Kurs języka francuskiego. Poziom B1. zajęcia indywidualne. Dofinansowanie. Forma stacjonarna.
Kurs języka francuskiego. Poziom B1. zajęcia indywidualne. Dofinansowanie. Forma stacjonarna.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Francuski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do osób pracujących, zawodowo biernych, studiujących czy bezrobotnych, które w wyniku przeprowadzonego testu poziomującego zostaną zakwalifikowane na kurs na poziomie B1. Kurs jest adresowany do osób chcących kontynuować przygodę z językiem francuskim jak również tych którzy mieli przerwę w uczeniu się tego języka.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji08-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi34
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji posługiwania się językiem francuskim na poziomie B1/B2 określonym przez Europejski system opisu kształcenia językowego (Common European Framework of Reference CEFR).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Czas przeszły passé composé: uzgadnianie participe passé Czas przeszły imparfait Rodzaj żeński i liczba mnoga przymiotników Zaimki względne: qui, que Łączenie międzywyrazowe Wymowa spółgłosek znajdujących się na końcu wyrazu. Zaimki osobowe w funkcji dopełnienia bliższego (COD) Czasy przeszłe passé composé i imparfait – użycie Czasowniki devoir i pouvoir w trybie conditionnel présent Tryb rozkazujący z zaimkami osobowymi w funkcji dopełnienia bliższego (COD) Określenia czasu: en, depuis, il y a, pendant, dans Wymowa: e nieme Łączenia międzywyrazowe samogłoskowe. Stawianie pytań: inwersja podmiotu, intonacja Zaimki osobowe w funkcji dopełnienia dalszego (COI) Tworzenie rzeczowników – derywacja odczasownikowa z przyrostkami: -age, -ment, (r. męski), -tion, -ure (r. żeński) Mowa zależna w czasie teraźniejszym Wymowa dźwięków: [u], [o], [ɔ]; [y], [ɥ]. Stopniowanie przymiotników: stopień wyższy i najwyższy Czas plus-que-parfait Zgodność participe passé z dopełnieniem bliższym Zaimki wskazujące złożone celui-ci/là, celle-ci/là, ceux-ci/là, celles-ci/là i zaimki pytające: lequel, laquelle, lesquels, lesquelles Wymowa: [y], [ø] i [œ]. Miejsce przymiotnika w zdaniu Tryb subjonctif: wyrażanie uczuć Konstrukcje z ne … que i seulement Czasy futur simple i futur proche Łączenia międzywyrazowe samogłoskowe (2) Wymowa: [R]. Spójniki i wyrażenia spójnikowe wprowadzające zdania okolicznikowe przyczyny i skutku Zaimki przymiotne nieokreślone i wyrażenia przysłówkowe: peu de, quelques, certains, plusieurs, beaucoup de, aucun, chaque Zdania przypuszczające: Si + présent, si + futur Przysłówki zakończone na -ment Łączenia międzywyrazowe spółgłoskowe. Wymowa: [ɛ̃] i [ɑ̃]. Zdania warunkowe: si + imparfait + conditionnel présent | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:- poprosić o zdefiniowanie czegoś - wytłumaczyć jakieś zjawisko - przedstawić swój język ojczysty - przedstawić swój stosunek do języka francuskiego - określić częstotliwość wykonywania jakiejś czynności - przedstawić swoje upodobania - opisać problem - opisać i scharakteryzować kogoś - opowiedzieć historię w formie wiersza - nawiązać kontakt z innymi osobami - doradzić komuś wybór kariery zawodowej, poprosić o poradę w tej sprawie - przedstawić etapy studiów wyższych - przedstawić swoje kompetencje - zredagować list motywacyjny - zrozumieć informacje dotyczące mediów: prasa, telewizja, internet - określić sposoby zasięgania informacji we współczesnym świecie - wypowiadać się za pośrednictwem sieci społecznościowych - redagować tweet - wyrazić swój punkt widzenia - zapytać kogoś o opinię - wyrazić zdziwienie - przekazać usłyszaną informację - opisać przedmiot - napisać ogłoszenie o sprzedaży jakiegoś przedmiotu - opowiedzieć historię swojej rodziny - przeprowadzić rozmowę telefoniczną | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik ma wiedzę z zagadnień takich jak:Frankofonia: państwa frankofońskie, ważne postacie z dziedziny polityki i kultury, święto frankofonii. Praca we Francji: tygodniowy czas pracy, typy umów o pracę, zarobki, pracodawcy, sytuacja kobiet i mężczyzn, motywacja, problemy, kontakty między pracownikami Sieci społecznościowe. Media we Francji Arte – francuskoniemiecki kanał telewizyjny Współpraca radiowa krajów francuskojęzycznych: Francji, Belgii, Szwajcarii i Kanady. Stosunek Francuzów do przeszłości Twórczość pisarki Amélie Nothomb Słynni francuscy autorzy listów miłosnych Historia poczty we Francji Imigracja we Francji Pisarz Jean-Louis Fournier. Francuzi za granicą Formalności związane z wyjazdem za granicę Zasady savoir-vivre’u w różnych krajach Posiłek w Senegalu. Wydarzenia kulinarne we Francji Kuchnia przyszłości Muzeum kulinarne w Szwajcarii Kuchnia we francuskiej części Kanady. Francja w obliczu kryzysu ekonomicznego Alternatywna konsumpcja we Francji (commerce participatif, consommation collaborative) Idea Slow Food. Stowarzyszenie Euforia w Genewie Marie-José Perec w maratonie na rzecz biednych sportowców Stowarzyszenie Les Blouses Roses Analfabetyzm (Francja) Hugo, Sartre, Hessel – zaangażowani w problemy społeczne. Les rurbains – ludzie mieszkający na wsi i pracujący w mieście Wydarzenia artystyczne na Saint-Germain des Prés Festival International du Film Francophone w Naumur. | Kryteria weryfikacji Znajomość krajów frankofońskich – uczestnik powinien umieć wymienić kraje, w których język francuski jest używany jako język urzędowy lub pełni ważną rolę w społeczeństwie.Znajomość wybitnych postaci – uczestnik zna kluczowe postacie polityczne i kulturalne związane z Francją i krajami frankofońskimi. Krótkie pytania lub case studies oparte na analizie sytuacji zawodowej, umów o pracę oraz zarobków. Dyskusja lub esej na temat wyzwań, jakie stoją przed kobietami i mężczyznami w miejscu pracy we Francji. Rozmowa lub analiza studium przypadku, w którym uczestnik opisuje relacje między pracownikami i kulturowe aspekty kontaktów zawodowych. Znajomość historii i literatury – uczestnik zna podstawowe fakty na temat stosunku Francuzów do przeszłości i kulturowych aspektów związanych z literaturą (np. twórczość pisarki Amélie Nothomb). Wiedza o kulinariach i wydarzeniach – uczestnik zna podstawowe wydarzenia kulinarne we Francji i w krajach frankofońskich. Znajomość specyfiki regionalnych kuchni – uczestnik zna kuchnię francuskiej Kanady, Senegalu oraz szwajcarskie muzeum kulinarne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych:Wie jak zachować równowagę między zdrowiem fizycznym i psychicznym. Ma świadomość takich aspektów życia społecznego jak: zasady postępowania społecznego, reguł ogólnie uznanych za pro-społeczne, równości płci i niedyskryminacji w społeczeństwie i miejscu pracy, tożsamości narodowej i europejskiej. Uczestnik umie porozumiewać się konstruktywnie, wyraża i rozumie różne punkty widzenia, potrafi negocjować oraz iść na kompromis, potrafi rozróżniać sferę zawodową i prywatną, komunikować się w ramach różnic kulturowych. | Kryteria weryfikacji Ma świadomość takich aspektów życia społecznego jak: zasady postępowania społecznego, reguł ogólnie uznanych za pro-społeczne, równości płci i niedyskryminacji w społeczeństwie i miejscu pracy, tożsamości narodowej i europejskiej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zakres tematyczny
A. Życie codzienne i społeczne
- Rodzina i relacje międzyludzkie: Opis rodziny, przyjaciół, omawianie problemów i ról społecznych, organizowanie spotkań towarzyskich.
- Zakupy i usługi: Rozmowy o zakupach, reklamacja towarów, korzystanie z usług (np. w banku, w sklepie, wynajmowanie mieszkań).
- Mieszkanie i otoczenie: Opis mieszkania, porównywanie różnych typów mieszkań, organizowanie przestrzeni życiowej, zagadnienia związane z codziennymi obowiązkami.
B. Praca, edukacja i zawody
- Zawody i życie zawodowe: Opis stanowisk pracy, obowiązków zawodowych, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, omawianie swoich ambicji zawodowych.
- Edukacja: Opis edukacji, różnych typów szkół, porównanie systemów edukacyjnych we Francji i innych krajach.
- Kariera zawodowa: Rozmowy o ścieżce kariery, rozwoju zawodowym, pracy w zespole, negocjacjach i środowisku pracy.
C. Podróże i turystyka
- Podróże: Rozmowy o planowaniu podróży, doświadczeniach związanych z turystyką, rezerwacjach biletów i noclegów, problemach w trakcie podróży.
- Transport: Wykorzystanie różnych środków transportu, pytania o drogę, rozkłady jazdy, rezerwacja miejsc, zagadnienia związane z podróżowaniem.
D. Kultura i życie publiczne
- Media i rozrywka: Rozmowy na temat książek, filmów, muzyki, przedstawienia ulubionych aktorów, pisarzy i artystów, recenzowanie książek i filmów.
- Wydarzenia społeczne i polityczne: Dyskusje o wydarzeniach bieżących, omawianie zagadnień politycznych, edukacyjnych, społecznych, wydarzenia kulturalne.
E. Zdrowie i styl życia
- Zdrowie: Rozmowy o zdrowiu, wizyta u lekarza, objawy chorób, porady zdrowotne, dieta, aktywność fizyczna.
- Styl życia: Dyskusja o stylu życia, higienie, radzeniu sobie ze stresem, dbaniu o kondycję fizyczną i psychiczną.
Gramatyka i struktury językowe
A. Czasowniki
- Czas teraźniejszy: Użycie czasu teraźniejszego (présent) do opisywania codziennych czynności, nawyków i wydarzeń.
- Czas przeszły:
- Passé composé: Użycie passé composé do opisywania przeszłych zdarzeń, które mają wpływ na teraźniejszość.
- Imparfait: Użycie imparfait do wyrażania przeszłych nawyków, sytuacji, które trwały lub były powtarzalne.
- Czas przyszły: Użycie futur simple do mówienia o przyszłych wydarzeniach.
- Tryb warunkowy: Konstrukcje warunkowe w trybie warunkowym (conditionnel) do wyrażania hipotetycznych sytuacji i życzeń.
- Czasowniki modalne: Użycie czasowników modalnych, takich jak "pouvoir", "vouloir", "devoir" do wyrażania możliwości, życzeń, obowiązków.
B. Konstrukcje gramatyczne
- Zaimki: Zaimki osobowe, dzierżawcze, wskazujące, względne (np. "celui qui", "celle que"), zaimki bezosobowe.
- Zdania podrzędne: Rozmowy z użyciem zdań podrzędnych (np. wyrażenie celu – "pour que", przyczyny – "parce que").
- Strona bierna: Konstrukcje w stronie biernej (passif), np. "le livre a été lu par Pierre".
- Przymiotniki: Zastosowanie stopniowania przymiotników (np. "plus grand", "le plus petit").
C. Słownictwo
- Zakupy i usługi: Słownictwo związane z zakupami, reklamą, obsługą klienta, usługami codziennego użytku.
- Podróże i turystyka: Terminologia związana z planowaniem podróży, zwiedzaniem, pytaniami o drogę.
- Praca i edukacja: Słownictwo związane z zawodami, obowiązkami zawodowymi, szkołą, uczelnią, przygotowaniem do pracy.
- Kultura: Słownictwo związane z literaturą, filmem, muzyką, sztuką, kinematografią, kulturą masową.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto102,94 PLN
- Koszt osobogodziny netto102,94 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Barbara Majewska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
materiały w cenie szkolenia
Warunki uczestnictwa
Przed zapisaniem się na kurs prosimy o kontakt w celu ustalenia czy miejsce na szkolenie jest dostępne.
Warunki zapisu na szkolenie.
1.Podpisanie umowy o przyznanie bonu na szkolenie.
Warunki otrzymania certyfikatu.
1. 80% obecności na zajęciach
2. Uzyskanie pozytywnego wyniku z testu kończącego kurs.
Informacje dodatkowe
Dni i godziny kursu zostaną ustalone indywidualnie. W cenie kursu jest wewnętrzny certyfikat ukończenia szkolenia w English Language Education.
1. W cenie kursu materiały szkoleniowe .
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi