Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu w organizacji ( Akademia HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową, Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi )
Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu w organizacji ( Akademia HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową, Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi )
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- osoby chcące zgłębić tematykę wypalenia zawodowego oraz przeciwdziałania wypaleniu w organizacji, w szczególności menedżerów kierujących zespołami oraz pracowników działów HR.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji04-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu w organizacji" przygotowuje uczestników do zapobiegania i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu, poprzez wykorzystanie dobrych praktyk, zastosowanie skutecznych działań na poziomie pracownika i organizacji oraz wdrożenie programu przeciwdziałającemu wypaleniu zawodowemu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu pracowników w organizacji | Kryteria weryfikacji • identyfikuje zjawisko wypalenia zawodowego* charakteryzuje koncepcje i skalę wypalenia zawodowego * definiuje i omawia powiązania pomiędzy kulturą organizacyjną a wypaleniem zawodowym | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zapobiega i przeciwdziała wypaleniu zawodowemu w swojej organizacji | Kryteria weryfikacji • wykorzystuje sposoby, by zapobiec wypaleniu zawodowemu• wdraża i stosuje dobre praktyki związane z przeciwdziałaniem wypaleniu zawodowemu w organizacji * przeciwdziała wypaleniu zawodowemu w przypadku wystąpienia skutków wypalenia, w celu odzyskania motywacji i radość z pracy • charakteryzuje się świadomością znaczenia prewencji zjawiska wypalenia zawodowego | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza wiekiem i współpracą międzypokoleniową | Kryteria weryfikacji • .identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych• ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników • buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezenującymi różne pokolenia • aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu - szczególnie "starszych" prcowników | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik buduje środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi | Kryteria weryfikacji • rozpoznaje różnorodne potrzeby pracowników ze szczególntmi potrzebami funkcjonalnymi, w tym osób niepełnosprwnych, seniorów, kobiet w ciąży, matek karmiących ipt.• skutecznie wdraża w firmie zasady dostępności, w tym rozwiązania ukierunkowane na dostosowanie stanowisk i warunków pracy • sprawnie identyfikuje i korzysta z programów wspierających organizacje zatrudniające osoby ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi • buduje kulturę pracy opartą o pełne poszanowanie potrzeb pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi i ich integrację ze wszystkimi pracownikami | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
1. Czym jest wypalenie zawodowe?
- Koncepcja wypalenia zawodowego
- Czy wypalenie zawodowe jest chorobą?
- Fazy wypalenia zawodowego i ich objawy
- Przyczyny wypalenia zawodowego i czynniki ryzyka
- Metody badania wypalenia zawodowego
2. Znaczenie prewencji wypalenia zawodowego
- Skala zjawiska
- Prognozy na przyszłość
- Koszty związane z wypaleniem zawodowym
3. Wypalenie zawodowe a kultura organizacyjna
- Kultura organizacyjna i jej znaczenie w zjawisku powstawania wypalenia zawodowego
- Rola firmy w przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu
- Rola HR
- Rola menedżerów
4. Dobre praktyki przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
- Działania na poziomie pracownika
- Działania na poziomie organizacji
- Jak stworzyć program i jak dopasować go do organizacji?
5. Jak przekonać biznes do inwestycji w tego typu programy?
Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji menedżera HR:
- Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
- Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi.
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 8 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Czym jest wypalenie zawodowe?- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Znaczenie prewencji wypalenia zawodowego- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Przerwa | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Wypalenie zawodowe a kultura organizacyjna- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Przerwa | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Dobre praktyki przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Przerwa | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Jak przekonać biznes do inwestycji w tego typu programy?- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 353,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto169,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto137,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paulina Marcinek
Paulina posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania zespołem oraz projektami z zakresu doradztwa strategicznego i transakcyjnego EY, gdzie wspierała przedsiębiorstwa oraz fundusze inwestycyjne aktywne w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowej. Obecnie realizuje projekty dotyczące zarządzania zmianą w organizacji, strategii komunikacji wewnętrznej, budowania zaangażowania pracowników oraz wdrożenia modelu pracy hybrydowej.
Paulina nieustannie poszerza swoją wiedzę z zakresu psychologii, a jej zainteresowania naukowe dotyczą w szczególności kwestii regulacji emocji, radzenia sobie ze stresem, well-being oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |