Kwalifikacja wstępna przyspieszona z prawem jazdy kat. D wraz z pierwszymi egzaminami.
Kwalifikacja wstępna przyspieszona z prawem jazdy kat. D wraz z pierwszymi egzaminami.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.D
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową obejmować mogą:
- Młodzi ludzie, którzy szukają stabilnej, dobrze płatnej pracy i chcą rozpocząć karierę zawodową jako kierowcy autobusów.
- Osoby posiadające prawo jazdy kat. B (samochody osobowe), które chcą rozszerzyć swoje uprawnienia i zdobyć kwalifikacje na przewóz osób.
- Osoby, które chcą się przekwalifikować i zdobyć nowe umiejętności, aby podjąć pracę jako kierowcy autobusów.
- Przedsiębiorcy, którzy chcą rozwijać swoją działalność w branży przewozowej i potrzebują uprawnień na prawo jazdy kat. D oraz kwalifikacji zawodowych, aby osobiście prowadzić swoje pojazdy.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji25-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi220
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs kończy się egzaminem państwowym, potwierdzającym przygotowanie do samodzielnej jazdy pojazdem kat. D wraz z pasażerami. Mają na celu przygotowanie uczestników do prawidłowego i z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa wykonywania zawodu kierowcy.Cele Edukacyjne:
- Zdobycie wiedzy teoretycznej,
- Nabycie umiejętności praktycznych,
- Przygotowanie do egzaminu państwowego,
- Podniesienie kwalifikacji zawodowych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik zna przepisy dotyczące ruchu drogowego. Zna podstawowe przepisy regulujące transport drogowy, takie jak przepisy o przewozie osób oraz odpowiedzialności za przewóz. Uczestnik ma wiedzę na temat obowiązujących przepisów dotyczących czasu pracy i odpoczynku kierowców. Zna podstawowe zasady działania pojazdu. Zna metody oceny ryzyka na drodze oraz zasady postępowania w sytuacjach awaryjnych.Umiejętności: Uczestnik potrafi bezpiecznie prowadzić pojazd w różnych warunkach drogowych oraz atmosferycznych. Posiada umiejętność precyzyjnego wykonywania manewrów pojazdem, takich jak parkowanie, zawracanie, skręcanie w ciasnych miejscach oraz cofanie. Potrafi obsługiwać tachograf cyfrowy i analogowy, w tym rejestrować czas pracy, przerw i odpoczynku, zgodnie z wymaganiami prawnymi. Umie zidentyfikować podstawowe usterki techniczne pojazdu oraz wie, jakie działania podjąć, aby je naprawić lub zapobiec dalszym uszkodzeniom. Posiada umiejętność prowadzenia pojazdu w sposób ekonomiczny, zmniejszając zużycie paliwa i emisję spalin, poprzez optymalne korzystanie z biegów i prędkości. Kompetencje społeczne: Uczestnik jest świadomy odpowiedzialności za bezpieczeństwo przewożonego osób, bezpieczeństwo drogowe innych użytkowników dróg oraz za stan techniczny pojazdu, co wymaga podejmowania decyzji w sposób odpowiedzialny i samodzielny. Posiada umiejętność zachowania spokoju i podejmowania decyzji pod presją, w sytuacjach awaryjnych, takich jak wypadki drogowe czy opóźnienia. Świadomość ekologiczna i społeczna. | Kryteria weryfikacji Weryfikacja postępów oraz ocena osiągnięcia efektów uczenia nastąpi poprzez uzupełnienie ankiet oraz przeprowadzenie egzaminów zewnętrznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
- prawo jazdy kat. D
- świadectwo kwalifikacji zawodowej w obszarze przewozu osób
Pierwsze egzaminy są końcową oceną szkolenia i zostały wliczone w szkolenie.
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Tematy zajęć edukacyjnych |
Wymiar godzin zajęć edukacyjnych |
Program szkolenia teoretycznego – prawo jazdy kat. D Budowa, obsługa i eksploatacja autobusu, Zasady poruszania się po drodze autobusem: zachowanie ostrożności i właściwej postawy w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego, zasady zachowania bezpiecznych odległości między pojazdami, Środki wpływające na percepcję i szybkość reakcji (alkohol, narkotyki, leki), wpływ zmęczenia i stanu emocjonalnego na zachowanie kierowcy Ocena warunków na drodze - warunki atmosferyczne, widoczność, nawierzchnia, bezpieczna jazda autobusem w różnych warunkach, Transport osób na trasach krajowych i międzynarodowych, Manewrowanie autobusem w ruchu miejskim, Szczególne znaki, ograniczenia i nakazy dotyczące autobusów , Planowanie trasy przejazdu, Czas pracy kierowcy, karta kierowcy, tachograf, Dokumentacja pojazdu, kontrola drogowa, Ekonomia jazdy, Błędy najczęściej popełniane przez kierowców autobusów, Przygotowanie do egzaminu teoretycznego, Egzamin wewnętrzny |
20 godzin |
Program szkolenia praktycznego – prawo jazdy kat. D Przygotowanie autobusu do jazdy - czynności kontrolne, Ruszanie, obsługa biegów, bezpieczne hamowanie, Manewrowanie autobusem , Cofanie, Plac manewrowy - ćwiczenie umiejętności manewrowania pojazdem, Jazda w terenie (dostosowanie prędkości do warunków na drodze, hamowanie awaryjne, zachowanie bezpiecznych odległości), Jazda w ruchu miejskim, manewrowanie, zatrzymanie, parkowanie , Manewrowanie autobusem przegubowym - plac manewrowy , Kierowanie autobusem przegubowym w ruchu ulicznym, Czynności kontrolne na drodze, Plac manewrowy - przygotowanie do egzaminu, Trasy egzaminacyjne - przygotowanie do egzaminu, Egzamin wewnętrzny |
60 godzin |
Program szkolenia teoretycznego – kwalifikacja wstępna przyspieszona charakterystyka momentu obrotowego, charakterystyka mocy, charakterystyka jednostkowego zużycia paliwa przez silnik. charakterystyka jednostkowego zużycia paliwa przez silnik, optymalny zakres użytkowy obrotomierza, optymalny zakres prędkości obrotowej dla zmiany biegów. optymalny zakres prędkości obrotowej dla zmiany biegów, granice zastosowania układów hamulcowych i zwalniaczy, mieszane stosowanie układu hamulcowego i zwalniacza, najlepsza relacja między prędkością a przełożeniem skrzyni biegów,. wykorzystanie nośności pojazdu, zastosowanie układów hamulcowych na pochyłościach, postępowanie w przypadku awarii, wykorzystanie urządzeń elektronicznych i mechanicznych, takich jak elektroniczny program stabilizacji, zaawansowane systemy hamowania awaryjnego, układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania, systemy kontroli trakcji i systemy monitoringu w pojeździe oraz inne zatwierdzone do użytku urządzenia wspomagania kierowcy lub układy automatyki. wykorzystanie urządzeń elektronicznych i mechanicznych, takich jak elektroniczny program stabilizacji, zaawansowane systemy hamowania awaryjnego, układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania, systemy kontroli trakcji i systemy monitoringu w pojeździe oraz inne zatwierdzone do użytku urządzenia wspomagania kierowcy lub układy automatyki.. maksymalny czas pracy kierowcy w transporcie drogowym, rodzaje wypadków przy pracy w transporcie drogowym, statystyka wypadków drogowych, statystyka wypadków drogowych, udział autokarów w wypadkach drogowych, statystyki dotyczące zabitych i rannych w wypadkach drogowych, statystyki dotyczące zabitych i rannych w wypadkach drogowych, straty materialne i finansowe. problemy związane z międzynarodową przestępczością transgraniczną i przemytem, środki zapobiegawcze, środki zapobiegawcze, metody i cele działań przestępczych, przepisy prawa i obowiązki kierowcy oraz obowiązki przewoźnika w tym zakresie. zasady ergonomii, zachowania i postawy stanowiące zagrożenie, zachowania i postawy stanowiące zagrożenie, kondycja fizyczna i ćwiczenia sprawnościowe, ochrona osobista. zasady zdrowego, regularnego odżywiania, wpływ alkoholu, narkotyków lub innych substancji na zachowanie, objawy, przyczyny, skutki zmęczenia i stresu, ochrona osobista. ocena sytuacji krytycznej, unikanie komplikacji w razie wypadku, wzywanie pomocy, pomoc poszkodowanym i udzielanie pierwszej pomocy, pomoc poszkodowanym i udzielanie pierwszej pomocy, ewakuacja osób z samochodu ciężarowego/pasażerów z autobusu, zapewnienie bezpieczeństwa wszystkich pasażerów, reakcja na akty agresji podstawowe zasady sporządzania informacji z wypadku. znaczenie poziomu usług świadczonych przez kierowcę dla przewoźnika, rola kierowcy. kontakty kierowcy z innymi osobami w czasie pracy, utrzymanie pojazdu, organizacja pracy, handlowe i finansowe skutki sporów występujących w pracy kierowcy. |
130 godzin |
Program szkolenia praktycznego – kwalifikacja wstępna przyspieszona znaczenie przewidywania zachowania uczestników ruchu drogowego, zachowanie odpowiedniej odległości od innych pojazdów i wykorzystanie dynamiki pojazdu, stała prędkość, płynna jazda i odpowiednie ciśnienie w oponach, inteligentne systemy transportu, które poprawiają efektywność prowadzenia pojazdu oraz umożliwiają lepsze planowanie trasy, jazda w szerokim zakresie momentu obrotowego i śledzenie wskaźnika zużycia paliwa, jazda w najniższym i najwyższym zakresie mocy, ze śledzeniem wskaźnika zużycia paliwa, jazda przy najniższym jednostkowym zużyciu paliwa, jazda w optymalnym przedziale prędkości silnika i utrzymywanie się w sektorze elastycznej prędkości optymalnej, z zachowaniem zaleceń producenta silnika pojazdu, jazda w optymalnym zakresie prędkości silnika poprzez zmianę biegów w odpowiednim momencie, kontrola części w dwuobwodowym układzie hamulcowym, nauka przez ostrożne próby hamowania w specjalnym terenie, pokazująca działanie hamulców, ze zwróceniem uwagi na wpływ hamowania na prowadzenie pojazdu, nauka jazdy ze wzniesienia z użyciem obu układów hamulcowych jednocześnie lub osobno, nauka jazdy z kontrolą wskazań ruszanie pod górę, ostrożne próby układów hamulcowych autobusu podczas jazdy ze wzniesienia; poznanie zjawiska spadku siły hamowania i sposobu reagowania na nie, próba znalezienia symulowanych awarii w pojeździe, opisanie wykrytej sytuacji, próba znalezienia przyczyny, naprawa awarii, o ile jest możliwa, i decyzja o rozpoczęciu jazdy albo pozostaniu na parkingu, nauka oszczędnego stylu jazdy, uzyskanego przez poprawę kryteriów optymalizacji zużycia paliwa podczas jazdy. prawidłowa ocena wzdłużnych i poprzecznych ruchów pojazdu na drodze,. zachowania w ruchu drogowym, położenie pojazdu na jezdni, łagodne zakończenie hamowania, siły działające na pojazd podczas jazdy, zastosowanie przełożenia skrzyni biegów odpowiadającego obciążeniu pojazdu i profilowi jezdni, wykorzystanie automatycznych skrzyń biegów, przewóz szczególnych grup osób, urządzenia bezpieczeństwa w autobusach, pasy bezpieczeństwa,. obciążenie pojazdu, przewóz drogowy osób w stosunku do innych rodzajów transportu osób, kontrola nastaw regulatora siły hamowania , zachowanie wobec pasażerów, specyfika pewnych grup pasażerów, rozmieszczenie pasażerów w autobusie, znaczenie przewidywania zachowania uczestników ruchu drogowego, zachowanie odpowiedniej odległości od innych pojazdów i wykorzystanie dynamiki pojazdu, stała prędkość, płynna jazda i odpowiednie ciśnienie w oponach, jazda w szerokim zakresie momentu obrotowego i śledzenie wskaźnika zużycia paliwa,. jazda w najniższym i najwyższym zakresie mocy, ze śledzeniem wskaźnika zużycia paliwa, jazda przy najniższym jednostkowym zużyciu paliwa, jazda w optymalnym przedziale prędkości silnika i utrzymywanie się w sektorze elastycznej prędkości optymalnej, z zachowaniem zaleceń producenta silnika pojazdu, jazda w optymalnym zakresie prędkości silnika poprzez zmianę biegów w odpowiednim momencie, nauka przez ostrożne próby hamowania w specjalnym terenie, próba znalezienia symulowanych awarii w pojeździe, opisanie wykrytej sytuacji, próba znalezienia przyczyny, naprawa awarii, o ile jest możliwa, i decyzja o rozpoczęciu jazdy albo pozostaniu na parkingu, nauka oszczędnego stylu jazdy, uzyskanego przez poprawę kryteriów optymalizacji zużycia paliwa podczas jazdy. prawidłowa ocena wzdłużnych i poprzecznych ruchów pojazdu na drodze, zachowania w ruchu drogowym, położenie pojazdu na jezdni, łagodne zakończenie hamowania, uwzględnianie zwisów pojazdu, wykorzystanie właściwej infrastruktury (ogólnodostępne obszary, drogi komunikacyjne zastrzeżone dla konkretnych uczestników ruchu), zastosowanie przełożenia skrzyni biegów odpowiadającego obciążeniu pojazdu i profilowi jezdni, wykorzystanie automatycznych skrzyń biegów. |
10 godzin |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto10 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto10 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto48,18 PLN
- Koszt osobogodziny netto48,18 PLN
- W tym koszt walidacji brutto383,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto383,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Kłobuszewski
Paweł Nowak
od 10.05.2007 r.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma:
- matriały szkoleniowe,
- notatnik, teczkę, długopis,
- literaturę.
Ponadto w trakcie szkolenia wykorzystujemy plansze poglądowe.
Warunki uczestnictwa
- ukończone 24 lat,
- pozytywne przejscie badań lekarskich,
- uzyskanie profilu PKZ i PKK,
- prawo jazdy kat. B.
Informacje dodatkowe
- Do kosztu kursu jest wliczony: koszt przeprowadzenia badań lekarskich i psychologicznych do uzyskania profilu PKZ oraz PKK oraz koszt pierwszych egzaminów zewnętrzynych.
- Część praktyczna kusu ustalana będzie indywidualnie z uczestnikiem usługi. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług.
- Ze względu na dużą ilość osób prowadzących szkolenia, zajęcia na kursach oprócz osób wymienionych w karcie usługi, mogą prowadzić inni wykładowcy i instruktorzy.
- Czas trwania zajęć w harmonogramie może byc nie zgodny z liczbą godzin w polu "Liczba godzin usługi". Wynikać to może z długości czasu trwania jednostki dydaktycznej oraz długości przerw pomiędzy zajęciami.
- W nagłych przypadkach przewidziany harmonogram może ulec zmianie, o czym uczestnicy oraz prowadzący zostaną poinformowani telefonicznie. Harmonogram w BUR zostanie zaktualizowany po ustaleniu nowej daty spotkania.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Parking