Szkolenie MS Excel poziom średniozaawansowany z uwzględnieniem zielonych kompetencji.
Szkolenie MS Excel poziom średniozaawansowany z uwzględnieniem zielonych kompetencji.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Identyfikator projektuRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które wykorzystują program MS Excel w codziennej pracy ale chcą poszerzyć swoje umiejętności i nauczyć się bardziej zaawansowanych funkcji programu Excel. Skierowane jest również do osób, które w swojej pracy wykonują zestawienia i analizy oraz tworzą raporty na podstawie różnego rodzaju danych.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji16-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili wykorzystywać w praktyce wszystkie najważniejsze narzędzia Excela w bieżących zadaniach i do analizy danych ekologicznych w kontekście zielonej transformacji. Tworzenie zaawansowanych i złożonych analiz i raportów nie będzie stanowiło problemu. W codziennej pracy uczestnicy będą optymalnie wykorzystywać swój czas podczas pracy z Excelem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Tworzy zestawienia i wykorzystuje arkusze kalkulacyjne do obliczeń i wyliczeń. | Kryteria weryfikacji Formatuje wartości w komórkach, ustawia sposób wyświetlania zawartości komórek,wprowadza formuły i adresowanie w formułach, tworzy estetyczne i przejrzyste tabele z wyliczeniami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Tworzy zestawienia w arkuszu kalkulacyjnym wraz z wprowadzaniem, edytowaniem oraz formatowaniem danych i tabel oraz użyciem formuł. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje funkcje obliczeniowe, logiczne, tekstowe i wyszukujące w arkuszach kalkulacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Importuje dane do arkusza z różnych źródeł. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Formatuje arkusze kalkulacyjne w sposób efektywny i przejrzysty | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Prezentuje dane w sposób uporządkowany i zrozumiały | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Prezentuje i tworzy zestawienia danych dotyczących zielonej gospodarki. | Kryteria weryfikacji Ustawia formuły w zestawieniach i obliczeniach wykorzystujące dane z różnych arkuszy tj. wskaźniki redukcji emisji CO2, optymalne wykorzystanie zasobów i energii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje dane z zakresu zielonej gospodarki. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia i charakteryzuje funkcje Excela do oceny stanu zielonej gospodarki wykorzystując dane ekologiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia w Excelu do analizy danych ekologicznych | Kryteria weryfikacji Przygotowuje zestawienia różnych danych o charakterze ekologicznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje i wykorzystuje dane w kontekście monitorowania wskaźników ekologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje zastosowanie analizy danych do celów proekologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Promuje świadomość ekologiczną w cyfrowym zarządzaniu danymi. | Kryteria weryfikacji Stosuje digitalizację przygotowanych zestawień, redukuje zużycie papieru i energii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozwija swoją kreatywność i umiejętność analitycznego myślenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje i omawia korzyści paperless: oszczędność czasu, możliwość pracy zdalnej, przyspieszenie obiegu dokumentów, poprawa bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Tworzy raporty i analizy danych. | Kryteria weryfikacji Definiuje podstawowe pojęcia związane ze strukturą danych podlegających analizie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Tworzy skonsolidowane raporty i wykorzystuje je do analizy danych o tematyce ekologicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dokonuje zestawień różnych danych o charakterze ekologicznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Tworzy zestawienia na podstawie danych z różnych źródeł lub okresów czasowych, tj. okresowe pomiary zanieczyszczeń, zużycia energii i paliwa | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Tworzy przekrojowe zestawienia, analizy i raporty na danych z źródeł zawierających informacje o tematyce zrównoważonego rozwoju, efektywne przedstawia te informacje w formie czytelnych wykresów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Importuje dane zewnętrzne o tematyce ekologicznej pochodzące z różnych źródeł do arkusza | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia symulacyjne i scenariusze - porównuje różne modele ekonomiczne ekologicznej gospodarki pod względem zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 16 godzin zegarowych i jest podzielone na dwa dni. W trakcie trwania szkolenia zaplanowano przerwy kawowe i obiadowe, które zostały rozpisane w harmonogramie szkolenia. Przerwy zostały wliczone do godzin usługi.
Udział w szkoleniu wymaga posiadania podstawowej wiedzy z zakresu obsługi Excela.
Program realizacji szkolenia:
1. Formatowanie danych
- Formatowanie komórek
- Szybkie tworzenie estetycznych i przejrzystych tabel oraz zestawień
- Efektywna prezentacja danych dotyczących zielonej gospodarki pozyskanych z zewnętrznych źródeł
- Formatowanie wartości
- Wyświetlanie wartości pieniężnych w różnych walutach
- Wartości liczbowe, procentowe i daty – różne sposoby wyświetlania
2. Obliczenia i zestawienia
- Reguły tworzenia bezbłędnych formuł
- Adresowanie w formułach
- Wykorzystanie narzędzi Excela do tworzenia zestawień i obliczeń wspomagających prowadzenie ekologicznego i przyjaznego środowisku biznesu, m. in. wskaźniki redukcji emisji CO2, optymalne wykorzystanie zasobów i energii
- Formuły wykorzystujące dane z różnych arkuszy
3. Praca z tabelami i zbiorami danych związanych z ochroną środowiska.
- Jak poprawnie przygotować tabele z danymi – pułapki, które utrudniają pracę z danymi
- Reguły sortowania tabel z danymi
- Sortowanie niestandardowe
- Praktyczne zastosowanie narzędzia Filtr do:
- Precyzyjnego wyszukiwania danych
- Tworzenia rankingów
- Świadomość ekologiczna w cyfrowym zarządzaniu danymi – paperless-digitalizacja dokumentów/archiwizacja, redukcja zużycia papieru, redukcja zużycia energii, oszczędność czasu, możliwość pracy zdalnej, przyspieszenie obiegu dokumentów, poprawa bezpieczeństwa.
4. Formuły i funkcje
- Tworzenie formuł obliczeniowych
- Wykorzystanie wbudowanych funkcji Excela do obliczeń, m.in.
- Praktyczne przykłady zastosowania funkcji Wyszukaj.Pionowo oraz innych funkcji wyszukujących
- Zastosowanie funkcji logicznych Jeżeli, Oraz, Lub oraz innych funkcji logicznych
- Przetwarzanie dużych ilości tekstu za pomocą funkcji tekstowych
- Obliczenia wykonywane na datach
- Przykłady zastosowania funkcji Excela do celów zielonej gospodarki wykorzystując dane ekologiczne
- Zasady tworzenia i wykorzystania nazw zakresów do tworzenia bardziej przejrzystych i odpornych na błędy formuł
- Analiza formuł, wychwytywanie i korygowanie błędów w obliczeniach
5. Analizy i raporty
- Sumy częściowe
- Wygodne i szybkie agregowanie danych i tworzenie zestawień zbiorczych
- Tworzenie wielopoziomowych analiz danych z zakresu zrównoważonego rozwoju (np. ograniczenie emisji CO2, optymalizacja zużycia energii, zarządzanie zasobami naturalnymi)
- Grupowanie danych i tworzenie konspektu
- Funkcje bazy danych - tworzenie dynamicznych analiz na podstawie zmieniających się kryteriów
- Konsolidacja danych
- Agregowanie informacji pochodzących z różnych arkuszy lub plików z danymi dotyczącymi wskaźników emisji gazów cieplarnianych (CO2)
- Automatyczna aktualizacja zmian w zestawieniu zbiorczym
- Tworzenie zestawień na podstawie danych np. z różnych oddziałów firmy lub okresów czasowych, takich jak okresowe pomiary zanieczyszczeń, zużycia energii i paliwa
- Najważniejsze zasady analizy danych za pomocą tabel przestawnych i wykresów przestawnych
- Projektowanie, modyfikacja i formatowanie tabel przestawnych
- Tworzenie przekrojowych zestawień i analiz i raportów na danych z źródeł zawierających informacje o tematyce zrównoważonego rozwoju, efektywne przedstawianie tych informacji w formie czytelnych wykresów.
- Import danych zewnętrznych o tematyce ekologicznej pochodzących z różnych źródeł do arkusza i ich analiza
- Narzędzia symulacyjne, scenariusze – porównywanie różnych modeli ekonomicznych ekologicznej gospodarki i wybór najkorzystniejszych z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju.
6. Walidacja szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 1. Formatowanie danych, Efektywna prezentacja danych dotyczących zielonej gospodarki pozyskanych z zewnętrznych źródeł | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Reguły tworzenia bezbłędnych formuł, Adresowanie w formułach, Formuły wykorzystujące dane z różnych arkuszy | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Wykorzystanie narzędzi Excela do tworzenia zestawień i obliczeń wspomagających prowadzenie ekologicznego i przyjaznego środowisku biznesu | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Praca z tabelami i zbiorami danych związanych z ochroną środowiska, reguły, sortowanie, filtry, wyszukiwanie, rankingi. | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Świadomość ekologiczna w cyfrowym zarządzaniu danymi | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Formuły obliczeniowe i funkcje-tworzenie, praktycxzne zastosowanie, analiza, przetwarzanie | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Przykłady zastosowania funkcji Excela do celów zielonej gospodarki wykorzystując dane ekologiczne | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Agregowanie danych i tworzenie zestawień zbiorczych, Grupowanie i tworzenie konspektu | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Tworzenie wielopoziomowych analiz danych z zakresu zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Funkcje bazy danych i konsolidacja danych, Agregowanie informacji z różnych plików dotyczącymi wskaźników emisji gazów cieplarnianych | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 • Tworzenie zestawień na podstawie danych np. z różnych oddziałów firmy lub okresów czasowych, takich jak okresowe pomiary zanieczyszczeń, zużycia energii i paliwa | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Projektowanie, modyfikacja i formatowanie tabel przestawnych | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 • Tworzenie przekrojowych zestawień i analiz i raportów na danych z źródeł zawierających informacje o tematyce zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Import danych zewnętrznych o tematyce ekologicznej pochodzących z różnych źródeł do arkusza i ich analiza | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Narzędzia symulacyjne, scenariusze – porównywanie różnych modeli ekonomicznych ekologicznej gospodarki i wybór najkorzystniejszych z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Marcin Burzyński | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja | Prowadzący Przemysław Pastuszka | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 936,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto246,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Burzyński
Przemysław Pastuszka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas szkolenia każdy uczestnik będzie miał do swojej dyspozycji osobny komputer z dostępem do programu MS Excel.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi