Kurs języka polskiego
Kurs języka polskiego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Języki europejskie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe, których celem jest nabycie umiejętności swobodnego komunikowania się w języku obcym.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji24-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi47
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest rozwinięcie umiejętności komunikacji ustnej i pisemnej w języku polskim na poziomie B1+ wEuropejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR).
Celem usługi jest zwiększenie kompetencji językowych kursanta. Podczas kursu słuchacz polepszy swoją znajomość języka polskiego, zdobędzie nowe umiejętności z zakresu mówienia, czytania, pisania i słuchania. Celem kursu jest przygotowanie słuchacza do swobodnego porozumiewania się językiem obcym .
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik po zakończonym szkoleniurozpoznaje główne przesłanie prostych tekstów na znane sobie tematy, w tym dotyczących pracy, edukacji lub czasu wolnego, porozumiewa się w większości sytuacji, w jakich może się znaleźć . Uczestnik tworzy proste i spójne teksty na tematy znane lub leżące we własnym obszarze zainteresowań. | Kryteria weryfikacji W zakresie porozumiewania się:-łączy wyrażenia w prosty sposób, by opisywać przeżycia i zdarzenia, a także swoje marzenia, nadzieje i ambicje. -krótko uzasadnia i objaśnia własne poglądy i plany. -relacjonuje wydarzenia i opowiada przebieg akcji książek czy filmów, opisując własne reakcje i wrażenia. Wywiad swobodny - bez przygotowania bierze udział w rozmowie na tematy osobiste lub dotyczące życia codziennego - wyraża swoje opinie i uczucia oraz reaguje na opinie i uczucia innych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik dostrzega myśli zawarte wjasnej, sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi na znane tematy. | Kryteria weryfikacji W zakresie słuchania i rozumienia:- wychwytuje informacje podane w języku standardowym - rozpoznaje główną treść większości rozmów, jeśli rozmówcy mówią względnie, wolno i wyraźnie - wysłuchuje ze zrozumieniem opinii wyrażanej przez osoby na dany temat | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik czyta głównie tekstyzredagowane w języku standardowym na tematy mu znane. | Kryteria weryfikacji W zakresie czytania i rozumienia:- rozpoznaje teksty składające się głównie ze słów najczęściej występujących, dotyczących życia codziennego lub zawodowego. - czyta proste artykuły prasowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Podczas samodzielnej wypowiedziUczestnik formułuje spójne zdania. | Kryteria weryfikacji W zakresie mówienia i opowiadania:- w prosty sposób relacjonuje wydarzenia, opowiada o swoich doświadczeniach, marzeniach, nadziejach i celach, wyraża swoje przypuszczenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy proste i spójne tekstyna tematy znane lub leżące we własnym obszarze zainteresowań. | Kryteria weryfikacji W zakresie pisania:-pisze zdania opisujące osobiste doświadczenia, przeżycia i wyrażenia - pisze proste teksty na znane mu lub związane z zainteresowaniami tematy. - pisze prywatne listy, opisując swoje przeżycia i wrażenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zajęcia prowadzone są wyłącznie w języku polskim. Zajęcia prowadzone zdalnie ORAZ STACJONARNIE. Uczymy przede wszystkim komunikacji. Słuchacz poznaje, a następnie doskonali cztery sprawności (słuchanie, czytanie, mówienie, pisanie) w różnych sytuacjach życiowych oraz zawodowych.
Nowoczesne Metody Nauczania pozwolą wyposażyć uczestnika kursu w umiejętność zapewniającą swobodne porozumiewanie się w języku polskim. Cel nauczania realizowany jest poprzez rozwijanie sprawności językowych w następującym zakresie:
1. Czytanie ze zrozumieniem - słuchacz potrafi czytać proste, konkretne teksty na tematy związane z własną specjalnością i zainteresowaniami, uzyskując zadowalający stopień ich zrozumienia. Rozumie opisy wydarzeń zawrte w prywatnej korespondencji.
2. Rozumienie ze słuchu - słuchacz potrafi zrozumieć główne myśli zawarte w wypowiedzi na znane mu tematy, typowe dla domu, szkoły, czasu wolnego itd. Potrafi zrozumieć główne wątki wielu programów radiowych i telewizyjnych, traktujących o sprawach bieżących lub o sprawach interesujących go prywatnie lub zawodowo.
3. Pisanie - Słuchacz potrafi pisać proste teksty na znane mu lub związane z jego zainteresowaniami tematy. Potrafi pisać prywatne listy, notować w trakcie wykładu wystarczająco precyzyjnie, sporządzać tekst przydatny dla niego po jakimś czasie – zakładając, że wykład dotyczy tematu z zakresu jego zainteresowań.
4. Mówienie - Słuchacz potrafi łączyć wyrażenia w prosty sposób, by opisywać przeżycia i zdarzenia, a także swoje plany ambicje. Potrafi krótko uzasadniać i objaśniać własne poglądy i zamiary.
Szczegółowy zakres materiału POZIOM B1+:
TEMATYKA:
- Nauka właściwego dla języka polskiego systemu fonetycznego: alfabetu, wymowy, intonacji, akcentu.
- Zawieranie znajomości, przedstawianie się.
- Podstawowe dane osobowe dotyczące swojej osoby i najbliższej rodziny, krótka autoprezentacja i charakterystyka osób.
- Rutyna dnia codziennego, rozkład dnia (czas zegarowy, pory dnia, dni tygodnia).
- Czas wolny, zainteresowania.
- Miejsce zamieszkania (dom, mieszkanie).
- Zakupy podstawowych produktów.
- Posiłki, w restauracji.
- Zdrowie (podstawowe zwroty).
- Na dworcu - pytanie o informację.
- Relacjonowanie przeszłości.
- Wyrażanie relacji czasowych (przyszłość).
- Podstawowe informacje interkulturowe z obszaru języka polskiego.
MATERIAŁ LEKSYKALNO-GRAMATYCZNY B1
- Nauka właściwego dla języka polskiego systemu fonetycznego: alfabetu, wymowy, intonacji, akcentu.
- Materiał leksykalny niezbędny do realizacji danego tematu oraz funkcji językowych.
- Rzeczowniki w mianowniku, dopełniaczu, bierniku, narzędniku i miejscowniku liczby pojedynczej i mnogiej.
- Przymiotniki w mianowniku liczby pojedynczej i mnogiej.
- Liczebniki główne (0-1000), liczebniki porządkowe (0-24).
- Zaimki osobowe, dzierżawcze i wskazujące w mianowniku, liczba pojedyncza i mnoga.
- Czas teraźniejszy, czasowniki koniugacji: -m, -sz; -ę, -isz/-ysz; ę, -esz.
- Czas przeszły czasowników dokonanych i niedokonanych.
- Czas przyszły prosty i złożony.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 13-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Język polski | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 10-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 17-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 24-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 03-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 10-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 24-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 07-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 14-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Język polski | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Język polski - forma zdalna w czasie rzeczywistym (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Klaudia Raflik | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 JĘZYK POLSKI- WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto121,28 PLN
- Koszt osobogodziny netto121,28 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Raflik
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach kursu , uczestnik szkolenia zostanie wyposażony w niezbędne pomoce dydaktyczne.
Informacje dodatkowe
1h zajęć to 45 minut
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa będzie prowadzona na platformie LangLion. Potrzebny sprzęt to laptop/tablet, lub telefon z systemem ANDROID, słuchawki oraz
mikrofon.
SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE CZĘŚCI USŁUGI REALIZOWANEJ W FORMIE ZDALNEJ:
Platforma / rodzaj komunikatora
LangLion
Komputer z systemem Windows
Sprzęt: laptop/tablet z dostępem do internetu, słuchawki, mikrofon lub telefon z systemem Android.
Wymagania sprzętowe
Jeśli chodzi o jakość dźwięku czy obrazu, wpływ na to ma przede wszystkim jakość połączenia internetowego. Biorąc pod uwagę
używane w module technologie, minimalne wymagania dla użytkownika to 0,5 Mb/s przesyłania i 1 Mb/s pobierania. Jeśli w sesji
uczestniczy więcej osób i każdy używa kamery i mikrofonu, wartości te powinny być odpowiednio większe. Dla prezentera (lektor)
zalecana jest możliwie jak najwyższa wartość przesyłania, szczególnie gdy korzysta z opcji udostępniania ekranu (minimum 1 Mb/s
przesyłania). Zalecamy też korzystanie z przeglądarek Firefox i Chrome, ponieważ w przypadku wolniejszych połączeń zachowują lepszą
jakość dźwięku. Na czas lekcji, użytkownicy powinni wyłączyć dodatkowo uruchomione, nieużywane karty przeglądarki lub
programy/aplikacje, których praca w tle może wpływać na jakość połączenia.
Użytkownik może mieć bardzo dobre doświadczenia z internetem bezprzewodowym, ale jeśli inni usłyszą, że jego dźwięk jest zakłócony
lub zmieniony, użytkownik może albo zbliżyć się do routera, wypróbować inną sieć bezprzewodową, albo (najlepiej) podłączyć się kablem
bezpośrednio do routera. Korzystanie z publicznego WiFi nie zawsze jest najlepsze ponieważ może być niewystarczające do transmisji
audio lub wideo w czasie rzeczywistym.
Zalecane jest korzystanie z urządzeń o co najmniej dwurdzeniowym procesorze i pamięci 2 GB RAM. Zalecamy dowolny system
operacyjny zdolny do uruchamiania najnowszych wersji przeglądarek.
W przypadku urządzeń mobilnych, lekcje online dostępne są dla wersji iOS 12.2 i nowszej (Safari mobile) oraz Android 6.0 i nowszej
(Chrome mobile). Rekomendowane mobilne połączenie internetowe to 4G LTE (minimum 3G). Przy korzystaniu z urządzenia mobilnego
także zalecane jest zamknięcie aplikacji, które działają w tle).
W przypadku korzystania z przeglądarki Safari na MAC OS, opcja udostępniania ekranu nie jest wspierana.
Szczegółowy harmonogram usługi - Zajęcia prowadzone zdalnie w czasie rzeczywistym posiadają elementy takie jak: ćwiczenia, rozmowy
na żywo, chat, testy, współdzielenie ekranu, odtwarzanie audio i DVD, prezentacje, „tablica”.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi