Budowanie świadomości dzieci o ochronie środowiska metodą pozytywnej dyscypliny- szkolenie
Budowanie świadomości dzieci o ochronie środowiska metodą pozytywnej dyscypliny- szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób pracujących z dziećmi i zajmujących się opieką nad nimi oraz ludzi, którzy planują pracę z dziećmi. Grupę docelową stanowią osoby chcące przekazywać dzieciom wiedze z zakresu zielonych kompetencji. Uczestnikami mogą być osoby, które pragną przygotowywać dzieci do wprowadzania w życie zrównoważonych i ekologicznych rozwiązań takich jak sortowanie śmieci, czy zrównoważone korzystanie z zasobów takich jak woda lub energia elektryczna. Uczestnikami mogą być także osoby, które dążą do zwiększenia świadomości ekologicznej swoich wychowanków i wdrażania proekologicznych praktyk potrzebnych w zielonej transformacji w sposób zgodny z metodami pozytywnej dyscypliny czyli bez kar i nagród z szacunkiem do młodego wychowanka.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji03-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie do skutecznego kształtowania świadomości ekologicznej dzieci poprzez zastosowanie metod pozytywnej dyscypliny. Usługa przygotowuje do przeprowadzenia z dziećmi warsztatów min. z sortowania śmieci, czy zrównoważonego korzystania z zasobów takich jak woda. Definiuje sposoby przekazywania dzieciom wiedzy o energii elektrycznej oraz przygotowuje do kształtowania świadomości i proekologicznych nawyków przy pomocy metodyki pozytywnej dyscypliny.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:-definiuje pojęcia związane z ochroną środowiska. - opisuje jak pozytywna dyscyplina wpływa na rozwój ekologicznej świadomości i kształtowanie proekologicznych postaw -definiuje sposoby przekazywania dzieciom wiedzy o energii elektrycznej -rozróżnia działania proekologiczne, które mogą być wprowadzone w pracy z dziećmi | Kryteria weryfikacji Wiedza:- charakteryzuje kluczowe pojęcia takie jak recykling, zrównoważony rozwój, oszczędzanie energii i wody w sposób zrozumiały i precyzyjny. - rozróżnia mechanizmy, przez które pozytywna dyscyplina wpływa na proekologiczne postawy, takie jak wzmocnienie pozytywnych zachowań, wzbudzanie empatii wobec środowiska, oraz budowanie poczucia odpowiedzialności -Uczestnik wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z energią elektryczną w sposób zrozumiały dla dzieci (np. przy użyciu prostych analogii, zabaw czy eksperymentów)korzystając z metodyki pozytywnej dyscypliny -opisuje konkretne przykłady działań budujących świadomość ekologiczną u dzieci takie jak sortowanie śmieci czy oszczędne gospodarowanie energią elektryczną i wodą | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- stosuje metody pozytywnej dyscypliny do kształtowania świadomości ekologicznej u dzieci -organizuje integracje pozytywnej dyscypliny i edukacji ekologicznej podczas codziennych zajęć. | Kryteria weryfikacji Umiejętności:- charakteryzuje metody pozytywnej dyscypliny oraz planuje ich zastosowanie w kontekście kształtowania świadomości ekologicznej u dzieci. - stosuje łączenie zasad pozytywnej dyscypliny z edukacją ekologiczną w codziennych zajęciach. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:-buduje świadomość ekologiczną u dzieci wykorzystując metody pozytywnej dyscypliny - jest bardziej pewny siebie w swojej pracy. | Kryteria weryfikacji Kompetencje społeczne:-dobiera techniki i strategie pozytywnej dyscypliny, które wspierają budowanie proekologicznych postaw. -w swojej pracy czuje się pewny i kompetentny dzięki poznanym narzędziom. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęJagoda Gajda
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoRozwój Organizacji Aleksandra Suchowiejko
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Aby uczestniczyć w szkoleniu nie jest wymagana podstawowa wiedza z zakresu ekologii oraz pozytywnej dyscypliny, natomiast zalecana jest praca z dziećmi. Szkolenie adresowane jest do wszystkich grup zawodowych pracujących z dziećmi. Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
Warunki organizacyjne : Sala gotowa na przyjęcie do 17 osób, krzesła, wolna przestrzestrzeń na rozłożenie pomocy szkoleniowych, podział na grupy 4 osobowe.
Dzień pierwszy:
1.Czym jest edukacja ekologiczna?
2.Podstawowe pojęcia związane z ochroną środowiska
3.Znaczenie budowania świadomości ekologicznej od najmłodszych lat
4.Korzyści z zastosowania pozytywnej dyscypliny w edukacji
5.Jak połączyć zasady pozytywnej dyscypliny z edukacją ekologiczną?
Dzień drugi:
1. Jak komunikować się z dziećmi na temat ochrony środowiska?
2.Tworzenie proekologicznych zajęć z użyciem pozytywnej dyscypliny
3. Praktyczne zastosowanie metod pozytywnej dyscypliny w edukacji ekologicznej
4 .Jak motywować dzieci do dbania o środowisko?
5. Przykłady działań ekologicznych dla dzieci
6. Rola nagród i pochwał w pozytywnej dyscyplinie, a budowanie proekologicznych zachowań u dzieci
7. Walidacja warsztatu.
8. Podsumowanie szkolenia i rozdanie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Przywitanie, ustalenie zasad współpracy | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Czym jest edukacja ekologiczna? | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Podstawowe pojęcia związane z ochroną środowiska | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Znaczenie budowania świadomości ekologicznej od najmłodszych lat | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Korzyści z zastosowania pozytywnej dyscypliny w edukacji | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Jak połączyć zasady pozytywnej dyscypliny z edukacją ekologiczną? | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Jak komunikować się z dziećmi na temat ochrony środowiska? | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 05-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Tworzenie proekologicznych zajęć z użyciem pozytywnej dyscypliny | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 05-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 05-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Praktyczne zastosowanie metod pozytywnej dyscypliny w edukacji ekologicznej | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 05-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Jak motywować dzieci do dbania o środowisko? | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 05-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przykłady działań ekologicznych dla dzieci | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 05-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Rola nagród i pochwał w pozytywnej dyscyplinie, a budowanie proekologicznych zachowań u dzieci | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 05-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Walidacja warsztatu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Podsumowanie szkolenia i rozdanie certyfikatów | Prowadzący Niedzielska Monika | Data realizacji zajęć 05-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto200,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Niedzielska Monika
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisanych jest program szkolenia wraz zadaniami oraz dodatkowe ćwiczenia do wykonania samodzielnie, utrwalające posiadaną wiedzę i umiejętności.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna zwolnienia od podatku: paragraf 3, ust. 1, pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towaru i usług art. 113 ust.1 ustawy o VAT.