Rozwój umiejętności miękkich: Doskonalenie kompetencji interpersonalnych, przywódczych i emocjonalnych - TERMIN DO USTALENIA
Rozwój umiejętności miękkich: Doskonalenie kompetencji interpersonalnych, przywódczych i emocjonalnych - TERMIN DO USTALENIA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się obsługą klienta, sprzedażą, zarządzaniem zespołem i budowaniem relacji biznesowych. Adresowane do:
- Przedstawicieli MŚP – właścicieli firm, menedżerów i liderów zespołów odpowiedzialnych za zarządzanie pracownikami i relacje biznesowe. Rozwiną umiejętności komunikacji, przywództwa i motywowania zespołu.
- Właścicieli JDG – freelancerów i doradców, którzy chcą skuteczniej pozyskiwać klientów i budować relacje. Szkolenie obejmuje strategie komunikacji, zarządzania emocjami i sprzedaży.
- Pracowników działów HR – specjalistów ds. rekrutacji, rozwoju i motywowania zespołu. Udoskonalą kompetencje w ocenie pracowników i rozwiązywaniu konfliktów.
- Menedżerów i liderów zespołów – uczących się efektywnego delegowania i zarządzania zespołem. Skupią się na przywództwie, kontroli emocji i komunikacji.
- Pracowników obsługi klienta – doradców i konsultantów rozwijających umiejętności budowania relacji, aktywnego słuchania i rozwiązywania trudnych
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego stosowania technik skutecznej komunikacji, zarządzania emocjami i budowania relacji zawodowych. Przygotowuje do stosowania aktywnego słuchania, precyzyjnego formułowania wypowiedzi i dostosowywania stylu komunikacji. Przygotowuje do wdrażania metod motywacyjnych, skutecznego delegowania zadań, rozwiązywania konfliktów oraz zarządzania emocjami w celu poprawy efektywności pracy zespołowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera i stosuje techniki aktywnego słuchania oraz dostosowuje komunikację do różnych stylów odbiorców. | Kryteria weryfikacji - Analizuje styl komunikacji rozmówcy i dostosowuje własny przekaz. - Wykorzystuje techniki aktywnego słuchania w rozmowie zawodowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje potrzeby zespołu i wdraża metody motywacji, dostosowując je do różnych sytuacji zawodowych. | Kryteria weryfikacji - Analizuje potrzeby zespołu i dobiera odpowiednie techniki motywacyjne. - Stosuje metody motywowania, takie jak pozytywne wzmacnianie czy delegowanie zadań. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza emocjami i kontroluje stres w sytuacjach zawodowych, uwzględniając wpływ emocji na atmosferę w zespole. | Kryteria weryfikacji - Identyfikuje czynniki stresogenne w miejscu pracy. - Stosuje odpowiednie techniki radzenia sobie ze stresem. - Analizuje wpływ emocji na współpracę w zespole. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik organizuje pracę zespołu i wdraża strategie zwiększające jego efektywność. | Kryteria weryfikacji - Planuje i deleguje zadania w sposób optymalizujący efektywność zespołu. - Monitoruje postępy i wprowadza korekty w organizacji pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje dynamikę zespołu i wdraża strategie efektywnej współpracy. | Kryteria weryfikacji - Ocenia strukturę zespołu i identyfikuje obszary wymagające usprawnienia. - Wdraża odpowiednie strategie współpracy i adaptuje je do zmian w zespole. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje źródła konfliktów i wdraża strategie zarządzania emocjami w sytuacjach konfliktowych. | Kryteria weryfikacji - Analizuje przyczyny konfliktów w organizacji. - Dobiera i stosuje odpowiednie metody mediacji. - Ocenia skuteczność wybranych strategii zarządzania konfliktem. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. RAMOWY PLAN SZKOLENIA
MODUŁ 0: Wprowadzenie i otwarcie szkolenia
- Powitanie i integracja uczestników.
- Ustalenie zasad współpracy.
- Przedstawienie programu i omówienie oczekiwań uczestników.
MODUŁ I: Rozwój umiejętności interpersonalnych
- Techniki komunikacji interpersonalnej: Kluczowe elementy skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Aktywne słuchanie: Praktyki i strategie efektywnego słuchania w różnych sytuacjach zawodowych.
- Budowanie relacji: Narzędzia i techniki nawiązywania i utrzymywania trwałych relacji zawodowych.
- Ćwiczenia praktyczne: Scenariusze i role-play w zakresie komunikacji i budowania relacji.
MODUŁ II: Doskonalenie kompetencji przywódczych
- Techniki przywództwa: Style przywództwa i ich zastosowanie w różnych kontekstach.
- Motywowanie zespołu: Strategie inspirowania i motywowania członków zespołu.
- Podejmowanie decyzji: Metody podejmowania decyzji w złożonych i dynamicznych sytuacjach.
- Zarządzanie zespołem: Narzędzia do efektywnego planowania, delegowania i monitorowania zadań.
MODUŁ III: Zarządzanie emocjami
- Techniki radzenia sobie ze stresem: Strategie i narzędzia do zarządzania stresem w miejscu pracy.
- Zarządzanie emocjami: Metody kontroli i regulacji emocji w trudnych sytuacjach zawodowych.
- Rozwiązywanie konfliktów: Techniki mediacji i skutecznego rozwiązywania konfliktów.
- Ćwiczenia praktyczne: Scenariusze i role-play w zakresie zarządzania emocjami i konfliktami.
MODUŁ IV: Integracja umiejętności
- Łączenie kompetencji interpersonalnych, przywódczych i emocjonalnych: Jak efektywnie integrować te umiejętności w codziennej pracy.
- Studia przypadków: Analiza rzeczywistych sytuacji biznesowych i zastosowanie nabytych umiejętności.
- Praktyczne ćwiczenia: Scenariusze i role-play, które łączą wszystkie nabyte umiejętności.
MODUŁ PODSUMOWUJĄCY
- Podsumowanie szkolenia: Przegląd i omówienie głównych zagadnień poruszonych na szkoleniu.
- Dyskusje i pytania uczestników: Sesja pytań i odpowiedzi oraz otwarta dyskusja.
- Ocena oczekiwań: Analiza i ocena spełnienia oczekiwań uczestników wobec szkolenia.
2. INFORMACJE ORGANIZACYJNE
- Grupa docelowa:
- Szkolenie skierowane jest do pracowników działów obsługi klienta, sprzedaży, menedżerów, liderów zespołów oraz specjalistów HR, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje interpersonalne, przywódcze i umiejętności zarządzania emocjami.
- Liczebność grupy:
- Szkolenie realizowane w grupach od 6 do 12 osób. Podczas ćwiczeń uczestnicy będą pracować w zespołach 3-5 osobowych.
- Forma prowadzenia zajęć:
- Warsztaty interaktywne z wykorzystaniem studiów przypadków, ćwiczeń praktycznych, symulacji i prezentacji.
- Szkolenie realizowane w trybie godzin zegarowych (60 minut).
- Przerwy trwające 15 minut co 2 godziny zajęć – wliczają się do czasu trwania szkolenia.
- Warunki organizacyjne:
- Szkolenie prowadzone online w czasie rzeczywistym na platformie Zoom/Microsoft Teams/Google Meet.
- Każdy uczestnik pracuje na samodzielnym stanowisku komputerowym, wyposażonym w kamerę, mikrofon oraz dostęp do materiałów szkoleniowych w formacie PDF.
- Wykorzystywane będą narzędzia interaktywne, takie jak ankiety, czat, współdzielenie ekranu, testy sprawdzające i sesje breakout rooms.
3. WALIDACJA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ
Walidacja efektów uczenia się obejmuje:
- Test wiedzy końcowej – sprawdzający znajomość omawianych zagadnień.
- Ćwiczenia praktyczne – symulacje rozmów i sytuacji zawodowych.
- Ankietę satysfakcji – ocenę jakości szkolenia przez uczestników.
4. METODY SZKOLENIOWE
W szkoleniu stosowane są różnorodne interaktywne metody dydaktyczne, które pozwalają na praktyczne przyswojenie wiedzy i rozwój umiejętności:
- Symulacje – uczestnicy odgrywają realistyczne scenariusze zawodowe, co pozwala im lepiej przygotować się do podobnych sytuacji w rzeczywistości.
- Case study (studia przypadków) – analiza rzeczywistych sytuacji biznesowych i wypracowanie najlepszych rozwiązań w grupie.
- Gry szkoleniowe – interaktywne ćwiczenia angażujące uczestników i rozwijające umiejętności podejmowania decyzji w dynamicznym środowisku.
- Dyskusje i debata oksfordzka – wymiana poglądów między uczestnikami, umożliwiająca lepsze zrozumienie różnych perspektyw i rozwijanie umiejętności argumentacji.
- Praca warsztatowa – zadania praktyczne, które pozwalają uczestnikom przećwiczyć nowo poznane techniki i strategie w bezpiecznym środowisku.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Moduł 0: Wprowadzenie i otwarcie szkolenia | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Moduł I: Rozwój umiejętności interpersonalnych - Techniki komunikacji interpersonalnej i aktywne słuchanie | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Moduł I - Budowanie relacji: narzędzia i techniki oraz ćwiczenia praktyczne (scenariusze i role-play). | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Moduł II: Doskonalenie kompetencji przywódczych - Techniki przywództwa i motywowanie zespołu. | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Moduł II: Doskonalenie kompetencji przywódczych - Podejmowanie decyzji i zarządzanie zespołem. | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Moduł III: Zarządzanie emocjami - Techniki radzenia sobie ze stresem i zarządzanie emocjami. | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Moduł III Zarządzanie emocjami - Rozwiązywanie konfliktów oraz ćwiczenia praktyczne (scenariusze i role-play). | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Moduł IV: Integracja umiejętności - Łączenie kompetencji interpersonalnych, przywódczych i emocjonalnych. | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Moduł IV Integracja umiejętności - Studia przypadków i praktyczne ćwiczenia integrujące wszystkie umiejętności. | Prowadzący Arkadiusz Marciniak | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Moduł podsumowujący i test walidacyjny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Arkadiusz Marciniak
Jego pasją jest psychologia, zachowania człowieka i NLP, co pozwala mu na głębsze zrozumienie motywacji klientów oraz dynamiki zespołów. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży, obsługi klienta, marketingu, sztucznej inteligencji w biznesie oraz rozwoju osobistego, dostarczając uczestnikom praktyczne narzędzia do rozwijania kompetencji zawodowych i interpersonalnych. Oferuje także usługi doradcze obejmujące doradztwo biznesowe, optymalizację działania call center, strategię sprzedaży, marketing HR oraz zaawansowane techniki obsługi klienta.
Jego wiedza i doświadczenie znajdują potwierdzenie w sukcesach biznesowych — przez ponad 10 lat zarządzał firmą, która zrealizowała ponad 12 000 umów sprzedażowych, pokazując skuteczność stosowanych przez niego strategii. Dzięki temu jego szkolenia są nie tylko teoretyczne, lecz oparte na rzeczywistych osiągnięciach i sprawdzonych praktykach, które bezpośrednio przekładają się na rozwój kompetencji uczestników i wzrost efektywności ich organizacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma komplet materiałów szkoleniowych związanych bezpośrednio z realizowaną usługą.
Materiały obejmują:
- Prezentacje szkoleniowe (PDF, pełniące funkcję skryptów) – zawierające kluczowe zagadnienia omawiane podczas szkolenia.
- Scenariusze ćwiczeń i case study – umożliwiające analizę i praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
- Pliki dokumentów (DOC, PDF) – zawierające checklisty, schematy rozmów oraz narzędzia wspomagające zarządzanie zespołem i komunikację.
- Konspekty szkoleniowe – podsumowanie kluczowych treści w skondensowanej formie.
Materiały dostępne są w formie elektronicznej (PDF, DOC).
Uczestnicy mają prawo do korzystania z przekazanych materiałów do użytku wewnętrznego, w ramach własnej organizacji, w związku z udziałem w szkoleniu.
Warunki uczestnictwa
Aby wziąć udział w szkoleniu, uczestnik musi spełniać następujące warunki:
- Pełnoletność – szkolenie przeznaczone jest dla osób, które ukończyły 18. rok życia.
- Dostęp do komputera i internetu – wymagane jest posiadanie stabilnego połączenia internetowego oraz sprzętu umożliwiającego udział w szkoleniu online (komputer/laptop, mikrofon, kamera).
- Podstawowa umiejętność obsługi komputera – uczestnicy powinni umieć korzystać z narzędzi internetowych, takich jak platformy do wideokonferencji (Zoom, Microsoft Teams, Google Meet).
Informacje dodatkowe
Zlecenie na realizację szkolenia zamkniętego
Wymagane jest dostarczenie podpisanego zamówienia lub umowy zlecenia na przeprowadzenie szkolenia zamkniętego.
Zwolnienie z VAT
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT, jeśli co najmniej 70% kosztów szkolenia jest pokrywane ze środków publicznych.
Opis szkoleń zamkniętych
Szkolenia zamknięte są opracowywane z myślą o specyficznych wymaganiach danej firmy. Program oraz cele szkolenia są dostosowywane do konkretnych potrzeb organizacji i sytuacji spotykanych w codziennej pracy uczestników. Dokładny program jest przygotowywany na podstawie wywiadów z menedżerem szkolonego zespołu lub działem HR oraz anonimowych ankiet dotyczących potrzeb uczestników.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Sprzęt audio-wideo: kamera, mikrofon oraz głośniki lub słuchawki.
Przeglądarka: Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari, w najnowszej wersji.
Pamięć RAM: minimum 2 GB (zalecane 4 GB).
Procesor: co najmniej 2-rdzeniowy 2 GHz (zalecany 4-rdzeniowy).
System operacyjny: Windows 8 lub nowszy (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 lub nowszy.
Łącze internetowe: minimalna prędkość 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps dla HD).
Dołączenie do szkolenia: kliknięcie w indywidualny link e-mailowy (ważny do końca szkolenia).
Dodatkowe wymagania: brak konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania oraz umiejętności technicznych.