Studia Podyplomowe Coaching i Mentoring Organizacyjny
Studia Podyplomowe Coaching i Mentoring Organizacyjny
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Absolwenci studiów licencjackich i magisterskich wszystkich kierunków, zainteresowani praktyką coachingu i mentoringu organizacyjnego, biznesowego. Mogą to być zarówno osoby rozpoczynające karierę zawodową i planujące pracę w charakterze niezależnych specjalistów, coachów, mentorów i konsultantów jak i pracujący już specjaliści HR, dyrektorzy, managerowie i pracownicy działów kadr, działów szkoleń i rozwoju, koordynatorzy projektów, kierownicy i koordynatorzy zespołów, trenerzy biznesu, coachowie, mentorzy i konsultanci chcący podnieść swoje dotychczasowe kwalifikacje, poszerzyć lub ukierunkować swoją wiedzę.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników22
- Data zakończenia rekrutacji23-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi213
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia przygotowują do samodzielnego prowadzenia sesji coachingu i mentoringu biznesowego, prowadzenia pełnych procesów rozwojowych indywidualnych i zespołowych wykorzystujących metodykę coachingu, badania potrzeb rozwojowych, definiowania celów, wspierania klientów na poszczególnych etapach rozwoju aż do ewaluacji efektów rozwojowych i raportowania. Przygotowują do pracy w ramach organizacji jak i na zewnątrz poprzez z firmami w ramach prowadzonej działalnościEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent w zakresie wiedzy zna i rozumie:Pogłębioną wiedzę o zasadach i założeniach coachingu oraz mentoringu i reguły rozróżniania i zastosowania obydwu metod Pogłębioną wiedzę o definicjach, głównych modelach i pojęciach stosowanych w praktyce coachingowej oraz mentoringowej Pogłębioną wiedzę o celach i założeniach analizy potrzeb rozwojowych w obszarze kompetencji miękkich Pogłębioną wiedzę o teoriach rozwoju kompetencji i założeniach procesu coachingowego i mentoringowego Pogłębioną wiedzę o założeniach i regułach zastosowania metod i technik facylitacyjnych przy wspieraniu rozwoju kompetencji miękkich w biznesie Pogłębioną wiedzę o modelach realizacji projektów rozwojowych w praktyce zarzadzania zasobami ludzkimi w firmach Pogłębioną wiedzę o specyfice współpracy pomiędzy zaangażowanymi w proces podmiotami: przełożonymi, koordynatorami HR, klientami i współpracownikami Podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej w praktyce coacha i mentora | Kryteria weryfikacji Rozumienie specyfiki i różnic pomiędzy metodami rozwojowymi, znajomość standardów profesjonalnych, znajomość podejść, szkół i metodologii coachingu i mentoringu, znajomość regulacji etycznych i zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Absolwenci, w zakresie umiejętności potrafią:Efektywnie komunikować się z klientami biznesowymi Diagnozować potrzeby rozwojowe swoich klientów Prowadzić profesjonalne sesje coachingu i mentoringu w biznesie Budować relacje międzyludzkie oparte na modelu partnerstwa, zaufania i szacunku Dobierać i stosować wachlarz narzędzi i technik w realizacji sesji coachingowych i mentoringowych Budować autorytet mentora niezbędny w realizacji sesji mentoringowych Formułować cele i zadania rozwojowe oraz stwarzać przestrzeń do ich realizacji dla klienta Stosować techniki motywacyjne i budować atmosferę proaktywnego działania Planować działania rozwojowe mające za zadanie efektywną realizację celów biznesowych Prowadzić ewaluację projektów rozwojowych Samodzielnie proponować rozwiązania konkretnego problemu w procesie rozwojowym i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć w tym zakresie | Kryteria weryfikacji Realizacja pełnego procesu coachingowego lub mentoringowego z klientem, złożenie raportu z przeprowadzonego procesu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Absolwenci w zakresie kompetencji społecznych są gotowi do:Wypracowania i ciągłego doskonalenia kompetencji profesjonalnych Samodzielnego rozwijania osobistego stylu coachingowego i mentoringowego Stosowania zasad etyki zawodowej coacha i mentora i kierowania się kodeksami etycznymi oraz standardami przy rozstrzyganiu dylematów w pracy z klientami Pracy zespołowej i współdziałania w ramach koordynowanych projektów rozwojowych w firmach Inicjowania i organizowania procesów rozwojowych w ramach organizacji biznesowych, instytucji i innych podmiotów | Kryteria weryfikacji Realizacja superwizowanej praktyki coachingowej/ mentoringowej z klientami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia mają wyraźny profil praktyczny. Z jednej strony kształtują indywidulane kompetencje uczestników, niezbędne do pełnienia roli coacha i mentora, ale także do bycia bardziej świadomym i dojrzałym managerem, wykorzystującym coachingowy styl zarządzania oraz mentorską odpowiedzialność za rozwój innych. Z drugiej strony studia te przygotowują do wdrażania rozbudowanych programów rozwojowych, planowania i koordynowania projektów coachingu wewnętrznego i zewnętrznego oraz doskonalenia biznesu poprzez budowanie kapitału ludzkiego firmy. Kształcenie opiera się na metodach warsztatowych, praktyce stacjonarnej i teleklasach, zastosowaniu materiałów multimedialnych oraz ćwiczeniach kreatywnych. Formuła studiów zakłada jednocześnie dwustopniowy rozwój. W ramach studiów uczesnticy mają możliwość odbycia kompletnego procesu coachingu prowadzonego przez profesjonalnego coacha, a także poprowadzenia pełnego procesu coachingu lub mentoringu superwizowanego przez profesjonalistów. Absolwenci studiów otrzymują pełne wsparcie w ramach praktyki i ustawicznego doskonalenia. Organizowane są certyfikowane kursy i szkolenia dedykowane dla absolwentów oraz spotkania w ramach klubów i kół specjalistycznych. Uczestnicy mają także możliwość rejestracji w bazie coachów i mentorów, prezentująć swoją praktykę i pozostając w sieci profesjonalnych kontaktów.
Nasz model kompetencyjny opracowany został zgodnie z wytycznymi kompetencyjnymi ICF oraz Izby Coachingu, by jak najlepiej przygotować uczestników do nowej profesji.
Moduł 1 to przedmioty pozwalające zrozumieć podstawy i osadzić się w tematyce studiów. Służą budowaniu bazowej wiedzy i kompetencji, niezbędnych do profesjonalnego wykonywania zawodu. Dzięki temu będziesz mieć solidne podstawy dla kreatywności, pewności siebie i samodzielności na dalszych etapach rozwoju w roli coacha/mentora.
Moduł 2 to trenowanie umiejętności. Celem tego modułu jest przede wszystkim praktyka i rozwój różnorodnych kompetencji
Moduł 3 i 4 dotyczą specjalistycznej wiedzy i kompetencji przydatnych w biznesowym podejściu - Profesjonalny Coach w Biznesie oraz Profesjonalny Mentor w Biznesie
Uzupełnieniem powyższych umiejętności będzie wachlarz praktycznych narzędzi przekazywanych podczas zajęć na module 5, a cały rok będziemy też dbać o integracje wiedzy i głębsze zrozumienia omawianych tematów podczas warsztatów w ramach modułu 6
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 30 Idea i podstawy coachingu. Struktura spotkania coachingowego | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 30 Trening umiejętności słuchania i zadawania pytań | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 30 Idea i podstawy mentoringu | Data realizacji zajęć 10-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 30 Praca z wartościami i motywacją | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 30 Konstruowanie wyzwań rozwojowych. Wizja i cele klienta | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 30 Budowanie relacji i kontrakty w projektach rozwojowych | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 30 Etyka i standardy pracy | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 30 Zarządzanie postępami i zaangażowaniem w procesie rozwojowym | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 30 Metody i narzędzia mentoringu | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 30 Uważność i obecność coachingowa | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 30 Autoprezentacja i autorytet mentora | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 30 Metody badania potrzeb rozwojowych | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 30 Projekty - egzamin semestralny/walidacja | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 30 Coaching interwencyjny | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 30 Executive coaching i senior mentoring | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 30 Mindset Coaching w organizacjach | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 30 Mentoring w zastosowaniu - standardy i najlepsze praktyki | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 30 Metodyka Coachingu Koaktywnego | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 30 Metodyka Mentoringu Koaktywnego | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 30 Superwizja projektów | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 30 Coach na rynku - budowanie własnego biznesu | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 30 Praca z przekonaniami i przełamywanie impasu | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 30 Trening uwalniania emocji z ciała | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 30 Coaching międzykulturowy | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 30 Praca z obrazem i słowem w środowisku biznesowym | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 30 Projekty praktyka własna | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 30 Coaching menadżerski i coachingowy styl zarządzania | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 30 Team-coaching w organizacjach | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 30 Wdrażanie mentoringu w organizacjach | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 30 Raportowanie projektów - egzamin/ walidacja | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 10:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto36,62 PLN
- Koszt osobogodziny netto36,62 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Marciniak
Edyta Bartosiewicz
Pomaga osobom w kryzysie psychicznym. Uczy, jak opanować stres i emocje oraz jak odzyskać spokój w kryzysowych sytuacjach. Pokazuje, jak budować odporność psychiczną i dbać o dobry poziom energii mentalnej. Wspiera w podnoszeniu poczucia wartości i samooceny. Prowadzi spotkania indywidualne i grupowe w obszarze psychologii kryzysu, mobbingu, komunikacji w oparciu o Nonviolent Communication oraz efektywnych metod radzenia sobie z przewlekłym stresem, a także autorskie warsztaty rozwoju osobistego dla kobiet.
Jest jedynym w Łodzi coachem kryzysowym z doświadczeniem 10-letniej współpracy z zespołem biegłych psychologów sądowych w zakresie spraw rozwodowych, opiekuńczych, nieletnich i mediacji. www.edytabartosiewiczcoaching.pl
Tomasz Sławiński
Jest trenerem coachingu w Kingmakers Academy oraz wykładowcą na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Łódzkim.
Coaching to jego pasja i część kodu DNA. Wierzy, że gdybyśmy wszyscy więcej słuchali niż mówili świat byłby życzliwszym i bezpieczniejszym miejscem.
Joanna Sajko-Marciniak
W swojej pracy wspiera także klientów biznesowych głównie w interwencjach kryzysowych, impasach oraz pracy z przekonaniami. Poza certyfikacjami coachingowymi posiada ukończone liczne kursy i szkolenia w innych dyscyplinach: w tym z Core Energetics (CCEP Terapeuta Core Energetics),Terapeuta systemowy (Szkoła Ustawień Rodzinnych Bertha Hellingera, certyfikat z Taunus-Institut für Stilles Familienstellen), Provider TRE (Certyfikat TRE® Provider), Praktyk MBSR (certyfikat Redukcji Stresu Opartej na Uważności).
Jest także trenerem - szkoleniowcem rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. W przeszłości przez wiele lat pracowała jako coach kariery, co wzbogaciło jej podejście do rozwoju osobistego i zawodowego.
Dawid Wawrzyniak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w postaci skryptów, diagramów oraz kart ćwiczeń udostępniane systematycznie przez cały okres nauki w formie elektronicznej oraz papierowej na wybranych zajęciach
Warunki uczestnictwa
- Ukończone studia magisterskie lub licencjackie
- Zainteresowanie pracą bezpośrednią z ludźmi oraz wspieraniem ich rozwoju osobistego i zawodowego
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Sale nauki i praktyki indywidualnej, biblioteka akademicka, zaplecze socjalne