Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy. Przeprowadzenie zmian w organizacji. Akademia Menedżera HR. Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym.
Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy. Przeprowadzenie zmian w organizacji. Akademia Menedżera HR. Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są pracownicy, menadżerowie, kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za zarządzanie przedsiębiorstwami oraz odpowiedzialni za zatrudnienie lub zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, którym zależy na przygotowaniu do wyzwań obecnego rynku pracy, umiejętnym łączeniu potrzeb pracowników z realizacją celów firmy.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji27-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Główny cel usługi:Celem projektu jest przygotowanie menedżerów i kandydatów na menedżerów oraz specjalistów HR do zarządzania zasobami ludzkimi w dobie przeobrażeń i wyzwań na rynku pracy w celu dostosowywania się do potrzeb kadry pracowniczej i wymagań rynku pracy w celu stworzenia przyjaznego środowiska pracy oraz efektywnego zespołu realizującego strategię firmy i nastawionego na rozwój, współpracę i skuteczność.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje aktualne wyzwania rynku pracy | Kryteria weryfikacji Definiuje aktualne wyzwania rynku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia czynniki determinujące zmiany na rynku pracy | Kryteria weryfikacji Definiuje najważniejsze czynniki determinujące zmiany na rynku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie czynniki mające wpływ na dane sytuacje zmian na rynku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Opisuje zasady planowania efektywnej rekrutacji | Kryteria weryfikacji Określa zasady przygotowania oferty pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje kanały dotarcia do odpowiednich kandydatów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Podaje korzyści z Employer Branding | Kryteria weryfikacji Określa poszczególne korzyści z Employer Branding oraz jaki konkretnie wywierają pozytywny wpływ | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje zasady właściwej komunikacji w firmie w obliczu zmian na rynku pracy | Kryteria weryfikacji Rozróżnia style komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia najczęściej popełniane błędy w firmie w obliczu zmian na rynku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Określa zasady przeprowadzania skutecznej rekrutacji | Kryteria weryfikacji Podaje dostępne metody i narzędzia przeprowadzania skutecznej rekrutacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa technologiczny wpływ na powstawanie nowych wyzwań na rynku pracy | Kryteria weryfikacji Opisuje możliwości jakie daje sztuczna inteligencja na rynku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje zasady on - boarding | Kryteria weryfikacji Określa etapy i metody niezbędnychdo wdrożenia pracownika do pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Podaje etapy rozwoju pracowników | Kryteria weryfikacji Określa na czym polegają 4 poziomy rozwoju pracownika | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia 4 poziomy rozwoju pracownika i ich wpływ na motywację i efektywność pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Planuje rekrutację | Kryteria weryfikacji Planuje proces rekrutacji na podstawie znajomości i korzystania z różnych źródeł poszukiwania kandydatów do pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przeprowadza rekrutację | Kryteria weryfikacji Opracowuje różnorodne metody i narzędzia rekrutacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje jak przeprowadzić on - boarding nowego pracownika | Kryteria weryfikacji Przygotowujezastosowanie mentoringu, coachingu w zespole oraz ustalenia celów i zdań w sposób możliwy do zmierzenia realizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Podejmuje komunikację w zespole | Kryteria weryfikacji Wdraża różne style komunikacji oraz udziela feed backu zgodnie z zasadami jej udzielania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosujeumiejętność rozwijania kompetencji pracowników | Kryteria weryfikacji Podejmuje poszczególne technikiwykorzystania różnorodności pracowników w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża umiejętność budowania pozytywnego wizerunkupracodawcy | Kryteria weryfikacji Przygotowuje ankiety satysfakcji pracy w zespole i danym miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prezentuje pozytywny stosunek do zmian | Kryteria weryfikacji Podejmuje świadome działania mające wpływ na wprowadzenie zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Zachęca współpracowników do podejmowania zmian | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym. Jedna godzina trwa 60 minut i jest godziną zegarową.
Dzień I
- Rozpoczęcie szkolenia:
- Powitanie uczestników i przedstawienie i określenie celów szkolenia.
- Wyzwania i zmiany na rynku pracy.
- Czynniki determinujące zmiany na rynku pracy.
- Dobre i słabe strony wprowadzania zmian w organizacjach wynikających z potrzeb rynku pracy.
- Jak planować rekrutację w obliczu przeobrażeń na rynku pracy.
- Co ma wpływ na dobre ogłoszenie o pracę?
- Gdzie publikować ogłoszenia o pracę?
- Innowacyjne metody poszukiwania i rekrutowania pracowników.
- Czym jest Employee Experience i jaki ma wpływ na skuteczność rekrutacji oraz pozyskania pożądanych pracowników.
- Siła Employer Brandingu dla przedsiębiorstwa w kontekście planowania rekrutacji.
- Jak dobrze i skutecznie przeprowadzić rekrutację.
- Proces rekrutacji. Jak przeprowadzić rekrutację. Dobre i złe praktyki.
- Narzędzia i metody rekrutacji
- Komunikacja na etapie rekrutacji
- Testy DISC, Fris, Test Gallupa jako narzędzia pomocne w poznaniu stylu zachowań mających wpływ na styl pracy.
4. Rekrutacja wewnętrzna.
-
- Kiedy przeprowadzać rekrutację wewnętrzną?
- Komunikacja w zespole.
- Rozwój pracowników dzięki awansom poziomym i pionowym.
5. Diagnoza rotacji pracowników w organizacji.
-
- Zmiany rynku pracy wpływające na wysoki poziom rotacji pracowników.
- Jak zapobiegać rotacji i utrzymywać pożądanych pracowników organizacji.
- Różnice pokoleniowe i wpływ technologii na poziom rotacji w firmach.
- Rola strategii firmy i polityki zatrudnienia w organizacji dla poziomu rotacji pracowników.
- Różnorodność form zatrudnienia oraz inne czynniki wpływające na poziomu rotacji.
Dzień II
- Komunikacja w kontekście przygotowania organizacji do zmian na rynku pracy:
- Zasady skutecznej komunikacji w zespole.
- Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna.
- Style komunikacji i ich wpływ na osiąganie efektów.
- Komunikacja w zespole.
- Rozpoznanie stylów osobowości a komunikacja w zespole.
2.On boarding pracownika
- Czym jest on- boarding i jak go odpowiednio zaplanować.
- Jak wdrażać nowego pracownika do pracy.
- Mentoring, szkolenie, coaching.
- Komunikacja i siła feed backu
- Ustalanie celów, zadań i zasady egzekwowania.
- Motywacja pracownika i jak ją właściwie wykorzystać.
3.Rozwój pracowników.
- Cztery poziomy rozwoju pracownika.
- Jak planować rozwój pracowników.
- Czym są oceny pracownicze i jak je właściwie przeprowadzić
- Feed back i współpraca
- Różnorodność zespołu i jej wpływ na rozwój pracowników.
- Jak motywować.
4. Współpraca w kontekście przygotowania organizacji do zmian na rynku pracy
- Role zespołowe i wpływ na współpracę.
- Promowanie aktywnego udziału w procesie dzielenia się wiedzą i umiejętnościami.
- Spotkania zespołowe
- Zaufanie
5. Diagnozowanie zagrożeń wynikających ze zmian i unikanie konfliktów wywołanych zmianami
- Piramida potrzeb Maslowa.
- Różnorodność stylów pracy, zachowań i podejścia do zadań.
- Metody badania satysfakcji z pracy.
- Rozwiązywanie nieporozumień w organizacji.
- Trudne rozmowy z pracownikami.
6. Jak pożegnać się z odchodzącym z pracy lub zwalnianym pracownikiem.
- Polityka zatrudnienia w organizacji
- Rola menedżera
7. Walidacja. Test wiedzy.
Usługa szkoleniowa trwa 16 godzin zegarowych. Przerwy oraz walidacja wliczają się do czasu trwania usługi. Maksymalna ilość osób w grupie wynosi 10 osób. Od uczestników wymagany jest dostęp do Internetu oraz komputera lub inego sprzętu przenośnego z dostepem do internetu z mikrofonem i głośnikiem oraz wideo. Podczas prowadzenia zajęć nie jest wymagane stałe korzystanie z wideo i mikrofonu przez uczestników, wymagane jest w zakresie niezbędnym i umożliwiającym niezakłócające prowadzenie zajęć w grupie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Powitanie uczestników, przedstawienie i określenie celów szkolenia. Wyzwania i zmiany na rynku pracy | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 05-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Jak planować rekrutację w obliczu przeobrażeń na rynku pracy | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 05-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 05-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Proces rekrutacji. Jak przeprowadzić rekrutację | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 05-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Przerwa lunch | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 05-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Rekrutacja wewnętrzna | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 05-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Zmiany rynku pracy wpływające na wysoki poziom rotacji pracowników | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 05-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Komunikacja w kontekście przygotowania organizacji do zmian na rynku pracy | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 07-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 On boarding pracownika | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 07-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 07-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Rozwój pracowników | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 07-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Przerwa lunch | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 07-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Współpraca w kontekście przygotowania organizacji do zmian na rynku pracy | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 07-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Diagnozowanie zagrożeń wynikających ze zmian i unikanie konfliktów wywołanych zmianami. Jak pożegnać się z odchodzącym z pracy lub zwalnianym pracownikiem | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 07-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin. Test wiedzy. Podsumowanie i zakończenie szkolenia. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto187,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto187,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Miastkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestniczy otrzymają skrypt przed szkoleniem oraz prezentację po szkoleniu. Zajęcia będą przeprowadzane w oparciu o prezentację multimedialną, ćwiczenia praktyczne w formie samodzielnie wykonanych zadań, case studies, quiz, analizy przypadków oraz przkładów i dyskusji.
Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy jak też ćwiczenia indywidulane i w podziale na mniejsze 2-3 osobowe grupy.
Trener będzie weryfikować nabywane umiejętności podczas szkolenia.
Uczestnik otrzyma zaświadczenie ukończenia szkolenia. Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest wykonanie testu wiedzy na min 80% w etapie walidacji oraz frekwencja min 80% w usłudze rozwojiwej. 1 godzina rozliczeniowa = 60 minut .
Koszt osobogodziny to 187,50 zł.
Warunki uczestnictwa
1. Szkolenie realizowane jest w formie zdalnej w czasie rzeczywistym za pomocą platformy Teams w związku z czym udział w szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub innego cyfrowego narzędzia przenośnego obsługującego obraz i dźwięk z dostępem do internetu w celu komunikacji z uczestnikami szkolenia i ternerem, odtwarzania prezentacji i obsługi cyfrowych narzędzi do wykonywania ćwiczeń.
2. Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
3. Cena usługi rozwojowej nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom, koszty dojazdu i zakwaterowania.
4. Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych, w tym m in. w zakresie powierzania usług.
Informacje dodatkowe
Główną korzyścią z realizacji szkolenia będzie efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi
poprzez dobre przygotowanie i elastyczne dostosowywanie się do zmieniających się potrzeb i wyzwań rynku pracy.
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy realizacja usługi uprawnia przedsiębiorstwo lub osobę do uzyskania dofinansowania co najmniej w 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym. Szkolenie odbywa się poprzez aplikację Teams.
Wymagania techniczne do udziału w szkoleniu: Komputer stacjonarny, laptop, telefon, tablet lub inne urządzenie stacjonarne bądź mobilne ze stabilnym internetem z mikrofonem i kamerą.
Przed szkoleniem zostanie przeprowadzona próba połączenia. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej w Teams (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari), można zainstalować aplikację na swoim urządzeniu . Wymaga się wpisania imienia i nazwiska uczestnika. Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w czasie szkolenia oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego.
Uczestnicy mogą brać aktywny udział w zajęciach. Uczestnicy mają możliwość komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Uczestnicy rozmawiają, wymieniają doświadczanie mają aktywny kontakt z grupą i trenerem. Dodatkowo wszyscy mają dostęp do chatu online.
Link do szkolenia online udostępniony jest jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie). Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg harmonogramu szkolenia. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie link oraz wpisanie imienia i nazwiska
Nie jest wymagana instalacja oprogramowania celem udziału w szkoleniu.
! Przed rozpoczęciem szkolenia: należy sprawdzić łącze internetowe, zadbaj o jego dobrą jakość połączenia internetowego należy sprawdzić czy poprwanie działa kamera i mikrofon Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie stacjonarne lub mobilne do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych,
"Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia."