Kurs: Diagnostyka i terapia niemowląt i małych dzieci. Podejście osteopatyczne i neurologopedyczne w praktyce fizjoterapeutów i osteopatów
Kurs: Diagnostyka i terapia niemowląt i małych dzieci. Podejście osteopatyczne i neurologopedyczne w praktyce fizjoterapeutów i osteopatów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do fizjoterapeutów i osteopatów oraz studentów tych specjalności.
*w szkoleniu nie mogą wziąć udziału logopedzi i neurologopedzi
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji27-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi33
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do pracy z z najmłodszymi pacjentami w obszarach osteopatii, fizjoterapii oraz neurologopedii. Kurs prowadzi do rozwoju kompetencji w zakresie anatomii i fizjologi dzieci oraz skutecznego dobierania narzędzi terapeutycznych dla najczęściej spotykanych dolegliwości w pediatrii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje przyczyny najczęstszych dolegliwości w pediatrii , rozpoznaje je oraz skutecznie dobiera narzędzia terapeutyczne i sposób prowadzenia terapii | Kryteria weryfikacji opisuje zależności struktur mięśniowo-powięziowych z kompleksem ustno-twarzowym w kontekście ssania/karmienia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje prawidłową pozycję języka u niemowlęcia (normę i patologie) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przedstawia dysfunkcje/napięcia w obszarze czaszki ich konsekwencje dla różnych systemów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje najczęściej spotykane problemy układu pokarmowego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji opisuje współpracę osteopaty/ fizjoterapeuty z ortodontą, logopedą/neurologopedą w trakcie terapii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik podejmuje się terapii w sposób autonomiczny i odpowiedzialny z zachowaniem kodeksu etycznego fizjoterapeuty | Kryteria weryfikacji aktualizuje wiedzę i dokształca się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje problemy etyczne wynikające z jego profesji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Łączna liczba dni, w których zostanie przekazana wiedza oraz umiejętności praktyczne opisane w programie: 4 dni
Liczba godzin kursu: 33 h dydaktyczne, co stanowi 24h 45 min zegarowych bez przerw (29 h zegarowych z przerwami).
Przerwy nie są wliczone do godzin dydaktycznych szklenia, ale ujęte są w harmonogramie poniżej - łącznie 4 h 15 min zegarowych w ciągu 4 dni szkolenia.
* Przerwy w czasie kursu dostosowane będą do tempa pracy uczestników szkolenia oraz ich potrzeb.
Zakres tematyczny szkolenia
I. NIEMOWLĘTA
- Mechanika ssania nieodżywczego i odżywczego u niemowląt.
- Zaburzenia ssania/karmienia u niemowląt z asymetria ułożeniową, wzorcami wyprostnymi, z niską jakością kamieni milowych (niemowląt hipotonicznych), niemowląt z refluksem.
- Współpraca osteopaty z neurologopedą wczesnej interwencji.
- Zależności struktur mięśniowo-powięziowych z kompleksem ustno-twarzowym w kontekście ssania/karmienia.
- Zaburzenia funkcji języka w okresie rozszerzania diety w obszarze struktur mięśniowo-powięziowych.
- Prawidłowa pozycja języka u niemowlęcia. Norma i patologia. Zależności ze strukturami wisceralnymi.
- Skrócone wędzidełko języka. Norma czy moda?
- Wędzidełko języka – klasyfikacja. Diagnostyka. Zależności funkcjonalne z kontinuum tkanek tułowia.
- Frenotomia. Postępowanie osteopatyczne przed i po podcięciu wędzidełka języka. Współpraca fizjoterapeuty/osteopaty z neurologopedą i logopedą.
- Dysfunkcje/napięcia w obszarze czaszki ich konsekwencje dla różnych systemów (wzrok, słuch, układ motoryczny, sensoryczny i trawienny) oraz możliwości terapeutyczne
- Asymetrie, powiązania anatomiczno-funkcjonalne, praca m.in. z systemem membranowym, SSB (chrząstkozrost klinowo- podstawny),kością gnykową, powięzią szyjną, wykorzystanie podejść takich jak BMT oraz BLT)
- Układ pokarmowy – najczęściej spotykane problemy (kolki, refluks, zaparcia); anatomia i fizjologia układu pokarmowego u niemowląt i dzieci możliwości terapeutyczne pracy z układem trawiennym oraz strukturami/obszarami ciała związanymi z funkcją układu trawiennego.
- Immunologia – w jaki sposób dział układ obronny naszego ciała; różnice w funkcjonowaniu układu odpornościowego u dzieci i dorosłych, układ MALT (Mucosa Associated Lymphatic Tissue),
- Alergie a nietolerancje pokarmowe.
- Praca z układem drenażowym (układ limfatyczny, układ żylny).
- Zatoki. Rozwój, anatomia, fizjologia oraz najczęściej spotykane problemy (nawracające infekcje, zapalenie zatok i tym podobne)
- Zapalenie ucha środkowego
II. DZIECI WIEKU ŻŁOBKOWEGO I PRZEDSZKOLNEGO
- Prawidłowa i nieprawidłowa pozycja spoczynkowa języka małego dziecka.
- Zaburzenia miofuncjonalne u dzieci
- Mouth breathing face. Konsekwencje ustnego toru oddechowego dla struktur twarzoczaszki, klatki piersiowej i wzorców oddechowych.
- Podstawowe wiadomości o wadach zgryzu u dzieci.
- Wczesne leczenie ortodontyczne. Dzisiejsze podejście ortodontów.
- Współpraca osteopaty / fizjoterapeuty z ortodontą przed i po założeniu aparatu ortodontycznego.
- Współpraca osteopaty/fizjoterapeuty z logopedą/neurologopedą w trakcie terapii logopedycznej.
Warunki organizacyjne:
Forma szkolenia: trening /praca w parach połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia.
- zajęcia teoretyczne prowadzone są w formie wykładu
- zajęcia praktyczne odbywają się w grupach dwuosobowych;
- podczas części praktycznej uczestnicy pracują w parach, na sobie nawzajem lub na modelach.
- każda para/grupa 2 osobowa ma do dyspozycji stanowisko pracy, na które składa się: leżanka, zestaw materiałów hignieniczno- kosmetycznych
Sposób walidacji: test pisemny z pytaniami otwartymi i zaprezentowanie techniki
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 27 Mechanika ssania nieodżywczego i odżywczego u niemowląt. Zaburzenia ssania/karmienia u niemowląt | Prowadzący mgr Magdalena Klimaszewska | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 27 przerwa | Prowadzący mgr Magdalena Klimaszewska | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 27 Współpraca osteopaty z neurologopedą wczesnej interwencji | Prowadzący dr n. hum. Magdalena Czajkowska | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 27 Zależności struktur mięśniowo-powięziowych z kompleksem ustno-twarzowym w kontekście ssania/karmienia | Prowadzący dr n. hum. Magdalena Czajkowska | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 27 Przerwa obiadowa | Prowadzący mgr Magdalena Klimaszewska | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 27 Prawidłowa pozycja języka u niemowlęcia. Norma i patologia. Zależności ze strukturami wisceralnymi.Zaburzenia funkcji języka w okresie rozszerzania diety w obszarze struktur mięśniowo-powięziowych | Prowadzący dr n. hum. Magdalena Czajkowska | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 27 Przerwa | Prowadzący mgr Magdalena Klimaszewska | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 27 Wędzidełko języka – klasyfikacja. Diagnostyka. Zależności funkcjonalne z kontinuum tkanek tułowia. | Prowadzący dr n. hum. Magdalena Czajkowska | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 27 Dysfunkcje/napięcia w obszarze czaszki ich konsekwencje dla różnych systemów (wzrok, słuch, układ motoryczny, sensoryczny i trawienny) oraz możliwości terapeutyczne | Prowadzący mgr Magdalena Klimaszewska | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 27 przerwa | Prowadzący mgr Magdalena Klimaszewska | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 27 Asymetrie, powiązania anatomiczno-funkcjonalne | Prowadzący mgr Magdalena Klimaszewska | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 27 przerwa | Prowadzący mgr Magdalena Klimaszewska | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 27 Układ pokarmowy – najczęściej spotykane problemy | Prowadzący dr n. hum. Magdalena Czajkowska | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 27 przerwa | Prowadzący dr n. hum. Magdalena Czajkowska | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 27 Immunologia – w jaki sposób dział układ obronny naszego ciała; różnice w funkcjonowaniu układu odpornościowego u dzieci i dorosłych, układ MALT . Alergie i notolerancje. | Prowadzący dr n. hum. Magdalena Czajkowska | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 27 Praca z układem drenażowym (układ limfatyczny, układ żylny). | Prowadzący dr n. hum. Magdalena Czajkowska | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 27 przerwa | Prowadzący dr n. hum. Magdalena Czajkowska | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 27 Zatoki. Rozwój, anatomia, fizjologia oraz najczęściej spotykane problemy. Zapalenie ucha środkowego. | Prowadzący dr n. hum. Magdalena Czajkowska | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 27 przerwa | Prowadzący mgr Magdalena Klimaszewska | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 27 Prawidłowa i nieprawidłowa pozycja spoczynkowa języka małego dziecka. | Prowadzący mgr Magdalena Klimaszewska | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 27 przerwa | Prowadzący mgr Magdalena Klimaszewska | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 27 Zaburzenia miofuncjonalne u dzieci | Prowadzący dr n. hum. Magdalena Czajkowska | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 27 Mouth breathing face. Konsekwencje ustnego toru oddechowego dla struktur twarzoczaszki, klatki piersiowej i wzorców oddechowych. | Prowadzący dr n. hum. Magdalena Czajkowska | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 27 przerwa | Prowadzący mgr Magdalena Klimaszewska | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 27 Podstawowe wiadomości o wadach zgryzu u dzieci.Wczesne leczenie ortodontyczne. Dzisiejsze podejście ortodontów. | Prowadzący mgr Magdalena Klimaszewska | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 27 Współpraca osteopaty/fizjoterapeuty z logopedą/neurologopedą w trakcie terapii logopedycznej. | Prowadzący mgr Magdalena Klimaszewska | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 27 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 508,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 508,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto76,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto76,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Magdalena Klimaszewska
dr n. hum. Magdalena Czajkowska
Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Organizator zapewnia materiały szkoleniowe, takie jak: skrypt, notatnik, długopisy oraz dostęp do filmów instruktażowych.
Do dyspozycji uczestników są także materiały kosmetyczno- higieniczne oraz specjalistyczny sprzęt fizjoterapeutyczny (mata oraz jedna leżanka na dwie osoby wyposażona w wałel/półwałek, poduszkę, koc i pisaki do ciała).
Na Sali znajdować się będą modele anatomiczne: kręgosłup, szkielet całego człowieka, czaszka osteopatyczna.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest :
1. Posiadanie ważnego numeru ID wsparcia
2. Zapisanie się na wybraną usługę przez stronę Med Coach (z zaznaczeniem opcji: Dofinansowanie BUR):
https://med-coach.pl/szkolenia-kursy/diagnostyka-i-terapia-niemowlat-i-malych-dzieci-podejscie-osteopatyczne-i-neurologopedyczne-w-praktyce-fizjoterapeutow-i-osteopatow/10349
3. Przesłanie na adres: dofinansowania@med-coach.pl podpisanego oświadczenia dotyczącego udziału i pokrycia kosztów szkolenia, który zostanie automatycznie przesłany po zapisie.
4. W szkoleniu mogą wziąć udział osoby wskazane w sekcji "Grupa docelowa usługi"
Informacje dodatkowe
- Cena kursu nie zawiera kosztów wyżywienia, zakwaterowania i podróży.
- w liczbę godzin dydaktycznych kursu nie są wliczone przerwy
- Szkolenie jest zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 punkt 26 podpunkt a ustawa o VAT lub w przypadku kursów dofinansowanych ze środków publicznych w min. 70% zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 punkt 29 c.
- W zależności od wymogów Operatorów i kwot dofinansowań, mogą pojawić się dodatkowe dopłaty do kursu.
- Godziny przerw są podane orientacyjnie- w zależności od dynamiki i tempa grupy- mogą ulec zmianie.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi