ASERTYWNY SZEF
ASERTYWNY SZEF
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jak być asertywnym adresujemy do:
wyższej i średniej kadry menedżerskiej, osób, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych, a w szczególności do:
- kierowników działów
- szefów zespołów
- kierowników i specjalistów Zarządzających Personelem
oraz wszystkich osób pragnących pogłębić i rozwinąć swoją komunikację w zespole
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji06-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Asertywny Szef”, przygotowuje do umocnienia pozycji menedżera, zbudowania pewności siebie i poprawy skuteczności działań w biznesieEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik asertywnie zarządza zespołem | Kryteria weryfikacji - wyraża własne zdanie i buduje autorytet w relacjach - udziela pracownikowi feedbacku o wynikach i o zachowaniach - jest zdecydowany, sprawnie przekazuje zadania, stawia granice - motywuje pracowników i egzekwuje wykonanie zadań - radzi sobie w trudnych sytuacjach z pracownikami - panuje nad emocjami - reaguje na krytykę personalną lub firmy - reaguje na gniew pracownika i radzi sobie z gniewem własnym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do kadry menedżerskiej, osób kierujących zespołami.
Usługa realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi: I dzień - dwie przerwy 15min , przerwa obiadowa 45 min, II dzień - jedna przerwa kawowa 15 min.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/asertywny-szef-3-2-2
Czy jestem asertywnym Szefem? Dlaczego warto być asertywnym Szefem? Diagnoza własnego poziomu asertywności
- Korzyści wynikające z bycia asertywnym Szefem
- Partnerski a niepartnerski styl prowadzenia rozmowy i budowania relacji z podwładnym
- Pakiet testów diagnozujących asertywność – moja „Mapa Asertywności” – autoanaliza obecnego poziomu asertywności Uczestników
Siła autorytetu Szefa – jakim jestem Szefem, moje prawa jako Szefa?
- Czynniki budujące autorytet Szefa:
- – autorytet funkcji
- – autorytet doświadczenia i kompetencji
- – autorytet osobowości
- – autorytet w oparciu o wartości
- Prawa Szefa podstawą jego asertywnej postawy („Jako Szef mam prawo do?”)
- Awans w zespole – problem czy szansa dla Szefa?
- Umiejętność kontrolowania dystansu w relacjach z podwładnymi
- Asertywna mowa ciała – czy asertywność widać „gołym okiem”?
Ćwiczenia komunikacji niewerbalnej Szefa – scenki z nagraniem kamerą VHS (co widzą pracownicy patrząc na Ciebie? – co można wyczytać z postawy ciała, gesty budujące i obniżające autorytet, mimika twarzy…)
- Techniki asertywne w codziennej praktyce Szefa
- Zasady motywującego przekazywania swoich oczekiwań i wydawania poleceń pracownikom
- Algorytm motywującego polecenia
- Techniki komunikowania szefowskich decyzji i ich obrony
- Podstawowy model skutecznego szefowskiego: „NIE”
- Przykłady rozmów w oparciu o szefowskie „NIE”
- Inne techniki odmowy pracownikom
- Modele chwalenia i nagradzania
- Asertywne zasady prowadzenia rozmów doceniających z pracownikami
- Asertywne udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
- – komunikaty „JA”
- – techniki konstruktywne krytyki: FUKOZ, FUPR, „kanapka” i inne
- Zachowania werbalne (zdania) budujące poczucie mocy Szefa w konfliktowych sytuacjach z pracownikami
Trudna sytuacja bycia krytykowanym Szefem – gdy pracownik nas krytykuje…
- Zdrowe podejście do krytyki – „to tylko jedna z wielu możliwych opinii…”
- Chwila prawdy o krytyce ? zastrzeżenia uzasadnione i nieuzasadnione
- Wzory zachowań skutecznych w radzeniu sobie z uzasadnioną i nieuzasadnioną krytyką ze strony pracownika
- Reagowanie na krytykę personalną lub firmy
- Krytyka nie jedno ma imię:
- – radzenie sobie z krytyką nadmiernie uzasadnioną
- – demaskowanie krytyki aluzyjnej
- – reakcja na krytykę agresywną
- – reakcja na krytykę zaskakującą
- Poszukiwanie i uprzedzanie krytyki
- „Odtruwanie pracownika” – jak reagować na narzekanie podwładnych?
Asertywne sposoby na trudnych pracowników
- Dlaczego pracownicy nie robią tego, co powinni?
- Efektywność w pracy a piramida Maslowa i dwuczynnikowa koncepcja Herzberga
- Narzędzia szefowskie w relacjach z pracownikami o cechach:
- – doświadczonego i kompetentnego, ale niesolidnego
- – nadwrażliwego malkontenta
- – „nałogowego krytykanta”
- – gwiazdy w zespole
- – wycofanego introwertyka
- -…itd.
Inteligencja emocjonalna menedżera
- Uczucia i emocje w relacjach zawodowych – czym są i czy można je stłumić?
- Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania własnych emocji i emocji innych ludzi
- Trudna emocja: gniew
- – zrozumieć swój gniew – rola informacyjna i energetyczna gniewu
- – fizjologia i dynamika uczucia gniewu
- – asertywny, bezpieczny sposób wyrażania gniewu
- – jak reagować na gniew pracownika?
- – jak radzić sobie, kiedy to nas opanował gniew?
- – co dalej po wybuchu?
- – jak postępować ze „starym” gniewem? (zaszłości, dawne wpadki)
- Trudne emocje: strach i wstyd
- – jak zachować spokój w trudnej sytuacji, jak świadomie sterować swoimi emocjami w biznesie?
- – jak wykorzystywać strach do poprawy relacji z innymi ludźmi?
- – intuicja w pracy – czym jest i czy warto się nią kierować w relacjach biznesowych?
- Emocje w pracy – jak wykorzystywać ich siłę? Przykłady uczestników szkolenia ich omówienie i opracowanie strategii poradzenia sobie z nimi
Profilaktyka spadku motywacji do pracy Szefa
- Przyczyny obniżającego się poziomu motywacji – jak zapobiec tej sytuacji?
- Źródła stresu – indywidualne, organizacyjne, specyficzne dla stanowiska
- Autodiagnoza stresu zawodowego
- Zjawisko sumowania się stresu – źródła stresu w sytuacjach życiowych
- Typ osobowości A – osobowość, która generuje stres
- Techniki relaksacji i pokonywania stresu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Asertywny Szef | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Asertywny Szef | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Asertywny Szef-WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 966,77 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 599,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto163,90 PLN
- Koszt osobogodziny netto133,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener Effectu
Specjalizuje się w treningach asertywności, asertywność w pracy, jak być asertywnym, asertywność na co dzień, asertywna komunikacja, asertywny kupiec, asertywność menedżera.
Wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (studia podyplomowe: „Psychologia menedżerska”, „Trener i menedżer szkoleń”), Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki (studia podyplomowe: „Zarządzanie projektem”).
Specjalizuje się w obszarze zarządzania i rozwoju potencjału kadry menedżerskiej ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw produkcyjnych.
Ukończyła prestiżową szkołę coachów prowadzoną przez Erickson College International „The Art and Science of Coaching”, aktualnie w trakcie certyfikacji ICF.
Swoją przygodę z coachingiem rozpoczęła się w 2004 roku w trakcie współpracy trenerskiej z Pionem Bankowości Detalicznej BRE Banku S.A.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie papierowej
Informacje dodatkowe
Usługa w formie stacjonarnej.
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi