Szkolenie NEBOSH IGC - International General Certificate (Międzynarodowy Certyfikat zarządzania bezpieczeństwem pracy)
Szkolenie NEBOSH IGC - International General Certificate (Międzynarodowy Certyfikat zarządzania bezpieczeństwem pracy)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową kursu NEBOSH IGC są osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo i higienę pracy w praktycznie każdej branży. Mogą to być zarówno menedżerowie, nadzorcy, oraz specjaliści BHP.
Kurs jest idealny zarówno dla tych, którzy dopiero zaczynają karierę w zarządzaniu bezpieczeństwem i higieną pracy, jak i dla osób chcących zdobyć uznane na całym świecie kwalifikacje. Nie wymaga wcześniejszego doświadczenia, ale znajomość angielskiego na poziomie komunikatywnym jest zalecana. To kurs przygotowujący do pracy zgodnej z międzynarodowymi standardami HSE. - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji18-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi68
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
„NEBOSH International General Certificate in Occupational Health and Safety” – kurs przygotowuje do samodzielnego zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, w tym oceny ryzyka, wdrażania środków poprawiających BHP, wpływania na kulturę bezpieczeństwa organizacji oraz współpracy przy zarządzaniu kontraktorami. Po ukończeniu kursu uczestnik będzie gotowy do rozwoju systemów BHP, przeprowadzania dochodzeń powypadkowych i monitorowania systemu zarządzania bezpieczeństwem i wiele więcej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po elemencie pierwszym kursu uczestnik będzie w stanie:Wiedza: rozumieć moralne, finansowe i prawne powody zarządzania bezpieczeństwem pracy; znać role międzynarodowych standardów, takich jak ISO 45001 oraz konwencje ILO (C155, R164). Umiejętności: identyfikować obowiązki pracodawców i pracowników; współpracować z organami egzekwującymi przepisy BHP; stosować standardy BHP w praktyce. Kompetencje społeczne: komunikować się efektywnie w grupie, współpracować przy rozwiązywaniu problemów związanych z BHP, wspierać tworzenie kultury bezpieczeństwa w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Aktywne uczestnictwo: Uczestnicy są zobowiązani do aktywnego słuchania, udziału w dyskusjach oraz odpowiadania na pytania zadane przez trenera, co pomaga ocenić, czy rozumieją omawiane zagadnienia, np. moralne powody zarządzania BHP oraz koszty związane z incydentami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Praca w grupach: Wykonywanie zadań w małych grupach, takich jak analizowanie kosztów incydentów lub omawianie obowiązków kadry zarządzającej, pozwala na ocenę zarówno wiedzy, jak i umiejętności współpracy. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Zadania praktyczne i symulacje: przewidziane są zadania, takie jak analiza przypadków i symulacje, co pozwala ocenić umiejętność stosowania teorii w praktyce. Np. uczestnicy są proszeni o udzielenie odpowiedzi w kontekście ISO 45001 i współpracy z kontrahentami. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Pytania otwarte i przykłady z życia: Wymiana doświadczeń związanych z kontrolami organów egzekwujących BHP i omawianie rzeczywistych przykładów pozwoli sprawdzić, czy uczestnicy potrafią zastosować wiedzę teoretyczną w praktycznych sytuacjach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Ocena feedbacku i wyników zadań: Trenerzy gromadzą odpowiedzi uczestników na interaktywnych flipchartach oraz udzielają informacji zwrotnych, co umożliwia ocenę postępów w nauce oraz zidentyfikowanie ewentualnych braków w wiedzy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Efekty uczenia się Po elemencie drugim kursu uczestnik będzie w stanie:Wiedza: rozumieć podstawowe komponenty systemu zarządzania BHP, takie jak polityka, organizacja, planowanie, wdrożenie, ewaluacja oraz działania naprawcze; znać standardy ISO 45001 (2018) i ILO-OSH 2001. Umiejętności: identyfikować wewnętrzne i zewnętrzne aspekty, które należy wziąć pod uwagę przy wdrażaniu systemu zarządzania BHP; ustalać cele BHP w oparciu o podejście SMART; rozpoznawać odpowiedzialności wszystkich pracowników w organizacji. Kompetencje społeczne: współpracować w grupach nad określeniem odpowiedzialności w obszarze BHP, reflektować nad własną rolą i wpływem na system zarządzania bezpieczeństwem. | Kryteria weryfikacji Zadania sytuacyjne (scenariusze) – Podczas omawiania modelu "Plan-Do-Check-Act" dla systemu zarządzania BHP ISO 45001, uczestnicy analizują scenariusze, takie jak wpływ aspektów wewnętrznych i zewnętrznych na organizację, co pomaga ocenić ich zdolność do stosowania wiedzy w praktycznych kontekstach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Prezentacje ustne/pisemne – Uczestnicy przedstawiają prezentację na temat korzyści z wdrożenia formalnego systemu zarządzania BHP. Ocena tych prezentacji pozwala sprawdzić ich zrozumienie i umiejętność zastosowania wiedzy do własnej organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Dyskusje grupowe i ćwiczenia praktyczne – Angażowanie uczestników w zadania grupowe, takie jak analiza odpowiedzialności pracowników, menedżerów i pracodawców w kontekście BHP, umożliwia ocenę ich wiedzy i kompetencji społecznych. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Feedback po zadaniach grupowych – Po przeprowadzeniu dyskusji o korzyściach wynikających z systemu zarządzania BHP, trener zbiera odpowiedzi uczestników i dokonuje oceny, podkreślając wszelkie braki, co pomaga upewnić się, że efekty uczenia zostały osiągnięte. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Po elemencie trzecim kursu uczestnik będzie w stanie:Wiedza: rozumieć pojęcia związane z kulturą BHP, wpływem czynników ludzkich na bezpieczeństwo, procedurami awaryjnymi oraz zasadami oceny ryzyka i zarządzania zmianami. Umiejętności: identyfikować zagrożenia i oceniać ryzyko w różnych sytuacjach; wdrażać odpowiednie środki kontroli; stosować systemy typu "permit-to-work"; przygotowywać bezpieczne systemy pracy. Kompetencje społeczne: współpracować z innymi przy tworzeniu i wdrażaniu procedur bezpieczeństwa; efektywnie komunikować kwestie związane z BHP; reflektować nad skutecznością udziału pracowników. | Kryteria weryfikacji Zadania sytuacyjne (scenariusze) – Uczestnicy analizują scenariusze, takie jak ocena zagrożeń , co pomaga ocenić ich zdolność do zastosowania teorii oceny ryzyka w praktyce. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Dyskusje grupowe i ćwiczenia praktyczne – Uczestnicy, pracując w grupach nad oceną ryzyka i hierarchią kontroli, wykazują swoje rozumienie metod kontroli ryzyka oraz umiejętność współpracy. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Ocena rówieśnicza – Uczestnicy, biorąc udział w ćwiczeniach "pair and share" na temat wpływu czynników ludzkich na bezpieczeństwo, oceniają wzajemnie swoje wnioski, co rozwija umiejętności krytycznego myślenia i wspiera proces uczenia się. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Po elemencie czwartym kursu uczestnik będzie w stanie:Wiedza: rozumieć różnice między monitoringiem aktywnym i reaktywnym; znać podstawowe kroki związane z badaniem incydentów oraz audytami BHP; zrozumieć znaczenie przeglądów efektywności BHP. Umiejętności: identyfikować metody aktywnego i reaktywnego monitoringu, wdrażać kroki badania incydentów; przeprowadzać przeglądy wydajności w celu poprawy systemu zarządzania bezpieczeństwem. Kompetencje społeczne: współpracować przy badaniach incydentów; angażować się w dyskusje dotyczące przeglądów audytów oraz monitoringu bezpieczeństwa. | Kryteria weryfikacji Zadania sytuacyjne (scenariusze) – Uczestnicy analizują scenariusze związane z różnymi metodami monitorowania, co pozwala ocenić ich zdolność do rozróżniania i stosowania monitoringu aktywnego oraz reaktywnego w praktyce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Dyskusje grupowe i ćwiczenia praktyczne – Uczestnicy biorą udział w grupowych dyskusjach dotyczących np. kroków audytu lub przeglądów systemów bezpieczeństwa, co umożliwia ocenę zarówno wiedzy, jak i zdolności do współpracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Po elemencie piątym kursu uczestnik będzie w stanie:Wiedza: zrozumieć wpływ hałasu, wibracji, promieniowania, problemów zdrowia psychicznego, przemocy i nadużywania substancji na zdrowie fizyczne i psychiczne pracowników; znać podstawowe metody kontroli i ochrony. Umiejętności: oceniać ryzyko związane z hałasem, wibracjami i promieniowaniem; wdrażać odpowiednie środki ochrony; identyfikować symptomy problemów zdrowia psychicznego i stosować środki wspierające. Kompetencje społeczne: współpracować nad tworzeniem strategii kontroli zagrożeń; promować zdrowie psychiczne w miejscu pracy; rozpoznawać i reagować na przypadki przemocy i nadużywania substancji. | Kryteria weryfikacji Zadania sytuacyjne (scenariusze) – Uczestnicy analizują różne przypadki narażenia na hałas, wibracje i promieniowanie w pracy, aby zrozumieć metody kontroli tych zagrożeń. Ocena polega na ich zdolności do rozpoznania zagrożeń i proponowania odpowiednich środków zaradczych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Feedback po zadaniach grupowych – Trener zbiera opinie po ćwiczeniach grupowych dotyczących kontroli zagrożeń i zdrowia psychicznego, co pomaga ocenić poziom zrozumienia i identyfikować obszary wymagające dalszej pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Po elemencie szóstym kursu uczestnik będzie w stanie:Wiedza: rozumieć znaczenie zaburzeń układu mięśniowo-szkieletowego, w tym zaburzeń górnych kończyn związanych z pracą (WRULDs); znać zasady bezpiecznego ręcznego przemieszczania ładunków oraz stosowania sprzętu do przemieszczania ładunków. Umiejętności: oceniać ryzyko związane z nieergonomicznym miejscem pracy; wdrażać techniki bezpiecznego podnoszenia ładunków; stosować środki kontroli przy użyciu sprzętu do przemieszczania ładunków. Kompetencje społeczne: współpracować w grupach nad opracowaniem rozwiązań ergonomicznych; angażować się w ocenę ryzyka manualnego przemieszczania ładunków; reflektować nad poprawą ergonomii w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Zadania sytuacyjne (scenariusze) – Uczestnicy analizują scenariusze dotyczące manualnego przemieszczania ładunków, aby ocenić ryzyko związane z nieprawidłową techniką podnoszenia. Ich zdolność do oceny ryzyka i proponowania rozwiązań jest podstawą oceny. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Ocena rówieśnicza – Podczas ćwiczeń typu "pair and share" dotyczących sprzętu do przemieszczania ładunków, uczestnicy oceniają wzajemnie swoje propozycje, co wspiera proces uczenia się i rozwija umiejętności krytycznego myślenia. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Po elemencie siódmym kursu uczestnik będzie w stanie:Wiedza: rozumieć różne formy chemicznych i biologicznych czynników niebezpiecznych; znać mechanizmy wchłaniania substancji niebezpiecznych do organizmu oraz znać dopuszczalne limity ekspozycji zawodowej (OEL). Umiejętności: identyfikować zagrożenia chemiczne i biologiczne w miejscu pracy; stosować odpowiednie środki kontroli, takie jak wentylacja miejscowa (LEV) i sprzęt ochrony osobistej (PPE); oceniać ryzyko związane z substancjami niebezpiecznymi oraz przygotowywać odpowiednie plany działania. Kompetencje społeczne: współpracować nad wdrażaniem środków ochronnych; angażować się w ocenę ryzyka związanego z ekspozycją na czynniki niebezpieczne; reflektować nad skutecznością zastosowanych środków ochronnych. | Kryteria weryfikacji Prezentacje ustne/pisemne – Uczestnicy przygotowują prezentacje dotyczące środków ochronnych dla różnych substancji, np. azbestu czy wirusów krwiopochodnych. Weryfikacja prezentacji pozwala na ocenę ich zrozumienia zagrożeń oraz stosowania środków kontroli. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Feedback po zadaniach grupowych – Trener zbiera odpowiedzi po dyskusjach dotyczących metod kontroli zagrożeń chemicznych i biologicznych, co pozwala ocenić, czy uczestnicy prawidłowo rozpoznają i proponują środki zaradcze. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Po elemencie ósmym kursu uczestnik będzie w stanie:Wiedza: rozumieć kluczowe zagadnienia związane z bezpieczeństwem w miejscu pracy, takie jak praca na wysokości, bezpieczne poruszanie się ludzi i pojazdów, oraz specyfika pracy w przestrzeniach zamkniętych; znać zasady bezpiecznej organizacji pracy jednoosobowej i unikania upadków, poślizgnięć i potknięć. Umiejętności: oceniać zagrożenia związane z pracą na wysokości oraz w przestrzeniach zamkniętych; wdrażać środki zapobiegawcze takie jak właściwe użycie sprzętu do pracy na wysokości; stosować model "Plan-Do-Check-Act" do zarządzania ryzykiem związanym z prowadzeniem pojazdów służbowych. Kompetencje społeczne: współpracować z innymi w celu opracowania procedur ratunkowych i oceny ryzyka; angażować się w działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa pracy jednoosobowej oraz bezpieczne poruszanie się w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Dyskusje grupowe i ćwiczenia praktyczne – Uczestnicy biorą udział w dyskusjach dotyczących zarządzania pracą na wysokości oraz oceny ryzyka pracy jednoosobowej, co umożliwia ocenę ich umiejętności współpracy oraz zdolności do analizowania zagrożeń. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Feedback po zadaniach grupowych – Trener zbiera odpowiedzi po dyskusjach na temat ryzyka pracy w przestrzeniach zamkniętych, co pozwala ocenić, czy uczestnicy poprawnie identyfikują zagrożenia i wdrażają środki zaradcze. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Ocena rówieśnicza – Podczas ćwiczeń typu "pair and share" dotyczących zagrożeń związanych z prowadzeniem pojazdów służbowych, uczestnicy oceniają swoje propozycje, co rozwija ich umiejętności krytycznego myślenia i wspiera wzajemne uczenie się. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Po elemencie dziewiątym kursu uczestnik będzie w stanie:Wiedza: rozumieć ogólne wymagania dotyczące sprzętu do pracy, w tym zapobieganie dostępowi do niebezpiecznych części maszyn, zasady bezpiecznego użytkowania narzędzi ręcznych i wyposażenia oraz rodzaje zabezpieczeń stosowanych w maszynach. Umiejętności: identyfikować zagrożenia związane z użytkowaniem narzędzi ręcznych i maszyn; stosować odpowiednie środki kontroli, takie jak strażnice ochronne oraz urządzenia awaryjne; wdrażać i oceniać działania zapobiegające urazom. Kompetencje społeczne: współpracować w grupach nad oceną ryzyka związanego z używaniem maszyn; angażować się w dyskusje dotyczące wyboru narzędzi ręcznych i oceny środków kontroli; reflektować nad skutecznością stosowanych środków ochronnych. | Kryteria weryfikacji Zadania sytuacyjne (scenariusze) – Uczestnicy analizują scenariusze dotyczące stosowania maszyn, takich jak pilarki stołowe czy mieszalniki cementu, w celu identyfikacji zagrożeń i zaproponowania odpowiednich środków ochronnych, co ocenia ich zdolność do stosowania wiedzy w praktyce. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Dyskusje grupowe i ćwiczenia praktyczne – W trakcie ćwiczeń uczestnicy omawiają zagrożenia związane z różnymi rodzajami sprzętu roboczego, co umożliwia ocenę ich umiejętności współpracy oraz rozumienia kwestii bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Ocena rówieśnicza – Podczas ćwiczeń typu "pair and share" dotyczących wyboru odpowiednich narzędzi ręcznych, uczestnicy oceniają swoje propozycje, co rozwija ich umiejętności krytycznego myślenia i wspiera proces uczenia się. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Po elemencie dziesiątym kursu uczestnik będzie w stanie:Wiedza: rozumieć zasady powstawania pożaru i klasyfikacji pożarów, zasady przenoszenia ciepła oraz środki zapobiegawcze do minimalizacji ryzyka pożaru, w tym środki strukturalne ograniczające rozprzestrzenianie się ognia. Umiejętności: identyfikować źródła zapłonu oraz paliwa w miejscu pracy; stosować środki kontroli, takie jak systemy wykrywania pożaru, podręczny sprzęt gaśniczy oraz organizować ewakuację i plany ratunkowe. Kompetencje społeczne: współpracować przy planowaniu ewakuacji i pełnieniu funkcji strażaka; angażować się w działania mające na celu zapewnienie bezpiecznych dróg ewakuacyjnych oraz oceniać skuteczność ćwiczeń pożarowych. | Kryteria weryfikacji Zadania sytuacyjne (scenariusze) – Uczestnicy analizują scenariusze dotyczące źródeł zapłonu i przenoszenia ciepła, aby zidentyfikować zagrożenia pożarowe i zastosować odpowiednie środki kontroli, co pozwala ocenić ich zdolność do wykorzystania wiedzy w praktyce. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Feedback po zadaniach grupowych – Trener zbiera odpowiedzi po dyskusjach na temat kontroli zagrożeń pożarowych, co pomaga w ocenie, czy uczestnicy poprawnie identyfikują zagrożenia i wdrażają skuteczne środki ochronne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Po elemencie jedenastym kursu uczestnik będzie w stanie:Wiedza: rozumieć podstawowe pojęcia dotyczące elektryczności, takie jak napięcie, prąd, rezystancja oraz prawo Ohma; znać zagrożenia związane z porażeniem prądem elektrycznym, przyczynami pożarów elektrycznych oraz pracą w pobliżu linii energetycznych. Umiejętności: stosować odpowiednie środki ochrony, takie jak izolacja przewodów, bezpieczniki, uziemienie oraz inne systemy ochronne; wdrażać bezpieczne systemy pracy przy pracach związanych z elektrycznością, w tym izolację i ochronę przed przewodami podziemnymi. Kompetencje społeczne: współpracować w grupie nad oceną ryzyka związanego z zagrożeniami elektrycznymi; angażować się w działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa pracy z instalacjami elektrycznymi; reflektować nad skutecznością wdrożonych środków ochrony. | Kryteria weryfikacji Zadania sytuacyjne (scenariusze) – Uczestnicy analizują scenariusze dotyczące potencjalnych wypadków związanych z elektrycznością, aby zidentyfikować zagrożenia i zastosować odpowiednie środki ochronne, co pozwala ocenić ich zdolność do zastosowania wiedzy w praktyce. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Feedback po zadaniach grupowych – Trener zbiera odpowiedzi po dyskusjach na temat środków ochronnych, co pomaga ocenić, czy uczestnicy poprawnie identyfikują zagrożenia i stosują skuteczne środki ochronne. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęSecure Future Robert Tracz - podmiot świadczący usługi edukacyjne/rozwojowe
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoNEBOSH - National Examination Board in Occupational Safety and Health. Główna siedziba NEBOSH znajduje się w Leicester, Wielka Brytania, pod adresem Dominus Way, Meridian Business Park, Leicester, LE19 1QW.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Dzień 1: Element 1 - Dlaczego powinniśmy zarządzać zdrowiem i bezpieczeństwem w miejscu pracy
- 8:00-9:45: Wprowadzenie do kursu, cele zdrowia i bezpieczeństwa, moralne, finansowe i prawne powody zarządzania BHP.
- 9:45-10:00: Przerwa.
- 10:00-11:30: Omówienie roli agencji nadzorczych oraz standardów międzynarodowych (ISO, ILO).
- 11:30-12:15: Dyskusja grupowa na temat odpowiedzialności kadry zarządzającej.
- 12:15-13:00: Przerwa obiadowa.
- 13:00-14:30: Zasady współpracy między organizacjami w zakresie BHP.
- 14:30-14:45: Przerwa.
- 14:45-16:00: Przegląd kluczowych punktów elementu i sesja pytań.
Dzień 2: Element 2 - Systemy zarządzania BHP
- 8:00-9:45: Wprowadzenie do systemów zarządzania BHP i modelu "Plan-Do-Check-Act".
- 9:45-10:00: Przerwa.
- 10:00-11:30: Omówienie norm ISO 45001 oraz ILO-OSH 2001, w tym polityki BHP i planowania.
- 11:30-12:15: Dyskusja na temat odpowiedzialności pracowników na różnych poziomach.
- 12:15-13:00: Przerwa obiadowa.
- 13:00-14:30: Praktyczne aspekty wdrażania systemów BHP.
- 14:30-14:45: Przerwa.
- 14:45-16:00: Podsumowanie i przegląd kluczowych elementów.
Dzień 3: Element 3 - Zarządzanie ryzykiem
- 8:00-9:45: Kultura BHP oraz czynniki ludzkie wpływające na zachowania.
- 9:45-10:00: Przerwa.
- 10:00-11:30: Metody oceny ryzyka i profilowanie ryzyka, zasady zarządzania zmianą.
- 11:30-12:15: Praca nad bezpiecznymi systemami pracy i systemami zezwoleń na pracę.
- 12:15-13:00: Przerwa obiadowa.
- 13:00-14:30: Procedury awaryjne oraz uczestnictwo pracowników.
- 14:30-14:45: Przerwa.
- 14:45-16:00: Przegląd zasad oceny ryzyka i dyskusja grupowa.
Dzień 4: Element 4 - Monitorowanie i mierzenie BHP
- 8:00-9:45: Różnice między monitoringiem aktywnym i reaktywnym, metody aktywne.
- 9:45-10:00: Przerwa.
- 10:00-11:30: Badanie incydentów, poziomy dochodzeń i ich podstawowe kroki.
- 11:30-12:15: Audyty BHP - definicje, typy i różnice między audytami a inspekcjami.
- 12:15-13:00: Przerwa obiadowa.
- 13:00-14:30: Przegląd wydajności systemów BHP oraz raportowanie.
- 14:30-14:45: Przerwa.
- 14:45-16:00: Wdrażanie działań wynikających z audytów i przeglądów.
Dzień 5: Element 5 - Zdrowie fizyczne i psychiczne
- 8:00-9:45: Wprowadzenie do tematów hałasu, wibracji, promieniowania i problemów zdrowia psychicznego.
- 9:45-10:00: Przerwa.
- 10:00-11:30: Wpływ hałasu, metody jego redukcji, zasady ochrony zdrowia.
- 11:30-12:15: Dyskusja na temat wibracji i ich wpływu na zdrowie.
- 12:15-13:00: Przerwa obiadowa.
- 13:00-14:30: Promieniowanie - rodzaje, źródła oraz metody kontroli.
- 14:30-14:45: Przerwa.
- 14:45-16:00: Przegląd zasad zdrowia psychicznego, przemocy i uzależnień w miejscu pracy.
Dzień 6: Element 6 - Ergonomia
- 8:00-9:45: Ergonomia: zdrowie układu mięśniowo-szkieletowego, WRULDs, ocena ryzyka DSE (Element 6).
- 9:45-10:00: Przerwa.
- 10:00-11:30: Ręczne przemieszczanie ładunków, techniki TILE (Element 6).
- 11:30-12:15: Ocena zagrożeń ergonomicznych w miejscu pracy.
- 12:15-13:00: Przerwa obiadowa.
- 13:00-14:30: Wdrażanie rozwiązań ergonomicznych i ich wpływ na bezpieczeństwo pracy.
- 14:30-14:45: Przerwa.
- 14:45-16:00: Omówienie praktycznych przykładów z zakresu ergonomii.
Dzień 7: Element 7 - Czynniki chemiczne i biologiczne
- 8:00-9:45: Wprowadzenie do czynników chemicznych i biologicznych, klasyfikacje zagrożeń, identyfikacja (Element 7).
- 9:45-10:00: Przerwa.
- 10:00-11:30: Ocena ryzyka dla czynników chemicznych, dopuszczalne limity ekspozycji zawodowej (OEL).
- 11:30-12:15: Omówienie środków kontroli zagrożeń, w tym wentylacji i sprzętu ochronnego.
- 12:15-13:00: Przerwa obiadowa.
- 13:00-14:30: Ochrona zdrowia przed czynnikami biologicznymi - zapobieganie zakażeniom, zarządzanie substancjami niebezpiecznymi.
- 14:30-14:45: Przerwa.
- 14:45-16:00: Praktyczne przykłady zagrożeń chemicznych i biologicznych, środki zaradcze.
Dzień 8: Element 8-9 - Ogólne kwestie bezpieczeństwa w miejscu pracy oraz sprzęt roboczy
- 8:00-9:45: Praca na wysokości, bezpieczne poruszanie się ludzi i pojazdów, praca jednoosobowa, praca w przestrzeniach zamkniętych (Element 8).
- 9:45-10:00: Przerwa.
- 10:00-11:30: Poślizgnięcia i potknięcia, organizacja miejsca pracy (Element 8).
- 11:30-12:15: Wprowadzenie do sprzętu roboczego, ogólne wymagania dotyczące maszyn (Element 9).
- 12:15-13:00: Przerwa obiadowa.
- 13:00-14:30: Narzędzia ręczne, zagrożenia związane z maszynami, środki kontroli (Element 9).
- 14:30-14:45: Przerwa.
- 14:45-16:00: Wykorzystanie sprzętu roboczego oraz wymagania dotyczące jego bezpiecznego użytkowania.
Dzień 9: Element 10 - Pożary
- 8:00-9:45: Zasady pożaru, klasyfikacja pożarów, przenoszenie ciepła, środki zapobiegawcze (Element 10).
- 9:45-10:00: Przerwa.
- 10:00-11:30: Alarmy pożarowe i systemy gaśnicze, procedury ewakuacyjne (Element 10).
- 11:30-12:15: Kontrola zagrożeń pożarowych, przechowywanie materiałów łatwopalnych.
- 12:15-13:00: Przerwa obiadowa.
- 13:00-14:30: Rola i obowiązki strażaków, ćwiczenia ewakuacyjne.
- 14:30-14:45: Przerwa.
- 14:45-16:00: Środki ewakuacyjne dla osób niepełnosprawnych, dokumentacja dróg ewakuacyjnych.
Dzień 10: Elektryczność oraz podsumowanie elementów 1-11
- 8:00-9:45: Wprowadzenie do elektryczności: podstawowe pojęcia, zagrożenia i ryzyka związane z prądem, efekty porażenia prądem elektrycznym (Element 11).
- 9:45-10:00: Przerwa.
- 10:00-11:30: Środki ochrony, bezpieczne systemy pracy przy pracy z elektrycznością (Element 11).
- 11:30-12:15: Przerwa obiadowa.
- 12:15-13:00: Podsumowanie elementów 1-11: przegląd kluczowych zagadnień i odpowiedzi na pytania uczestników.
- 13:00-14:30: Sesja pytań i odpowiedzi, praktyczne przykłady zastosowania wiedzy.
- 14:30-14:45: Przerwa.
- 14:45-16:00: Przygotowanie do egzaminu - omówienie kluczowych tematów, strategii egzaminacyjnych i podsumowanie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto6 500,00 PLN
- Koszt usługi netto5 284,55 PLN
- Koszt godziny brutto95,59 PLN
- Koszt godziny netto77,71 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podana cena obejmuje udział w kursie oraz potwierdzenie uczestnictwa. Każdy uczestnik otrzymuje także podręcznik w formacie PDF oraz dostęp do platformy stworzonej przez nas, aby zmaksymalizować proces nauczania. Platforma zawiera ponad 5000 pytań typu quiz, filmy oraz dużą ilość materiałów dodatkowych.
Dodatkowo zawiera jednokrotne podejście do egzaminu NEBOSH IGC, organizowanego przez jednostkę NEBOSH w ustalonych odgórnie ramach czasowych. W przypadku niezdania egzaminu, uczestnik będzie musiał samodzielnie sfinansować kolejne próby.
Więcej informacji o egzaminach znajduje się poniżej:
Egzamin Ig1 (egzamin otwartej książki)
Otwarty, oparty na scenariuszu egzamin weryfikuje twoją wiedzę w ten sam sposób co tradycyjne egzaminy w formie papierowej. Jednak w przeciwieństwie do oceniania metodą zamkniętą, masz tę zaletę, że odwołujesz się do podręczników i zasobów internetowych. Egzaminy OBE NEBOSH oparte na scenariuszach które sprawdzają w szczególności Twoją biegłość w identyfikowaniu i wykorzystywaniu odpowiedniej wiedzy, a także umiejętność konstruowania tych informacji w celu skutecznego reagowania na zadawane pytania.
Jak wygląda egzamin?
Przed kursem zarejestrujemy Cię na Platformie NEBOSH. Wyślemy Ci e-mail z informacją o procesie tworzenia spersonalizowanego konta w portalu NEbosh. Będziesz go potrzebować, aby pobrać/przesłać swoją ocenę. W dniu egzaminu (kilka dni po zakończeniu kursu, dokładna data jest wskazana obok daty twojego kursu) będziesz mieć dostęp do swojego scenariusza. Następnie będziesz musiał go pobrać.
Scenariusz
Przedstawia opis środowiska pracy, sytuacje i szereg zadań lub pytań, które częściowo lub całkowicie polegać będą na scenariuszu. Zwykle jest to około dwóch stron a4 opisu sytuacji w miejscu pracy i około 8 pytań otwartych. Od momentu opublikowania dokumentu na stronie będziesz mieć 24 godziny na zapoznanie się ze scenariuszem, przygotowanie i przesłanie odpowiedzi z powrotem na swoje konto w portalu NEBOSH.
W tym czasie będziesz musiał udzielić wszystkich odpowiedzi i nie przekraczać 3000 słów (+/-10%) (nie wliczając referencji. Próg zdania egzaminu IG1 wynosi 45%. Ukończenie egzaminu IG1 jest to proces dwuetapowy: po egzaminie uczestniczysz w 15-minutowym spotkaniu, podczas którego sprawdzamy, czy jesteś autorem swoich odpowiedzi, następnie Twoja ocena przechodzi do drugiego etapu weryfikacji, po którym otrzymasz ocenę końcową .
Wszystkie szczegółowe informacje na temat sposobu przystąpienia do egzaminu zostaną omówione i przeszkolone w trakcie kursu, ale musisz wiedzieć, że:
- Jakikolwiek rodzaj współpracy z innymi uczniami przy tworzeniu odpowiedzi jest zabroniony
- Używanie sztucznej inteligencji do tworzenia odpowiedzi jest zabronione
- Każdy rodzaj nadużyć w zmowie zostanie wykryty przez systemy weryfikacyjne NEBOSH
Wszystkie szczegóły egzaminu zostaną dokładnie omówione podczas Kursu, ale jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami, a przekażemy Ci przykładowy egzamin i wskazówki.
Egzamin IG2
(Ocena Ryzyka)
Celem tego egzaminu jest praktyczne zastosowanie wiedzy i zdobytej podczas szkolenia. Aby to zrobić, musisz przeprowadzić ocenę ryzyka w twoim miejscu pracy. Zanim rozpoczniesz ocenę, musisz ukończyć kurs w pełnym zakresie i pełen program nauczania IG (elementy 1 do 11). Przed egzaminem otrzymasz puste formularze, które będziesz musiał wypełnić.
Zwykle masz dwa tygodnie robocze od zakończenia kursu na przesłanie nam swojej oceny (nie NEBOSH jak w przypadku Ig1)
W przeciwieństwie do Ig1, ten egzamin nie ma % progu zdawalności. Możesz uzyskać jedynie ocenę „Zdałeś/aś” lub „Do poprawy”.
Jeśli zajdzie potrzeba ponownego podejścia do egzaminu, wymagana będzie kolejna rejestracja na egzamin poprawkowy.
Egzamin składa się z 4 głównych etapów:
- Opis organizacji i zastosowanej metodologii
- Ocena ryzyka
- priorytet 3 działań wraz z uzasadnieniem
- Przegląd . komunikacja,
Wszystkie szczegóły oceny zostaną dokładnie omówione podczas Kursu, ale jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami, a przekażemy Ci przykładową ocenę i wskazówki.
Więcej o tym i innych kursach znajdziesz na naszej stronie www.securefuture.pl
Warunki uczestnictwa
Kurs jest prowadzony w języku angielskim. Istnieje możliwość wytłumaczenia trudnych elementów w języku polskim podczas indywidualnych rozmów 1 na 1, jednak zalecany jest komunikatywny poziom angielskiego, ponieważ grupa uczestników jest wielojęzyczna. Posiadamy krótki test weryfikacyjny, aby ocenić możliwość uczestnictwa.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do wzięcia udziału w kursie potrzebne są:
- Komputer/laptop z kamerą internetową i mikrofonem.
- Pakiet Microsoft Word (jeśli użytkownik nie posiada, podajemy źródła darmowych alternatyw).
- Aplikacja Microsoft Teams (darmowa).
- Podstawowe umiejętności obsługi komputera.