie bezpiecznych odległości)
8. Jazda w ruchu ulicznym, manewrowanie, parkowanie
9. Czynności kontrolne na drodze
10. Plac manewrowy - przygotowanie do egzaminu
11. Egzamin wewnętrzny praktyczny.
Kurs „kwalifikacja wstępna przyspieszona do bloku programowego C1,C1+E,C,C+E” realizowany przez Szkołę Nauki Jazdy AUTO PARTNER obejmuje łącznie 140 godzin:
- 97 godzin zajęć teoretycznych – część podstawowa, specjalistyczne oprogramowanie wspomagające proces kształcenia, wykorzystaniem technik komputerowych i internetu.
- 33 godziny zajęć – część specjalistyczna, zajęcia teoretyczne przy użyciu specjalistycznego oprogramowania w sali ośrodka szkolenia.
- 8 godz. zajęć praktycznych w ruchu drogowym, 2 godz. zajęć praktycznych w warunkach specjalnych – płyta poślizgowa.
Część podstawowa w zakresie bloku programowego C1, C1+E, C, C+E
-
Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa
1.1. Poznanie charakterystyk układu przeniesienia napędu w celu jego optymalnego wykorzystania
1.2. Poznanie charakterystyki technicznej i sposobu działania urządzeń służących bezpieczeństwu w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego zużycia i zapobiegania awariom
2. Stosowanie przepisów
2.1. Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących nim zasad
3. Bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska
3.1. Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy
3.2. Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów:
3.3. Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym:
3.4. Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych
3.5. Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych
3.6. Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika
Część specjalistyczna w zakresie bloku programowego C1, C1+E, C, C+E:
1. Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa
1.3. Umiejętność załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów bhp i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu:
1.3.1. siły działające na pojazd podczas jazdy,
1.3.2. zastosowanie przełożenia skrzyni biegów odpowiadającego obciążeniu pojazdu oraz profilowi jezdni,
1.3.3. obliczenie obciążenia użytkowego pojazdu lub zespołu pojazdów,
1.3.4. obliczenie objętości użytkowej,
1.3.5. rozłożenie ładunku,
1.3.6. skutki oddziałujące przy przekroczeniu nacisku ładunku na oś,
1.3.7. stabilność pojazdu i środek ciężkości,
1.3.8. rodzaje opakowań i palet,
1.3.9. podstawowe kategorie towarów, które wymagają zabezpieczenia ładunku,
1.3.10. techniki mocowania, również za pomocą lin i łańcuchów,
1.3.11. zastosowanie taśm mocujących,
1.3.12. sprawdzenie urządzeń mocujących,
1.3.13. zastosowanie urządzeń transportu wewnętrznego (w szczególności wózki widłowe),
1.3.14. zakładanie plandeki i jej zdejmowanie.
1.4. Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych:
1.4.1. jazda w szerokim zakresie momentu obrotowego i śledzenie wskaźnika zużycia paliwa,
1.4.2. jazda w najniższym i najwyższym zakresie mocy, ze śledzeniem wskaźnika zużycia paliwa,
1.4.3. jazda przy najniższym jednostkowym zużyciu paliwa,
1.4.4. jazda w optymalnym przedziale prędkości silnika i utrzymywanie się w sektorze elastycznej prędkości optymalnej, z zachowaniem zaleceń producenta silnika pojazdu,
1.4.5. jazda w optymalnym zakresie prędkości silnika poprzez zmianę biegów w odpowiednim momencie,
1.4.6. kontrola części w dwuobwodowym układzie hamulcowym (w szczególności wyjęcie cylindra membranowego, regulacja hamulców, kontrola złączek pneumatycznych, kontrola przewodów pneumatycznych, kontrola nastaw regulatora siły hamowania (ręcznego i automatycznego),
1.4.7. nauka przez ostrożne próby hamowania w specjalnym terenie, pokazująca działanie hamulców, ze zwróceniem uwagi na wpływ hamowania na prowadzenie pojazdu,
1.4.8. nauka jazdy ze wzniesienia z użyciem obu układów hamulcowych jednocześnie albo osobno,
1.4.9.nauka jazdy z kontrolą wskazań prędkościomierza i obrotomierza na różnych biegach,
1.4.10. nauka jazdy ciężarówką z ładunkiem: ruszanie pod górę, rozpędzanie się do 50 km/h i mierzenie czasu w przypadku pojazdu z ładunkiem i bez ładunku,
1.4.11. ostrożne próby układów hamulcowych ciężarówki podczas jazdy ze wzniesienia; poznanie zjawiska spadku siły hamowania i sposobu reagowania na nie,
1.4.12. próba znalezienia symulowanych awarii w pojeździe, opisanie wykrytej sytuacji, próba znalezienia przyczyny, naprawa awarii, o ile jest możliwa, i decyzja o rozpoczęciu jazdy albo pozostaniu na parkingu,
1.4.13. nauka oszczędnego stylu jazdy, uzyskanego przez poprawę kryteriów optymalizacji zużycia paliwa podczas jazdy.
2. Stosowanie przepisów
2.2. Poznanie przepisów regulujących przewóz towarów:
2.2.1. warunki uzyskania licencji przez wykonującego przewóz drogowy i dostępu do rynku przewozów drogowych,
2.2.2. umowy i konwencje wielostronne,
2.2.3. dwustronne umowy międzynarodowe,
2.2.4. rozporządzenia techniczne,
2.2.5. stosunki umowne w transporcie drogowym; przepisy międzynarodowe i krajowe,
2.2.6. odpowiedzialność wykonującego przewóz drogowy za dostawy oraz zwolnienia z tej odpowiedzialności,
2.2.7. dokumenty wysyłkowe; prawidłowe wykorzystywanie i wypełnianie dokumentów,
2.2.8. dokumentacja specjalna dołączana do towarów.
3. Bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska
3.7. Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących przewozu drogowego i organizacji rynku:
3.7.1. transport drogowy w stosunku do innych rodzajów transportu (konkurencja, spedycja),
3.7.2. działalność w zakresie przewozu drogowego rzeczy (transport zarobkowy i przewozy na potrzeby własne),
3.7.3. organizacja i formy prowadzenia działalności w zakresie przewozu drogowego rzeczy,
3.7.4. specjalizacje w zakresie transportu (w szczególności przewóz materiałów niebezpiecznych, przewóz artykułów szybko psujących się),
3.7.5. transport kombinowany.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drogach publicznych Wysłano | Prowadzący Tomasz Dymowski | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Zagrożenia związane z ruchem drogowym -Postępowanie w sytuacjach nadzwyczajnych | Prowadzący Tomasz Dymowski | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Planowanie tras przejazdu, czytanie map drogowych. -Zadania i kryteria oceny obowiązujące na egzaminie państwowym. | Prowadzący Tomasz Dymowski | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto10 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto10 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto48,78 PLN
- Koszt osobogodziny netto48,78 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Maciaszek
Jacek Kubik
Tomasz Wójcik
Tomasz Dymowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe wydawane są podczas pierwszego spotkania szkolenia. Zgodnie w wymogami Ustawy o Kierujących Pojazdami osoba prowadząca zajęcia z części teoretycznej szkolenia - czyli p. Tomasz Dymowski jest instruktorem prowadzącym i on przeprowadza egzamin wewnętrzny teoretyczny wraz z osobą nadzorującą ww. walidacje Grażyną Szczechowicz.
Instruktor nauki jazdy prowadzący min 50% godzi szkolenia z części praktycznej jest instruktorem prowadzącym i on przeprowadza egzamin wewnętrzny praktyczny. Osobą nadzorującą jest Grażyna Szczechowicz.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik przed rozpoczęciem kursu kat: C,CE wykonuje badania lekarskie i psychologiczne - osobno do na kwalifikację i na kategorię C,C+E, po czym składa orzeczenia dotyczące kat.C,CE do odpowiedniego organu wydającego do Wydziału Komunikacji i otrzymuje PKK (Profil Kandydata na Kierowcę do ) i PKZ Prolik Kierowcy Zawodowego do kwalifikacji). Po dostarczeniu profi PKK do Ośrodka Szkolenia Kierowców rozpoczyna się proces szkolenia - zajęcia teoretyczne i praktyczne w terminach realizacji karty usługi.
Zajęcia praktyczne ustalane są indywidualnie z uczestnikami szkolenia i odbywają się w ruchu miejskim w dniach i godzinach pracy ośrodka szkolenia.
Informacje dodatkowe
Harmonogram kursu i szkolenia w załączeniu. Zajęcia oprócz wymienionych w karcie usługi osób, mogą prowadzić inni instruktorzy, wykładowcy i trenerzy- wykładowcy.
Zajęcia teoretyczne 1h zajęć teoretycznych =45 min. Po każdym bloku 45 min jest 15 min przerwy. Przerwy wliczone w cenę usługi.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
część praktyczna: ul. Kaczyńskiego, 96-100 Skierniewice
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi