ZIELONE KOMPETENCJE: PILOT CIĘŻKIEGO DRONA POMIAROWEGO (STS-01 + NSTS-06 do 25kg) + PAŃSTWOWY EGZ. na PILOTA DRONA w kat. STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25kg) i NSTS-06 (BVLOS) moduł spec.: ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH i TWORZENIE MAP | ORTOFOTOMAPY + 2D/3D | TERMOWIZJA | TELEDETEKCJA
ZIELONE KOMPETENCJE: PILOT CIĘŻKIEGO DRONA POMIAROWEGO (STS-01 + NSTS-06 do 25kg) + PAŃSTWOWY EGZ. na PILOTA DRONA w kat. STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25kg) i NSTS-06 (BVLOS) moduł spec.: ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH i TWORZENIE MAP | ORTOFOTOMAPY + 2D/3D | TERMOWIZJA | TELEDETEKCJA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
- KAŻDA OSOBA, która chce uzyskać państwowe uprawnienia na PILOTA DRONA oraz zdobyć wiedzę i "zielone umiejętności" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym w obszarze zielonej gospodarki w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów. Nasze szkolenia, to nie tylko teoria i praktyka w zakresie uzyskania uprawnień na PILOTA BSP, ale także specjalistyczna zawodowa wiedza do wykorzystania w obszarze "zielonej gospodarki" m.in. zakresie ANALIZY DANYCH PRZESTRZENNYCH i TWORZENIA MAP (w tym środowiskowe) oraz ORTOFOTOMAPY + 2D/3D, a także TELEDETEKCJI i TERMOWIZJI.
- WSZYSTKIE OSOBY chcące zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie dronów w ujęciu inteligentnej specjalizacji "zielona gospodarka" oraz ZDANIE EGZAMINU PAŃSTWOWEGO i UZYSKANIE UPRAWNIEŃ NSTS-06 (loty BSP w zasięgu wzroku I poza zasięgiem wzroku, do 25 kg) oraz STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS, do 25 kg).
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji12-02-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi47
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje przyszłego PILOTA BSP do lotów według NSTS-06 i STS-01. Kursant uzyska uprawnienia PILOTA BSP po zakończeniu kursu, pozytywnym wyniku egz. teoretycznym oraz części praktycznej. Kursant uzyska unikalną wiedzę w zakresie ANALIZ DANYCH PRZESTRZENNYCH i TWORZENIA MAP (m.in. środowiskowe) oraz ORTOFOTOMAP + 2D/3D, a także TELEDETEKCJI i TERMOWIZJI, którą wykorzysta w obszarze zielonej gospodarki w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant posługuje się wiedzą na temat przepisów lotniczych i procedur operacyjnych zgodnych z wymaganiami dla STS-01 i NSTS-06 | Kryteria weryfikacji - rozróżnia i charakteryzuje przepisy lotnicze dla bezzałogowych statków powietrznych na terenie UE- rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - charakteryzuje różnice pomiędzy wykonywaniem operacji VLOS i BVLOS- charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS/BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - definiuje i rozróżnia procedury normalne oraz procedury mające zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - wskazuje organy odpowiedzialne za ustalanie przepisów prawa lotniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant posługuje się wiedzą ogólną na temat BSP | Kryteria weryfikacji - rozróżnia typy i zasady działania BSP- definiuje i opisuje różne tryby lotów - rozróżnia i charakteryzuje komponenty z których zbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - definiuje, charakteryzuje i opisuje przegląd przedstartowy bezzałogowego statku powietrznego i definiuje oraz charakteryzuje ogólny stan systemu BSP i jego zdatność do wykonywania lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - rozróżnia i charakteryzuje aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym- wskazuje i charakteryzuje odpowiednie parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant definiuje, charakteryzuje i opisuje czynniki oraz osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie | Kryteria weryfikacji - definiuje, charakteryzuje i opisuje czynniki zewnętrzne wpływające na system BSP- definiuje, charakteryzuje i opisuje osiągi systemu BSP w locie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant jest świadomy ograniczeń możliwości człowieka oraz definiuje i opisuje te ograniczenia | Kryteria weryfikacji - identyfikuje, definiuje, charakteryzuje i opisuje czynnik ludzki w wypadkach lotniczych- definiuje i opisuje ograniczenia człowieka w trakcie wykonywania lotów BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zagrożenia wynikających z lotów pod wpływem substancji psychoaktywnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu | Kryteria weryfikacji - definiuje, rozróżnia i charakteryzuje kategorie lotów BSP- rozróżnia i charakteryzuje strefy geograficzne - kontroluje i definiuje obowiązki pilota oraz operatora drona przed, w trakcie i po operacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi i powietrzu | Kryteria weryfikacji - definiuje, charakteryzuje i określa ryzyko na ziemi- definiuje i charakteryzuje aspekty związane z analizą przestrzeni powietrznej - definiuje i charakteryzuje ryzyko operacyjne - opisuje działają mające na celu bezpieczne wykonywanie czynności lotniczych - opisuje i charakteryzuje bezpieczny start, lot i lądowanie BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - charakteryzuje planowanie lotu oraz wskazuje i definiuje procedury przygotowania do niego- rozróżnia ryzyko związane z wykonywaniem operacji systemem BSP w różnych warunkach podczas wykonywania lotów VLOS oraz BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą dotyczącą meteorologii | Kryteria weryfikacji - definiuje i charakteryzuje czynniki związane z meteorologią- rozróżnia i charakteryzuje pogodowe zjawiska niebezpieczne - ocenia warunki meteorologiczne na podstawie dostępnych informacji meteorologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA/UMIEJĘTNOŚCI: Kursant charakteryzuje się ogólną wiedzą i umiejętnościami na temat systemów BSP oraz analizy danych przestrzennych i tworzenia map umożliwiającą identyfikację działań szkodliwych dla środowiska naturalnego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, w tym, w działaniach z obszaru inspekcji oraz tworzeniu map środowiskowych i ochronnych środowiska naturalnego, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów | Kryteria weryfikacji - rozróżnia i charakteryzuje podstawowe systemy do analizy danych przestrzennych w oparciu o dane pozyskanie z systemu BSP, umożliwiające identyfikację działań szkodliwych dla środowiska naturalnego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji - rozróżnia, charakteryzuje, monitoruje, kontroluje i definiuje podstawowe systemy do tworzenia map w oparciu o dane pozyskanie z systemu BSP umożliwiające identyfikację działań szkodliwych dla środowiska naturalnego | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą na temat zastosowania kamer termowizyjnych jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywanym w obszarze "zielonej gospodarki", w tym, w działaniach z obszaru termomodernizacji budynków, inspekcji instalacji OZE oraz paneli słonecznych i turbin wiatrowych, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów | Kryteria weryfikacji - rozróżnia i charakteryzuje parametry kamer termowizyjnych oraz definiuje ich zastosowanie w obszarze "zielonej gospodarki", w tym, w działaniach z obszaru termomodernizacji budynków, inspekcji instalacji OZE w tym paneli słonecznych i turbin wiatrowych, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się WIEDZA/UNIEJĘTNOŚCI: Kursant charakteryzuje się ogólną wiedzą z zakresu ortofotomap i 2D/3D w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w tym, w działaniach także z obszaru inspekcji oraz tworzeniu map środowiskowych i ochronnych środowiska naturalnego, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów | Kryteria weryfikacji - rozróżnia, charakteryzuje, monitoruje i definiuje aspekty związane z ortofotomapami oraz 2D/3D m.in. w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w tym, w działaniach także z obszaru inspekcji oraz tworzeniu map środowiskowych i ochronnych środowiska naturalnego, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się WIEDZA/UNIEJĘTNOŚCI: Kursant charakteryzuje się wiedzą na temat teledetekcji wykorzystywanej w działaniach na rzecz ochrony środowiska naturalnego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów | Kryteria weryfikacji - rozróżnia, charakteryzuje, monitoruje, kontroluje i definiuje obszary stosowania teledetekcji wykorzystywanej w działaniach na rzecz ochrony środowiska naturalnego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w tym, w działaniach, także z obszaru teledetekcji w zakresie ochronny środowiska naturalnego, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Kursant wykonuje misje BSP, także w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów | Kryteria weryfikacji - organizuje, planuje i wykonuje misje z wykorzystaniem bezzałogowego statku powietrznego, także w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Kursant doskonali swoje umiejętności dronowe i aktualizuje wiedzę z obszaru BSP w kontekście działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji - rozwija stale swoje umiejętności dronowe i aktualizuje wiedzę z obszaru BSP w kontekście działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Wykorzystuje BSP jako ekologiczne narzędzie pracy w ramach zrównoważonego rozwoju a także w kontekście działań na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji - wykorzystuje wiedzę jak stosować BSP do podjęcia działań związanych z ochroną środowiska oraz działań ekoinnowacyjnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji - definiuje i charakteryzuje zasady funkcjonowania mobilnych systemów (drony) pomiaru zanieczyszczeń, jako działanie ekoinnowacyjne | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji - wykorzystuje kamerę z zoom będącą elementem drona do monitoringu zwierzyny oraz monitoringu zachowań ludzkich na obszarach zielonych/leśnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji - wykazuje się wiedzą i umiejętnościami dronowymi do podejmowania działań na rzecz uniknięcia kryzysów o charakterze ekologicznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wskazany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Lista podmiotów uprawnionych przez ULC: https://www.ulc.gov.pl/pl/drony/prowadzenie-szkolen/5826-lista-podmiotow-egzaminujacych. Walidację prowadzi podmiot zewnętrzny a Uczestnik ma dowolność wyboru, dlatego w harmonogramie nie ma wskazanej pozycji.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) - www.ulc.gov.pl
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Niniejsza KARTA USŁUGI jest zgodna z wytycznymi Regulaminów Operatorów z woj. śląskiego w ramach działania 10.17 oraz Załącznikiem nr 2 BUR, a także wytycznymi działania 6.6 (woj. śląskie) oraz wytycznymi Operatorów z innych województw, z wyłączeniem woj. małopolskiego.
Karta została skonsultowana z Ekspertem z PARP odpowiedzialnym za BUR i poprawność kart usług, a także sprawdzona przez audytorów kart usług PARP.
Pamiętaj! Zgodnie z Regulaminem (działania 10.17), usługa musi się rozpocząć nie wcześniej niż 28 dni od dnia następnego złożenia deklaracji wyboru usługi a nie później niż 58 dni.
------------------------------
W RAZIE CZEGO POMAGAMY! DZWOŃ: 502 33 88 02.
----------------------------
Uzyskując uprawnienia STS-01 i NSTS-06 uzyskujesz również uprawnienia: NSTS-01, NSTS-02 oraz NSTS-05.
Tak więc do końca 2025 roku spokojnie sobie latasz w ramach NSTS-06 a w 2026 roku "przesiadasz się" na STS-01 ale pamiętaj, że musisz mieć drona w klasie C5 aby móc latać w STS-01.
Inne ośrodki dronowe prowadzą 4h zajęcia praktyczne w ramach STS-01. U nas zajęcia praktyczne to 12 h (STS-01 i NSTS-06). Tak więc nie tylko uzyskasz STS-01 ale także nauczysz się latać bezpiecznie i poczytalnie dronem.
Pamiętaj! Uzyskujesz podczas szkolenia uprawnienia Pilota a nie Operatora.
Szkolenie realizowane jest przez Europejskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne Pilotów Bezzałogowych Statków Powietrznych - EuroDRON, które w ramach Wszechnicy Edukacyjnej prowadzi szkolenia i egzaminy na PILOTÓW DRONÓW.
W ramach organizowanych zajęć, stawiamy przede wszystkim na JAKOŚĆ i SATYSFAKCJĘ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA, a także chcemy nauczyć Kursantów, jak wykorzystywać DRONY w zakresie "zielonych umiejętności" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym w obszarze zielonej gospodarki w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów.
W ramach niniejszego szkolenia wspieramy proces podnoszenia i zmiany kwalifikacji pracowników w kierunku inteligentnych specjalizacji – zielona gospodarka i cyfrowe kompetencje, w ramach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającej Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji.
Dodatkowo w ramach niniejszego szkolenia w zakresie dronów wspieramy działania w ramach zielonej innowacji, zawarte zarówno w RIS (Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030, dokument przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego nr 1554/246/VI/2021 z dnia 30.06.2021 r.) oraz PRT (Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, dokument przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego nr 1902/63/VI/2019 z dnia 21.08.2019 r.).
Podczas nauki skupiamy się na przekazaniu PRAKTYCZNEJ WIEDZY w zakresie zostania PILOTEM CIĘŻKIEGO DRONA POMIAROWEGO (STS-01+ NSTS-06 do 25 kg; w zasięgu i poza zasięgiem wzroku) oraz poznania w ramach specjalistycznych modułów następujących zagadnień: ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH i TWORZENIA MAP (w tym środowiskowych) oraz ORTOFOTOMAPY + 2D/3D, a także TELEDETEKCJI i TERMOWIZJI, którą wykorzystasz w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność.
Niniejsze szkolenie w swoim zakresie obejmuje aspekty wykorzystywania dronów w kontekście GOSPODARKI EKOLOGICZNEJ oraz ZIELONEJ TRANSFORMACJI i ZIELONYCH KOMPETENCJI a także TRANSFORMACJI CYFROWEJ.
Nasze działania mają na celu kompleksowe wsparcie osób dorosłych, które z własnej inicjatywy planują podnieść swoje umiejętności/kompetencje lub zmienić/nabyć nowe kwalifikacje, umożliwiające rozwój w kierunku umiejętności zawodowych, cyfrowych, niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki, podstawowych i przekrojowych, ponadto niezbędnych z punktu widzenia regionalnych/lokalnych specjalizacji dla Śląska (RIS, PRT).
Takimi umiejętnościami/kompetencjami/kwalifikacjami są nasze szkolenia DRONOWE.
Kryterium powiązana z RIS i PRT:
- 3.5 Technologie ochrony powietrza
- 7.2 Sensory i roboty
- 4.3 Geoinformacja i jej zastosowanie
- 4.5 Optoelektronika
Program szkolenia został opracowany m.in. z wykorzystaniem wykazu "zielonych umiejętności", opracowanych przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Wykaz zielonych umiejętności wraz z potwierdzeniem ich nabycia:
- promowanie zrównoważonego rozwoju, poprzez wykorzystanie dronów jako ekologicznego narzędzia pracy,
- dokonywanie pomiaru poziomu zanieczyszczeń i identyfikacji nielegalnych składowisk śmieci, poprzez wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania komputerowego,
- wzbudzanie pasji do przyrody i działań na rzecz ekologii poprzez obserwację środowiska naturalnego z wykorzystaniem drona.
___________________________________________________________________________________________________________________
SZKOLENIE NA PILOTA BSP składa się z 2 CZĘŚCI: CZĘŚCI TEORETYCZNEJ oraz CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ.
PAMIĘTAJ! WARUNKIEM UZYSKANIA UPRAWNIEŃ PILOTA BSP (drona) jest POZYTYWNY wynik z końcowego Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej oraz UKOŃCZENIE Szkolenia Praktycznego i POZYTYWNA Ocena Umiejętności Praktycznych wystawiana przez Instruktora EuroDRON w trakcie Szkolenia Praktycznego i końcowy Egzamin Praktyczny.
Szkolenie rozpoczynamy ZAJĘCIAMI TEORETYCZNYMI, które prowadzone są przez INSTRUKTORA-WYKŁADOWCĘ, posiadającego duże doświadczenie zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, KTÓRY CHCE SIĘ DZIELIĆ SWOJĄ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM z przyszłym PILOTEM BSP, czyli z TOBĄ. W obligatoryjnej części teoretycznej zajęć, realizujemy nie tylko materiał szkoleniowy wymagany przez ULC (Urząd Lotnictwa Cywilnego), ale CO NAJWAŻNIEJSZE przez całe szkolenie OMAWIAMY I POKAZUJEMY RZECZOWE PODEJŚCIE do omawianych/ćwiczonych ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU ZIELONYCH KOMPETENCJI.
___________________________________________________________________________________________________________________
CZĘŚĆ TEORETYCZNA SZKOLENIA - 33 h zegarowe(zawarte w harmonogramie usługi)
[szkolenie grupowe, przeprowadzane w formie wykładów zdalnych w czasie rzeczywistym, obejmuje zagadnienia]:
- OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO (BSP)
- PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO
- OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP
- TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU
- PROCEDURY OPERACYJNE
- OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP
- METEOROLOGIA
- OSIĄGI SYSTEMU BSP W LOCIE
- ZAWODOWE MODUŁY SPECJALISTYCZNE: ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH i TWORZENIA MAP (w tym środowiskowych) oraz ORTOFOTOMAPY + 2D/3D, a także TELEDETEKCJI i TERMOWIZJI do wykorzysta w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność.
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Kursantów.
W porozumieniu z Operatorem, w przypadku wystąpienia problemów z połączeniem internetowym lub wystąpieniu innych sytuacji losowych podczas Szkoleń z Wiedzy Teoretycznej, z przyczyn niezależnych od Kursanta, Dostawca Usług umożliwia Kursantowi ponowne wzięcie udziału w szkoleniu teoretycznym realizowanym w innym terminie w celu uzupełnienia brakujących godzin.
___________________________________________________________________________________________________________________
EGZAMIN Z WIEDZY TEORETYCZNEJ - 2 h zegarowe (nie jest zawarty w harmonogramie)
[egzamin przeprowadzany zdalnie w czasie rzeczywistym].
Po zakończeniu części teoretycznej przeprowadzany jest Egzamin z Wiedzy Teoretycznej w formie TESTU. Kursant udziela odpowiedzi na 85 pytań (test JEDNOKROTNEGO wyboru). Czas trwania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej to 120 min. Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Kursanta.
Minimalnym progiem zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej jest uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi.
Egzamin z Wiedzy Teoretycznej przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów. Wyznaczony podmiot jest jednostką niezależną od podmiotu szkolącego. Egzamin z wiedzy teoretycznej odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty.
Szczegółowy dzień i godzina Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej dla Kursantów dostępny będzie u Dostawcy usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na wytyczne pozwalające na dopuszczenie Kursanta do Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej.
___________________________________________________________________________________________________________________
Drugi etap szkolenia to CZĘŚĆ PRAKTYCZNA, która jest prowadzona na dronach należących do naszego Ośrodka - EuroDRON. NIE MUSISZ posiadać własnego sprzętu (drona), ale jeśli chcesz TO MOŻESZ zabrać na szkolenie swój sprzęt.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA SZKOLENIA - 12h zegarowych - w tym OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH [przeprowadzana w formie stacjonarnej we współpracy z Instruktorem na zasadzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor)], składa się z następujących części:
- OCENA MOŻLIWOŚCI WYKONANIA LOTU
- CZYNNOŚCI PRZED LOTEM - PRZYGOTOWANIE DRONA DO LOTU
- ĆWICZENIA Z WYKONYWANIA STARTÓW I LĄDOWAŃ
- ĆWICZENIE CZYNNOŚCI W TRAKCIE LOTU: ZMIANA PARAMETRÓW LOTU, ZMIANA PRĘDKOŚCI, WYSOKOŚCI, ITP.
- WYKONYWANIE PROCEDUR PILOTAŻOWYCH NORMALNYCH ORAZ PROCEDUR W SYTUACJACH NIEBEZPIECZNYCH I AWARYJNYCH
- WYKONYWANIE LOTÓW POZA ZASIĘGIEM WIDOCZNOŚCI WZROKOWEJ BVLOS - JEDYNIE W OPARCIU O WSKAZANIA PRZYRZĄDÓW
- CZYNNOŚCI WYKONYWANYCH PO ZAKOŃCZENIU LOTU
- PLANOWANIE MISJI LOTNICZEJ Z WYKORZYSTANIEM SPECJALISTYCZNEGO OPROGRAMOWANIA
SZKOLENIE PRAKTYCZNE odbywa się zarówno na dronie lekkim (do 4 kg) oraz na dronie ciężkim (do 25 kg) w trybie VLOS (Visual Line Of Sight - loty w zasięgu wzroku) oraz BVLOS (Beyond Visual Line Of Sight - loty poza zasięgiem wzroku). Zajęcia obejmują łącznie 12 godzin pod nadzorem Instruktora w układzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25kg) i NSTS-06 (BVLOS do 25kg) - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 14-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 14-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:10 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 14-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:10 | Godzina zakończenia 21:20 | Liczba godzin 01:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 PROCEDURY OPERACYJNE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 15-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 PROCEDURY OPERACYJNE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 15-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 15-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 15-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 16-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BSP - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 16-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 OSIĄGI BSP W LOCIE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 16-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 METEOROLOGIA - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 16-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH I TWORZENIE MAP | ORTOFOTOMAPY + 2D i 3D - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Grzegorz BASZEK | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH I TWORZENIE MAP | ORTOFOTOMAPY + 2D i 3D - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Grzegorz BASZEK | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH I TWORZENIE MAP | ORTOFOTOMAPY + 2D i 3D - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Grzegorz BASZEK | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 TELEDETEKCJA - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Łukasz ŚLIWIŃSKI | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 TERMOWIZJA - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 20-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 EGZAMIN PRÓBNY oraz OMÓWIENIE ODPOWIEDZI - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 20-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Egzamin zewnętrzny (data poglądowa) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto105,32 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,32 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Szymon SOKOŁOWSKI
Łukasz ŚLIWIŃSKI
Paweł ZAWISZA
Grzegorz BASZEK
Piotr STRUSKI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- DOSTĘP na czas szkolenia do naszej platformy elektronicznej z materiałami szkoleniowymi, dzięki czemu w dowolnym, dogodnym momencie będziesz mógł powtórzyć, bądź przypomnieć sobie wszystkie kwestie związane ze szkoleniem.
- Kursant będzie miał do dyspozycji udostępnioną przez Wszechnicę Edukacyjną, KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ wymaganą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
- Uzyskanie potwierdzenia zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej z wynikiem pozytywnym oraz uzyskanie potwierdzenia ukończenia Szkolenia Praktycznego i oceny umiejętności praktycznych w tym Końcowego Egzaminu Praktycznego stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi ULC. Zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni. ULC nie wydaje certyfikatów w wersji papierowej a jedynie w wersji elektronicznej.
___________________________________________________________________________________________________________________
Ze względu na ograniczoną ilość znaków w "Ramowym programie usługi" oraz w "Informacjach dodatkowych", jedynym miejscem, gdzie można dać dodatkowe informacje o niniejszym szkoleniu, jest niniejsze miejsce "Informacja o materiałach dla uczestników usługi".
- Na potrzeby usługodawcy, jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów kształcenia usługa zdalna może być rejestrowana (nagrywana).
- Część praktyczna szkolenia USTALANA JEST INDYWIDUALNIE Z KURSANTEM, ale przeprowadzona będzie w czasie trwania niniejszej Usługi. Szczegółowe DNI i GODZINY części praktycznej dostępne będą u osoby nadzorującej Usługę po stronie Podmiotu Świadczącego Usługę Rozwojową, czyli nas - Wszechnica Edukacyjna/EuroDRON.
- PRAKTYKA będzie realizowana w dowolne dni tygodnia (także w sobotę i niedzielę) w zależności od oczekiwań/dostępności Kursanta.
- UWAGA! Ćwiczenia są zależne od warunków pogodowych (nie latamy kiedy prędkość wiatru 🌬 przekracza 8 m/s, występują opady atmosferyczne 🌧🌨 lub mgła a także, gdy temperatura powietrza jest ujemna 🥶). Czynnikiem uniemożliwiającym realizację lotu w danym dniu/godzinach może być czasowe "wyłączenie" dostępności przestrzeni powietrznej 🚁✈️🛸. W takich wypadkach zastrzegamy sobie możliwość odwołania spotkania i przeniesienia go na ustalony wspólnie z Kursantem inny termin.
- Szkolenie realizowane w godzinach zegarowych.
- Usługa stacjonarna trwa 12 godzin, a usługa zdalna w czasie rzeczywistym trwa 33 godziny + 2 godziny egzamin.
- W Harmonogramie usługi ze względu na ograniczoną ilość znaków, przedmioty/tematy zostały podane w skróconej formie (bez "aspetów" zielonych).
- Data egzaminu z wiedzy teoretycznej jest datą uzależnioną od tempa przyswajania wiedzy Uczestnika i gotowości do przystąpienia do zewnętrznej walidacji, a także zebrania się wymaganej grupy. Szczegółowe dni i godziny egzaminu z wiedzy teoretycznej dla każdego z Uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na wytyczne pozwalające na dopuszczenie do egzaminu z wiedzy teoretycznej.
___________________________________________________________________________________________________________________
Szkolenie skierowane jest do osób chcących zwiększyć swoją świadomość i wiedzę w zakresie ochrony środowiska oraz wykorzystania dronów, jako technologie środowiskowe i ekologiczne narzędzia pracy mające na cel minimalizację negatywnych następstw dla środowiska, redukcję niskiej emisji oraz sprzyjające adaptacji do zmian klimatu.
Niniejsze szkolenie wspiera również zdobycie przez Kursanta umiejętności w sektorze "zielonej gospodarki" oraz "zielone cyfrowe kompetencje", tj.:
- Umiejętności zielone – umiejętności o charakterze zawodowym lub ogólnym, niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki, czyli takiej, która jest oparta na odnawialnych źródłach energii, nowoczesnych technologiach ukierunkowanych na niskoemisyjność i zasobooszczędność, a także na zarządzaniu środowiskowym w przedsiębiorstwach.
- Umiejętności lub kompetencje cyfrowe – harmonijna kompozycja wiedzy, umiejętności i postaw umożliwiających życie, uczenie się i pracę w społeczeństwie cyfrowym, tj. społeczeństwie wykorzystującym w życiu codziennym i pracy technologie cyfrowe. Kompetencje cyfrowe określono w Ramie DigComp, o której mowa w podrozdziale 6.1 pkt 4 Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027.
Warunki uczestnictwa
Aby przystąpić do głównego szkolenia Uczestnik powinien:
- mieć ukończone 18 lat (osoby w wieku 16-18 lat za zgodą opiekuna prawnego),
- ukończyć BEZPŁATNE szkolenie oraz zdać BEZPŁATNY egzamin on-line w podkategorii A1/A3 (dostępne po rejestracji na stronie: drony.ulc.gov.pl). Przed rozpoczęciem szkolenia zgodnie z rekomendacją Urzędu Lotnictwa Cywilnego, musisz przesłać do nas POTWIERDZENIE ZALICZENIA SZKOLENIA I ZDANIA EGZAMINU ONLINE A1/A3,
- przystępując do szkolenia zdalnie w czasie rzeczywistym musisz mieć stały dostęp do urządzenia elektronicznego wyposażonego w głośnik i mikrofon,
- wydawane dokumenty stanowią podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To z kolei pozwoli na zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie drony.ulc.gov.pl (uprawnienia oznaczone w profilu pilota).
Informacje dodatkowe
- Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem i odbędzie się w okresie trwania karty usługi: 14.02 do 31.03.2025. Szczegóły dni i godzin kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy.
- UWAGA! W przypadku dofinansowania usługi poniżej 70% ze środków publicznych, usługa nie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie § 3 ust.1 pkt 14 rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. 2013 poz. 1722 z późn. zm.). Należy wówczas doliczyć do usługi szkoleniowej należny VAT w wysokości 23%.
- Instruktorzy będą prowadzić usługę w zależności od dostępności instruktora w dniu szkolenia oraz faktycznego uruchomienia usługi. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera. Każdy instruktor posiada właściwą wiedzę i umiejętności do prowadzenia szkolenia.
- Egzamin teoretyczny jest ustalany indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 21.02 do 31.03.25
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenia teoretyczne realizujemy w formie wykładów zdalnych w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem platformy Teams lub Zoom lub innej równoważnej platformy.
Wymagania systemowe:
• połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)
• głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth
• kamera internetowa lub kamera internetowa HD - wbudowana lub wtyczka USB
• lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo
Obsługiwane systemy operacyjne:
• macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym
• Windows 10
Uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Windows 8 lub 8.1
• System Windows 7
• Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym
• Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym
• Ubuntu 12.04 lub nowszy
• Mennica 17.1 lub nowsza
• Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy
• Oracle Linux 6.4 lub nowszy
• CentOS 6.4 lub nowszy
• Fedora 21 lub nowsza
• OpenSUSE 13.2 lub wyższy
• ArchLinux (tylko 64-bit)
Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne:
• Surface Pro 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym
Uwaga: W przypadku tabletów z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Urządzenia z systemem IOS lub Android
• Urządzenia Blackberry
Obsługiwane przeglądarki:
• Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM:
Minimum - Procesor jednordzeniowy 1 GHz lub wyższy, nie dotyczy
Zalecane - Procesor dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD), 4GB
Link umożliwiający uczestnictwo w szkoleniu zdalnym w czasie rzeczywistym jest ważny w okresie trwania usługi.
Kody dostępowe do szkolenia zostaną wprowadzone do karty na dzień przed rozpoczęciem szkolenia.
Adres
Adres
Szkolenie Praktyczne oraz Ocena Umiejętności Praktycznych odbędą się na terenie województwa śląskiego. Część praktyczna z Instruktorem w modelu "1 na 1", odbywa się stacjonarnie w miejscu przygotowanym do lotów. Dokładne godziny zajęć ustalane są indywidualnie pomiędzy Kursantem, a Realizatorem Szkolenia (Operator na wskazany adres mailowy otrzyma pełną informację).
Ze względu na zmienne warunki atmosferyczne i/lub dostępność przestrzeni powietrznej, zastrzega się możliwość zmiany miejsca realizacji szkolenia praktycznego. O zaistniałej sytuacji zostanie (poinformowany telefonicznie/mailowo) Kursant oraz Operator.
Miejsce realizacji usługi praktycznej może ulec zmianie za zgodą Stron (realizacja w innym miejscu na terenie Polski).