FUNKCJONALNA TERAPIA WISCERALNA W PEDIATRII I NEONATOLOGII
FUNKCJONALNA TERAPIA WISCERALNA W PEDIATRII I NEONATOLOGII
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkoleń na temat funkcjonalnej terapii wisceralnej w pediatrii i neonatologii są przede wszystkim : fizjoterapeuci pediatryczni, neonatolodzy, pediatrzy, osteopaci i terapeuci manualni, a także pielęgniarki i położne neonatologiczne.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji17-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkoleń edukacyjnych na temat funkcjonalnej terapii wisceralnej w pediatrii i neonatologii jest wyposażenie uczestników w informacje i umiejętności dotyczące stosowania terapii manualnej u dzieci i noworodków. Osoby będą w stanie opowiednio poprowadzić podstawowe anatomiczne i fizjologiczne działania, rozpoznawanie i leczenie dysfunkcji wisceralnych (takich jak problemy trawienne, kolki, refluks), a także za pomocą technik wspomagających naturalne funkcje organizmu początkowego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Uczestnik rozumie anatomię i mechanizm działania systemu wisceralnego u dzieci oraz wpływ terapii wisceralnej na funkcje wewnętrzne. | Kryteria weryfikacji 1. Uczestnicy przystępują do testu wiedzy, który sprawdza znajomość teoretycznych podstaw funkcjonalnej terapii wisceralnej, jej celów oraz zastosowań w pediatrii i neonatologii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Uczestnik może zidentyfikować oznaki i dysfunkcji wisceralnych u dzieci i noworodków. | Kryteria weryfikacji 2. Uczestnicy przeprowadzają praktyczną ocenę stanu zdrowia pacjentów pediatrycznych, identyfikując wskazania do terapii wisceralnej na podstawie objawów klinicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Zastosowanie techniki w zakresie terapii wisceralnej, zastosowanie do potrzeb pacjentów pediatrycznych i neonatologicznych. | Kryteria weryfikacji 3. Uczestnicy demonstrują technikę terapii wisceralnej na modelu lub w ćwiczeniach obowiązkowych, stosując techniki ręczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Uczestnik może podjąć terapię wisceralną i odpowiednio zmodyfikować działanie. | Kryteria weryfikacji 4. Uczestnicy prezentują przypadki kliniczne, w których dostosowali metody terapii wisceralnej do specyficznych potrzeb i schorzeń pacjentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5. Uczestnik zawiera zasady stosowania bezpieczeństwa terapii wisceralnej u niemowląt i dzieci, szczególnie w kontekście pracy z wcześniakami. | Kryteria weryfikacji 5. Uczestnik wymienia zasady bezpieczeństwa oraz ryzyko stosowania przeciwwskazania do leczenia wisceralnego u małych pacjentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 6. Uczestnicy umieją uzyskać dostęp do innych specjalistów (np. pediatrami, neonatologami) oraz rodziców w zakresie stosowania prostych technik w domu. | Kryteria weryfikacji 6. Uczestnicy będą odpowiedzialni za monitorowanie postępów pacjentów oraz oceny skuteczności zastosowanej terapii na podstawie zmian w objawach klinicznych oraz subiektywnej oceny pacjenta i rodziny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do terapii wisceralnej
- Definicja i założenia terapii wisceralnej.
- Zastosowanie terapii wisceralnej w pediatrii i neonatologii.
- Omówienie specyfikacji pracy z dziećmi i dziećmi.
2. Diagnozowanie dysfunkcji wisceralnych
- Oznaki i dysfunkcji wisceralnych (np. kolki, refluks, zaparcia).
- dziedziczenie rodzicielskie oraz orzeczenie palpacyjne do wystąpienia problemów.
- Omówienie wystąpienia: analiza i interpretacja wystąpienia.
3. Techniki wykrywania stosowane w terapii wisceralnej
- Podstawowe techniki podręcznika i zasady ich stosowania w pracy z dziećmi.
- Praktyka techniki usprawniania funkcji układu trawiennego, oddechowego, i moczowego.
- Bezpieczeństwo i przeciwwskazania – jak zastosować techniki do stanu i dziecka.
4. Ocena leczenia wisceralnego
- Metody monitorowania postępów terapeutycznych i usuwania substancji.
- Kluczowe wskaźniki zdrowia i opieki zdrowotnej u pacjentów pediatrycznych.
- Przykłady zastosowania: analiza i omówienie efektów leczenia.
5. Interdyscyplinarna współpraca i wsparcie rodziców
- Współpraca z pediatrami, neonatologami i innymi specjalistami.
- Rola fizjoterapeuty w edukacji rodziców i opiekunów.
- Praktyczne wskazówki dla rodziców dotyczące technik wspierających (np. masaże dotykowe).
6. Warsztaty praktyczne i analiza przypadków
- Ćwiczenia z modeli anatomicznych lub praktycznych.
- Praktyczne przećwiczenie technik na „symulowanych pacjentach”.
- Praca w jednostkach nad przypadkami klinicznymi – wymiana doświadczeń i analiza.
7. Podsumowanie i sesja pytań
- Podsumowanie informacji.
- Omówienie trudności i zabiegów w leczeniu wisceralnej dzieci.
- Sesje pytań i odpowiedzi, które dotyczą tematu kontynuacji nauki i rozwoju.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Przerwa | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przerwa | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Przerwa | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Przerwa | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Przerwa | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Przerwa | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Przerwa | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Przerwa | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Aneta Szczepańska-Rybak | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 300,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto109,52 PLN
- Koszt osobogodziny netto109,52 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aneta Szczepańska-Rybak
Uczestniczka wielu szkoleń poświęconych osteopatii i zagadnieniom medycznym w Polsce i za granicą. Stale poszerza swoją wiedzę i umiejętności. Ukończyła liczne kursy rozwijające w dziedzinie osteopatii i medycyny ze światowej sławy instruktorami (m.in. USA, Japonia, Indie, Moskwa, Sankt Petersburg, Nowosybirsk, Australia, Austria)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne
Każdy uczestnik otrzyma następujące materiały szkoleniowe:
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych z Funduszy Europejskich, warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków określonych przez Operatora, udzielającego dofinansowania.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi