Szkolenie Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - szkolenie w ramach projektu Menadżer HR
Szkolenie Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - szkolenie w ramach projektu Menadżer HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie "Szkolenie Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - szkolenie w ramach projektu Menadżer HR" skierowane jest do:
- właściciele i/lub współwłaściciele zarządzający przedsiębiorstwem (aktywnie biorący udział w zarządzaniu) odpowiedzialni za politykę personalną lub za zarządzanie zasobami ludzkimi;
- zespoły HR;
- pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za politykę personalną w przedsiębiorstwie;
- pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji10-02-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - szkolenie w ramach projektu Menadżer HR przygotowuje uczestników do samodzielnego zarządzania zróżnicowanymi wiekowo zespołami poprzez: wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń, zapewnianie odpowiedniego wsparcia i rozwoju dla poszczególnych grup wiekowych, wdrażanie rozwiązań opartych na intermentoringu oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, budowanie zróżnicowanych wiekowo zespołów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europiezwiązanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy | Kryteria weryfikacji wymienia znaczenie procesów demograficznych w Polsce związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa,zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia znaczenie procesów demograficznych w Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa,zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziejracjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji wymienia działania wspierające efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w zróżnicowanym wiekowo zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia podejścia najskuteczniej zwiększające zaangażowanie pracowników w różnym wieku | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wymienia rodzaje działań, które najlepiej wspierają zachowanie równowagi pomiędzy młodymi i starszymi pracownikami w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wymienia działania, które pomogą w lepszym wykorzystaniu potencjału pracowników w wieku przedemerytalnym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych/ pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji wymienia cechy, które charakteryzują pracowników z poszczególnych pokoleń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje, jak różnice między pokoleniami mogą wpływać na styl pracy w zespołach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiuosób starszych. | Kryteria weryfikacji wymienia, która z regulacji prawnych w Polsce ma na celu wsparcie zatrudnienia osób starszych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia, które z rozwiązań prawnych sprzyja zatrudnianiu osób starszych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje, które z narzędzi prawnych jest najczęściej wykorzystywane w celu utrzymania zatrudnienia starszych pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracydla osób „50+” | Kryteria weryfikacji wymienia kampanie społeczne w Polsce skoncentrowane na wsparciu zatrudnienia osób powyżej 50 roku życia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia efekty, jakie może przynieść skuteczna adaptacja kampanii społecznej na rzecz osób „50+” w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego)różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji wymienia, która z potrzeb zdrowotnych jest najważniejsza dla pracowników w wieku przedemerytalnym (50+) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje, jaki rodzaj świadczeń zdrowotnych jest najbardziej pożądany przez pracowników w średnim wieku (35-50 lat) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grupwiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji wymienia oczekiwania rozwojowe najbardziej typowe dla młodszych pracowników z pokolenia Z | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje, jakie aspiracje rozwojowe są charakterystyczne dla pracowników w wieku przedemerytalnym (50+) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo gruppracowników. | Kryteria weryfikacji wskazuję cechę uznawaną za mocną stronę pracowników z pokolenia Baby Boomers | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia działania, które najlepiej wspierają pozytywne wykorzystanie różnorodności wiekowej w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji wymienia działania, które wspierają efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia techniki zarządzania zróżnicowanymi wiekowo zespołami | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencjii doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji wymienia techniki budowania rozwiązań pozwalających na wymianę kompetencjii doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje, jakie pozytywne rezultaty przynosi firmie wymiana kompetencjii doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowaniaw pracę. | Kryteria weryfikacji wymienia metody, które są skuteczne w tworzeniu atmosfery sprzyjającej pełnej integracji i zaangażowania w pracy zespołowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia cechy lidera, który aktywnie promuje integrację i zaangażowanie zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa "Szkolenie Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - szkolenie w ramach projektu Menadżer HR" skierowana jest do osób, u których przeprowadozne w ramach projektu testy kompetencyjne, wykazały potrzebę edukacyjną w danym obszarze.
Szkolenie Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - szkolenie w ramach projektu Menadżer HR przygotowuje uczestników do samodzielnego zarządzania zróżnicowanymi wiekowo zespołami poprzez: wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń, zapewnianie odpowiedniego wsparcia i rozwoju dla poszczególnych grup wiekowych, wdrażanie rozwiązań opartych na intermentoringu oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, budowanie zróżnicowanych wiekowo zespołów.
Szkolenie będzie się składało z części teoretycznej i części praktycznej z wykorzystaniem następujących metod aktywizacyjnych uczestników:
- mini wykład
- ćwiczenia indywidualne
- case study
- burza mózgów
- praca w grupach
Ramowy program usługi:
Dzień 1 - osoba prowadząca: Małgorzata Dudek
1. Wprowadzenie do demografii i jej wpływu na rynek pracy.
- Teoria: Omówienie procesów demograficznych w Polsce i Europie, takich jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń.
- Praktyka: Ćwiczenie polegające na analizie studium przypadku dotyczącego wpływu zmian demograficznych na firmę.
2. Charakterystyka pokoleń i ich wpływ na środowisko pracy.
- Teoria: Przegląd różnych grup wiekowych i pokoleń (Baby Boomers, X, Y, Z) oraz ich unikalnych cech.
- Praktyka: Ćwiczenie polegające na przygotowaniu charakterystyki zespołu z różnych grup wiekowych oraz symulacja pracy w takim zespole.
3. Zarządzanie wiedzą i doświadczeniem starszych pracowników.
- Teoria: Znaczenie utrzymania wiedzy i doświadczenia w organizacji, szczególnie pracowników w wieku przedemerytalnym.
- Praktyka: Warsztat tworzenia planów mentoringu i przekazywania wiedzy wewnątrz zespołów.
4. Integracja i budowanie zespołów wielopokoleniowych.
- Teoria: Techniki i strategie integracji pracowników z różnych pokoleń.
- Praktyka: Ćwiczenia grupowe polegające na budowaniu modelowych zespołów wielopokoleniowych oraz dyskusja nad potencjalnymi wyzwaniami i rozwiązaniami.
Dzień 2 - osoba prowadząca: Małgorzata Dudek
1. Regulacje prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych
- Teoria: Przegląd obowiązujących regulacji i rozwiązań prawnych.
- Praktyka: Case study analizy zgodności z prawem aktualnych praktyk HR w firmie.
2. Kampanie społeczne i polityki prorównościowe
- Teoria: Przegląd kampanii społecznych i ich wpływ na zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Praktyka: Ćwiczenie w adaptacji wybranej kampanii społecznej do kontekstu firmy.
3. Zarządzanie różnorodnością potrzeb pracowników
- Teoria: Różne potrzeby zdrowotne i społeczne pracowników w różnym wieku.
- Praktyka: Warsztat tworzenia planów wsparcia dostosowanych do potrzeb różnych grup wiekowych.
4. Budowanie kultury pracy opartej na szacunku i zaufaniu
- Teoria: Strategie budowania szacunku między pokoleniami.
- Praktyka: Praca w grupach nad scenariuszami i planami działań w sytuacjach konfliktowych.
5. Zarządzanie talentami i aspiracjami różnych grup wiekowych
- Teoria: Oczekiwania rozwojowe i kariery pracowników z różnych grup wiekowych.
- Praktyka: Ćwiczenie polegające na opracowaniu ścieżek rozwoju kariery dostosowanych do różnych pokoleń.
6. Zapobieganie wypaleniu zawodowemu i integracja zespołów
- Teoria: Rozpoznawanie sygnałów wypalenia zawodowego, zwłaszcza wśród starszych pracowników.
- Praktyka: Ćwiczenia dotyczące rozwoju strategii zapobiegających wypaleniu zawodowemu.
7. Test wiedzy, wykonywany za pomocą narzędzi cyfrowych – walidacja (zdalna w czasie rzeczywistym).
- 1 godzina rozliczeniowa = 60 minut
- Szkolenie składa się z 16 godzin zegarowych (15 h 40 min odbywa się w formie stacjonarnej , a 20 min (walidacja) w formie zdalnej w czasie rzeczywistym).
- Przerwy wliczają się do czasu trwania usługi.
- Po szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy i przypisanego ID wsparcia oraz spełnienie wszystkich warunków uczestnictwa w projekcie określonych przez Operatora.
Usługa walidacji zostanie przeprowadzona w formie zdalnej na platformie ZOOM. Jest to platforma webinarowa do przeprowadzania szkoleń online, kursów online, spotkań biznesowych i wideokonferencji.
Dzień przed szkoleniem zostanie wysłany link do szkolenia uczestnikowi i operatorowi, który umożliwi dostęp do zdalnej usługi szkoleniowej. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika na 1 dzień przed planowanym szkoleniem. Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg harmonogramu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Wprowadzenie do demografii i jej wpływu na rynek pracy. Kampanie społeczne i polityki prorównościowe | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Charakterystyka pokoleń i ich wpływ na środowisko pracy. | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Zarządzanie wiedzą i doświadczeniem starszych pracowników. | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Integracja i budowanie zespołów wielopokoleniowych. | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Regulacje prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. Kampanie społeczne i polityki prorównościowe. | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Zarządzanie różnorodnością potrzeb pracowników | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Zarządzanie talentami i aspiracjami różnych grup wiekowych. | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu i integracja zespołów. Ziemowit | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:40 | Liczba godzin 02:25 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Test wiedzy, wykonywany za pomocą narzędzi cyfrowych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:40 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:20 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 300,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto143,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto143,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Dudek
Umiejętności w zarządzaniu – motywacja, prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami, kreatywność w zarządzaniu, rekrutacja pracowników, zarządzanie rozwojem pracowników oraz procesami w firmie, ocena okresowa, delegowanie zadań, informacja zwrotna, tworzenie modeli biznesowych, autorytet w zarządzaniu, procesy doskonalenia jakości, inne z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie, budowanie strategii marki.
Umiejętności osobiste – sprawne zarządzanie sobą i swoją pracą, zdolność do motywowania samego siebie, kreatywność, autoprezentacja z elementami wystąpień publicznych, efektywne wyznaczanie celów, planowanie własnej ścieżki rozwoju.
Umiejętności interpersonalne – komunikacja, motywacja, współpraca w zespole, rozwiązywanie problemów.
Umiejętności rozwoju organizacji – tworzenie misji, wizji i strategii rozwoju organizacji, określenie planów rozwojowych, tworzenie systemów komunikacji wewnątrz organizacji oraz systemów motywacyjnych, tworzenie ścieżek zaszeregowań oraz matryc kompetencji z wykorzystaniem narzędzi transformacji cyfrowej i gospodarki cyfrowej, wykorzystanie narzędzi cyfrowych w firmie.
Posiada 120 h doświadczenia w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce w ciągu ostatnich 2 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi:
- scenariusz szkolenia,
- materiały szkoleniowe (notes, długopis)
- skrypt podsumowujący wiedzę zdobytą na szkoleniu
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy i przypisanego ID wsparcia oraz spełnienie wszystkich warunków uczestnictwa w projekcie określonych przez Operatora.
Informacje dodatkowe
- Po szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie.
- 1 godzina rozliczeniowa = 60 minut
- Szkolenie składa się z 16 godzin zegarowych (15 h 40 min odbywa się w formie stacjonarnej , a 20 min (walidacja) w formie zdalnej w czasie rzeczywistym).
- Przerwy wliczają się do czasu trwania usługi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa walidacji zostanie przeprowadzona w formie zdalnej na platformie ZOOM. Jest to platforma webinarowa do przeprowadzania szkoleń online, kursów online, spotkań biznesowych i wideokonferencji.
Dzień przed szkoleniem zostanie wysłany link do szkolenia uczestnikowi i operatorowi, który umożliwi dostęp do zdalnej usługi szkoleniowej. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika na 1 dzień przed planowanym szkoleniem. Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg harmonogramu szkolenia.
Uczestnik musi dysponować:
- dostępem do internetu: minimalne wymagania (wyrażone w prędkości łącza internetowego):
Dźwięk - 512 kbps, Dźwięk + obraz SD - 512 kbps + 1 Mbps, Dźwięk + obraz HD - 512 kbps + 2Mbps, współdzielenie ekranu (Tryb LiteQ) - 2 Mbps, współdzielenie ekranu (Tryb HighQ) -2-5 Mbps, współdzielenie ekranu (oparte na przeglądarce) - 1-4 Mbps,
- uaktualnioną wersją przeglądarki internetowej: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera;
- minimalne wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny lub laptop z procesorem dwurdzeniowy 2GHz lub lepszym, Pamięć RAM 4GB lub więcej, System operacyjny Windows 10, Mac OS najnowsza wersja, Linux, Chrome OS;
- wbudowana lub zewnętrzna kamerka internetowa (obowiązkowe),
- wbudowane lub zewnętrzne głośniki lub słuchawki (obowiązkowe),
- wbudowany lub zewnętrzny mikrofon (obowiązkowe),
- wbudowana lub zewnętrzna klawiatura (obowiązkowe),
- mysz lub wbudowany touchpad (obowiązkowe).
Podstawą do rozliczenia usługi jest przedstawienie wygenerowanego z systemu raportu walidacji, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Walidacja zostanie przeprowadzona 12.02.2025 w godzinach 15:40-16:00 przy wykorzystaniu testu wiedzy, wykonywanego za pomocą narzędzi cyfrowych, walidującego kompetencje nabyte podczas szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi