Przegląd wybranych zagadnień dotyczących podatków VAT i CIT w 2024 roku oraz zmiany w przepisach. - Usługa zdalna w czasie rzeczywistym
Możliwość dofinansowania
Przegląd wybranych zagadnień dotyczących podatków VAT i CIT w 2024 roku oraz zmiany w przepisach. - Usługa zdalna w czasie rzeczywistym
Numer usługi 2024/10/03/8353/2342299
1 328,40 PLN
brutto
1 080,00 PLNnetto
110,70 PLNbrutto/h
90,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- do głównych księgowych, dyrektorów finansowych,
- specjalistów podatkowych oraz pracowników działów księgowych, podatkowych i finansowych,
- pracowników i właścicieli biur rachunkowych.
- Osoby zainteresowane tematem
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników40
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podczas szkolenia skupimy się na szansach i zagrożeniach, które w kontekście podatków VAT i CIT przyniosą ze sobą zmiany prawne w 2024 rokuEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnik ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu najnowszych zmian oraz kluczowych aspektów zmian w podatkach na 2024 rok. Uczestnik ma świadomość poziomu swojej wiedzy i potrafi wykorzystać ją w swojej codziennej pracy. | Kryteria weryfikacji Aktywne uczestnictwo uczestnika w szkoleniu, zaangażowanie w tematykę szkolenia, wyjaśniania bieżących wątpliwości z prowadzącym usługę, czas na pytania i odpowiedzi. Szkolenie będzie oparte na interakcji z uczestnikami i wspólnym rozwiązywaniu zagadnień z programu usługi. Osiągnięcie efektów będzie weryfikowane poprzez zadawanie ustnych pytań przez trenera. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
tak
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
tak
Program
Program
27.11.2024 - Podatek dochodowy od osób prawnych aktualny stan prawny:
- Wprowadzenie, od 1 stycznia 2025 r., obowiązku składania JPK_CIT (JPK_KR_PD i JPK_ST_KR) po zakończeniu roku podatkowego (obrotowego) bez wezwania ze strony urzędu skarbowego, dla wybranych kategorii największych podatników podatku dochodowego od osób prawny.
- Wygaśnięcie, od 1 stycznia 2024 r., czasowego zwolnienia z obowiązku rozliczania i opłacania minimalnego podatku dochodowego od osób prawnych przez spółki oraz podatkowe grupy kapitałowe, które w roku podatkowym poniosły stratę albo osiągnęły udział dochodów w przychodach w wysokości nie większej niż 2%. Zasady obliczania i opłacania minimalnego podatku dochodowego za 2024 r.
- Zasady rozliczania kosztów w czasie (moment zaliczania wydatków do kup, koszty bezpośrednie i pośrednie, rozliczanie kosztów na przełomie lat podatkowych, koszty zapłacone i poniesione, ubezpieczenia, licencje, certyfikaty, atesty, czynsz inicjalny w umowach leasingowych, remonty, usługi wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, zaliczki itp.).
- Zasady dokumentowania kosztów uzyskania przychodów.
- Wydatki na nabycie programów komputerowych – zasady zaliczania bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów, programy komputerowe nie zaliczane do wartości niematerialnych i prawnych, przypadki gdy nie powstaje obowiązek poboru podatku u źródła.
- Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów, w podatku dochodowym od osób prawnych, części kapitału zatrzymanego w spółce w postaci dopłat lub zysku przekazanego na kapitał zapasowy lub rezerwowy.
- Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę, sponsoring, udział w targach i imprezach reklamowych oraz sprzedaż premiową.
- Zasady zaliczania podatku VAT należnego i naliczonego do kosztów uzyskania przychodów.
- Koszty egzekucji i postępowania sądowego, kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady - warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów.
- Świadczenia na rzecz pracowników – zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych.
- Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – warunki zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zasady opodatkowania przychodów u pracowników, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.
- Terminy zaliczania do kup składek na ubezpieczenia społeczne, w części finansowanej przez płatnika składek, od wynagrodzeń ze stosunku pracy.
- Straty w środkach trwałych i obrotowych – warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, dokumentowanie itp.
- Zasady zaliczania do kup strat z tytułu sprzedaży wierzytelności.
- Ulga pozwalająca na odliczenie od dochodu z pozarolniczej działalności gospodarczej, w ramach ustawowych limitów, kosztów uzyskania przychodów poniesionych na działalność sportową, kulturalną oraz wspierającą szkolnictwo wyższe i naukę.
- Rozliczanie kosztów finansowania dłużnego w podatku dochodowym od osób prawnych, ograniczenia w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów odsetek np. od pożyczek, kredytów itp.
- Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu najmu i leasingu samochodów osobowych oraz wydatków związanych z ubezpieczeniem, eksploatacją i używaniem samochodów osobowych.
- Korekty przychodów i kosztów, moment ujęcia korekty, kursy walut, korekty na przełomie lat podatkowych itp.
- Zasady stosowania kopii certyfikatów rezydencji w przypadku poboru podatku u źródła.
- Definitywne zniesienie, od 1 stycznia 2023 r., możliwości amortyzowania budynków mieszkalnych, lokali mieszkalnych, spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej.
- Wprowadzenie, od 1 stycznia 2024 r., możliwości niestosowania zwolnień z podatku dochodowego w przypadku dotacji, subwencji, dopłat i innych nieodpłatnych świadczeń, po spełnieniu ustawowych obowiązków informacyjnych, zasady zaliczania wydatków do kup.
- Pozostałe zagadnienia.
- Odpowiedzi na pytania uczestników.
28.11.2024 - Podatek od towarów i usług – zmiany od 1 stycznia 2025 r. oraz bieżące problemy i zagadnienia:
I. Zmiany od 1 stycznia 2025 roku:
- Nowe zasady rozliczania kaucji za opakowania zwrotne w postaci butelek szklanych - w związku z wejściem w życie systemu kaucyjnego w Polsce.
- Wprowadzenie, od 1 stycznia 2025 r., obowiązku zapewnienia współpracy kasy rejestrującej on line z terminalem płatniczym. Sankcje za nieprzestrzeganie przepisu.
II. Bieżące problemy i zagadnienia:
- Zasady potrącania podatku naliczonego, odliczanie podatku VAT z faktur zawierających tzw. błędy mniejszej wagi (np. błąd w nazwie lub adresie nabywcy bądź sprzedawcy, błąd w NIP-ie, błąd w dacie sprzedaży itp.) bez obowiązku wystawiania noty korygującej lub faktury korygującej.
- Potrącanie VAT – u naliczonego z faktur wystawionych przez podmioty nie zarejestrowane jako podatnik VAT.
- Odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki, ceny, wartości lub ilości towarów itp.
- Najczęściej występujące problemy praktyczne związane z potrącaniem podatku naliczonego – niedobory, straty, zakup usług gastronomicznych i noclegowych, zakup usług cateringowych, wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów – możliwość potrącenia VAT naliczonego (np. wydatki na zakup alkoholu, nieodpłatne świadczenia itp.).
- Warunki potrącania VAT naliczonego z tytułu WNT, importu usług oraz dostawy towarów, dla której podatnikiem jest nabywca.
- Obowiązek wystawiania faktur zaliczkowych, obligatoryjne elementy takiej faktury oraz przypadki kiedy podatnik nie musi wystawiać faktur zaliczkowych.
- Rozliczanie zaliczek w obrocie krajowym i międzynarodowym, moment powstania obowiązku podatkowego, zaliczki nie podlegające opodatkowaniu VAT – em, nadpłaty, zasady potrącania VAT – u naliczonego przez nabywcę.
- Zasady rozliczania przez sprzedawcę i nabywcę faktur korygujących (in minus) zmniejszających VAT należny lub naliczony, formalne zniesienie obowiązku otrzymania potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę, zasady dokumentowania, terminy i warunki dokonania korekty, skonta itp.
- Rozliczanie korekt zmniejszających (in minus) z tytułu WNT, importu usług oraz dostawy towarów, dla której podatnikiem jest nabywca.
- Zasad rozliczania, przez sprzedawcę, faktur korygujących zwiększających podstawę opodatkowania lub VAT należny (in plus).
- Zasady stosowania kursów walut w przypadku korekt dotyczących faktur wystawionych w walucie obcej, w obrocie krajowym i międzynarodowym.
- • Czynności nieodpłatne: użyczenia, prezenty, nagrody, przekazanie i zużycie towarów oraz świadczenie usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, prezenty o małej wartości, drukowane materiały reklamowe bądź informacyjne, próbki, świadczenia na rzecz pracowników, świadczenia finansowane z ZFŚS, świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.), darowizny, świadczenie usług bez pobrania należności – zasady rozliczania na gruncie VAT.
- Przypadki, gdy świadczenia na cel reprezentacji i reklamy oraz na potrzeby osobiste pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT – em.
- Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – zasady rozliczania na gruncie VAT.
- Katalog towarów i usług podlegających bezwzględnemu obowiązkowi ewidencji w kasie rejestrującej w przypadku dostaw dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.
- Refakturowanie usług – zasady rozliczeń, moment powstania obowiązku podatkowego, refakturowanie mediów przy najmie lokali użytkowych i mieszkalnych, orzecznictwo TSUE.
- Zasady opodatkowania wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów (dokumentowanie, warunki stosowania stawki 0% itp.).
- Rozliczania międzynarodowych transakcji łańcuchowych (zasady opodatkowania VAT, określenie miejsca dostawy itp., praktyka i orzecznictwo TSUE).
- Anulowanie faktur.
- Zasady wystawiania i rozliczania faktur, obligatoryjne elementy faktury, duplikaty faktur, sprzedaż ciągła, faktury zbiorcze, zasady przesyłania faktur w formie elektronicznej itp.
- Zasady rozliczania importu i eksportu usług (moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, rabaty, korekty, kursy walut, zasady dokumentowania, deklaracje itp.).
- Podwyższenie, od 1 lipca 2023 r., limitu kwotowego warunkującego możliwość uznania za małego podatnika.
- Pozostałe zagadnienia.
- Odpowiedzi na pytania uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 3
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Podatek dochodowy od osób prawnych aktualny stan prawny | Prowadzący Mirella Chomont - Wolak | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Podatek od towarów i usług – zmiany od 1 stycznia 2025 r. oraz bieżące problemy i zagadnienia | Prowadzący Mirella Chomont - Wolak | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 328,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 080,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,70 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 2
1 z 2
Mirella Chomont - Wolak
Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, autor w serwisie Doradca w biznesie, doświadczona trenerka i autorka szkoleń. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny.
Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Trener z ponad 1000 h przeprowadzonych szkoleń, specjalizujący się w tematach podatkowych i prawnych.
Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Trener z ponad 1000 h przeprowadzonych szkoleń, specjalizujący się w tematach podatkowych i prawnych.
2 z 2
Paweł Barnik
Doradca podatkowy, ekonomista; wieloletni współpracownik w krajowych i międzynarodowych firmach doradztwa podatkowego, w tym B4. specjalizuje się w zakresie tematyki podatku od towarów i usług oraz podatku od wartości dodanej, od wielu lat doświadczony wykładowca podatku VAT.
Merytorycznie odpowiedzialny za projekty dotyczące podatków pośrednich, w tym w szczególności dotyczące podatku od towarów i usług oraz podatku od czynności cywilnoprawnych.
Od ponad 10 lat doświadczony wykładowca VAT.
Prowadzenie szkoleń współfinansowanych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. Szkolenia dla organów podatkowych i skarbowych, jednostek samorządu terytorialnego, branży spożywczej, handlowej, farmaceutycznej, TSL, ubezpieczeń społecznych, wodociągowej, energetycznej, szkolnictwa wyższego, jednostek kulturalnych.
Autor i współautor licznych artykułów w prasie fachowej oraz portalach związanych z tematyką podatkową, jak również publikacji książkowych w tym: Dokumentacja podatkowa VAT. Instrukcje księgowe i podatkowe z wyjaśnieniami, C.H. Beck 2011, Leksykon VAT. Praktyka. Teoria. Orzecznictwo C.H. Beck 2011, Podatek VAT w branży TSL. Prawne i podatkowe aspekty transportu, spedycji i logistyki Wolters Kluwer Polska – LEX 2013, Leksykon VAT. Praktyka. Teoria. Orzecznictwo C.H. Beck, 2014, Faktura VAT w pytaniach i odpowiedziach Wolters Kluwer Polska - LEX 2014, VAT w jednostkach sektora finansów publicznych, C.H. Beck 2015, VAT w jednostkach samorządu terytorialnego. Centralizacja wraz
Merytorycznie odpowiedzialny za projekty dotyczące podatków pośrednich, w tym w szczególności dotyczące podatku od towarów i usług oraz podatku od czynności cywilnoprawnych.
Od ponad 10 lat doświadczony wykładowca VAT.
Prowadzenie szkoleń współfinansowanych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. Szkolenia dla organów podatkowych i skarbowych, jednostek samorządu terytorialnego, branży spożywczej, handlowej, farmaceutycznej, TSL, ubezpieczeń społecznych, wodociągowej, energetycznej, szkolnictwa wyższego, jednostek kulturalnych.
Autor i współautor licznych artykułów w prasie fachowej oraz portalach związanych z tematyką podatkową, jak również publikacji książkowych w tym: Dokumentacja podatkowa VAT. Instrukcje księgowe i podatkowe z wyjaśnieniami, C.H. Beck 2011, Leksykon VAT. Praktyka. Teoria. Orzecznictwo C.H. Beck 2011, Podatek VAT w branży TSL. Prawne i podatkowe aspekty transportu, spedycji i logistyki Wolters Kluwer Polska – LEX 2013, Leksykon VAT. Praktyka. Teoria. Orzecznictwo C.H. Beck, 2014, Faktura VAT w pytaniach i odpowiedziach Wolters Kluwer Polska - LEX 2014, VAT w jednostkach sektora finansów publicznych, C.H. Beck 2015, VAT w jednostkach samorządu terytorialnego. Centralizacja wraz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
- Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym, online.
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (konieczne jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest jedynie komputer lub inne urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
- Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zdalnym) za pomocą platformy ZOOM , lub Clickmeeting
- minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci internet
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 mb/s.
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom - nie potrzebujecie Państwo żadnych dodatkowych programów,
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - w czasie rzeczywistym.
Kontakt
Kontakt
Urszula Lompart
E-mail
szkolenia@bdo.pl
Telefon
(+48) 22 5431 682