Zastosowanie wybranych technik mediacyjnych w kontaktach z uczniem i rodzicem – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Zastosowanie wybranych technik mediacyjnych w kontaktach z uczniem i rodzicem – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry nauczycieli specjalistów, kierowników, terapeutów zajęciowych, psychologów i pracowników wspierających, jak również do osób wchodzących na rynek pracy, poszukujących pracy lub uczących się.
Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest osobom odpowiedzialnym lub planującym wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez promowanie technologii oszczędzających energię i zasoby w placówkach edukacyjnych. Promuje kompetencje opisane w Europejskiej ramie kompetencji dla zrównoważonego rozwoju GreenComp.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje rolę mediatora w edukacji oraz wyjaśnia cele mediacji i ich związek z kompetencją GreenComp 3.3 | Kryteria weryfikacji Wskazuje umiejętności niezbędne do efektywnego prowadzenia mediacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przeprowadza analizę potrzeb i preferencji uczniów oraz rodziców z uwzględnieniem zielonych kompetencji | Kryteria weryfikacji Wskazuje możliwości dostosowania oferty edukacyjnej na podstawie zebranych danych, w tym sugestie dotyczące promowania zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Stosuje myślenie eksploracyjne GreenComp w wybranych technikach mediacyjnych | Kryteria weryfikacji Wskazuje rodzaje technik mediacyjnych w praktycznych sytuacjach, odnosząc się do wartości ekologicznych i społecznych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Zarządza czasem i radzi sobie ze stresem przy wykorzystaniu strategii ekologicznych | Kryteria weryfikacji Wskazuje strategie zarządzania stresem, które wykorzystują elementy ekologicznego stylu życia zgodne z założeniami GreenComp | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia innowacyjne technologie w placówkach edukacyjnych w celu redukcji zużycia zasobów | Kryteria weryfikacji Wskazuje technologie monitorujące zużycie energii lub wody, które mogą przyczynić się do zmniejszenia emisji CO₂ | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje technologie oszczędzające energię i wodę w placówkach edukacyjnych, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i wytycznymi GreenComp | Kryteria weryfikacji Wskazuje techniki oszczędzania energii i wody, które mogą być wprowadzone w placówkach edukacyjnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wdraża praktyki związane z segregacją odpadów oraz zarządzaniem zasobami, co przyczynia się do zmniejszenia negatywnego wpływu placówki edukacyjnej na środowisko | Kryteria weryfikacji Wskazuje kategorie odpadów, które można poddać recyklingowi, oraz opisać zasady ich segregacji | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Promuje działania proekologiczne oraz ekoświadomość i GreenComp wśród społeczności palcówek edukacyjnych | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe zachowania proekologiczne promujące ekoświadomość oraz GreenComp | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 3.3 "Myślenie eksploracyjne" w zawodzie: Mediator w edukacji.
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 3. Wizualizacja zrównoważonej przyszłości europejskiej ramy kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Zakres kompetencji 3.3 Myślenie eksploracyjne w ramach GreenComp obejmuje przyjęcie sposobu myślenia opartego na relacjach poprzez badanie i łączenie różnych dyscyplin, z zastosowaniem kreatywności i eksperymentowania z nowatorskimi pomysłami lub metodami.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie mediacji w edukacji oraz wykorzystania innowacyjnych technologii w edukacji kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp. Program obejmuje m.in. zrozumienie złożoności systemów zrównoważonego rozwoju, myślenie eksploracyjne i krytyczne oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
Warunki organizacyjne:
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje biznesowe.
Dzień 1. (8h zegarowych)
1. Wprowadzenie do podstaw mediacji: definicja, cele i rola mediatora w edukacji.
- Wprowadzenie do wybranych metod mediacyjnych z uczniem oraz nauczycielem i GreenComp kompetencja 3.3 myślenie eksploracyjne: Jak charakterystyka wybranych metod mediacyjnych może otworzyć nowe możliwości zawodowe w oparciu o Europejską ramę kompetencji dla zrównoważonego rozwoju GreenComp.
2. Kim jest Twój uczeń/rodzic?
- Kreatywne badanie potrzeb i preferencji różnych segmentów uczniów i rodziców, dostosowanie oferty do potrzeb rynku z uwzględnieniem sposobu myślenia opartego na relacjach poprzez badanie i łączenie różnych dyscyplin (myślenie eksploracyjne 3.3)
3. Techniki mediacyjne i ich związek z zielonymi kompetencjami.
- Zastosowanie myślenia eksploracyjnego (3.3) Greencomp w technikach mediacyjnych oraz zastosowanie czynników ekologicznych, które mogą wpłynąć na lepsze rezultaty prowadzonych mediacji – odwoływanie się wartości zrównoważonego rozwoju.
4.Wdrażanie zielonych praktyk w placówkach edukacyjnych:
- Praktyczne warsztaty, w których uczestnicy opracowują plany redukcji śladu węglowego placówki (np. oszczędność energii, ograniczenie marnotrawstwa wody.
5. Analiza konfliktów z uczniami i rodzicami – eksploracyjne podejście
- Eksploracyjne podejście do analizy konfliktów: Jak nowe techniki mediacyjne mogą pomóc w oodkrywaniu unikalnych cech stron konfliktu.
6. Zarządzanie czasem i stresem w mediacjach – zrównoważone podejście:
- Strategie radzenia sobie ze stresem, w tym strategie związane z ekologicznym stylem życia (np. wpływ przyrody na poprawę samopoczucia). Praktyczne ćwiczenia z zarządzania stresem w sytuacjach trudnych.
- Testowanie różnych metod prowadzenia działań biznesowych zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju I GreenComp w celu osiągania lepszych rezultatów.
Dzień 2: (8h zegarowych)
- Zarządzanie zasobami w placówkach edukacyjnych:
- Wprowadzenie technik oszczędzania energii w placówkach edukacyjnych (energooszczędne oświetlenie, sprzęt medyczny o niskim zużyciu energii).
- Praktyczne aspekty redukcji zużycia wody, instalacja oszczędnych kranów, stosowanie zamkniętych systemów wodnych.
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać placówki edukacyjne.
- Zarządzanie odpadami w placówkach edukacyjnych w sposób zrównoważony:
- Segregacja i bezpieczna utylizacja odpadów, z uwzględnieniem zasad ochrony środowiska.
- Praktyczne ćwiczenia z identyfikacji i sortowania odpadów, które mogą zostać przetworzone lub poddane recyklingowi.
- Instalacja i użytkowanie eko-technologii:
- Nauka obsługi i podstaw instalacji prostych systemów energii odnawialnej, takich jak panele fotowoltaiczne, które mogą być wykorzystane w placówkach opieki.
- Omówienie przykładów przyjaznych środowisku technologii, takich jak inteligentne systemy zarządzania energią, które redukują zużycie energii.
- Innowacyjne technologie w edukacji wspierające zrównoważony rozwój:
- Technologie, które monitorują zużycie zasobów (np. inteligentne liczniki energii i wody).
- Jak technologie stosowane w palcówkach edukacyjnych mogą zmniejszyć emisję CO₂ poprzez poprawę efektywności energetycznej.
- Omówienie technologii oszczędzających zasoby, które są wspierane przez RIS, takich jak systemy monitorowania zużycia energii czy lokalne odnawialne źródła energii, które placówki edukacyjne mogą wdrażać.
- Praktyczne wykorzystanie energooszczędnych urządzeń i automatyzacji.
- Wdrażanie polityk zrównoważonego rozwoju w placówkach edukacyjnych
- Promowanie działań proekologicznych oraz eko-świadomości wśród społeczności placówek edukacyjnych.
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS® potwierdzający:
1. Nabycie kwalifikacji zawodowej: Mediator w edukacji.
2. Nabycie zielonej kompetencji: 3.3 Myślenie eksploracyjne w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Szkolenie jest zgodne z celami Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, koncentrując się na rozwoju zielonych kompetencji i dostosowywaniu umiejętności do zmian na rynku pracy związanych z transformacją ekologiczną regionu.
Zakres szkolenia jest również powiązany z priorytetami zawartymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, ze szczególnym uwzględnieniem zielonej i cyfrowej gospodarki. Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez promowanie technologii oszczędzających energię i zasoby w placówkach edukacyjnych. Wprowadzone rozwiązania i wiedza zdobyta przez uczestników umożliwiaj efektywniejsze zarządzanie zasobami, redukcję emisji CO₂ oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych, co przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju regionu. Uczestnicy poznają podczas szkolenia systemy monitorowania zużycia energii i instalacje odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z priorytetowymi technologiami wspierającymi zrównoważony rozwój w regionie, zgodnie z RIS.
Zielone umiejętności zdobyte podczas szkolenia, takie jak zarządzanie zasobami energetycznymi i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań w placówkach edukacyjnych, przyczyniają się do realizacji celów Europejskiej Ramy Kompetencji GreenComp, co wspiera transformację w kierunku bardziej zrównoważonej gospodarki. Kompetencje te umożliwiają uczestnikom nie tylko stosowanie ekologicznych praktyk, ale także promowanie ich wśród uczniów, rodziców oraz całej społeczności edukacyjnej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wprowadzenie do podstaw mediacji: definicja, cele i rola mediatora w edukacji (rozmowa na żywo) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Kim jest Twój uczeń/rodzic? (rozmowa na żywo) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Techniki mediacyjne i ich związek z zielonymi kompetencjami (rozmowa na żywo,ćwiczenia) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 przerwa | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Wdrażanie zielonych praktyk w placówkach edukacyjnych: praktyczne warsztaty (ćwiczenia, testy, rozmowa na żywo) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Analiza konfliktów z uczniami i rodzicami – eksploracyjne podejście (ćwiczenia, rozmowa na żywo) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Zarządzanie czasem i stresem w mediacjach – zrównoważone podejście (testy, ćwiczenia) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Zarządzanie zasobami w placówkach edukacyjnych (testy, ćwiczenia) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Zarządzanie odpadami w placówkach edukacyjnych w sposób zrównoważony (testy, ćwiczenia) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 przerwa | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Instalacja i użytkowanie eko-technologii: wdrażanie technologii i instalacji przyjaznym środowisku (rozmowa na żywo, ćwiczenia, testy) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Innowacyjne technologie w edukacji wspierające zrównoważony rozwój (rozmowa na żywo, ćwiczenia, testy) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Wdrażanie polityk zrównoważonego rozwoju w placówkach edukacyjnych (rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 przerwa | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Promowanie działań proekologicznych oraz eko-świadomości wśród społeczności placówek edukacyjnych (rozmowa na żywo, ćwiczenia, ankiety) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Egzamin końcowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 263,16 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 263,16 PLN
- Koszt osobogodziny brutto328,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto328,95 PLN
- W tym koszt walidacji brutto307,50 PLN
- W tym koszt walidacji netto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto307,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Karkoszka
Specjalizacja w zakresie: ewaluacji dydaktycznej, zarządzania i przywództwa w edukacji, oceniania, nowoczesnych metod nauczania, budowania zespołu, wykorzystania TIK w edukacji, nauczania zdalnego, pozyskiwania środków unijnych m.in. z RPO, POWER, motywacji, oceniania, wizualizacji, myślenia krytycznego, stosowania prawa w oświacie, a w szczególności tworzenia i stosowania prawa wewnątrzszkolnego, kontroli zarządczej, organizacji pracy, kompetencji kluczowych (przyszłości, proinnowacyjnych, Zintegrowanego Systemu Umiejętności, zasad zrównoważonego rozwoju, oceniania wspomagającego
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 16 godzin zegarowych, wymagana jest frekwencja na poziomie 80 % podczas szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu podczas każdego dnia. Cena usługi zawiera koszt walidacji i certyfikacji.
Zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy Mikołaja Reja 20, 33-300 Nowy Sącz. W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 601 482 179.
W przypadku uczestnictwa w usłudze osób z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do ich potrzeb.
Każdy etap realizacji projektu będzie prowadzony z poszanowaniem zasady równości dla wszystkich Uczestniczek i Uczestników projektu, w sposób niedyskryminujący ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, poglądy polityczne, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
1) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego będzie prowadzona usługa: zoom.us. Formularze google.com (niezbędne do przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej) – dowolny adres e-mail;
2) minimalne wymagania sprzętowe:
Głośniki i mikrofon – wbudowane lub zewnętrzne, Kamera internetowa – wbudowana lub zewnętrzna,
Komputer wyposażony w co najmniej 2 GB pamięci RAM.
Procesor: minimalny pojedynczy rdzeń 1 GHz lub wyższy, zalecany dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (Intel i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD)
System operacyjny jeden z wymienionych: macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym, Windows 10 (uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany), Windows 8 lub 8.1, Windows 7, Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym, Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym, Ubuntu 12.04 lub wyższy, Mint17.1 lub wyższa, Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy, Oracle Linux 6.4 lub nowszy, CentOS 6.4 lub wyższy, Fedora 21 lub nowsza, OpenSUSE 13.2 lub wyższy, ArchLinux (tylko 64-bit).
3) minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: Łącze o przepustowości pobierania i wysyłania danych o prędkości: 5 Mb/s.
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające dostęp do prezentowanych treści i materiałów: - Zoom Client for Meetings - wersja 4.6.10 (20041.0408) lub wyższa albo - przeglądarka internetowa: Dla Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+ Dla Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+ Dla Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
5) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: link do spotkania on-line jest ważny tylko w okresie trwania usługi (od momentu rozpoczęcia usługi do jej zakończenia).