JPK CIT/minimalny podatek dochodowy (krajowy)/ globalny podatek minimalny (podatek wyrównawczy).Nowe, duże obowiązki dla podatników na lata 2024-2025. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
JPK CIT/minimalny podatek dochodowy (krajowy)/ globalny podatek minimalny (podatek wyrównawczy).Nowe, duże obowiązki dla podatników na lata 2024-2025. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- do głównych księgowych, dyrektorów finansowych,
- specjalistów podatkowych oraz pracowników działów księgowych, podatkowych i finansowych,
- pracowników i właścicieli biur rachunkowych.
- Osoby zainteresowane tematem
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji22-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy, która pozwoli się przygotować na nadchodzące nowe i duże wyzwania podatkowe w sposobie raportowania danych na potrzeby podatku dochodowego. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze strukturami JPK, a także zwrócenie uwagi jak dużą rolę odegra w najbliższych miesiącach samodzielna weryfikacja poprawności prezentacji w księgach zdarzeń i transakcji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnik ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu nadchodzących zmian w sposobie raportowania danych na potrzeby podatku dochodowegoUczestnik ma świadomość poziomu swojej wiedzy i potrafi wykorzystać ją w swojej codziennej pracy. | Kryteria weryfikacji Aktywne uczestnictwo uczestnika w szkoleniu, zaangażowanie w tematykę szkolenia, wyjaśniania bieżących wątpliwości z prowadzącym usługę, czas na pytania i odpowiedzi. Szkolenie będzie oparte na interakcji z uczestnikami i wspólnym rozwiązywaniu zagadnień z programu usługi. Osiągnięcie efektów będzie weryfikowane poprzez zadawanie ustnych pytań przez trenera. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. JPK CIT:
1. Na czym polega nowy obowiązek i jaki jest jego cel?
2. Od kiedy wchodzą w życie nowe obowiązki? Harmonogram wdrożenia:
a) Termin dla dużych podatników CIT.
b) Termin dla pozostałych podatników CIT.
c) Termin dla podatników PIT.
3. JPK_KR_PD (JPK Księgi Rachunkowe Podatek Dochodowy):
a) Dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe.
b) Numer NIP kontrahenta.
c) Numer KSeF.
d) Znaczniki identyfikujące konta księgowe zgodnie z wykazem (słowniczkiem) od MF.
e) Wysokość różnicy pomiędzy wynikiem finansowym a wynikiem podatkowym.
f) Wyłączenie z raportowania za 2025 r.
4. JPK_ŚT_KR (JPK Środki Trwałe Księgi Rachunkowe):
a) Data nabycia i data przyjęcia do używania.
b) Znacznik rodzaju dokumentu stwierdzającego nabycie/wytworzenie.
c) Nazwa ŚT/WNiP. Symbol KŚT.
d) Metoda amortyzacji.
e) Stawka amortyzacyjna podatkowa i rachunkowa.
f) Stawka amortyzacyjna podatkowa po korekcie.
g) Wartość początkowa podatkowa i rachunkowa.
h) Zaktualizowana wartość początkowa podatkowa i rachunkowa.
i) Zaktualizowana kwota odpisów amortyzacyjnych podatkowa i rachunkowa.
j) Zmiana wartości początkowej podatkowej oraz rachunkowej: (+) zwiększenie; (-) zmniejszenie.
k) Kwota odpisów amortyzacyjnych wg stanu na ostatni dzień roku poprzedzającego rozpoczęcie ewidencji.
l) Częstotliwość odpisu.
m) Wysokość odpisu amortyzacyjnego podatkowego - niestanowiącego kosztu uzyskania przychodu.
n) Suma odpisów amortyzacyjnych podatkowych i rachunkowych dla danego roku podatkowego.
o) Suma odpisów amortyzacyjnych podatkowych i rachunkowych narastająco w całym okresie amortyzacji.
p) Data likwidacji/zbycia/stwierdzenia niedoboru/kradzieży.
q) Znacznik przyczyny wykreślenia z ewidencji.
r) Nr KSeF faktury dokumentującej zbycie ŚT/WNiP
s) Reklasyfikacja.
t) Wyłączenia z obowiązku raportowania za 2025 r.
5. Problemy praktyczne:
a) Czy nowe dane podaje się w odniesieniu do poszczególnych transakcji ujętych w księgach rachunkowych czy zbiorczo?
b) Jakie księgi należy przenieść do schemy JPK CIT?
c) Jak pozyskać dane historyczne wymagane w JPK_ŚT_KR, które na moment wprowadzenia do ewidencji ŚT i WNiP nie były wymagane?
d) Rozmiar pliku. Czy będzie można dzielić plik JPK CIT?
e) Znaczniki dla przychodów wolnych od podatku.
f) Zmiana danych w księgach rachunkowych po 31 marca a przed zatwierdzeniem SF. Czy trzeba korygować JPK CIT?
g) Czy trzeba raportować konta pozabilansowe?
II. Minimalny podatek dochodowy (krajowy) za 2024 r.
A. Weryfikacja czy spółka musi płacić minimalny podatek dochodowy (MPD) za 2024 r.
1. Koła ratunkowe. Co od razu pozwoli się zorientować, że nie trzeba płacić MPD?
2. Rodzaje przychodów i kosztów brane pod uwagę przy określaniu straty lub udziału dochodu w przychodach. Problematyka przychodów ze źródeł położonych zagranicą.
3. Wyłączenia przy określaniu straty lub udziału dochodu w przychodach.
a) Amortyzacja.
b) Transakcje z ceną sztywną.
c) Leasing.
d) Korzystanie z faktoringu.
e) Wzrost kosztów zakupu mediów.
f) Wzrost kosztów zatrudnienia.
g) Wybrane podatki i opłaty, które spółka opłaca.
B. Obliczenie MPD:
a) Podstawowy i uproszczony sposób obliczenia podstawy opodatkowania MPD.
b) Wartość przychodów jako element podstawy opodatkowania.
c) Koszty finansowania dłużnego jako element podstawy opodatkowania.
d) Koszty usług niematerialnych jako element podstawy opodatkowania.
e) Odliczenia od podstawy opodatkowania.
f) Stawka podatku.
g) Obniżenie MPD o CIT za ten sam rok.
h) Zapłata i deklarowanie MPD.
i) Odliczenie zapłaconego MPD w latach następnych.
III. Globalny podatek minimalny (podatek wyrównawczy):
1. Cel wprowadzenia nowego podatku.
2. Kto podlega nowemu podatkowi? Kto jest wyłączony?
3. Od kiedy zmiany wchodzą w życie?
4. Rodzaje podatków wyrównawczych:
a) Globalny podatek wyrównawczy.
b) Krajowy podatek wyrównawczy.
c) Podatek wyrównawczy od niedostatecznie opodatkowanych zysków.
5. Wysokość podatku wyrównawczego.
6. Jakie bezpieczne przystanie występują w tej regulacji?
7. Obowiązki sprawozdawcze.
8. Wykładnia przepisów o globalnym podatku minimalnym.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 zajęcia dzień I | Prowadzący Hubert Grzyb | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto725,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto98,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Hubert Grzyb
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
- Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym, online.
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (konieczne jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest jedynie komputer lub inne urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
- Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zdalnym) za pomocą platformy ZOOM , lub Clickmeeting
- minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci internet
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 mb/s.
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom - nie potrzebujecie Państwo żadnych dodatkowych programów,
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - w czasie rzeczywistym.
- sposób walidacji usługi - (test / quiz końcowy poprzez platformę Clickmeeting)