ZIELONE KOMPETENCJE: PILOT CIĘŻKIEGO DRONA DO MISJI SPECJALNYCH (STS-01 + NSTS-06 do 25kg) + PAŃSTWOWY EGZ. w kat. STS-01 i NSTS-06 + moduł spec.: SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE | TERMOWIZJA | POSZUKIWANIE NIELEGALNYCH SKŁADOWISK i OSÓB | Search and Rescue | FIRETRAK
ZIELONE KOMPETENCJE: PILOT CIĘŻKIEGO DRONA DO MISJI SPECJALNYCH (STS-01 + NSTS-06 do 25kg) + PAŃSTWOWY EGZ. w kat. STS-01 i NSTS-06 + moduł spec.: SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE | TERMOWIZJA | POSZUKIWANIE NIELEGALNYCH SKŁADOWISK i OSÓB | Search and Rescue | FIRETRAK
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- KAŻDY STRAŻAK, która chce uzyskać uprawnienia na PILOTA DRONA oraz zdobyć wiedzę i "zielone umiejętności" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym w obszarze zielonej gospodarki w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów czy samochodów spalinowych. Nasze szkolenia, to nie tylko teoria i praktyka w zakresie uzyskania uprawnień na PILOTA DRONA, ale także wiedza do wykorzystania w obszarze zielonej gospodarki w zakresie SYSTEMÓW GEOPRZESTRZENNYCH W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE, TERMOWIZJI a także POSZUKIWANIA NIELEGALNYCH SKŁADOWISK i OSÓB, Search and Rescue i FIRETRAK - oprog. do zarządz. pożar. lasów z drona.
- KAŻDY STRAŻAK, chcący zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie dronów w ujęciu inteligentnej specjalizacji dla Śląska - zielona gospodarka, pozwalających na ZDANIE EGZ. PAŃSTWOWEGO i UZUSKANIE UPRAWNIEŃ NSTS-06 i STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25kg).
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji19-12-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi47
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje przyszłego PILOTA BSP do lotów według NSTS-06 i STS-01. Kursant uzyska uprawnienia PILOTA BSP po zakoń. kursu, pozytywnym wyniku egz. teoretycznym oraz części praktycznej. Kursant uzyska wiedzę w zakresie SYSTEMÓW GEOPRZESTRZENNYCH W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE, TERMOWIZJI, POSZUKIWANIA NIELEGALNYCH SKŁADOWISK i OSÓB, SAR i FIRETRAK, którą wykorzysta w obszarze zielonej gospodarki, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant posługuje się wiedzą na temat przepisów lotniczych i procedur operacyjnych zgodnych z wymaganiami dla STS-01 i NSTS-06 | Kryteria weryfikacji - rozróżnia i charakteryzuje przepisy lotnicze dla bezzałogowych statków powietrznych na terenie UE- rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - charakteryzuje różnice pomiędzy wykonywaniem operacji VLOS i BVLOS- charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS/BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - definiuje procedury normalne oraz procedury mające zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - wskazuje organy prawne odpowiedzialne za ustalanie przepisów prawa lotniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant posługuje się wiedzą ogólną na temat BSP | Kryteria weryfikacji - rozróżnia typy i zasady działania BSP- obsługuje różne tryby lotów - rozróżnia komponenty z których zbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - obsługuje przegląd przedstartowy bezzałogowego statku powietrznego i ocenia ogólny stan systemu BSP i jego zdatność do lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - rozróżnia aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym- dobiera odpowiednie parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant definiuje osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie | Kryteria weryfikacji - monitoruje czynniki zewnętrzne wpływające na system BSP- wskazuje osiągi systemu BSP w locie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant jest świadomy ograniczeń możliwości człowieka | Kryteria weryfikacji - identyfikuje czynnik ludzki w wypadkach lotniczych- ocenia i jest świadomy zagrożeń wynikających z lotów pod wpływem substancji psychoaktywnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu | Kryteria weryfikacji - rozróżnia i charakteryzuje kategorie lotów BSP- rozróżnia strefy geograficzne - kontroluje i jest świadomy obowiązków pilota oraz operatora drona przed, w trakcie i po operacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi i powietrzu | Kryteria weryfikacji - określa ryzyko na ziemi- dokonuje analizy przestrzeni powietrznej - analizuje i ocenia ryzyko operacyjne - nadzoruje bezpieczne wykonywanie czynności lotniczych - wykonuje bezpieczny start, lot i lądowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - monitoruje i posiada umiejętność planowania lotu i odpowiedniego przygotowania do niego- rozróżnia ryzyko związane z wykonywaniem operacji systemem BSP w różnych warunkach podczas wykonywania lotów VLOS oraz BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą dotyczącą meteorologii | Kryteria weryfikacji - definiuje czynniki związane z meteorologią- rozróżnia i charakteryzuje pogodowe zjawiska niebezpieczne - ocenia warunki meteorologiczne na podstawie dostępnych informacji meteorologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się ogólną wiedzą na temat systemów BSP oraz wykorzystania SYSTEMÓW GEOPRZESTRZENNYCH W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE w obszarze działania na rzecz ochrony środowiska i ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów czy samochodów spalinowych. | Kryteria weryfikacji - obsługuje podstawowe SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - rozróżnia, charakteryzuje, monitoruje, kontroluje i definiuje podstawowe SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą na temat zastosowania kamer termowizyjnych jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywanym w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów czy samochodów spalinowych. | Kryteria weryfikacji - rozróżnia i charakteryzuje parametry kamer termowizyjnych oraz ich zastosowanie w obszarze "zielonej gospodarki", w tym, w działaniach z obszaru termomodernizacji budynków, inspekcji instalacji OZE w tym paneli słonecznych i turbin wiatrowych , czy nocnych lotów w samach badania smogu, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, czy samochodów spalinowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Kursant organizuje, planuje i wykonuje loty bezzałogowym statkiem powietrznym w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów, czy samochodów spalinowych. | Kryteria weryfikacji - organizuje, planuje i wykonuje misje z wykorzystaniem bezzałogowego statku powietrznego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów, czy samochodów spalinowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Kursant stale doskonali swoje umiejętności dronowe i aktualizuje wiedzę z obszaru BSP w kontekście działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska. | Kryteria weryfikacji - monitoruje swoje umiejętności dronowe i aktualizuje wiedzę z obszaru BSP w kontekście działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą na temat zastosowania metod i systemów do poszukiwania nielegalnych składowisk stanowiących zagrożenia dla środowiska naturalnego oraz metod i działań związanych z poszukiwaniem osób (z wykorzystaniem dronów) dewastujących środowisko naturalne oraz działaniami Search and Rescue, jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów czy samochodów spalinowych. | Kryteria weryfikacji - rozróżnia i charakteryzuje systemy do poszukiwań oraz definiuje ich zastosowanie w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, czy samochodów spalinowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą na temat zastosowania oprogramowania komputerowego do zarządzania w zakresie walki z pożarami lasów z drona - FIRETRAK w ramach przeciwdziałania dewastacji i niszczeniu środowiska naturalnego, jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów czy samochodów spalinowych. | Kryteria weryfikacji - stosuje i charakteryzuje oprogramowanie komputerowe do zarządzania w zakresie walki z pożarami lasów z drona - FIRETRAK w ramach przeciwdziałania dewastacji i niszczeniu środowiska naturalnego, jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów czy samochodów spalinowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji - monitoruje działania związane z ochroną środowiska przy wykorzystaniu oprogramowania komputerowego do zarządzania w zakresie walki z pożarami lasów z drona - FIRETRAK w ramach przeciwdziałania dewastacji i niszczeniu środowiska naturalnego, jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów czy samochodów spalinowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wskazany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego - www.ulc.gov.pl
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) - www.ulc.gov.pl
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Niniejsza karta usługi jest zgodna z wytycznymi Regulaminów Operatorów z woj. śląskiego w ramach działania 10.17 oraz Załącznikiem nr 2 BUR.
Karta została skonsultowana z Ekspertem z PARP odpowadzialnym za BUR i poprawność kart usług, a także audytorów PARP w zakresie kart usług.
Pamiętaj! Zgdonie z Regulaminem, usługa musi się rozpocząć nie wcześniej niż 28 dni od dnia następnego złożenia deklaracji wyboru usługi a nie później niż 58 dni.
POMAGAMY! DZWOŃ: 502 33 88 02.
----------------------------
Uzyskując uprawnienia STS-01 i NSTS-06 uzyskujesz również uprawnienia: NSTS-01, NSTS-02 oraz NSTS-05.
Tak więc do końca 2025 roku spokojnie sobie latasz w ramach NSTS-06 a w 2026 roku "przesiadasz się" na STS-01 ale pamiętaj, że musisz mieć drona w klasie C5 aby móc latać w STS-01.
Inne ośrodki dronowe prowadzą 4h zajęcia praktyczne w ramach STS-01. U nas zajęcia praktyczne to 12 h (STS-01 i NSTS-06). Tak więc nie tylko uzyskasz STS-01 ale także nauczysz się latać bezpiecznie i poczytalnie dronem.
Pamiętaj! Uzyskujesz podczas szkolenia uprawnienia Pilota a nie Operatora.
---------------------------
Szkolenie realizowane jest przez Europejskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne Pilotów Bezzałogowych Statków Powietrznych - EuroDRON, które w ramach Wszechnicy Edukacyjnej prowadzi szkolenia i egzaminy na PILOTÓW DRONÓW.
W ramach organizowanych zajęć, stawiamy przede wszystkim na JAKOŚĆ i SATYSFAKCJĘ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA, a także chcemy nauczyć Kursantów jak wykorzystywać DRONY w zakresie "zielonych umiejętności" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym w obszarze zielonej gospodarki w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców czy samolotów.
W ramach niniejszego szkolenia wspieramy proces podnoszenia i zmiany kwalifikacji pracowników w kierunku inteligentnych specjalizacji dla Śląska – zielona gospodarka, w ramach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającej Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji, z których niniejsze szkolenie dronowe jest realizowane.
W ramach niniejszego szkolenia w zakresie dronów wspieramy działania w ramach zielonej innowacji, zawarte zarówno RIS (Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030, dokument przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego nr 1554/246/VI/2021 z dnia 30.06.2021 r.) oraz PRT (Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, dokument przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego nr 1902/63/VI/2019 z dnia 21.08.2019 r.).
-----------------------------
Podczas nauki skupiamy się na przekazaniu PRAKTYCZNEJ WIEDZY w zakresie zostania PILOTEM CIĘŻKIEGO DRONA DO MISJI SPECJALNYCH (VLOS + BVLOS do 25 kg; w zasięgu i poza zasięgiem wzroku) oraz poznania w ramach specjalistycznych modułów natępujących zagadnień: SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE, TERMOWIZJA, POSZUKIWANIA NIELEGALNYCH SKŁADOWISK i OSÓB, SAR i FIRETRAK, którą wykorzystasz w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność, TAK WAŻNE W PRACY STRAŻAKA.
Nasze działania mają na celu kompleksowe wsparcie osób dorosłych, które z własnej inicjatywy planują podnieść swoje umiejętności/kompetencje lub zmienić/nabyć nowe kwalifikacje, umożliwiające rozwój w kierunku umiejętności zawodowych, cyfrowych, niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki, podstawowych i przekrojowych, ponadto niezbędnych z punktu widzenia regionalnych/lokalnych specjalizacji dla Śląska (RIS, PRT).
Takimi umiejętnościami/kompetencjami/kwalifikacjami są nasze szkolenia DRONOWE.
Program szkolenia został opracowany m.in. z wykorzystaniem wykazu "zielonych umiejętności", opracowanych przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Wykaz zielonych umiejętności wraz z potwierdzeniem ich nabycia:
- promowanie zrównoważonego rozwoju, poprzez wykorzystanie dronów jako ekologicznego narzędzia pracy,
- wzbudzanie pasji do przyrody i działań na rzecz ekologii poprzez obserwację środowiska naturalnego z wykorzystaniem drona.
_______________________________________________________________________________________________________________________
SZKOLENIE NA PILOTA BSP składa się z 2 CZĘŚCI:
CZĘŚCI TEORETYCZNEJ oraz CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ.
PAMIĘTAJ! WARUNKIEM UZYSKANIA UPRAWNIEŃ PILOTA BSP (drona) jest POZYTYWNY wynik z końcowego Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej oraz UKOŃCZENIE Szkolenia Praktycznego i POZYTYWNA Ocena Umiejętności Praktycznych wystawiana przez Instrukora EuroDRON w trakcie Szkolenia Praktycznego i końcowy Egzamin Praktyczny.
Szkolenie rozpoczynamy ZAJĘCIAMI TEORETYCZNYMI, które prowadzone są przez INSTRUKTORA-WYKŁADOWCĘ, posiadającego duże doświadczenie zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, KTÓRY CHCE SIĘ DZIELIĆ SWOJĄ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM z przyszłym PILOTEM BSP czyli z TOBĄ.
W obligatoryjnej części teoretycznej zajęć, realizujemy nie tylko materiał szkoleniowy wymagany przez ULC (Urząd Lotnictwa Cywilnego), ale CO NAJWAŻNIEJSZE przez całe szkolenie OMAWIAMY I POKAZUJEMY RZECZOWE PODEJŚCIE do omawianych/ćwiczonych ZAGADNIEŃ Z ZARKRESU ZIELONYCH KOMPETENCJI.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA SZKOLENIA - 33 godziny
[szkolenie grupowe, przeprowadzane w formie wykładów zdalnych w czasie rzeczywistym, obejmuje zagadnienia]:
- OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO (BSP)
- PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO
- OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP
- TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU
- PROCEDURY OPERACYJNE
- OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP
- METEOROLOGIA
- OSIĄGI SYSTEMU BSP W LOCIE
- ZAWODOWE MODUŁY SPECJALISTYCZNE: SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE, TERMOWIZJA, POSZUKIWANIA NIELEGALNYCH SKŁADOWISK i OSÓB, SAR i FIRETRAK, do wykorzysta w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność na rzecz Śląska, w ramach działań strażaków z PSP i OSP.
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Kursantów.
W porozumieniu z Operatorem, w przypadku wystąpienia problemów z połączeniem internetowym lub wystąpieniu innych sytuacji losowych podczas Szkoleń z Wiedzy Teoretycznej, z przyczyn niezależnych od Kursanta, Dostawca Usług umożliwia Kursantowi ponowne wzięcie udziału w szkoleniu teoretycznym realizowanym w innym terminie w celu uzupełnienia brakujących godzin.
EGZAMIN Z WIEDZY TEORETYCZNEJ - 2 godziny
[egzamin przeprowadzany zdalnie w czasie rzeczywistym].
Po zakończeniu części teoretycznej przeprowadzany jest Egzamin z Wiedzy Teoretycznej w formie TESTU. Kursant udziela odpowiedzi na 85 pytań (test JEDNOKROTNEGO wyboru). Czas trwania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej to 120 min. Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Kursanta.
Minimalnym progiem zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej jest uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi.
Egzamin z Wiedzy Teoretycznej przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów. Wyznaczony podmiot jest jednostką NIEZALEŻNĄ od podmiotu szkolącego.
Egzamin z wiedzy teoretycznej odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty.
Szczegółowy dzień i godzina Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej dla Kursantów dostępny będzie u Dostawcy usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na wytyczne pozwalające na dopuszczenie Kursanta do Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej.
Drugi etap szkolenia to CZĘŚĆ PRAKTYCZNA, która jest prowadzona na dronach należących do naszego Ośrodka - EuroDRON. NIE MUSISZ posiadać własnego sprzętu (drona), ale jeśli chcesz TO MOŻESZ zabrać na szkolenie swój sprzęt.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA SZKOLENIA [12h] w tym OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH [przeprowadzana w formie stacjonarnej we współpracy z Instruktorem na zasadzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor)], składa się z następujących części:
- OCENA MOŻLIWOŚCI WYKONANIA LOTU
- CZYNNOŚCI PRZED LOTEM - PRZYGOTOWANIE DRONA DO LOTU
- ĆWICZENIA Z WYKONYWANIA STARTÓW I LĄDOWAŃ
- ĆWICZENIE CZYNNOŚCI W TRAKCIE LOTU: ZMIANA PARAMETRÓW LOTU, ZMIANA PRĘDKOŚCI, WYSOKOŚCI, ITP.
- WYKONYWANIE PROCEDUR PILOTAŻOWYCH NORMALNYCH ORAZ PROCEDUR W SYTUACJACH NIEBEZPIECZNYCH I AWARYJNYCH
- WYKONYWANIE LOTÓW POZA ZASIĘGIEM WIDOCZNOŚCI WZROKOWEJ BVLOS - JEDYNIE W OPARCIU O WSKAZANIA PRZYRZĄDÓW
- CZYNNOŚCI WYKONYWANYCH PO ZAKOŃCZENIU LOTU
- PLANOWANIE MISJI LOTNICZEJ Z WYKORZYSTANIEM SPECJALISTYCZNEGO OPROGRAMOWANIA
SZKOLENIE PRAKTYCZNE odbywa się zarówno na dronie lekkim (do 4 kg) oraz na dronie ciężkim (do 25 kg) w trybie VLOS (Visual Line Of Sight - loty w zasięgu wzroku) oraz BVLOS (Beyond Visual Line Of Sight - loty poza zasięgiem wzroku). Zajęcia obejmują łącznie 12 godzin pod nadzorem Instruktora w układzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor). Szkolenie praktyczne uwzględnia minimum 1 godzinę zegarową na szkolenie naziemne z obsługi i funkcji systemu bezzałogowego statku powietrznego.
Część praktyczna szkolenia USTALANA JEST INDYWIDUALNIE Z KURSANTEM, ale przeprowadzona będzie w czasie trwania niniejszej Usługi. Szczegółowe DNI i GODZINY części praktycznej dostępne będą u osoby nadzorującej Usługę po stronie Podmiotu Świadczącego Usługę Rozwojową, czyli nas - Wszechnica Edukacyjna/EuroDRON.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Usługa stacjonarna trwa 12 godzin, a usługa zdalna w czasie rzeczywistym trwa 33 godziny + 2 godziny egzamin.
W Harmonogramie usługi ze względu na ograniczoną ilość znaków, przedmioty/tematy zostały podane w skróconej formie (bez aspetów zielonych).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 RZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25kg) i NSTS-06 (BVLOS do 25kg) - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 PROCEDURY OPERACYJNE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 21-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 PROCEDURY OPERACYJNE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 21-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 21-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 21-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 22-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BSP - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 22-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 OSIĄGI BSP W LOCIE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 22-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 METEOROLOGIA - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 22-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 METEOROLOGIA - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 22-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W POŻARNICTWIE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Grzegorz BASZEK | Data realizacji zajęć 07-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W POŻARNICTWIE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Grzegorz BASZEK | Data realizacji zajęć 07-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W POŻARNICTWIE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Grzegorz BASZEK | Data realizacji zajęć 08-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 TERMOWIZJA | OPROG. KOMP. FIRETRAK - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 08-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 POSZUKIWANIE OSÓB | Search and Rescue | OPROG. KOMP. RDT G2 - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 09-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 POWTÓRKA + EGZAMIN PRÓBNY Z CZĘŚCI TEORETYCZNEJ I OMÓWIENIE ODPOWIEDZI - część teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym) | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 09-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Egzamin zewnętrzny (data poglądowa) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto105,32 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,32 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Piotr STRUSKI
Patryk JAWORSKI
Janusz KACZOR
Paweł ZAWISZA
Grzegorz BASZEK
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- DOSTĘP na czas szkolenia do naszej platformy elektronicznej z materiałami szkoleniowymi, dzięki czemu w dowolnym, dogodnym momencie będziesz mógł powtórzyć, bądź przypomnieć sobie wszystkie kwestie związane ze szkoleniem.
- Kursant będzie miał do dyspozycji udostępnioną przez Wszechnicę Edukacyjną, KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ wymaganą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
- Uzyskanie potwierdzenia zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej z wynikiem pozytywnym oraz uzyskanie potwierdzenia ukończenia Szkolenia Praktycznego i oceny umiejętności praktycznych w tym Końcowego Egzaminu Praktycznego stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi ULC. Zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni. ULC nie wydaje certyfikatów w wersji papierowej a jedynie w wersji elektornicznej.
- Na potrzeby usługodawcy, jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów kształcenia usługa zdalna może być rejestrowana (nagrywana).
- UWAGA! Ćwiczenia są zależne od warunków pogodowych (nie latamy kiedy prędkość wiatru 🌬 przekracza 8 m/s, występują opady atmosferyczne 🌧🌨 lub mgła a także, gdy temperatura powietrza jest ujemna 🥶). Czynnikiem uniemożliwiającym realizację lotu w danym dniu/godzinach może być czasowe "wyłączenie" dostępności przestrzeni powietrznej 🚁✈️🛸. W takich wypadkach zastrzegamy sobie możliwość odwołania spotkania i przeniesienia go na ustalony wspólnie z Kursantem inny termin.
Niniejsze szkolenie (PILOT DRONA) oraz zawartość mertoryczna materiałów dla Uczestnika usługi, wspiera zdobycie przez Kursanta umiejętności w sektorze "zielonej gospodarki" oraz "cyfrowe kompetencje", tj.:
-
Umiejętności zielone – umiejętności o charakterze zawodowym lub ogólnym, niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki, czyli takiej, która jest oparta na odnawialnych źródłach energii, nowoczesnych technologiach ukierunkowanych na niskoemisyjność i zasobooszczędność, a także na zarządzaniu środowiskowym w przedsiębiorstwach. Powyższą definicję "umiejętności zielonych" spełnia szkolenie na PILOTA DRONA.
-
Umiejętności lub kompetencje cyfrowe – harmonijna kompozycja wiedzy, umiejętności i postaw umożliwiających życie, uczenie się i pracę w społeczeństwie cyfrowym, tj. społeczeństwie wykorzystującym w życiu codziennym i pracy technologie cyfrowe. Kompetencje cyfrowe określono w Ramie DigComp, o której mowa w podrozdziale 6.1 pkt 4 Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnychprogramach na lata 2021-2027. Powyższą definicję "umiejętności/kompetencji cyfrowych" spełnia szkolenie na PILOTA DRONA.
MODUŁ SPECJALISTYCZNY (informacje o materiale szkoleniowym): Systemy geoprzestrzenne w ochronie środowiska i pożarnictwie
W trakcie tego modułu specjalistycznego zdobędziesz wiedzę z zakresu analiz geoprzestrzennych stosowanych w ochronie środowiska i przeciwpożarowej. Będziesz potrafił sporządzić mapę rejonu działania Twojej jednostki, wykonać model 3D rejonu zagrożonego wystąpieniem powodzi. Przeprowadzisz analizę występowania pożarów i innych miejscowych zagrożeń. Twoja wiedza i doświadczenie zostaną wzbogacone o możliwości jakie dają analizy geoprzestrzenne.
- Zastosowanie programu QGIS w ochronie środowiska i pożarnictwie.
- Pobieranie i instalacja programu QGIS.
- Budowa i użytkowanie programu QGIS.
- Dodawanie danych rastrowych i wektorowych.
- Dodawanie podkładów mapowych za pomocą wtyczek HCMGIS i Quick Map Service.
- Dodawanie danych z portali rządowych i samorządowych za pomocą protokołu WMS, WMTS.
- Wyświetlanie danych za pomocą wtyczki GIS Support.
- Pobieranie i wyświetlanie danych BDOT10k z geoportalu w programie QGIS.
- Dodawanie zdjęć obiektów do mapy z pomocą wtyczki Photo to Maps.
- Tworzenie rastra wirtualnego (vrt.)
- Tworzenie modelu 3D za pomocą wtyczki QGIS2threejs w celu określenia miejsc zagrożonych zalaniem (powodzią).
- Udostępnianie modelu 3D z możliwością przeglądania w przeglądarce internetowej np. IE, Chrome, Firefox prezentacja Wizna 3D.
- Tworzenie obiektów wektorowych zawierających informacje o obiektach np.nielegalnych składowisk.
- Dodawanie danych zapisanych w pliku excel do mapy.
- Dodawanie atrybutu do pliku wektorowego.
- Tworzenie buforu od obiektów zawierających TŚP.
- Symbolizacja i etykietowanie plików wektorowych.
- Szacowanie czasu dojazdu do pożaru za pomocą wtyczki Valhalla
- Opracowanie mapy rejonu odpowiedzialności Jednostki OSP/PSP.
MODUŁ SPECJALISTYCZNY (informacje o materiale szkoleniowym): POSZUKIWANIA NIELEGALNYCH SKŁADOWISK I OSÓB, REALIZOWANY JEST M.IN. W OPARCIU O DWA DEDYKOWANE OPROGRAMOWANIA KOMPUTEROWE - RDT G2 i Loc8.
Oprogramowanie RDT G2 automatyzuje proces analizy dużej ilości zdjęć termowizyjnych pozyskanych z drona. Ręczne przeglądanie takiej ilości obrazów może być czasochłonnym zadaniem, nawet jeśli nie ma ograniczeń czasowych. Dodatkowa presja czasu np. w misjach poszukiwawczo-ratowniczych może wpłynąć na ryzyko popełnienia błędu. Program pomoże nam minimalizować margines błędu i w szybszym czasie pomyślnie zakończyć działania.
- Automatyczne wskazanie najgorętszych pikseli
- Wybór zakresu temperatur do wykrycia
- Sortowanie i eksport przetworzonych zdjęć
- Brak ograniczeń w liczbie procesowanych zdjęć
- Graficzna reprezentacja liczby obrazów.
- Konfiguracja zakresu temperatur poszukiwanych obiektów
- Automatyczna selekcja zdjęć z poszukiwanym zakresem temperatur (pixel cieplny)
- Automatyczne oznaczenie obiektów
- Analiza zdjęć na podstawie wykresu radiometrycznego
- Krótki czas obliczeń
- Praca w trybie offline
- Kompatybilność z systemami operacyjnymi Windows 10/11
- Wskazanie na mapie satelitarnej miejsca zrobienia zdjęcia
- Generowanie raportów
- Oprogramowanie w polskiej wersji językowej
Oprogramowanie Loc8 umożliwia szybkie przetwarzanie tysięcy obrazów w krótkim czasie. Program wykorzystuje zaawansowaną technologię skanowania obrazu, która pozwala na izolowanie określonych skupisk pikseli i identyfikowanie potencjalnych celów. Rozwiązanie sprawdza się przy przetwarzaniu zdjęć pozyskanych z bezzałogowych statków powietrznych w działaniach poszukiwawczo-ratowniczych - do odnajdywania nielegalnych składowisk, ludzi, zwierząt i celów.
- Zaawansowane wykrywanie obiektów z obrazów na podstawie pasma kolorów
- Precyzyjne współrzędne GPS zlokalizowanych celów
- Skanowanie wielu obiektów w tym samym czasie
- Szczegółowy raport sytuacyjny
- Łatwe importowanie obrazów z misji
- Krótki czas obliczeń
- Praca w trybie offline
- Kompatybilność z systemami Windows oraz macOS
Warunki uczestnictwa
Aby przystąpić do głównego szkolenia Uczestnik powinien:
- mieć ukończone 18 lat (osoby w wieku 16-18 lat za zgodą opiekuna prawnego),
- ukończyć BEZPŁATNE szkolenie oraz zdać BEZPŁATNY egzamin on-line w podkategorii A1/A3 (dostępne po rejestracji na stronie: drony.ulc.gov.pl). Przed rozpoczęciem szkolenia zgodnie z rekomendacją Urzędu Lotnictwa Cywilnego, musisz przesłać do nas POTWIERDZENIE ZALICZENIA SZKOLENIA I ZDANIA EGZAMINU ONLINE A1/A3,
- przystępując do szkolenia zdalnie w czasie rzeczywistym musisz mieć stały dostęp do urządzenia elektronicznego wyposażonego w głośnik i mikrofon,
- wydawane dokumenty stanowią podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To z kolei pozwoli na zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie drony.ulc.gov.pl (uprawnienia oznaczone w profilu pilota).
Informacje dodatkowe
- Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem i odbędzie się w okresie trwania karty usługi: od 20.12.24 do 31.01.25Szczegóły dni i godzin kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy
- UWAGA! W przypadku dofinansowania usługi poniżej 70% ze środków publicznych, usługa nie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie § 3 ust.1 pkt 14 rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. 2013 poz. 1722 z późn. zm.). Należy wówczas doliczyć do usługi szkoleniowej należny VAT w wysokości 23%.
- Instruktorzy będą prowadzić usługę w zależności od dostępności instruktora w dniu szkolenia oraz faktycznego uruchomienia usługi. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera. Każdy instruktor posiada właściwą wiedzę i umiejętności do prowadzenia szkolenia
- Egzamin teoretyczny jest ustalany indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 10.01 do 31.01.25
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenia teoretyczne realizujemy w formie wykładów zdalnych w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem platformy Teams lub Zoom lub innej równoważnej platformy.
Wymagania systemowe:
• połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)
• głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth
• kamera internetowa lub kamera internetowa HD - wbudowana lub wtyczka USB
• lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo
Obsługiwane systemy operacyjne:
• macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym
• Windows 10
Uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Windows 8 lub 8.1
• System Windows 7
• Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym
• Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym
• Ubuntu 12.04 lub nowszy
• Mennica 17.1 lub nowsza
• Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy
• Oracle Linux 6.4 lub nowszy
• CentOS 6.4 lub nowszy
• Fedora 21 lub nowsza
• OpenSUSE 13.2 lub wyższy
• ArchLinux (tylko 64-bit)
Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne:
• Surface Pro 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym
Uwaga: W przypadku tabletów z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Urządzenia z systemem IOS lub Android
• Urządzenia Blackberry
Obsługiwane przeglądarki:
• Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM:
Minimum - Procesor jednordzeniowy 1 GHz lub wyższy, nie dotyczy
Zalecane - Procesor dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD), 4GB
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line jest ważny w okresie trwania usługi.
Adres
Adres
Szkolenie Praktyczne oraz Ocena Umiejętności Praktycznych odbędą się na terenie województwa śląskiego. Część praktyczna z Instruktorem w modelu "1 na 1", odbywa się stacjonarnie w miejscu przygotowanym do lotów. Dokładne godziny zajęć ustalane są indywidualnie pomiędzy Kursantem, a Realizatorem Szkolenia.
Ze względu na zmienne warunki atmosferyczne i/lub dostępność przestrzeni powietrznej, zastrzega się możliwość zmiany miejsca realizacji szkolenia praktycznego. O zaistniałej sytuacji zostanie (poinformowany telefonicznie/mailowo) Kursant oraz Operator.
Miejsce realizacji usługi praktycznej może ulec zmianie za zgodą Stron (realizacja w innym miejscu na terenie Polski).