Kurs Zintegrowane techniki manualne wspierające rozwój dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
Kurs Zintegrowane techniki manualne wspierające rozwój dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- terapeutów integracji sensorycznej,
- logopedów,
- neurologopedów,
- psychologów,
- pedagogów,
- osób pracujących z niemowlętami oraz małymi dziećmi,
- usługa adresowana jest również do uczestników projektów: "Kierunek-Rozwój", "Akademia HR", "Regionalny Fundusz Szkoleniowy II", "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1", "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji06-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnego wspierania rozwoju dzieci z problemami sensorycznymi poprzez zabiegi manualne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje mechanizmy zaburzeń i charakteryzuje podstawy prawidłowego rozwoju dziecka | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje mechanizmy powstawania zaburzeń w ciele dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje podstawy prawidłowego rozwoju dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie wspiera rozwój dzieci z problemami sensorycznymi poprzez zabiegi manualne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik znajduje zaburzenia w ciele dziecka | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje manualne techniki mięśniowo-powięziowe ukierunkowanych na zaburzenia sensoryczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki wisceralne wspierające prawidłowe funkcjonowanie dziecka | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki cranialne wpływające na regulacje układu nerwowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie przestrzega praw pacjenta i zasad etyki zawodowej oraz potrzeby ciągłego kształcenia się | Kryteria weryfikacji Uczestnik podwyższa swoje kompetencje poprzez samodoskonalenie oraz systematyczne aktualizowanie wiedzy i umiejętności | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Uczestnik posiada zdolność do kształtowania własnego rozwoju oraz autonomicznego i odpowiedzialnego uczestniczenia w życiu zawodowym i społecznym, z uwzględnieniem etycznego kontekstu własnego postępowania | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 20 godzin dydaktycznych
ROGRAM KURSU :
Dzień 1:
1. Mechanizmy powstawania zaburzeń (ciąża, poród, 1 rok życia, wiek przedszkolny i szkolny)
2. Podstawy prawidłowego rozwoju dziecka
3. Rodzaje oddziaływań na ciało dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
4. Techniki mięśniowo-powięziowe w obrębie głowy, twarzy i odcinka szyjnego
5. Techniki cranialne w obrębie czaszki
6. Techniki na AUN
7. Techniki mięśniowo-powięziowe w obrębie kręgosłupa piersiowego i lędźwiowego.
Dzień 2:
1. Techniki wisceralne
2. Techniki mięśniowo-powięziowe w obrębie miednicy
3. Techniki mięśniowo-powięziowe w obrębie kończyn górnych
4.Techniki mięśniowo-powięziowe w obrębie kończyn dolnych
5. Integracja procesu terapeutycznego
6. Opracowanie przypadków klinicznych
7.Walidacja
Kurs ma na celu zdobycie umiejętności wspierania rozwoju dzieci z problemami sensorycznymi. Poprzez zabiegi manualne możemy znacząco wesprzeć prawidłowy rozwój dzieci. Wielu z nich towarzyszą napięcia tkankowe zlokalizowane w różnych częściach ciała. Dzieci, które mają problemy z koncentracją, snem, nadwrażliwością, podwrażliwością, równowagą, koordynacją ruchową oraz zachowaniem powinny być poddane wieloaspektowej terapii.
Podczas kursu uczestnik pozna bezpieczne i skuteczne techniki mięśniowo-powięziowe nacelowane na problemy pacjentów z zaburzeniami integracji sensorycznej. Napięcia tkankowe zlokalizowane u pacjentów pediatrycznych mogą znacząco wpływać na ich rozwój poznawczy oraz psychosomatyczny.
Dodatkowo w trakcie szkolenia przedstawione będą techniki wisceralne, ponieważ często pacjenci będą przejawiać problemy z układu trawiennego takie jak: wzdęcia, zaparcia, wybiórczość pokarmowa, bóle brzucha, neofobia żywieniowa, trudności z połykaniem.
W tej grupie pacjentów często dochodzi do zaburzeń integracji pracy autonomicznego układu nerwowego. Dlatego przedstawione zostaną techniki cranialne, które znacząco będą wpływać na stymulacje układu współczulnego oraz przywspółczulnego (nerw błędny). Zaburzenia snu, koncentracji, koordynacji ruchowej - to częste problemy w tej grupie pacjentów.
Wzajemne zależności pomiędzy wszystkimi układami naszego ciała są podstawą tego szkolenia. Jeżeli jeden z systemów nie działa prawidłowo, będzie on wpływał na cały obraz dziecka, które przyjdzie do naszego gabinetu.
Dzięki temu szkoleniu uczestnik będzie potrafił kompleksowo zadbać o pacjenta pediatrycznego, który przejawia zaburzenia integracji sensorycznej.
Liczba godzin kursu: 20 h dyd., co stanowi 15 h zegarowych. W harmonogramie ujęto przerwy, łącznie 1h 45min. Przerwy nie wliczają się w czas trwania kursu. Przerwy w czasie trwania kursu dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. 1h dydaktyczna = 45 min
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
Liczba godzin kursu obejmuje:
zajęcia teoretyczne - 6 godz. dydakt.
zajęcia praktyczne - 14 godz. dydakt.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 1, punkty 1-4 w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Mateusz Szczepaniak D.O. | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 1, punkty 5-7 w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Mateusz Szczepaniak D.O. | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 2, punkty 1-3 w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Mateusz Szczepaniak D.O. | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 2, punkty 4-6 w bloku szkol. uwzględniono 15 min. przerwy | Prowadzący mgr Mateusz Szczepaniak D.O. | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 7.Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 590,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto79,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto79,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Mateusz Szczepaniak D.O.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu kursanci otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1.Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
2.Przed dokonaniem zapisu na usługę w BUR wymagane jest zgłoszenie poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://odnova.org.pl/kursy/pod opisem wybranego szkolenia, w celu potwierdzenia dostępności miejsca.
3.Uczestniczki będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora.
4.Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych ODNOVA.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawa o podatku od towarów i usług
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
Zawarto umowę z: WUP Toruń w ramach proj. Kierunek-Rozwój, WUP Kraków w ramach proj. ""Małopolski pociąg do kariery - sezon 1", "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Sala dydaktyczna będzie dostosowana do potrzeb kursu. Będą bezpieczne i higieniczne warunki pracy.