PODATKI 2025 DLA ZAAWANSOWANYCH
PODATKI 2025 DLA ZAAWANSOWANYCH
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane dla osób chcących poszerzać własne kompetencje i umiejętności w wykonywaniu zawodu księgowego, samodzielnego księgowego lub głównego księgowego. Usługa adresowana jest również dla Uczestników Projektu Kierunek - Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji08-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi70
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
W ramach realizacji szkolenia będą omawiane i prezentowane bieżące informacje i przepisy niezbędne do zapewnienia w firmach bezpieczeństwa podatkowego oraz zminimalizowania ryzyka popełniania błędów, zwłaszcza wskutek wprowadzanych zmian w przepisach w 2025r. czy też braku znajomości niektórych regulacji prawnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Efektem uczestnictwa w szkoleniu będzie nabycie umiejętności i aktualizacja wiedzy w zakresie:- zasad opodatkowania podatkiem od towarów i usług VAT, - deklarowania podatku należnego, - odliczenia podatku naliczonego, - ustalania powstawania momentu podatkowego w podatku VAT, - zasad zwrotu nadwyżki VAT naliczonego nad należnym, - możliwości stosowania split paymentu i weryfikacji podatników, | Kryteria weryfikacji Uczestnicy rozwiążą zestaw pytań testowych, zawierających elementy sprawdzające czy uczestnik nabył umiejętności w zakresie założonych efektów kształcenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - zasad fakturowania i ewidencjonowania przychodów dla potrzeb podatku VAT,- sposobów dokonywania korekt deklaracji i JPK, - rozliczania podatku VAT w obrocie międzynarodowym, - rozróżniania rodzajów podatków dochodowych, - poprawnego kwalifikowania i rozróżniania źródeł przychodów, | Kryteria weryfikacji Uczestnicy rozwiążą zestaw pytań testowych, zawierających elementy sprawdzające czy uczestnik nabył umiejętności w zakresie założonych efektów kształcenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - poprawności ustalania przychodu podatkowego i momentu powstania obowiązku podatkowego,- ustalania wartości opodatkowania podatkiem minimalnym, - sposobów zaliczania poszczególnych wydatków do kosztów uzyskania przychodów, - kwalifikowania wydatków jako nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów, - korzystania z ulg podatkowych w podatkach dochodowych, | Kryteria weryfikacji Uczestnicy rozwiążą zestaw pytań testowych, zawierających elementy sprawdzające czy uczestnik nabył umiejętności w zakresie założonych efektów kształcenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - sposobu i zasad poboru podatku u źródła- sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego z uwzględnieniem przepisów UoR, MSR-ów i KSR-ów, - uproszczeń jakie mogą stosować wybrane podmioty sporządzające sprawozdania finansowe, | Kryteria weryfikacji Uczestnicy rozwiążą zestaw pytań testowych, zawierających elementy sprawdzające czy uczestnik nabył umiejętności w zakresie założonych efektów kształcenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - obowiązków jakie spoczywają na różnych podmiotach sporządzających sprawozdania finansowych w zależności od formy prawnej podmiotu,- zasad podpisywania, ogłaszania i przekazywania sprawozdań finansowych do odpowiednich organów administracji państwowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy rozwiążą zestaw pytań testowych, zawierających elementy sprawdzające czy uczestnik nabył umiejętności w zakresie założonych efektów kształcenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia:
1. Podatek VAT w obrocie międzynarodowym - zasady rozliczeń w 2025 roku cz. I
2. Podatek VAT w obrocie międzynarodowym - zasady rozliczeń w 2025 roku cz. II
3. Podatek od nieruchomości 2025
4. Raportowanie schematów MDR w 2025 roku
5. PDOP/CIT - zmiany na 2025r i zamknięcie roku 2024
6. JPK CIT - nowy obowiązek raportowania w 2025 roku
7. Faktura, e-faktura, refaktura, KSeF w 2025 – zasady fakturowania, refakturowania i korygowania
8. NKUP-y i koszty uzyskania przychodów w podatkach dochodowych w 2025 roku
9. Zmiany w podatkach oraz wybrane problemy podatkowe (VAT,CIT,PIT) roku 2025
10. Podatek VAT w 2025 - zmiany oraz bieżące problemy w rozliczaniu podatku
W dniu 14.01.2025 szkolenie poprowadzi: Karolina Zieleniecka: Radca prawny specjalizujący się w doradztwie podatkowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego, zdobyte między innymi w jednej z firm z BIG4. Absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Specjalizuje się w bieżącym doradztwie podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą, jak również doradza przy planowaniu procesów inwestycyjnych i restrukturyzacyjnych, stosowaniu ulg podatkowych, zarządzaniu majątkiem trwałym zarówno z perspektywy rozliczania inwestycji, jaki i podatku od nieruchomości. W swojej praktyce zawodowej zajmuje się także prowadzeniem postępowań podatkowych i sądowych, w tym z obszaru podatków międzynarodowych. Prowadząca szkoleń i webinarów.
Szkolenie jest realizowane w godzinach dydaktycznych. ,,PODATKI 2024 DLA ZAAWANSOWANYCH” obejmują swoim programem
70 godz. dydaktycznych zajęć
. Każdego dnia, w czas szkolenia są wliczone trzy 10 minutowe przerwy. Ramowy harmonogram jest opisany w zakładce „informacje dodatkowe”. W ostatnim dniu szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja nabytych efektów uczenia się (test teoretyczny przeprowadzony za pomocą narzędzi cyfrowych). Wymagany poziom obecności na zajęciach to min. 80 % frekwencji. Do udziału w usłudze wymagane jest posiadanie elementarnej wiedzy ogólnoekonomicznej.UWAGA!
Istnieje możliwość odrobienia zajęć w innym terminie po wcześniejszym uzgodnieniu tego z organizatorem szkolenia oraz operatorem usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Podatek VAT w obrocie międzynarodowym - zasady rozliczeń w 2025 roku cz. I | Prowadzący Marcin Otręba | Data realizacji zajęć 09-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Podatek VAT w obrocie międzynarodowym - zasady rozliczeń w 2025 roku cz. II | Prowadzący Marcin Otręba | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Podatek od nieruchomości 2025 | Prowadzący Jakub Boberski | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Raportowanie schematów MDR w 2025 roku | Prowadzący Arkadiusz Duda | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 PDOP/CIT - zmiany na 2025r i zamknięcie roku 2024 | Prowadzący Arkadiusz Gaczyński | Data realizacji zajęć 21-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 JPK CIT - nowy obowiązek raportowania w 2025 roku | Prowadzący Arkadiusz Duda | Data realizacji zajęć 24-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Faktura, e-faktura, refaktura, KSeF w 2025 – zasady fakturowania, refakturowania i korygowania | Prowadzący Dariusz Polakowski | Data realizacji zajęć 14-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 NKUP-y i koszty uzyskania przychodów w podatkach dochodowych w 2025 roku | Prowadzący Jakub Boberski | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Zmiany w podatkach oraz wybrane problemy podatkowe (VAT,CIT,PIT) roku 2025 | Prowadzący Łukasz Chłond | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Podatek VAT w 2025 - zmiany oraz bieżące problemy w rozliczaniu podatku | Prowadzący Dariusz Polakowski | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 674,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto66,77 PLN
- Koszt osobogodziny netto54,29 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Arkadiusz Duda
Marcin Otręba
Dariusz Polakowski
Łukasz Chłond
Arkadiusz Gaczyński
Jakub Boberski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę w oparciu o akty prawne oraz wzorce z innych dokumentów źródłowych.
Warunki uczestnictwa
Informacja dotycząca szkoleń dofinansowanych !!!
Konieczne jest spełnienie warunków określonych w regulaminie przez Operatora do którego wnioskuja Państwo o dofinansowanie do usługi rozwojowej (kursu, szkolenia, itp.).
Najważniejsze kroki:
1. Wypełnienie i złożenie dokumentów u Operatora projektu zgodnie z warunkami konkursu na dofinansowanie szkoleń wybranych ze strony BUR.
2. Wstępna rezerwacja miejsca na szkolenie w ISEP-Opole poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie www.isepszkolenia.pl
3. Podpisanie umowy szkoleniowej z Operatorem projektu oraz Organizatorem szkolenia (równoczesne otrzymanie numer ID wsparcia dotyczacego dofinansowanego szkolenia).
4. Zarejestrowanie konta firmowego/indywidualnego w Bazie Usług Rozwojowych (jeśli nie zostało już wczesniej utworzone).
5. Zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem strony BUR z podaniem numeru ID (w niektórych projektach realizacja kroku rejestracji i zapisu na szkolenie może być wymagana szybciej).
Informacje dodatkowe
Czas trwania szkolenia:
Dzień szkoleniowy obejmuje 7 godz. dydaktycznych (godz. dydaktyczna to 45 min zajęć)
Łącznie czas trwania szkolenia online: 5 godz. zegarowych i 15 min zajęć. + 30 min przerw
W polu "liczba godzin usługi" wymiar czasu szkolenia jest podany w godzinach dydaktycznych.
Ramowy harmonogram zajęć:
- 8.45 - 10.15 - I cześć szkolenia (1,5 godz.)
przerwa 10 min - 10.25 - 11.55 - II część szkolenia (1,5 godz.)
przerwa 10 min - 12.05 - 13.35 - III część szkolenia (1,5 godz.)
pzerwa 10 min - 13.45 - 14.30 - IV część szkolenia (45 min)
UWAGA !!!
W przypadku szkoleń sfinansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych do ceny nie doliczamy podatku VAT.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek - Rozwój.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie prowadzone w formule online z wykorzystaniem platformy ClickMeeting. Link umożliwiający uczestnictwo w szkoleniu jest ważny od dnia przesłania go do uczestnika, najczęściej jest to dzień poprzedzający wybrany termin zajęć, do dnia zakończenia zajęć.
Wymagania systemowe:
Rodzaj połączenia |
Uczestnik (prędkość |
Prezenter (prędkość |
Dźwięk |
512 kbps |
512 kbps |
Dźwięk + obraz SD |
512 kbps + 1 Mbps |
512 kbps + 1 Mbps |
Dźwięk + obraz HD |
512 kbps + 2 Mbps |
512 kbps + 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb LiteQ) |
2 Mbps |
2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb HighQ) |
2 – 5 Mbps |
2 – 5 Mbps |
Współdzielenie ekranu (oparte na przeglądarce) |
1 – 4 Mbps |
1 – 4 Mbps |
Aby uzyskać jak najlepszą jakość wideo należy się upewnić, że ma się dobre i stabilne łącze – najlepiej gdy się korzysta z prywatnego wifi lub połączenia kablowego i ma się minimum uruchomionych zakładek przeglądarki oraz aplikacji w tle. Nie należy pobierać i wysyłać dużych plików ani pobierać aktualizacji w trakcie wydarzenia.
Wymagania sprzętowe i oprogramowania:
Wymagania, które muszą zostać spełnione:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszej oficjalnej wersji wybranej z przeglądarki: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.
Uczestnicy mogą także skorzystać z testera audio i video platformy ClickMeeting dostępnego w wysyłanych zaproszeniach dla uczestników.
Sugestie organizatora kształcenia:
- W przypadku problemów z zawieszaniem się/ opóźnieniami można spróbować przycisku odświeżenia/ lub F5.
- Ze szkolenia można korzystać na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu (komputer stacjonarny, latop, tablet, smartfon), spełniającym powyższej opisane wymagania.
- Spotkanie online na żywo jest nagrywane na platformie przez organizatora szkolenia. W przypadku zaistenienia potrzeby ponownego odsłuchania szkolenia uczestnik ma mozliwosć otrzymania linku do ponownego odsłuchania.