Pomoc nauczyciela w przedszkolu i szkole - szkolenie wraz z egzaminem w Chałupkach
Pomoc nauczyciela w przedszkolu i szkole - szkolenie wraz z egzaminem w Chałupkach
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą pracować jako pomoc nauczyciela w przedszkolu lub szkole. Uczestnicy szkolenia nie muszą mieć wykształcenia pedagogicznego.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji10-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi80
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji pomocy nauczyciela w przedszkolu i szkole. Szkolenie obejmuje szeroki zakres zagadnień teoretycznych i praktycznych, które pozwolą uczestnikom nabyć niezbędne umiejętności i wiedzę do efektywnej pracy z dziećmi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Moduł 1: Zna znajomość podstawowych zadań i obowiązków pomocy nauczyciela. Potrafi współpracować z nauczycielem i innymi pracownikami placówki. Potrafi organizować pracę w sali dydaktycznej. Zna zasady bezpieczeństwa dzieci w placówce oświatowej. Potrafi reagować w sytuacjach zagrożenia. Potrafi opracować plan dnia pracy pomocy nauczyciela. Potrafi stosować zasady bezpieczeństwa podczas pracy z dziećmi. | Kryteria weryfikacji Aktywny udział w zajęciach i ćwiczeniach praktycznych.Poprawne wykonanie symulacji różnych sytuacji, które mogą wystąpić w pracy pomocy nauczyciela. Opracowanie prawidłowego planu dnia pracy pomocy nauczyciela. Wykazanie się znajomością zasad bezpieczeństwa podczas pracy z dziećmi. Zdanie testu sprawdzającego wiedzę z zakresu organizacji pracy na stanowisku pomoc nauczyciela. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Moduł 2: Zna podstawowe zadania i obowiązki asystenta osobistego. Potrafi organizować czas pracy. Potrafi skutecznie komunikować się z innymi osobami. Zna zasady etyki pracy. | Kryteria weryfikacji Aktywny udział w zajęciach i ćwiczeniach praktycznych.Poprawne wykonanie symulacji rozmów z rodzicami i innymi pracownikami placówki. Rozwiązanie problemów etycznych w sposób zgodny z zasadami etyki pracy. Opracowanie planu organizacji czasu pracy. Zdanie testu sprawdzającego wiedzę z zakresu asystentury osobistej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Moduł 3:Zna system edukacyjny w Polsce. Zna strukturę przedszkola i szkoły. Zna zadania poszczególnych organów placówki oświatowej. | Kryteria weryfikacji Aktywny udział w zajęciach i ćwiczeniach praktycznych.Zapoznanie się ze strukturą przedszkola lub szkoły. Dokładna analiza dokumentacji przedszkola lub szkoły. Zdanie testu sprawdzającego wiedzę z zakresu organizacji struktury edukacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Moduł 4: Zna specyfikę pracy w przedszkolu i szkole. Rozumie różnice w pracy z dziećmi w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Aktywny udział w zajęciach i ćwiczeniach praktycznych.Obserwacja zajęć w przedszkolu lub szkole. Opracowanie planu zajęć dla dzieci w różnym wieku. Zdanie testu sprawdzającego wiedzę z zakresu specyfiki funkcjonowania jednostek edukacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Moduł 5: Posiada dobre umiejętności komunikacyjne. Potrafi wykazać się empatią i asertywnością. Potrafi budować pozytywne relacje z dziećmi i dorosłymi. | Kryteria weryfikacji Aktywny udział w zajęciach i ćwiczeniach praktycznych.Udział w grach i zabawach integracyjnych. Poprawne wykonanie symulacji różnych sytuacji, które mogą wystąpić w pracy z dziećmi. Wykazanie się umiejętnością nawiązywania kontaktów z dziećmi i dorosłymi. Zdanie testu sprawdzającego wiedzę z zakresu komunikacji interpersonalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Moduł 6:Rozumie specyficzne potrzeby uczniów z niepełnosprawnościami. Zna metody pracy z uczniami z niepełnosprawnościami. | Kryteria weryfikacji Aktywny udział w zajęciach i warsztatach.Analiza przypadków uczniów z różnymi niepełnosprawnościami. Opracowanie strategii wspierania uczniów z niepełnosprawnościami w codziennej pracy szkolnej. Zdanie testu sprawdzającego wiedzę z zakresu niepełnosprawności i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Moduł 7:Potrafi zaplanować zajęcia dydaktyczne. Potrafi prowadzić zajęcia dydaktyczne w sposób ciekawy i angażujący uczniów. Potrafi ocenić efektywność zajęć dydaktycznych. | Kryteria weryfikacji Aktywny udział w zajęciach i ćwiczeniach praktycznych.Opracowanie planu zajęć dydaktycznych. Prowadzenie zajęć dydaktycznych w formie obserwacji i samodzielnie. Analiza i ocena przeprowadzonych zajęć. Wykazanie się umiejętnością doboru metod i środków dydaktycznych odpowiednich do tematu i wieku uczniów. Zdanie testu sprawdzającego wiedzę z zakresu planowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Moduł 8:Zna specyfikę i charakterystykę zespołu Aspergera, autyzmu, ADHD, niepełnosprawności intelektualnej i ruchowej. Rozumie potrzeby i wyzwania, z którymi mierzą się osoby z różnymi niepełnosprawnościami. | Kryteria weryfikacji Aktywny udział w wykładach prowadzonych przez specjalistów.Analiza przypadków uczniów z różnymi niepełnosprawnościami. Opracowanie strategii wspierania uczniów z różnymi niepełnosprawnościami w codziennej pracy szkolnej, uwzględniających ich specyficzne potrzeby. Zdanie testu sprawdzającego wiedzę z zakresu różnych form niepełnosprawności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Moduł 9:Zna podstawy psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży. Zna i potrafi stosować różne metody i formy pracy w przedszkolu i szkole. Potrafi organizować i prowadzić zajęcia opiekuńczo-wychowawcze. | Kryteria weryfikacji Aktywny udział w warsztatach z zakresu metod pracy w przedszkolu i szkole.Opracowanie scenariuszy zajęć opiekuńczo-wychowawczych dostosowanych do wieku i potrzeb dzieci. Analiza programów nauczania dla różnych grup wiekowych. Zdanie testu sprawdzającego wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej i metodyki pracy w placówkach oświatowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Moduł 10:Potrafi budować pozytywne relacje z dziećmi i młodzieżą oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Potrafi rozwiązywać konflikty w sposób konstruktywny. Potrafi motywować dzieci i młodzież do nauki i aktywności. | Kryteria weryfikacji Aktywny udział w grach i zabawach rozwijających umiejętności społeczne.Poprawne wykonanie symulacji sytuacji konfliktowych i ćwiczeń z ich rozwiązywania. Opracowanie planów wspierających rozwój kompetencji społecznych u dzieci i młodzieży. Wykazanie się umiejętnością aktywnego słuchania, empatii i asertywności w kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Analiza sytuacji przeprowadzonych symulacji i gier pod kątem budowania relacji i rozwiązywania konfliktów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Moduł 1: Organizacja pracy na stanowisku pomoc nauczyciela
- Zadania i obowiązki pomocy nauczyciela
- Współpraca z nauczycielem i innymi pracownikami placówki
- Organizacja pracy w sali dydaktycznej
- Bezpieczeństwo dzieci w placówce oświatowej
- Symulacje różnych sytuacji, które mogą wystąpić w pracy pomocy nauczyciela
- Opracowanie planu dnia pracy pomocy nauczyciela
- Ćwiczenia z zakresu bezpieczeństwa dzieci
Moduł 2: Wiedza na temat zagadnień związanych z asystenturą osobistą
- Zadania i obowiązki asystenta osobistego
- Organizacja czasu pracy
- Umiejętności komunikacyjne
- Etyka pracy
- Ćwiczenia z zakresu organizacji czasu pracy
- Symulacje rozmów z rodzicami i innymi pracownikami placówki
- Rozwiązywanie problemów etycznych
Moduł 3: Znajomość organizacji struktury edukacyjnej
- System edukacyjny w Polsce
- Struktura przedszkola i szkoły
- Zadania poszczególnych organów placówki oświatowej
- Zapoznanie się ze strukturą przedszkola i szkoły
- Analiza dokumentacji przedszkola lub szkoły
Moduł 4: Praktyczna wiedza na temat specyfiki funkcjonowania jednostek edukacyjnych
- Specyfika pracy w przedszkolu
- Specyfika pracy w szkole
- Różnice w pracy z dziećmi w różnym wieku
- Obserwacja zajęć w przedszkolu lub szkole
- Rozmowy z nauczycielami przedszkola lub szkoły
- Opracowanie planu zajęć dla dzieci w różnym wieku
Moduł 5: Łatwość w nawiązywaniu kontaktów
- Umiejętności komunikacyjne
- Empatia
- Asertywność
- Budowanie relacji z dziećmi i dorosłymi
- Ćwiczenia z zakresu komunikacji interpersonalnej
- Symulacje różnych sytuacji, które mogą wystąpić w pracy z dziećmi
- Gry i zabawy integracyjne
Moduł 6: Praktyczna wiedza na temat wspierania uczniów z niepełnosprawnościami
- Rodzaje niepełnosprawności
- Specyficzne potrzeby uczniów z niepełnosprawnościami
- Metody pracy z uczniami z niepełnosprawnościami
- Warsztaty z zakresu pracy z uczniami z niepełnosprawnościami
- Opracowanie planu wsparcia dla ucznia z niepełnosprawnością
Moduł 7: Umiejętność prowadzenia zajęć dydaktycznych
- Planowanie zajęć dydaktycznych
- Prowadzenie zajęć dydaktycznych
- Ewaluacja zajęć dydaktycznych
- Opracowanie planu zajęć dydaktycznych
- Prowadzenie zajęć dydaktycznych w formie obserwacji i samodzielnego prowadzenia
- Analiza i ocena zajęć dydaktycznych
- Ćwiczenia z wykorzystywania różnych środków dydaktycznych
Moduł 8: Znajomość zagadnień związanych z różnymi formami niepełnosprawnośc:
- Zespół Aspergera
- Autyzm
- ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi)
- Niepełnosprawność intelektualna
- Niepełnosprawności ruchowe
- Wykłady prowadzone przez specjalistów
- Analiza przypadków uczniów z różnymi niepełnosprawnościami
- Opracowanie strategii wspierania uczniów z różnymi niepełnosprawnościami w codziennej pracy szkolnej
Moduł 9: Praktyczna wiedza z zakresu pedagogiki
- Podstawy psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży
- Metody i formy pracy w przedszkolu i szkole
- Organizacja i prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych
- Warsztaty z zakresu metod pracy w przedszkolu i szkole
- Opracowanie scenariuszy zajęć opiekuńczo-wychowawczych
- Analiza programów nauczania dla różnych grup wiekowych
Moduł 10: Otwartość i łatwość nawiązywania relacji z dziećmi i młodzieżą
- Budowanie pozytywnych relacji z dziećmi i młodzieżą
- Rozwiązywanie konfliktów
- Motywowanie dzieci i młodzieży do nauki
- Gry i zabawy rozwijające umiejętności społecznych
- Symulacje sytuacji konfliktowych i ćwiczenia z ich rozwiązywania
- Opracowanie planów wspierających rozwój kompetencji społecznych u dzieci i młodzieży
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 040,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 040,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto63,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto63,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto170,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto170,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podręcznik
Warunki uczestnictwa
Osoby które ukończyły 18 lat.
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładów, warsztatów, ćwiczeń praktycznych oraz analizy przypadków.