INTEGRACJA SENSORYCZNA Z TERAPIĄ RĘKI. 3 semestry
INTEGRACJA SENSORYCZNA Z TERAPIĄ RĘKI. 3 semestry
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe przeznaczone są dla pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych posiadających tytuł magistra lub licencjat. Osób z wykształceniem wyższym zainteresowanych podnoszeniem swoich kwalifikacji zawodowych.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji20-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi490
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie integracji sensorycznej w teorii i praktyce oraz, a także otrzymanie certyfikatu terapeuty SI daje pełne kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI. Osoby mogą pracować w placówkach oświatowych i rehabilitacyjnych, a także prowadzić gabinety integracji sensorycznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Ukończenie tego kierunku daje absolwentom możliwość uzyskania kwalifikacji jako terapeuta SI oraz terapeuta behawioralny, umożliwiając im pracę w oświacie, szkołach oraz placówkach podlegających Ministerstwu Edukacji. Dodatkowo, absolwent ma możliwość otwarcia własnego gabinetu. | Kryteria weryfikacji Nadzoruje realizację zajęć z zakresu Podstaw pedagogiki specjalnej. Dokonuje oceny rozwoju dziecka oraz analizuje psychologię rozwojową człowieka. Odpowiada za planowanie terapii integracji sensorycznej w ramach bloku teoretyczno-terapeutycznego oraz za opracowanie i wdrażanie terapii behawioralnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Studia mają na celu dostarczenie słuchaczom wiedzy oraz umiejętności z dziedzin takich jak psychologia rozwoju, anatomia i fizjologia rozwoju, terapia behawioralna oraz teoria integracji sensorycznej. Ich zadaniem jest przygotowanie uczestników do identyfikowania zaburzeń, stawiania diagnozy oraz prowadzenia terapii procesów integracji sensorycznej, uwzględniającej również elementy terapii behawioralnej, a także do zrozumienia wpływu tych procesów na funkcjonowanie dziecka. | Kryteria weryfikacji Zarządza współpracą z rodziną pacjenta. Dokonuje oceny działań promujących gabinet terapeutyczny. Wyjaśnia istotność przepisów prawa rodzinnego i opiekuńczego w relacjach z rodzinami podopiecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów:
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALISTYCZNEGO
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Podstawy neuropsychologii
- Choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci
- Teoria odruchów sensomotorycznych. Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych.
- Rozwój psychomotoryczny dziecka. Różnice indywidualne w rozwoju dzieci.
- Zaburzenia w rozwoju układu ruchu
- Teoria integracji sensorycznej. Organizacja terapii na terenie placówki oświatowej i rehabilitacyjnej.
- Zaburzenia integracji sensorycznej
- Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej
- Programowanie terapii w zaburzeniach SI
- Autyzm (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- Zespół Downa (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- Mózgowe porażenie dziecięce ( jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- Wybrane zespoły genetyczne (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- ADHD, ADD, wcześniactwo (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- Dziecko niedowidzące i niedosłyszące (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- Zaburzenia mowy (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- Uogólnione i specyficzne trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia), zaburzenia zachowania a postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI
- Terapia SI a inne metody rehabilitacyjne i psychologiczno – pedagogiczne
- Psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
- Sala SI ćwiczenia praktyczne
- Pierwsza pomoc
Praktyka zawodowa 120 h
Praktyki odbywają się w formie stacjonarnej w placówkach do tego wyznaczonych, np. szkoły, przedszkola, poradnie psychologiczno -pedagogiczne itp.
Realizacja praktyk jest niezbędna do uzyskania absolutorium i zakończenia studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto8,57 PLN
- Koszt osobogodziny netto8,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wioletta Ginter
Małgorzata Solowska
Monika Kromolan
Anna Ławniczak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dostępne w formie elektronicznej na indywidualnym koncie w panelu słuchacza w tym:
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja.
- Metoda symulacyjna.
- Metoda projektu.
- Rozmowa kierowana.
-
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
-
Usługa realizowana jest poza godzinami pracy i podejmowana z własnej inicjatywny.
-
Po uzyskaniu absolutorium Uczestnik usługi rozwojowej otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
-
Bez realizacji obowiązkowych stacjonarnych praktyk kierunkowych nie jest możliwe ukończenie studiów podyplomowych.
Warunki uczestnictwa
- Kandydat musi posiadać ukończone studia wyższe: licencjat, inżynier lub magister.
- Wypełniony kwestionariusz osobowy (wysyłany mailowo) lub dostępny w biurze rekrutacji: nowekwalifi kacjerybnik@gmail.com
- Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
- 1 egzemplarz podpisanej umowy o świadczeniu usług edukacyjnych z Usługodawcą
- Realizacja wszystkich godzin praktyk w trakcie pełnego cyklu kształcenia. Praktyki niezbędne są do uzyskania absolutorium/walidacji. Student otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wystawione przez WSHE w Brzegu.
- Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut
Koszt studiów nie obejmuje opłaty wpisowej w wysokości 150 zł
Studia prowadzone są przez
Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Uczelnia posiada akredytację PKA.
Informacje dodatkowe
Zapraszamy również na inne kierunki studiów:
- PEDAGOGIKA SPECJALNA:
- Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika)
- Diagnoza i Terapia pedagogiczna
- Logopedia
- Terapia zajęciowa
- Edukacja integracyjna i włączająca
- Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową (Surdopedagogika)
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (Tyflopedagogika)
- Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
- Przygotowanie pedagogiczne
- Przygotowanie pedagogiczne do nauczania języka obcego
- Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów
- Zarządzanie oświatą
- Integracja sensoryczna z terapią ręki
- Neurologopedia
- Język angielski w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
- Pedagogika Marii Montessori
- Pedagogika korekcyjna
- Edukacja dla bezpieczeństwa
- Biznes i zarządzanie
Masz pytania?
Prosimy o kontakt: nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Uczestnicy otrzymują dostęp do plaformy Livewebinar. Nie ma konieczności ściągania jakiegokolawiek opragromawania.Usługodawca wysyła link do zajęć, poprzez który należy wejść wpisując imię i nazwisko studenta.
- Komputer stacjonarny/laptop/tablet, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimumWindows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Offi ce lub Open Offi ce dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
- Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
- Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.