Asertywna komunikacja - jak wyrażać siebie i dogadywać się z ludźmi? - forma zdalna w czasie rzeczywistym TERMIN GWARANTOWANY
Asertywna komunikacja - jak wyrażać siebie i dogadywać się z ludźmi? - forma zdalna w czasie rzeczywistym TERMIN GWARANTOWANY
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest dedykowane dla wszystkich, którzy chcą zapoznać się z kluczową wiedzą na temat asertywnej komunikacji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa potwierdza przygotowanie Uczestnika do umiejętności prowadzenia asertywnej komunikacji w sytuacjach zawodowych i prywatnych. Uczestnik po szkoleniu formułuje asertywne komunikaty, unika komunikatów agresywnych i uległych, wspiera asertywne zachowania w relacjach zawodowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje pojęcia związane z asertywnością | Kryteria weryfikacji - definiuje postawy i zachowania asertywne- odróżnia zachowania asertywne od agresji, ulegania i manipulacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje granice w relacjach z zespołem | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje mapę transakcji międzyludzkich- charakteryzuje elementy komunikatu asertywnego: Model pełnej ekspresji, Język „ja” - charakteryzuje czterostopniową procedurę stawiania granic | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje asertywne prośby i odmowę w komunikacji z zespołem | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje elementy asertywnej prośby i odmowy- charakteryzuje zasady komunikowania zadań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje asertywne komunikaty: pochwałę i krytykę w komunikacji | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady formułowania asertywnej pochwały i asertywnej krytyki- definiuje model egzekwowania zadań/ustaleń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki wspierające zachowania asertywne w relacji ze współpracownikami | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje asertywne techniki takie jak zacięta płyta, pozorna zgoda (zamglanie), ukonkretnianie, jujitsu, „jestem słoniem” | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Agenda szkolenia
- Asertywność – prawdy i mity
- Postawy i zachowania asertywne.
- Zachowania asertywne a agresja, uleganie i manipulacja.
- Postawy życiowe a asertywność.
- Diagnoza
- Moje miejsce na mapie asertywności.
- Hamulce asertywności.
- Lista praw asertywności.
- Transakcje i granice w relacjach z zespołem
- Mapa transakcji międzyludzkich.
- Najczęściej spotykane destruktywne gry.
- Jak formułować komunikat asertywny:
- Model pełnej ekspresji.
- Język „ja”.
- Oddzielanie faktów od opinii.
- Zamiana oceny na osobistą opinię.
- Czterostopniowa procedura stawiania granic.
- Asertywne prośby i odmowy w komunikacji z zespołem
- Jak poprawnie formułować asertywną prośbę i odmowę.
- Jak poprawnie komunikować zadania.
- Asertywne komunikaty – pochwała i krytyka w komunikacji
- Jak poprawnie formułować asertywną pochwałę i asertywną krytykę?
- Typowe błędy w reagowaniu na krytykę.
- Model egzekwowania zadań/ustaleń.
- Techniki wspierające zachowania asertywne w relacji ze współpracownikami
- Stosowanie technik:
- Zacięta płyta.
- Pozorna zgoda (zamglanie).
- Ukonkretnianie.
- 101.
- Jujitsu.
- Jestem słoniem.
- Stosowanie technik:
- Podsumowanie warsztatu
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy.
- Opracowanie indywidualnych „szczepionek” i „rytuałów” wspierających wprowadzenie zmian.
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie on-line.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Asertywność – prawdy i mity; Diagnoza ćwiczenia | Prowadzący Konrad Kuśpit | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Transakcje i granice w relacjach z zespołem ćwiczenia | Prowadzący Konrad Kuśpit | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Asertywne prośby i odmowy w komunikacji z zespołem ćwiczenia | Prowadzący Konrad Kuśpit | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Asertywne komunikaty - pochwała i krytyka w komunikacji ćwiczenia | Prowadzący Konrad Kuśpit | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Techniki wspierające zachowania asertywne w relacji ze współpracownikami wykład | Prowadzący Konrad Kuśpit | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Podsumowanie warsztatu wykład | Prowadzący Konrad Kuśpit | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 722,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto143,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto116,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Konrad Kuśpit
Dzięki swojej drodze zawodowej jest szkoleniowcem, który „patrzy szerzej i widzi więcej”. Łączy instynkt zadaniowego, holistycznie postrzegającego organizację menedżera z umiejętnością stosowania nowoczesnych metod i narzędzi zarządzania. Dodatkowo jest trenerem cechującym się subtelnością i empatią charakterystycznymi dla procesowo pracujących szkoleniowców. Dostrzega niuanse, powiązania i zależności w organizacjach powierzonych jego opiece. Dzięki temu projektuje i wdraża rozwiązania, które systemowo i kulturowo wspierają efekty szkoleń oraz pozwalają efektywniej zarządzać samą organizacją.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na platformie Wirtualna Klasa Altkom Akademii udostępnione zostaną bezterminowo materiały szkoleniowe (tj. np. podręczniki/prezentacje/materiały dydaktyczne niezbędne do odbycia szkolenia/ebooki itp.), zasoby bazy wiedzy portalu oraz dodatkowe informacje od trenera. Uczestnicy zachowują bezterminowy dostęp do zasobów Mojej Akademii i materiałów szkoleniowych zgromadzonych w Wirtualnej Klasie szkolenia. Platforma do kontaktu z trenerami, grupą i całą społecznością absolwentów jest portal Moja Akademia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na stronie: https://www.altkomakademia.pl/ogolne-warunki-uczestnictwa-w-szkoleniach/
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu Uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Trener podczas szkolenia będzie organizował krótkie przerwy. Informacja o przerwach będzie umieszczona na slajdzie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule distance learning (online): Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5. Monitor o rozdzielczości FullHD. Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s. W przypadku szkoleń z laboratoriami zalecamy: sprzęt wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości minimum HD (lub dwa komputery), kamerę internetową USB, zewnętrzne głośniki lub słuchawki.
Platforma komunikacji – ZOOM
Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej.