Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - Szkolenie w ramach projektu Akademii HR
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - Szkolenie w ramach projektu Akademii HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są wszyscy pracownicy firmy zgłoszeni do projektu , którzy posiadają lukę kompetencyjną z zakresu Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
w tym osoby z:
- zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów
ponadto:
- nie jest wymagany opis funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji07-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń jakrównież możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Budowanie rozwiązań opartych o intermentoring. Przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ procesów demograficznych na strukturę pracowników w firmie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Wskazuje działania dostosowane do różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych/pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Opracowuje szczegółowe charakterystyki pracowników z różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje konkretne regulacje prawne wspierające zatrudnianie osób starszych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+” | Kryteria weryfikacji Analizuje treść i cele kampanii społecznych skierowanych do osób „50+”. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Wskazuje potrzeby zdrowotne i socjalne pracowników w różnych grupach wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice w oczekiwaniach rozwojowych między pokoleniami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Analizuje potencjał pracowników z różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Wskazuje inicjatywy promujące współpracę między pracownikami w różnym wieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Wskazuje mechanizmy umożliwiające wymianę wiedzy i doświadczeń między pokoleniami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Wskazuje strategie utrzymania wiedzy i doświadczenia pracowników przedemerytalnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Korzysta z przykładów efektywnego wykorzystania potencjału zespołów zróżnicowanych wiekowo. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji Przedstawia plany długoterminowego wsparcia pracowników narażonych na wypalenie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Korzysta z narzędzi rekrutacyjnych promujących różnorodność wiekową. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Wskazuje wartości i zasady budujące kulturę szacunku w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Korzysta z technik rozwiązywania konfliktów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji Analizuje poziom zaangażowania pracowników przed i po wdrożeniu działań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Celem usługi jest przygotowanie uczestnika do wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak
również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Budowanie rozwiązań opartych o intermentoring. Przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym w tym osoby z:
- zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów
ponadto:
- nie jest wymagany opis funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu
Przed rozpoczęciem szkolenia "Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową", uczestnicy mogą uzupełnić swoją wiedzę poprzez kursy online dostępne na polskich platformach edukacyjnych takich jak Navoica i Akademia PARP, a także literaturę branżową, w tym książki i artykuły dotyczące zarządzania dostępnością i projektowania uniwersalnego dostępne w polskich bibliotekach cyfrowych. Warto również skorzystać z warsztatów, seminariów tematycznych.
MODUŁ I
Zapobieganie wypaleniu zawodowemu pracowników starszych
- Rozpoznawanie symptomów wypalenia zawodowego
- Strategie zapobiegania wypaleniu zawodowemu
- Wpływ zapobiegania wypaleniu na efektywność firmy
Budowanie kultury szacunku i integracji
- Wartości i zasady budujące kulturę szacunku
- Narzędzia szkoleniowe promujące wzajemny szacunek
- Plan długoterminowego budowania kultury szacunku
Moduł II
Znaczenie procesów demograficznych dla funkcjonowania firmy
- Starzenie się społeczeństwa w Polsce i Europie
- Zamiana pokoleń i jej wpływ na przedsiębiorstwa
- Strategie dostosowywania firmy do zmian demograficznych
Charakterystyka pracowników z różnych grup wiekowych/pokoleń
- Charakterystyka pokolenia Baby Boomers, X, Y, Z
- Wpływ różnic wiekowych na styl pracy
- Budowanie zespołów zróżnicowanych wiekowo
Racjonalne wykorzystanie zasobów ludzkich
- Identyfikacja potrzeb pracowników w różnym wieku
- Strategie efektywnego wykorzystania zasobów ludzkich
- Uwzględnianie potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku
Regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych
- Przegląd regulacji prawnych dotyczących zatrudniania osób starszych
- Rozwiązania wspierające zatrudnienie osób 50+
- Bariery i możliwości wdrażania regulacji
MODUŁ III
Adaptacja kampanii społecznych dla osób 50+
- Analiza kampanii społecznych dotyczących wyrównywania szans
- Wdrażanie elementów kampanii w strategii firmy
- Ocena wyników adaptacji kampanii
Oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych
- Rozpoznawanie oczekiwań rozwojowych pracowników
- Strategie rozwoju kariery dla różnych pokoleń
- Wpływ rozwoju kariery na motywację i zaangażowanie
Wymiana kompetencji i doświadczeń między pokoleniami
- Mechanizmy wymiany wiedzy i doświadczeń
- Efektywność procesów wymiany kompetencji
- Plany ciągłego doskonalenia wymiany kompetencji
Zachowanie wiedzy i kompetencji pracowników przedemerytalnych
- Strategie utrzymania wiedzy w firmie
- Wpływ utrzymania wiedzy na innowacyjność firmy
- Plany wdrażania strategii utrzymania wiedzy
Walidacja efektów
Informacje:
- Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 60 minut
- Uczestnicy usługi nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
- Walidacja i przerwy wliczają się w czas trwania usługi
- Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji
- Usługa zawiera 9h teorii i 11h praktyki
Szkolenie będzie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu pracowników starszych | Prowadzący Magdalena Wojtkowiak | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Budowanie kultury szacunku i integracji | Prowadzący Magdalena Wojtkowiak | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Znaczenie procesów demograficznych dla funkcjonowania firmy | Prowadzący Magdalena Wojtkowiak | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Charakterystyka pracowników z różnych grup wiekowych/pokoleń | Prowadzący Magdalena Wojtkowiak | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Przerwa | Prowadzący Magdalena Wojtkowiak | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Racjonalne wykorzystanie zasobów ludzkich | Prowadzący Magdalena Wojtkowiak | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych | Prowadzący Magdalena Wojtkowiak | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Adaptacja kampanii społecznych dla osób 50+ | Prowadzący Magdalena Wojtkowiak | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych | Prowadzący Magdalena Wojtkowiak | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Przerwa | Prowadzący Magdalena Wojtkowiak | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Wymiana kompetencji i doświadczeń między pokoleniami | Prowadzący Magdalena Wojtkowiak | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Zachowanie wiedzy i kompetencji pracowników przedemerytalnych | Prowadzący Magdalena Wojtkowiak | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 460,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 460,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto173,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto173,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Wojtkowiak
Podczas warsztatów i konsultacji skupia się przede wszystkim na
praktycznym podejściu. Dostosowuje metody i techniki do
potrzeb klienta. Prowadząca zajęcia posiada ponad 120 - godzinne doświadczenie w walidacji efektów zajęć o tematyce zarządzania wiekiem i współpracą międzypokoleniową dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia. Adres @: magdalena.wojtkowiak@futureskills.pl
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt Szkoleniowy
Warunki uczestnictwa
Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu - wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć wraz z zaliczeniem testu.
Informacje dodatkowe
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności