Kurs prawa jazdy kat.C,CE z opłaconym egzaminem państwowym
Kurs prawa jazdy kat.C,CE z opłaconym egzaminem państwowym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.C
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Pracodawcy, chcący podnieść kwalifikacje swoich pracowników,
- Pracownicy chcący zmienić zawód lub podnieść swoje kwalifikacje zawodowe.
- Uczestnicy w wieku minimum 21 lat
- Uczestnicy posiadający prawo jazdy kategorii B
- Usługa skierowana jest do osób, które zainteresowane są zdobyciem prawa jazdy w zakresie kat. C - samochody ciężarowe i CE ciężarowe z przyczepą. Grupę docelową stanowią również osoby, które chcą podnieśc swoje kwalifikacje i uzyskać możliwośc zatrudnienia jako kierowca samochodu ciężarowego.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji30-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi65
- Podstawa uzyskania wpisu do BURustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńPrawo jazdy kat.C+E
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podniesienie kwalifikacji pracowników.Cele szkolenia:
Wiedza: posiadanie wiedzy w zakresie przepisów ruchu drogowego i ustawy o transporcie drogowym dotyczącym kierowcy kat. C i CE.
Umiejętności: umiejętność bezpiecznego i sprawnego prowadzenia pojazdów samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5t
Kompetencje społeczne: wyrobienie dojrzałości społecznej i umiejętności odnalezienia się
w stresujących sytuacjach na drodze i poza nią.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykonuje bezpiecznie wszystkie zadania egzaminacyjne, przestrzega przepisów ruchu drogowego, co umożliwia uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu w WORD i zdobycie uprawnień kierowcy kategorii C i CE. | Kryteria weryfikacji • Reaguje na zagrożenia występujące w ruchu drogowym• Prawidłowo interpretuje znaki drogowe • Wykonuje poprawnie technicznie manewry egzaminacyjne na egzaminie wew. w OSK oraz w WORD. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Egzaminowania
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoStarosta lub Prezydent Miasta
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
1. Czas trwania i sposób organizacji szkolenia:
Szkolenia obejmuję część teoretyczna w wymiarze 20 godzin teoretycznych oraz część praktyczną w wymiarze 45 godzin zegarowych, w sumie 65 godzin.
2. Wymagania wstępne dla uczestników szkolenia:
Badanie lekarskie i psychologiczne o braku przeciwwskazań do kierowania pojazdami mechanicznymi danej kategorii oraz posiadane prawo jazdy kat. B.Posiadanie nr PKK.
3. Cele szkolenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się z uwzględnieniem wiedzy,
umiejętności i kompetencji społecznych:
Szkolenie ma na celu przygotowanie teoretyczne i praktyczne uczestnika, który po ukończeniu szkolenia powinien posiadać zasób wiadomości i umiejętności niezbędnych do uzyskania pozytywnego wyniku z egzaminu państwowego na prawo jazdy w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego oraz do pracy zgodnie z uzyskanymi kwalifikacjami.
PROGRAM SZKOLENIA TEORETYCZNEGO: (20 godzin + egzamin wew.teoretyczny)
- Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej
- Znaki ostrzegawcze, Znaki zakazu, nakazu
- Znaki informacyjne, kierunku i miejscowości, uzupełniające
- Znaki drogowe poziome
- Sygnały świetlne, sygnały dawane przez kierującego ruchem
- Włączanie się do ruchu, skrzyżowania równorzędne
- Skrzyżowania ze znakami określającymi pierwszeństwo przejazdu
- Skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
- Skrzyżowania lub przejścia dla pieszych, miejsca przystanków komunikacji publicznej
- Pozycja pojazdu na drodze, wjazd i zjazd ze skrzyżowania, zatrzymanie i postój
- Zmiana pasa ruchu, zmiana kierunku jazdy, bezpieczna jazda w tunelach
- Wyprzedzanie, omijanie, wymijanie, cofanie
- Używanie świateł zewnętrznych i sygnałów pojazdu
- Dopuszczalne prędkości pojazdu, ograniczenia
- Wyposażenie pojazdu związane z bezpieczeństwem, masy i wymiary pojazdu
- Zasady odnoszące się do rodzaju transportu, czasu pracy i odpoczynku kierowcy, wykorzystanie tachografów
2. Zagrożeniazwiązanez ruchem drogowym
- Znaczenie zachowania szczególnej ostrożności w stosunku do innych użytkowników drogi, wysiadanie z pojazdu, zabezpieczenie pojazdu
- Zachowanie wobec pieszego, wobec osoby o ograniczonej możliwości poruszania się
- Zachowanie wobec rowerzysty i dzieci
- Zachowanie na przejazdach kolejowych i tramwajowych
- Odstępy i hamowanie pojazdu
- Czynniki ryzyka związane z różnymi warunkami drogowymi, w szczególności ze zmianą tych warunków w zależności od pogody i pory dnia lub nocy, właściwości różnych typów dróg i związane z tym obowiązujące wymagania
- Różne pola widzenia kierowców
- Technika kierowania pojazdem
3. Postępowanie w sytuacjach nadzwyczajnych
- Ogólne zasady określające zachowanie kierowcy w momencie awarii lub wypadku
- Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej
- Spostrzeganie, ocena sytuacji i podejmowanie decyzji, szczególnie w zakresie czasu reakcji oraz zmian w zachowaniu za kierownicą, spowodowanych wpływem alkoholu, lekówi produktów leczniczych, stanem świadomości i zmęczeniem
- Akcje ratunkowe po wypadku
4. Obowiązkikierowcy i posiadacza pojazdu
- Czynniki bezpieczeństwa odnoszące się do pojazdu, ładunku i przewożonych osób, załadunek i rozładunek pojazdu, odpowiedzialność kierowcy/posiadacza pojazdu
- Dokumenty dotyczące pojazdu i transportowe, wymagane w krajowym i międzynarodowym przewozie rzeczy i osób
- Aspekty mechaniczne związane z zachowaniem bezpieczeństwa na drodze, konserwacja
- i naprawy bieżące
PROGRAM SZKOLENIA PRAKTYCZNEGO: KAT. C (20 godzin + egzamin wew.praktyczny)
PROGRAM SZKOLENIA PRAKTYCZNEGO: KAT. CE (25 godzin + egzamin wew.praktyczny)
na placu manewrowym i w ruchu drogowym dla osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi i motorowerami
1 Plac manewrowy
1.1 Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy
1.1.1 Sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego:
a) poziom oleju w silniku,
b) poziom płynu chłodzącego,
c) poziom płynu hamulcowego,
d) obecność płynu w spryskiwaczach,
e) działanie sygnału dźwiękowego,
f) działanie świateł pozycyjnych/postojowych,
g) działanie świateł mijania,
h) działanie świateł drogowych,
i) działanie świateł hamowania „STOP”,
j) działanie świateł cofania,
k) działanie świateł kierunkowskazów,
l) działanie świateł awaryjnych,
m) działanie świateł przeciwmgłowych tylnych.
1.1.2 Ustawianie fotela, lusterek, zagłówków, zapinanie pasów bezpieczeństwa, upewnianie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte.
1.1.5 Zdjęcie pojazdu z podpórki i przemieszczenie go przy unieruchomionym silniku oraz podparcie pojazdu na podpórce
1.1.6 Sprawdzenie mechanizmu sprzęgającego (w tym przewodów hamulcowych i elektrycznych), elementów przyczepy związanych z jej załadunkiem sposobu zabezpieczenia ładunku
1.1.7 Sprzęganie i rozprzęganie przyczepy z pojazdem silnikowym
1.2 Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
1.2.1 Uruchamianie silnika pojazdu
1.2.2 Włączanie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym
1.2.3 Upewnianie się o możliwości jazdy: wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania
zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu
1.2.4 Płynne ruszanie
1.2.5 Jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
1.2.6 Zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem
pasa ruchu
1.3 Parkowanie skośne
1.4 Parkowanie prostopadłe
1.6 Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
2 Ruch drogowy
2.1 Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
2.2 Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
2.3 Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
2.4 Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych
i niewyznaczonych pasów ruchu
2.5 Przejazd przez skrzyżowania równorzędne
2.6 Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu
2.7 Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
2.8 Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
2.9 Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe*)
2.10 Przejazd przez przejścia dla pieszych
2.14 Przejazd przez tunel*)
2.15 Przejazd przez torowisko tramwajowe**) i kolejowe*)
2.16 Przejazd obok przystanku tramwajowego**) i autobusowego
2.17 Wykonanie manewru wyprzedzania
2.18 Wykonanie manewru omijania
2.19 Wykonanie manewru wymijania
2.20 Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu
2.21 Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo
2.22 Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo
2.23 Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu
2.25 Hamowanie od prędkości, co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
2.26 Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
2.27 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy
2.28 Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania
– stosowanie hamowania silnikiem
Po zakończonym szkoleniu odbędzie się egzamin wewnętrzny teoretyczny i praktyczny w OSK oraz egzamin teoretyczny i praktyczny państwowy w WORD.
Podstawą prawną, która określa, że godzina dydaktyczna (lekcyjna) trwa 45 minut, jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami. W szczególności: • § 10 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz.U. z 2016 r. poz. 280): Zgodnie z tym przepisem, jedna godzina lekcyjna w ramach zajęć teoretycznych w ośrodkach szkolenia kierowców trwa 45 minut. To oznacza, że zajęcia teoretyczne na kursie prawa jazdy są planowane w jednostkach 45-minutowych, które są powszechnie nazywane “godziną dydaktyczną”.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej | Prowadzący Szczepan Sulej | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Zagrożenia związane z ruchem drogowym | Prowadzący Szczepan Sulej | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Postępowanie w sytuacjach nadzwyczajnych | Prowadzący Szczepan Sulej | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Obowiązki kierowcy i posiadacza pojazdu | Prowadzący Szczepan Sulej | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto107,69 PLN
- Koszt osobogodziny netto107,69 PLN
- W tym koszt walidacji brutto611,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto611,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Robert Wąchała
Prowadzi od 2013 roku szkolenia dostosowane do indywidualnych potrzeb kursantów kładąc nacisk na rozwijanie umiejętności potrzebnych do bezpiecznego poruszania się po drogach.
Grzegorz Andrzej Sulej
Jarosław Sulej
Marek Strzelecki
Szczepan Sulej
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje podręcznik i płytę z testami
Warunki uczestnictwa
WYMAGANIA WSTĘPNE DLA UCZESTNIKÓW:
- Prawo jazdy kat. B
- PKK - Profil Kandydata na Kierowcę kat.C i C+E
- Użytkownicy zarejestrowani w BUR
- Ukończony 21 rok życia
Informacje dodatkowe
Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 06.12.2024r. do 31.05.2025r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie, które będzie zawierało następujące informacje: dane instytucji szkoleniowej, dane uczestnika, daty realizacji usługi, zakres tematyczny szkolenia, liczbę godzin usługi rozwojowej, ID wsparcia zgodnie z danymi w Karcie Usługi oraz informacje na temat efektów uczenia się.
UWAGA: Podana cena szkolenia obejmuje opłacenie tylko 1 egzaminu teoretycznego na C i praktycznego państwowego na C i C+E
W razie pytań zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z biurem Ośrodka Szkolenia Kierowców "Grzegorz Sulej"
Adres
Adres
Część praktyczna: ul.Komunalna 40, 24-100 Puławy, ruch miejski i drogowy w Puławach i w Lublinie.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe