Przebudzenie świadomości w biznesie z wykorzystaniem zasobów cyfrowych
Przebudzenie świadomości w biznesie z wykorzystaniem zasobów cyfrowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs Przebudzenie świadomości w biznesie z wykorzystaniem zasobów cyfrowych przeznaczony jest zarówno dla osób, które dopiero chcą rozpocząć świadomie korzystać z zakresu posiadanych umiejętności i umieć je zdefiniować. Identyfikować oraz rozwiązywać samodzielnie najprostsze problemy techniczne, a w przypadku bardziej zaawansowanych zagadnień aktywnie poszukiwać pomocy wśród bardziej zaawansowanych użytkowników. Zakres posiadanej wiedzy i umiejętności pozwali osobom wyszukiwać, filtrować, przetwarzać i integrować treści na poziomie podstawowym z wykorzystaniem powszechnie dostępnych narzędzi.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji23-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi70
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego wykonania prostych czynności zawodowych przy użycia komputera oraz bezpiecznej i skutecznej komunikacji zdalnej. Uczestnik wyszukuje, filtruje, przetwarza i integruje treści cyfrowe na poziomie podstawowym. Komunikuje się z wykorzystaniem podstawowych kanałów komunikacji dobierając odpowiedni model i techniki komunikacji. Identyfikuje i aktywnie ogranicza zagrożenia wynikające z użycia technologii cyfrowych. Potrafi wykryć podstawowe formy cyberataków.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie analizuje poziom świadomości, charakter i typ osobowości rozmówcy, dobiera słownictwo, sposób przekazu oraz rozbija obiekcje klienta w oparciu o wyniki analizy. | Kryteria weryfikacji Umiejętność wyboru i dostosowania reakcji / odpowiedzi do osobowości odbiorcy i zróżnicowanych kontekstów sytuacyjnych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia dynamiki emocji i zachowań z różnych poziomów świadomości oraz zadaje pytania "stymulujące" | Kryteria weryfikacji Rozróżnianie poziomów świadomości wg skali Davida R. Hawkinsa, znajomość pytań i technik komunikacji z danego poziomu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje empatię, zrozumienie i dopasowuje styl komunikacji do typu osobowości oraz problemu rozmówcy | Kryteria weryfikacji Dopasowanie głosu (tempa, intonacji) i stylu komunikacji (słownictwa) oraz zaangażowanie w proces | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Tworzenie i edycja danych cyfrowych | Kryteria weryfikacji Tworzy pliki i foldery oraz skróty do nich,edytuje pliki i foldery (np. usuwa foldery, zmienia nazwy plików i folderów, tworzy skróty do aplikacji), analizuje właściwości plików i folderów, wyszukuje pliki oraz foldery we wbudowanym w system menedżerze plików, sortując je po wybranej etykiecie, wykorzystuje graficzny interfejs użytkownika (GUI) systemu operacyjnego i aplikacji (np. pola wyboru, listy rozwijane, przyciski, przestrzeń roboczą, gesty, menu start, kopiowanie, wycinanie, wklejanie, usuwanie), wykonuje prace z aplikacjami: instalowanie, uruchamianie, wyłączanie, uruchom za pomocą, modyfikuje wygląd aplikacji (ustawienie i preferencje aplikacji), wykonuje zrzut ekranu (całego ekranu lub jego wycinka). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Charakteryzuje zdalne narzędzia do komunikacji indywidualnej lub grupowej | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zdalne formy komunikacji (np. portale społecznościowe, grupy dyskusyjne, forum internetowe oraz portal internetowy, komunikator, czat, e-mail), | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Rozróżnia formy wymiany plików (np. dyski internetowe, portale hostingowe), | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Omawia tożsamość cyfrową, wskazując na potrzebę jej ochrony, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Omawia proces zakładania i edycji konta użytkownika (np. zakładanie konta w portalu społecznościowym, na stronie internetowej lub forum internetowym), | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wypełnia istniejące konto podstawowymi danymi (dodanie awatara itp.), | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Omawia proces wymiany informacji za pomocą narzędzi do komunikacji zdalnej (np. publikacja postów na portalu społecznościowym lub na forum z wykorzystaniem treści tekstowych, emotikonów i obrazków wczytanych z dysku komputera, dodawanie komentarzy itp.), | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Omawia działanie elementów interfejsu narzędzi do komunikacji cyfrowej (np. pole tekstowe, pole wyboru, lista rozwijalna, przycisk wyślij/opublikuj). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia do zdalnej komunikacji zdalnej komunikacji indywidualnej lub grupowej | Kryteria weryfikacji Przetwarza post lub komentarz na portalu, korzystając z zasad netykiety (np. tworzy/edytuje post na portalu społecznościowym, post na forum, komentarz na stronie), | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Zakłada konto użytkownika w usłudze do komunikacji zdalnej (np. zakłada poczty e-mail, konto w serwisie społecznościowym, konto na stronie internetowej), | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia do komunikacji bezpośredniej (np. wysyła i odbiera wiadomości za pomocą komunikatorów internetowych, czatów tekstowych, poczty e-mail, korzysta z narzędzi do komunikacji audiowizualnej w wybranej przez siebie konfiguracji, wykorzystuje skonfigurowaną pocztę e-mail, korzystając z zainstalowanego klienta lub z aplikacji dostępnej w formie webowej do wysyłania wiadomości), | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Współdzieli zasoby cyfrowe z innymi użytkownikami Internetu, posługując się narzędziami oferowanymi przez usługodawców hostingowych i dysków internetowych (np. udostępnia zasoby za pomocą dedykowanej opcji, generuje link do zasobów itp.), | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Korzysta z kalendarzy cyfrowych w formie online lub offline, w tym planując wydarzenia za pomocą kalendarza online i zapraszając do nich inne osoby. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Omawia i wykorzystuje usługi e-obywatel | Kryteria weryfikacji omawia usługi e-obywatel (np. mObywatel, BIP, profil zaufany, podpisywanie dokumentów, wypełnianie dokumentów formalnych [np. wnioski formalne do urzędu], przesyłanie dokumentów formalnych), | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji obsługuje usługi e-obywatel (np. wyszukuje i pobiera dokumenty formalne, wnioski, uchwały, potwierdzenia, wysyła dokumenty, podpisuje dokumenty). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Wskazuje zasady cyberbezpieczeństwa | Kryteria weryfikacji Omawia rolę oprogramowania chroniącego przed cyberatakami (np. programów antywirusowych i firewalli, blockerów skryptów itp.), Rozpoznaje złośliwe oprogramowanie i luki bezpieczeństwa (np. ataki socjotechniczne, wirusy, trojany, luki 0-days), omawia pojęcie kopii bezpieczeństwa, omawia rolę biuletynów i raportów bezpieczeństwa, identyfikuje techniki polegające na zmianie nagłówka w wiadomości SMS lub e-mail, omawia zagrożenia płynące ze stosowania przestarzałego, niewspieranego przez producenta sprzętu komputerowego, omawia zagrożenia płynące ze stosowania nieoryginalnego (tzw. pirackiego) oprogramowania w uzyskiwaniu nieautoryzowanego dostępu do danych, Omawia rolę komunikacji szyfrowanej, wskazując potencjalne zagrożenia płynące z jej braku, wskazuje zagrożenia związane z wykorzystaniem zewnętrznych narzędzi do komunikacji (np. wykorzystanie publicznych i niezabezpieczonych sieci WiFi), Omawia zasady stosowania silnych haseł (polityka haseł), omawia funkcje aktualizacji oprogramowania (np. Windows Update). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Stosuje zasady cyberbezpieczeństwo | Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia do skanowania nośników danych za pomocą skonfigurowanego oprogramowania antywirusowego,Wskazuje certyfikat bezpieczeństwa na stronie internetowej (np. wystawcę certyfikatu oraz dla kogo został wystawiony, rozpoznaje brak certyfikatu/szyfrowania, właściciela strony internetowej lub usługi za pomocą dostępnych narzędzi - rejestracja domeny), Wykorzystuje sposoby zabezpieczenia dostępu do urządzeń i usług cyfrowych (np. kod PIN, hasło, odcisk palca, funkcja rozpoznawania twarzy). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Omawia wpływ korzystania z komputera na zdrowie i środowisko naturalne | Kryteria weryfikacji Omawia wpływ użytkowania komputera na zdrowie fizyczne i psychiczne człowieka;Charakteryzuje zasady ergonomicznego korzystania z komputera; Omawia wpływ komputerów i Internetu na środowisko naturalne (np. rola elektrośmieci). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kwalifikacje zarejestrowane w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji
- KwalifikacjeUżytkowanie zasobów cyfrowych w środowisku zawodowym z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
- Kod kwalifikacji w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja Digital Europe
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja Digital Europe
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Moduł 1
1. Typy osobowości i modele komunikacji
Charakterystyka i rozróżnianie typów osobowości oraz różnice w komunikacji zależne od określonego profilu rozmówcy.
2. Poziomy świadomości wg skali Davida R. Hawkinsa
Charakterystyka poziomów świadomości rozmówcy, ryzyka, błędy i wskazówki dla danego poziomu.
3. Analiza charakteru i osobowości klienta oraz wybór treści i formy komunikatu .
Dopasowanie komunikatu z uwzględnieniem uprzedniej analizy.
Moduł 2
1. Tworzenie i edycja danych cyfrowych
Obsługa programów operacyjnych, tworzenie i edycja treści, prawa i licencje
2. Komunikacja i cyberbezpieczeństwo
Narzędzia do komunikacji zdalnej, usługa e-obywatel, zasady i praktyki cyberbezpieczeństwa, błędy i zagrożenia w sieci.
3. Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów technicznych, dotyczących komputerów klasy PC
Rozwiązywanie problemów i zagrożenia związane z technologią IT.
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych. 1 godzina usługi = 60 minut
Szkolenie realizowane na poziomie podstawowym, nie wymaga się od uczestników uprzedniego przygotowania czy znajomości podstaw tematu
Forma prowadzenia zajęć:
wykład, ćwiczenia, dyskusje, studium przypadku.
Po zakończonej usłudze rozwojowej uczestnik otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia.
Ukończenie szkolenia rozumiane jest jako obecność na minimum 80% zajęć przewidzianych programem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Typy osobowości i modele komunikacji | Prowadzący Dariusz Wresiło | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Poziomy świadomości wg skali Davida R. Hawkinsa | Prowadzący Dariusz Wresiło | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Analiza charakteru i osobowości klienta oraz wybór treści i formy komunikatu | Prowadzący Dariusz Wresiło | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Tworzenie i edycja danych cyfrowych | Prowadzący Robert Zaborowski | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Komunikacja i cyberbezpieczeństwo | Prowadzący Robert Zaborowski | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Narzędzia do komunikacji zdalnej, usługa e-obywatel, zasady i praktyki cyberbezpieczeństwa, błędy i zagrożenia w sieci. | Prowadzący Robert Zaborowski | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów technicznych, dotyczących komputerów klasy PC | Prowadzący Robert Zaborowski | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto9 975,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 975,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto142,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto142,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Robert Zaborowski
Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych. Współpracował z wieloma polskimi firmami, gdzie prowadził kursy z zakresu front-end developmentu, tworzenia responsywnych stron internetowych oraz sklepów online. Dzięki temu doskonale rozumie potrzeby różnych grup uczestników i potrafi dostosować materiały szkoleniowe do ich poziomu zaawansowania.
Podczas szkoleń stawia na praktyczne podejście. Uczestnicy mają możliwość samodzielnej pracy nad projektami, a on zapewnia szczegółową informację zwrotną oraz wsparcie na każdym etapie nauki. Jego celem jest nie tylko przekazanie wiedzy teoretycznej, ale także przygotowanie kursantów do samodzielnej pracy i zdania egzaminu certyfikacyjnego.
Dariusz Wresiło
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia pod warunkiem uczestnictwa w usłudze na poziomie co najmniej 80%
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa może być poddana monitoringowi z ramiena Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.
1 godzina usługi to 60 minut przerwy są wliczone w czas szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa prowadzona w formie hybrydowej (stacjonarnie + on-line w czasie rzeczywistym). Aby uczestniczyć w szkoleniu każdy uczestnik musi przygotować we własnym zakresie odpowiedni sprzęt, który zapewni możliwość uzyskania odpowiednich efektów uczenia się:
- PC, laptop lub telefon komórkowy z łączem internetowym (stałe lub mobilne 3G lub 4G/LTE)
- System operacyjny: macOS X z macOS 10.7 lub nowszym, Windows 10, Windows 8 lub 8.1, Windows 7, Windows Vista z SP1 lub dedykowana aplikacja mobilna z AppStore lub GooglePlay
- Wbudowany mikrofon/zestaw słuchawkowy dla osób chcących zadawać pytania głosowo (nie przez chat)
- przeglądarka internetowa Chrome lub FireFox
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi