Kompetencje psychospołeczne w pracy zawodowej - szkolenie
Kompetencje psychospołeczne w pracy zawodowej - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy Stowarzyszenia Liderów Współdziałania Pomocy Społecznej i Medycznej na Rzecz Osób Niepełnosprawnych i Starszych "POMOST" zatrudnieni na stanowiskach związanych z terapią, opieką, zarządzaniem, oraz wsparciem administracyjnym. W skład grupy wchodzą m.in. instruktorzy terapii, opiekunowie, specjaliści ds. kadr, terapeuci zajęciowi, kierownicy, logopedzi, fizjoterapeuci, pracownicy socjalni oraz osoby prowadzące zajęcia terapeutyczne w pracowniach plastycznych i kulinarnych.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników15
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do stosowania technik zarządzania stresem, budowania asertywnej komunikacji, wzmacniania odporności psychicznej oraz rozwijania inteligencji emocjonalnej w celu skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami pracy zawodowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu źródeł stresu i technik jego kontroli w pracy zawodowej | Kryteria weryfikacji Wskazuje potencjalne źródła stresu w pracy zawodowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje fizyczne, emocjonalne i behawioralne objawy stresu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje techniki relaksacji w celu zmniejszenia napięcia i charakteryzuje sposób ich wykonania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu asertywności i planuje wykorzystanie jej w pracy | Kryteria weryfikacji Definiuje różnice między uległością, asertywnością a agresją | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje sytuacje wymagające zastosowania asertywnej odmowy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady formułowania asertywnej odmowy w sposób bezpośredni i pozbawiony winy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady komunikacji niewerbalnej (przez odpowiednią postawę ciała i ton głosu) podczas asertywnej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Planuje wypowiedzi z wykorzystaniem komunikatów „Ja” w trudnych rozmowach zawodowych | Kryteria weryfikacji Wskazuje komunikaty „Ja” w sposób wspierający i unikający oskarżania rozmówcy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje cechy skuteczności komunikatów „Ja” w trudnych sytuacjach komunikacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Planuje rozmowy zawodowe z uwzględnieniem zasad komunikacji wspierającej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Planuje strategie wzmacniające odporność psychiczną w pracy z podopiecznymi | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie odporności psychicznej i jej znaczenie w pracy zawodowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje techniki zmiany perspektywy (reframing) w trudnych sytuacjach zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje sieć wsparcia w swoim środowisku zawodowym i osobistym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Ocenia swoje emocje i wskazuje techniki regulacji emocjonalnej w pracy zawodowej | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i nazywa emocje w sytuacjach zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje empatyczne techniki słuchania aktywnego w relacjach z innymi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje reakcje emocjonalne i dostosowuje do nich swoje działania | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Planuje wdrażanie technik regulacji emocji w trudnych sytuacjach zawodowych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wymagania wstępne: brak.
Ramowy program zajęć:
1. Zrozumieć stres i jak go kontrolować
- Źródła stresu w pracy.
- Objawy stresu: rozpoznawanie fizycznych, emocjonalnych i behawioralnych sygnałów.
- Techniki radzenia sobie ze stresem (relaksacja progresywna, oddychanie przeponowe).
- Mindfulness w codziennej pracy.
2. Asertywność w praktyce
- Czym jest asertywność? Granice między uległością, asertywnością a agresją.
- Sztuka odmawiania: techniki budowania asertywnej odmowy bez poczucia winy.
- Asertywna postawa ciała i ton głosu.
- Ćwiczenia praktyczne w symulowanych sytuacjach.
3. Komunikacja wspierająca w pracy
- Komunikat „Ja”: formułowanie myśli bez oskarżania i wywoływania defensywności.
- Ćwiczenia w stosowaniu komunikatów „Ja” w trudnych rozmowach.
4. Odporność psychiczna w wymagającej pracy
- Czym jest odporność psychiczna i dlaczego jest ważna?
- Strategie wzmacniania odporności:
- Reframing – zmiana perspektywy.
- Zarządzanie energią osobistą.
- Budowanie sieci wsparcia.
- Symulacje sytuacji stresujących i wypracowywanie reakcji.
5. Inteligencja emocjonalna w codziennej pracy
- Samoświadomość emocjonalna: rozpoznawanie i nazywanie własnych emocji.
- Empatia wobec podopiecznych: słuchanie aktywne i dostosowanie reakcji.
- Regulacja emocji w trudnych sytuacjach zawodowych.
- Ćwiczenia: praktyczne scenariusze i analiza przypadków.
Podsumowanie
WALIDACJA
Walidacja polega na wypełnieniu testu wiedzy i udzieleniu odpowiedzi podczas wywiadu i przedstawieniu deklaracji w celu analizy z osobą prowadzącą walidację. Walidacja wlicza się do czasu trwania szkolenia.
Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych. Przerwy nie wliczają się do czasu trwania szkolenia.
W trakcie szkolenia zaplanowano wykorzystanie następujących metod: wykład, metody podające, pogadanka, dyskusja.
Szkolenie dostosowane do bieżących potrzeb odbiorców.
Liczba godzin zajęć:
- teoretycznych: 4
- praktycznych: 15
- walidacja: 1
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Zrozumieć stres i jak go kontrolować | Prowadzący Agnieszka Wlazło | Data realizacji zajęć 09-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Wlazło | Data realizacji zajęć 09-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Zrozumieć stres i jak go kontrolować - cz. 2 | Prowadzący Agnieszka Wlazło | Data realizacji zajęć 09-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Wlazło | Data realizacji zajęć 09-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Asertywność w praktyce | Prowadzący Agnieszka Wlazło | Data realizacji zajęć 09-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:35 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Wlazło | Data realizacji zajęć 09-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Komunikacja wspierająca w pracy | Prowadzący Agnieszka Wlazło | Data realizacji zajęć 09-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Odporność psychiczna w wymagającej pracy | Prowadzący Agnieszka Wlazło | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Wlazło | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Odporność psychiczna w wymagającej pracy - cz. 2 | Prowadzący Agnieszka Wlazło | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Wlazło | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Inteligencja emocjonalna w codziennej pracy | Prowadzący Agnieszka Wlazło | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:35 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Wlazło | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Podsumowanie | Prowadzący Agnieszka Wlazło | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto200,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Wlazło
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej obejmujące konspekt szkolenia wraz z miejscem do notowania oraz długopis.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w szkoleniach jest założenie przez Uczestnika konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz spełnienie warunków, które są przedstawione przez danego Operatora, do którego składane są dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Uczestnik otrzyma Zaświadczenie ukończenia szkolenia z opisem efektów uczenia się wyłącznie w przypadku obecności na zajęciach w minimalnym wymiarze czasowym wynoszącym co najmniej 80% wszystkich zajęć, ukończenia walidacji usługi (min. 50% prawidłowych odpowiedzi liczonych łącznie na podstawie testu wiedzy i wywiadu) oraz wypełnienie ankiety ewaluacyjnej.
Jeżeli w usłudze będzie brała udział osoba z niepełnosprawnościami usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.