Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy (DELPHARM, gr.1)
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy (DELPHARM, gr.1)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele, zespoły HR, pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, menadżerowie lub kandydaci na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników, w tym identyfikowania metod oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i wskazania odpowiedniego zakresu ich wykorzystania w firmie i poznania obecnych i przyszłych potrzeb firmy dotyczących potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Wymienia aktualne potrzeby kadrowe firmy w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje zależności między strategią rozwoju firmy, a wymaganiami wobec pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia potrzeby krótkoterminowe i długoterminowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje profil idealnego kandydata w kontekście konkretnego stanowiska | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia i stosuje odpowiednie metody ocen kandydatów w zależności od stanowiska pracy lub projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1 DZIEŃ
1.Delegowanie vs polecenie służbowe. Jak pobudzać odpowiedzialność
i inicjatywę – symulacja procesu delegowania w ćwiczeniu „Gorączka złota”
2.Cykl zarządzania pracownika i znaczenie delegowania dla wszystkich pozostałych etapów, w tym motywowania, monitorowania i egzekwowania.
3.Precyzja podczas delegowania - metoda 5W2H.
4.Zasady skutecznego delegowania zadań – opracowanie struktury rozmowy.
5.Etapy rozwoju kompetencji pracowników – wiedza, umiejętności, motywacja, gotowość do samodzielności i odpowiedzialność
(K. Blanchard). Dostosowanie stylu delegowania do kompetencji pracownika
i typu zadania.
6.Różnorodność pokoleniowa pracowników a dojrzałość zawodowa. Różne potrzeby, nawyki – adekwatne reakcje szefa.
7.Model wsparcia dla pracownika podczas delegowania zadań (OàAàPàD)
w każdym z czterech stylów delegowania (K. Blanchard).
8.Monitorowanie realizacji zadań à wzmacniająca i korygująca informacja zwrotna (FUKO) – przypomnienie struktury udzielanie feedbacku. Znaczenie, jakość, częstotliwość dla reprezentantów różnych pokoleń.
9.Egzekwowanie realizacji zadań – struktura rozmowy. Warunki skutecznego egzekwowania realizacji zadań (baza umiejętności).
10.Podsumowanie szkolenia przez każdego z uczestników i wyznaczenie indywidualnego zadania wdrożeniowego wg standardu START – STOP
– CONTINUUE.
2 DZIEŃ
1.Delegowanie vs polecenie służbowe. Jak pobudzać odpowiedzialność
i inicjatywę – symulacja procesu delegowania w ćwiczeniu „Gorączka złota”
2.Cykl zarządzania pracownika i znaczenie delegowania dla wszystkich pozostałych etapów, w tym motywowania, monitorowania i egzekwowania.
3.Precyzja podczas delegowania - metoda 5W2H.
4.Zasady skutecznego delegowania zadań – opracowanie struktury rozmowy.
5.Etapy rozwoju kompetencji pracowników – wiedza, umiejętności, motywacja, gotowość do samodzielności i odpowiedzialność
(K. Blanchard). Dostosowanie stylu delegowania do kompetencji pracownika
i typu zadania.
6.Różnorodność pokoleniowa pracowników a dojrzałość zawodowa. Różne potrzeby, nawyki – adekwatne reakcje szefa.
7.Model wsparcia dla pracownika podczas delegowania zadań (OàAàPàD)
w każdym z czterech stylów delegowania (K. Blanchard).
8.Monitorowanie realizacji zadań à wzmacniająca i korygująca informacja zwrotna (FUKO) – przypomnienie struktury udzielanie feedbacku. Znaczenie, jakość, częstotliwość dla reprezentantów różnych pokoleń.
9.Egzekwowanie realizacji zadań – struktura rozmowy. Warunki skutecznego egzekwowania realizacji zadań (baza umiejętności).
10.Podsumowanie szkolenia przez każdego z uczestników i wyznaczenie indywidualnego zadania wdrożeniowego wg standardu START – STOP
11.WALIDACJA
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Trener prowadzący szkolenie rozda testy uczestnikom w czasie przewidzianym na walidację. Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania. Po zakończeniu usługi, testy wypełnione przez uczestników zostaną przekazane do oceny Walidatorowi.
Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej. a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na protokole z przeprowadzonej walidacji.
Szkolenie prowadzone przez parę trenerską.
Szkolenie zwolnione z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień w związku z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. powyższe usługi szkoleniowe mogą zostać zwolnione z naliczenia podatku VAT.
Szkolenie skierowane do właścicieli, zespołów HR, pracowników przedsiębiorcy odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, menadżerów lub kandydatów na menadżerów.
1 godzina szkolenia = 60 minut. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt szkoleniowy udostępniony Uczestnikom w formie elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta indywidualnego a później firmowego w Bazie Usług Rozwojowych oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który jest dysponentem funduszy i do którego złożone zostaną dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej, tj. szkolenia.
Informacje dodatkowe
W każdym dniu szkolenia Uczestnicy będą mieli obowiązek podpisania imiennej lista obecności, która po zakończeniu zajęć zostanie przekazana Operatorowi.
Jeżeli w usłudze będzie brała udział osoba z niepełnosprawnościami usługa zostanie do niej dostosowana.
Warunkiem ukończenia szkolenia (a zarazem otrzymania zaświadczenia o ukończeniu)jestfrekwencjanapoziomieminimum80%,orazuzyskanie pozytywnego wyniku walidacji (oceny dokonuje niezależna osoba przeprowadzająca walidację).
Walidacja jest wliczona w cenę usługi.
Weryfikacja testów wiedzy stanowi pracę własną Walidatora i zostanie przeprowadzona poza godzinami realizacji usługi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej. Usługa jest realizowana metodami aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.