Budowa prorodzinnej kultury pracy. Szkolenie w ramach Akademii HR.
Budowa prorodzinnej kultury pracy. Szkolenie w ramach Akademii HR.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończeniu szkolenia dąży do pozyskiwania pracowników z wysokimi kompetencjami oraz wzrostu poczucia lojalności i zadowolenia z miejsca pracy wśród pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Uczestnik jest przygotowany do kształtowania kompetencji kadr jako biznes partnera w tym obszarze.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych takich jak wchodzenie pracowników wyżu demograficznego w wiek emerytalny czy spadek liczby osób w wieku produkcyjnym jako wynik niskiego wskaźnika dzietności, w kontekście funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje znaczenie procesów demograficznych takich jak wchodzenie pracowników wyżu demograficznego w wiek emerytalny czy spadek liczby osób w wieku produkcyjnym jako wynik niskiego wskaźnika dzietności, w kontekście funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i charakteryzuje potrzeby stabilności i elastyczności zatrudnienia wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik klasyfikuje i wskazuje potrzeby stabilności i elastyczności zatrudnienia wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jaka oferta pracownicza (EVP = Employee Value Proposition) uwzględniająca potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego, pozwala na pozyskanie odpowiednich pracowników, wzrost ich lojalności i satysfakcji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje jaka oferta pracownicza (EVP = Employee Value Proposition) uwzględniająca potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego i weryfikuje czy pozwala ona na pozyskanie odpowiednich pracowników, wzrost ich lojalności i satysfakcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje cechy pracowników znajdujących się w różnych fazach życia rodzinnego. Opisuje wpływ tej sytuacji na styl pracy, organizację pracy zespołu i rozwiązywanie ewentualnych nieporozumień. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i opisuje cechy pracowników znajdujących się w różnych fazach życia rodzinnego oraz omawia wpływ tej sytuacji na styl pracy, organizację pracy zespołu i rozwiązywanie ewentualnych nieporozumień. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik klasyfikuje regulacje i rozwiązania prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego oraz inicjuje dostosowanie i wdrażanie tych praktyk w firmie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i omawia dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego oraz charakteryzuje metody wdrażania tych praktyk w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy w firmie (zarząd, kadra menadżerska, przedstawiciele różnych grup społecznych, kulturowych, wiekowych etc.) w związku z planowanym wdrażaniem rozwiązań uwzględniających potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Konsultuje je na bieżąco, ustala optymalne / kompromisowe rozwiązania i zarządza potencjalnym ryzykiem w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy w firmie (zarząd, kadra menadżerska, przedstawiciele różnych grup społecznych, kulturowych, wiekowych etc.) w związku z planowanym wdrażaniem rozwiązań uwzględniających potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Uczestnik tworzy i omawia optymalne / kompromisowe rozwiązania i zarządza potencjalnym ryzykiem w tym zakresie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektując pakiety korzyści pracowniczych uwzględnia w nich potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik posługuje się metodami projektowania pakietów korzyści pracowniczych uwzględnia w nich potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczych związany z realizacją działań uwzględniających potrzeby pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje metody monitorowania poziomu satysfakcji różnych grup pracowniczych związany z realizacją działań uwzględniających potrzeby pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sprawnie wykorzystuje narzędzia informacyjne (komunikacja wewnętrzna) i rekrutacyjne (tzw. Employer branding11, spotkania rekrutacyjne) w celu przekazania pracownikom oraz kandydatom do pracy informacji o stosowaniu adekwatnych praktyk prorodzinnych w firmie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik posługuje się i wymienia narzędzia informacyjne (komunikacja wewnętrzna) i rekrutacyjne (tzw. Employer branding11, spotkania rekrutacyjne) w celu przekazania pracownikom oraz kandydatom do pracy informacji o stosowaniu adekwatnych praktyk prorodzinnych w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana jest do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów.
Uczestnik po ukończeniu szkolenia dąży do pozyskiwania pracowników z wysokimi kompetencjami oraz wzrostu poczucia lojalności i zadowolenia z miejsca pracy wśród pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Uczestnik jest przygotowany do kształtowania kompetencji kadr jako biznes partnera w tym obszarze.
Nie jest wymagane posiadanie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
Ramowy program usługi:
- Wprowadzenie do prorodzinnej kultury pracy
- Definicja prorodzinnej kultury pracy
- Znaczenie procesów demograficznych
- Potrzeby pracowników planujących założenie rodziny i rodziców
- Charakterystyka różnych faz życia rodzinnego
- Stabilność i elastyczność zatrudnienia
- Budowanie Employee Value Proposition (EVP)
- Czym jest EVP?
- Przykłady dobrych praktyk
- Podstawy prawne uprawnień pracowniczych
- Przegląd regulacji prawnych
- Projektowanie prorodzinnych pakietów benefitów
- Kreowanie benefitów
- Monitorowanie satysfakcji pracowniczej
- Studium przypadku – Planowanie pracy w zespole z pracownikami mającymi obowiązki rodzinne
- Zarządzanie różnorodnymi zespołami
- Rozwiązywanie konfliktów
- Komunikacja wewnętrzna i Employer Branding
- Narzędzia informacyjne i rekrutacyjne
- Employer Branding jako narzędzie budowania prorodzinnej kultury pracy.
- Podsumowanie
- Walidacja - test sprawdzający wiedzę
Kurs przeprowadzany będzie w formie zdalnej w czasie rzeczywistym poprzez platformę ZOOM.US, bez podziału na grupy. Uczestnicy mają możliwość korzystania zarówno z kamerki jak i mikrofonu. Pytania można również zadawać za pomocą czatu.
W procesie szkoleniowym zostały zaplanowane przerwy, które są wliczane do procesu kształcenia oraz walidacja, która jest wliczonado czasu trwania usługi rozwojowej i procesu kształcenia.
Podczas usługi zdalnej w czasie rzeczywistym wykorzystywane będą interaktywne swobodne formy udziału we wszystkich przewidzianych elementach zajęć, np. ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, udostępnianie ekranu, dyskusja, analiza case-study, wykład.
Uczestnik przed rozpoczęciem usługi otrzyma skrypt szkolenia w formie .pdf w celu uzupełnienia i uporządkowania dotychczasowejwiedzy, celem lepszego przyswojenia programu szkoleń.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 27 Wprowadzenie do prorodzinnej kultury pracy - test wprowadzający | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 27 Definicja prorodzinnej kultury pracy | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 27 Przerwa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 27 Znaczenie procesów demograficznych | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 27 Potrzeby pracowników planujących założenie rodziny i rodziców | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 27 Charakterystyka różnych faz życia rodzinnego | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 27 Stabilność i elastyczność zatrudnienia | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 27 Budowanie Employee Value Proposition (EVP) | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 27 Przerwa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 27 Czym jest EVP? | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 27 Przykłady dobrych praktyk | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 27 Podstawy prawne uprawnień pracowniczych | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 27 przerwa obiadowa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 27 Przegląd regulacji prawnych | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 27 Projektowanie prorodzinnych pakietów benefitów | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 27 Kreowanie benefitów | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 27 Monitorowanie satysfakcji pracowniczej | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 27 Studium przypadku – Planowanie pracy w zespole z pracownikami mającymi obowiązki rodzinne | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 27 Przerwa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 27 Zarządzanie różnorodnymi zespołami | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 27 Rozwiązywanie konfliktów | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 27 Komunikacja wewnętrzna i Employer Branding | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 27 Narzędzia informacyjne i rekrutacyjne | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 27 Przerwa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 27 Employer Branding jako narzędzie budowania prorodzinnej kultury pracy. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 27 Podsumowanie | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 27 Walidacja - test sprawdzający wiedzę | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 550,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 550,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto170,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto170,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Iwona Mieczyńska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma w wiadomości e-mail skrypt szkoleniowy w wersji elektronicznej w formie .pdf oraz materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej w formie prezentacji power point.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) usługa będzie prowadzona za pośrednictwem platformy zoom.us
b) minimalne wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki Processor
and RAM requirements Minimum Processor Single Core 1Ghz or Higher RAM 2GB Recommended Dual Core 2Ghz or Higher (i3/i5/i7 or
AMD equivalent) RAM 4GB Przewodowy lub bezprzewodowy (3G or 4G/LTE). Minimum bandwidth is 600kbps (up/down) and
recommended is 1.5 Mbps
c) minimalne wymagania dotyczące łącza sieciowego: minimum 70 kb/s downloadu
d) niezbędne oprogramowanie: minimum Windows XP/MacOS High Sierra, przeglądarka internetowa (marka nie ma znaczenia)
e) okres ważności linku do zakończenia szkolenia ( wg harmonogramu)
Kody dostępowe do platformy ZOOM.US, za której pomocą realizowana będzie usługa zdalna w czasie rzeczywistym, tj. link do logowania, ID spotkania oraz kody dostępu zostaną przesłane drogą mailową do Uczestników szkolenia oraz Administratorów Regionalnych po zakończonym procesie rekrutacji.