Telefoniczna obsługa klienta
Telefoniczna obsługa klienta
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników działów obsługi klienta, call center, oraz menedżerów odpowiedzialnych za jakość obsługi klienta. Jest idealne dla osób, które pragną poprawić swoje umiejętności komunikacyjne, budować długotrwałe relacje z klientami oraz skutecznie zarządzać trudnymi sytuacjami w kontaktach telefonicznych.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji18-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Identyfikacja kluczowych momentów obsługi klienta.Budowanie przewagi konkurencyjnej przez relacje.
Rozwój umiejętności empatycznego słuchania.
Efektywne zadawanie pytań.
Radzenie sobie z obiekcjami klientów.
Naturalna sprzedaż wiązana i uzupełniająca.
Wzbudzanie uczucia zrozumienia u klientów.
Proaktywność w kontaktach z klientami.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy prawidłowo rozróżnia kluczowe momenty interakcji z Klientem, co przekłada się na wyższą jakość obsługi. | Kryteria weryfikacji Umiejętność zweryfikowania, który etap rozmów z Klientem jest kluczowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje odpowiednią, długotrwałą relację z Klientem, ocenia co jest dla niego ważne, przez co buduje w nim poczucie lojalności. | Kryteria weryfikacji Ocena zdolności komunikacyjnych wpływających na zbudowanie długotrwałej relacji z klientem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje empatyczną komunikację z Klientem, rozpoznaje potrzeby klienta. | Kryteria weryfikacji Umiejętność zastosowania komunikacji empatycznej, odczytania potrzeb klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje poprawne pytania i etapy rozmowy z Klientem. | Kryteria weryfikacji Umiejętność rozróżnienia i doboru pytań zadawanych w rozmowie z klientem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność radzenia sobie z obiekcjami Klienta, stosowanie odpowiednich technik walki z nimi. | Kryteria weryfikacji Znajomość technik reagowania na obiekcje Klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Test zostanie zweryfikowany przez osobę wskazaną jako walidator szkolenia.
Program
Program
- ANALIZA PROCESU OBSŁUGI KLIENTA POD KĄTEM BUDOWANIA RELACJI. WSTĘP DO BUDOWANIA RELACJI SILNIEJSZYCH NIŻ KONKURENCJA
- Obsługa Klienta krok po kroku
- Luki w działaniach konkurencji i metody wypełniania tych luk.
- Jak zostać doradcą w sprawie Klienta,
CELE MODUŁU:
- Uświadomienie sobie wrażliwych momentów w obsłudze mających kluczowe znaczenie dla klienta.
- Świadomie prowadzenie klienta pod kątem budowania przewagi konkurencyjnej opartej na relacjach.
- Jak wykorzystać w budowaniu relacji z klientem narzędzia będące poza świadomością klienta.
- Technika oglądania świata z perspektywy klienta.
- Poszukiwanie w tym świecie argumentów, do załatwienia sprawy klienta.
- Pozbycie się skłonności do oceniania i etykietowania, które zaciemniają realny obraz potrzeb klienta.
- ZROZUMIEĆ KLIENTA
- Zbieranie argumentacji do rozmowy z Klientem
- Jakość argumentów kontra ilość argumentów
- Badanie problemu i potrzeb jako rozmowa kontra badanie potrzeb jako przesłuchanie
- Empatia w obsłudze Klienta
- skłonność do zasypywania klientów argumentami niezgodnymi z jego oczekiwaniami (ilość a nie jakość)
- Skłonność do zasypywania klientów informacjami ogólnymi Uprzedmiotowienie klienta).
- Dogłębna analiza potrzeb i spraw klientów.
- Techniki pozyskiwania informacji niezbędnych do rozwiązania sprawy klienta.
- „sztuka zadawania pytań” – jak dowiedzieć się tego, co jest niezbędne do załatwienia sprawy klienta.
- Funkcje pytań – informacyjna, psychologiczna, kontroli nad procesem.
- Rodzaje pytań i umiejętność ich zadawania i wykorzystania podczas rozmowy
CELE MODUŁU:
- Narzędzia świadomego prowadzenia badania potrzeb.
- Narzędzia docierania do pokładów potrzeb nie wykorzystanych przez konkurencję.
- Prowadzenie badania potrzeb metodą swobodnej i angażującej rozmowy.
- Empatyczne, wielowymiarowe słuchanie.
- Pozyskiwanie głębokich indywidualnych informacji o potrzebach klientów.
- Budowanie wizerunku doradcy .
- Wzbudzenie uczucia „bycia niezbędnym” dla klienta.
- Wzbudzenie uczucia „bycia sympatycznym” dla klienta.
- PRACA NA CHARAKTERACH KLIENTA. „TRUDNY KLIENT”, czyli po prostu inny niż Ja.
- Typologia – zrozumienie przyczyn trudnych zachowań osadzonych w charakterze klienta.
CELE MODUŁU:
- Umiejętność odczytywania “dziwnych” , “innych” zachowań klienta w kategorii potrzeb psychologicznych.
- Efektywne wykorzystanie “typologii” klienta w sprzedaży.
- Koncentracja na celu a nie osobie.
- Źródła powstawania obiekcji.
- Auto świadomość swojej reakcji w obiekcjach.
- Techniki radzenia sobie z obiekcjami.
- Wpływ emocji na obiekcje.
- Doprowadzenie klienta do „twórczych” obiekcji, będących rzeczywistym sygnałem zainteresowania.
- Nabranie „zadaniowego” a nie emocjonalnego podejścia do obiekcji klienta.
- Posługiwanie się technikami obalania obiekcji.
- A PRZY OKAZJI OBSŁUGI … ELEMENTY SPRZEDAŻOWE WYNIKAJĄCE Z ANALIZY KLIENTA
- Sprzedaż delikatna „przy okazji”.
- Snajperski argumentowanie w obsłudze klienta.
- Świadome argumentowanie kontra „strzelanie na ślepo”.
CELE MODUŁU:
- Świadomość konieczności rozmawiania z klientem językiem korzyści.
- Świadomość języka dopasowanego do specyfiki klienta.
- Argumentowanie precyzyjnie trafiające w potrzeby klienta.
- Argumentowanie w taki sposób, żeby klient miał przeświadczenie, że handlowiec mówi wyłącznie „do niego”.
- Jak sprawić, żeby klient miał poczucie, że się go rozumie.
- Osiągnięcie w relacjach z klientem pozycji partnera, doradcy.
- Budowanie wobec klienta „uzależnienia” psychologicznego.
W trakcie trwania szkolenia przewidziane są przerwy, które nie są wliczone w czas trwania szkolenia. Godziny trwania szkolenia liczone są w godzinach zegarowych - 8 godzin (1 godzina=60 minut).
Harmonogram jest orientacyjnym czasem realizacji poszczególnych etapów szkolenia. Godziny realizacji poszczególnych części mogą ulec zmianie.
Warunki otrzymania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia należy:
1. Minimalna frekwencja Uczestnika na poziomie 90% czasu trwania szkolenia oraz
2. Uzyskanie co najmniej 70% możliwych poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy.
W ramach obserwacji działań Uczestnika podczas szkolenia zostanie sporządzany protokół oceniający biegłość realizacji zabiegów wykonywanych przez Uczestnika.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 MODUŁ I: ANALIZA PROCESU OBSŁUGI KLIENTA POD KĄTEM BUDOWANIA RELACJI. WSTĘP DO BUDOWANIA RELACJI SILNIEJSZYCH NIŻ KONKURENCJA | Prowadzący Paweł Frątczak | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 PRZERWA | Prowadzący Paweł Frątczak | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 MODUŁ II: ZROZUMIEĆ KLIENTA | Prowadzący Paweł Frątczak | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 PRZERWA | Prowadzący Paweł Frątczak | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 MODUŁ III: PRACA NA CHARAKTERACH KLIENTA. „TRUDNY KLIENT”, czyli po prostu inny niż Ja. | Prowadzący Paweł Frątczak | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 PRZERWA | Prowadzący Paweł Frątczak | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 MODUŁ IV: A PRZY OKAZJI OBSŁUGI … ELEMENTY SPRZEDAŻOWE WYNIKAJĄCE Z ANALIZY KLIENTA | Prowadzący Paweł Frątczak | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 WALIDACJA SZKOLENIA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 090,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 090,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto136,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto136,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Frątczak
Specjalizuje się w tematach związanych ze sprzedażą, obsługą klienta, negocjacjami, budowaniem zespołu, rozwojem osobistym, zarządzaniem ludźmi motywowaniem oraz wystąpieniami publicznymi. Z jego szkoleń skorzystało już wiele firm, nieodmiennie wysoko oceniając jego umiejętności trenerskie.
Mocną stroną jego metod jest koncentrowanie się na osobowości uczestników i dostosowanie nauczanych technik do naturalnego kształtu psychologicznego. W efekcie uzyskuje skuteczność zastosowanych technik z zachowaną naturalnością ich wykorzystania.
W swojej pracy unika nauczania pamięciowego, skłaniając słuchaczy do osobistych przemyśleń praktycznych i pożądanej zmiany postaw. Buduje relacje z uczestnikami na zasadzie kontrolowanej empatii, tworząc atmosferę zaufania przy pełnej asertywności.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu w wersji elektronicznej, zestaw ćwiczeń wykorzystywanych podczas szkolenia oraz certyfikat potwierdzający kompetencje nabyte podczas szkolenia.
Kod dostępu zostanie udostępniony Uczestnikowi na dzień przed szkoleniem.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/) Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia. Wymagania sprzętowe: Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania. Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.