Eco Video PRO: Tworzenie ekologicznego video content marketingu na YouTube jako narzędzie budowania wizerunku w Public Relations. Szkolenie.
Eco Video PRO: Tworzenie ekologicznego video content marketingu na YouTube jako narzędzie budowania wizerunku w Public Relations. Szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób indywidualnych, które planują z własnej inicjatywy podnieść swoje umiejętności w zakresie kompetencji cyfrowych, szczególnie dla osób, które chciałyby zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności w obszarze tworzenia treści na cele video content marketingu na YouTube, służących budowaniu wizerunku w Public Relations.
Usługa szkoleniowa dedykowana jest także dla osób chcących podnieść swoje zielone kompetencje w zakresie planowania kampanii video content marketingowych z uwzględnieniem aspektów ekologicznych oraz tworzenia treści pozwalających budować pozytywny wizerunek marki, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Grupą docelową szkolenia są również osoby, które pracują w branży IT lub w Internecie, chcący pogłębić swoją wiedzę na temat zielonego marketingu, m.in. marketerzy, pracownicy agencji reklamowych, influencerzy, blogerzy, osoby odpowiedzialne za marketing w przedsiębiorstwach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji10-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zdobycie kompetencji dotyczących zrównoważonych praktyk w produkcji i promocji treści wideo na YouTube. Uczestnicy nauczą się, jak tworzyć profesjonalne, ekologiczne materiały wideo oraz zarządzać kanałem YouTube w sposób minimalizujący ślad węglowy. Szkolenie przygotuje uczestników do budowania wizerunku marki poprzez filmy promujące wartości ekologiczne, co pozwoli im szerzyć świadomość ekologiczną i angażować innych w zachowania przyjazne dla środowiska.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia kluczowe pojęcia dla ekologicznego video content marketingu. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcia takie, jak: ekologiczny content marketing, greenwashing, zrównoważony rozwój, ślad węglowy, minimalizowanie zużycia zasobów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje i tworzy scenariusze zawierające treści ekologiczne. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje pojęcie content marketingu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje czym jest ekologiczne podejście w produkcji wideo i strategii marketingowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia rolę storytellingu w kontekście promowania wartości ekologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje techniki nagrywania filmów, które zużywają mniej zasobów energetycznych. | Kryteria weryfikacji Definiuje podstawowe techniki nagrywania filmów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Używa oświetlenia minimalizującego zużycie energii. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Optymalizuje ustawienia sprzętu do nagrywania filmów pod kątem zużycia energii. | Kryteria weryfikacji Dobiera ustawienia kamery, które minimalizują zużycie energii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje naturalne światło w nagrywaniu filmów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Organizuje nagrania wideo, mając na uwadze ograniczenie zużycia zasobów. | Kryteria weryfikacji Ustawia tło i dobiera oświetlenie minimalizujące zużycie energii elektrycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Korzysta ze stabilizatora elektronicznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Montuje oraz obsługuje prompter. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Planuje montaż wideo z myślą o zminimalizowaniu zużycia energii elektrycznej. | Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ edycji materiału wideo na środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wybiera energooszczędne oprogramowanie do montażu filmów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Montuje materiał filmowy w sposób minimalizujący obciążenie sprzętu i zużycie energii. | Kryteria weryfikacji Importuje materiał wideo do oprogramowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje podstawowe zasady montażu materiału wideo, ograniczającego zużycie zasobów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Korzysta z przejść, efektów i elementów tekstowych w postprodukcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Nadzoruje i zarządza kanałem na platformie YouTube. | Kryteria weryfikacji Zakłada konto na platformie YouTube. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Publikuje materiały filmowe na platformie YouTube. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Tworzy zrównoważoną, proekologiczną strategię content marketingową na platformie YouTube. | Kryteria weryfikacji Definiuje zasady zrównoważonej strategii content marketingowej na YouTube. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia pojęcie: “public relations”. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Optymalizuje treści pod kątem efektywności i zaangażowania odbiorców. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektuje i optymalizuje treści edukacyjne promujące świadomość ekologiczną. | Kryteria weryfikacji Tworzy wideo i inne formy treści edukacyjnych, które angażują i edukują o zrównoważonych praktykach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje skuteczność treści w kontekście budowania świadomości ekologicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie "Eco Video PRO: Tworzenie ekologicznego video content marketingu na YouTube jako narzędzie budowania wizerunku w Public Relations" jest przeznaczone dla osób indywidualnych chcących podnieść swoje umiejętności i kompetencje cyfrowe oraz ma na celu zdobycie wiedzy na temat zrównoważonych praktyk w produkcji i promocji treści wideo na YouTube. Uczestnicy zostaną przygotowani do samodzielnego tworzenia profesjonalnych, ekologicznych materiałów wideo oraz zarządzania kanałem YouTube w sposób minimalizujący ślad węglowy. Szkolenie ma również na celu zapoznanie uczestników z budowaniem wizerunku marki poprzez filmy promujące wartości ekologiczne, a także zastosowaniem strategii content marketingowej i Public Relations w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, co pozwoli uczestnikom zaszczepić w sobie pasję do przyrody, dbanie o otoczenie oraz angażowanie innych w zachowania przyjazne dla środowiska.
Uczestnicy nauczą się, jak YouTube może stać się długofalowym narzędziem budowania wizerunku marki w oparciu o wartości ekologiczne. Szkolenie ma także na celu zwiększenie świadomości ekologicznej uczestników, wdrażając sposoby na wspieranie przez filmy o tematyce ekologicznej działań PR-owych oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Uczestnicy szkolenia zdobędą kompetencje, które pozwolą im tworzyć profesjonalne i ekologiczne materiały wideo na YouTube oraz efektywnie zarządzać kanałem w sposób minimalizujący ślad węglowy. Nauczą się, jak promować zrównoważony rozwój poprzez skuteczne wykorzystanie narzędzi cyfrowych do szerzenia świadomości ekologicznej i zmiany nawyków konsumenckich, a także budować społeczność, która jest zaangażowana. Po szkoleniu uczestnik będzie wyposażony w niezbędne umiejętności potrzebne do samodzielnego projektowania kampanii oraz optymalizacji działań marketingowych, a także wykorzystywania platformy YouTube jako narzędzia budowania wizerunku w Public Relations.
Zakres tematyczny usługi szkoleniowej jest spójny z tematyką wynikającą z Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 (Obszar technologiczny: Technologie Informacyjne).
Zakres szkolenia i kompetencje, które nabędzie uczestnik są zielone na podstawie bazy danych ESCO – wykazu przykładowych zielonych umiejętności opracowanych przez KE w ramach klasyfikacji ESCO:
Zakres szkolenia pozwala m.in.: poruszać tematy problematyki środowiskowej, promować zrównoważony rozwój, wzbudzać pasję do przyrody, angażować innych w zachowania przyjazne dla środowiska; tworzyć i zarządzać kampaniami video content marketingowymi, promującymi zrównoważone praktyki, które edukują o oszczędzaniu energii i minimalizowaniu zużycia zasobów; edukować w zakresie ekologicznych przepisów i zasad zgodności środowiskowej, istotnych w procesie tworzenia kanału na YouTube oraz kampanii video marketingowych; omawiać kluczowe kwestie związane z ochroną środowiska, takie jak: korzystanie ze źródeł energii odnawialnej, techniki minimalizowania zużycia zasobów oraz śladu węglowego - w sposób angażujący i informacyjny; promować zrównoważony rozwój poprzez skuteczne wykorzystanie narzędzi cyfrowych do szerzenia świadomości ekologicznej i zmiany nawyków konsumenckich; tworzyć treści, które wzbudzają zainteresowanie przyrodą i ochroną środowiska, wykorzystując filmy na YouTube.
Szkolenie będzie miało formę głównie warsztatową. Każdy uczestnik będzie pracował przy komputerze. Forma warsztatowa zapewni realizację celu edukacyjnego usługi. Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Szkolenie poprzez swój zakres tematyczny oraz rozbudowaną część warsztatową wpłynie pozytywnie na poziom umiejętności uczestnika w obszarze nowoczesnych technologii informacyjnych, dotyczących tworzenia zrównoważonych filmów video content marketingowych, a także budowania wizerunku marki poprzez filmy promujące wartości ekologiczne oraz zastosowania strategii content marketingowej i Public Relations w zgodzie z zasadami, które minimalizują zużycie zasobów energetycznych oraz promują zrównoważony rozwój, co skutkować będzie zdecydowaną atrakcyjnością absolwenta szkolenia na rynku pracy w sektorze zielonej gospodarki.
Uwaga do harmonogramu: przerwy na lunch ustalone są na godzinę 12:30 - 13:15. Ze względu na charakter usługi szkoleniowej - ciągłą pracę przy ekranie komputera, przewidujemy również kilka krótkich, kilkuminutowych przerw podczas każdego dnia szkolenia.
PROGRAM:
MODUŁ I: Wprowadzenie do ekologicznego content marketingu.
- Omówienie podstawowych pojęć.
- Wprowadzenie do content marketingu na YouTube.
- Znaczenie ekologicznego podejścia w produkcji wideo i strategii marketingowej.
MODUŁ II: Omówienie sprzętu do nagrywania content marketingu na YouTube z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju.
- Omówienie narzędzi służących do nagrywania materiałów wideo.
- Podstawowe zasady nagrywania filmów.
- Oświetlenie, temperatura barwna i narzędzia oświetleniowe.
- Udźwiękowienie i narzędzia do rejestracji ścieżki audio.
- Charakterystyka korzystania z promptera.
- Zrównoważona produkcja i energooszczędność w tworzeniu filmów.
MODUŁ III: Tworzenie profesjonalnych i ekologicznych filmów na YouTube.
- Planowanie treści w sposób minimalizujący wpływ na środowisko.
- Techniki tworzenia filmów, które zużywają mniej zasobów energetycznych.
- Storytelling z ekologicznym przesłaniem.
- Ćwiczenia uczestników: Tworzenie zrównoważonego scenariusza filmu.
MODUŁ IV: Techniczne aspekty produkcji wideo w kontekście ograniczenia zużycia zasobów.
- Przegląd energooszczędnego sprzętu do nagrywania wideo.
- Ustawienia sprzętu, które minimalizują zużycie energii.
- Wykorzystanie naturalnego światła i energooszczędnych źródeł światła.
- Ćwiczenia uczestników: Optymalizacja ustawień sprzętu z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju.
MODUŁ V: Praktyczne warsztaty ze zrównoważonego nagrywania filmów.
- Ustawienia tła oraz dobór odpowiedniego oświetlenia z myślą o zminimalizowaniu zużycia energii elektrycznej.
- Dobór odpowiednich ustawień kamery oraz mikrofonu.
- Praca ze statywem oraz stabilizatorem elektronicznym.
- Montaż oraz obsługa promptera
- Ćwiczenia uczestników: nagrywanie materiału filmowego na podstawie scenariusza jako sposób na zminimalizowanie zużycia zasobów.
MODUŁ VI: Wprowadzenie do energooszczędnego montażu wideo.
- Omówienie podstawowych pojęć oraz wpływu edycji wideo na środowisko.
- Wybór energooszczędnego oprogramowania do montażu filmów.
- Podstawy montażu wideo przy minimalnym zużyciu zasobów.
MODUŁ VII: Montaż i postprodukcja z myślą o ekologii.
- Praktyki efektywnego importowania materiałów wideo w sposób minimalizujący obciążenie sprzętu i zużycie energii.
- Wprowadzenie do podstawowych narzędzi montażowych.
- Wykorzystanie przejść, efektów i elementów tekstowych.
- Ćwiczenia uczestników: Montaż nagranych materiałów – optymalizacja procesów montażowych pod kątem ekologicznym.
MODUŁ VIII: Zakładanie ekologicznego kanału YouTube i udostępnianie pierwszych filmów.
- Wprowadzenie do platformy YouTube - wskazanie praktycznych rozwiązań ekologicznych dostępnych na platformie.
- Podstawowa konfiguracja konta w duchu zrównoważonego rozwoju.
- Zarządzanie treściami wideo i optymalizacja plików przed publikacją.
- Ćwiczenia uczestników: Zakładanie kanału oraz udostępnienie nagranego filmu.
MODUŁ IX: Zarządzanie i promocja kanału YouTube w perspektywie ekologicznej.
- Tworzenie zrównoważonej strategii content marketingowej na YouTube.
- Optymalizacja treści wideo pod kątem SEO z naciskiem na budowanie świadomości ekologicznej.
- Użycie narzędzi analitycznych w promocji zrównoważonych działań.
- Minimalizowanie śladu węglowego kanału YouTube.
- Sposoby budowania społeczności wokół ekologicznych treści.
MODUŁ X: Rola ekologii w Public Relations i content marketingu.
- Prowadzenie kanału YouTube jako długofalowa strategia content marketingu.
- Promowanie treści ekologicznych oraz zwiększanie świadomości ekologicznej.
- Filmy o tematyce ekologicznej jako narzędzie budowania Public Relations.
- Podstawy tworzenia strategii content marketingowej opartej o zrównoważony rozwój.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Przywitanie uczestników, omówienie szkolenia, przeprowadzenie pre-testów w celu oceny początkowego poziomu wiedzy uczestników. | Prowadzący Krzysztof Szymak | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 MODUŁ I: Wprowadzenie do ekologicznego content marketingu. | Prowadzący Krzysztof Szymak | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 MODUŁ II: Omówienie sprzętu do nagrywania content marketingu na YouTube, z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju. | Prowadzący Krzysztof Szymak | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 MODUŁ III: Tworzenie profesjonalnych i ekologicznych filmów na YouTube. | Prowadzący Krzysztof Szymak | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 MODUŁ IV: Techniczne aspekty produkcji wideo w kontekście ograniczenia zużycia zasobów. | Prowadzący Krzysztof Szymak | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 MODUŁ V: Praktyczne warsztaty ze zrównoważonego nagrywania filmów. | Prowadzący Krzysztof Szymak | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Przywitanie uczestników, krótkie przypomnienie materiału z poprzedniego dnia, sprawdzenie i rozwiązanie ewentualnych trudności na aktualnym etapie szkolenia. | Prowadzący Krzysztof Szymak | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 MODUŁ VI: Wprowadzenie do energooszczędnego montażu wideo. | Prowadzący Krzysztof Szymak | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 MODUŁ VII: Montaż i postprodukcja z perspektywy ekologii. | Prowadzący Krzysztof Szymak | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 MODUŁ VIII: Zakładanie ekologicznego kanału YouTube i udostępnianie pierwszych filmów. | Prowadzący Krzysztof Szymak | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 MODUŁ IX: Zarządzanie i promocja kanału YouTube w ujęciu ekologicznym. | Prowadzący Krzysztof Szymak | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 MODUŁ X: Rola ekologii w Public Relations i content marketingu. | Prowadzący Krzysztof Szymak | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Podsumowanie usługi szkoleniowej, sesja pytań, przeprowadzenie post-testów, rozdanie zaświadczeń o uczestnictwie. | Prowadzący Krzysztof Szymak | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Przeprowadzenie testu do celu walidacji. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 687,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 687,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto292,94 PLN
- Koszt osobogodziny netto292,94 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Szymak
Doświadczenie marketingowe zdobywa nieustannie od 2018 roku. W tym czasie realizował liczne projekty, obejmujące tworzenie stron internetowych, prowadzenie kanałów YouTube oraz produkcję filmów reklamowych i marketingowych. Współpracował zarówno z klientami indywidualnymi, jak i przedsiębiorstwami, takimi jak Synercom Usługi Wspólne, Agencja Reklamowa NXT, Szmulson Sp. z o.o., Nextday sp. z o.o. Jego wszechstronne umiejętności obejmują tworzenie strategii content marketingowych, obsługę narzędzi marketingowych takich jak: Adobe Photoshop, Adobe Premiere PRO, WordPress, Elementor PRO, Google Ads, Meta Business Suite, Google Analytics 4, GetResponse. Ponadto, wyróżnia się innowacyjnym podejściem, projektując i produkując ekologiczne gry planszowe służące jako narzędzie budowania relacji z klientami w kontekście zasady Pareto.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy Uczestnik otrzyma konspekt z materiałami, który zdecydowanie ułatwia pracę podczas szkolenia, a także posłuży utrwaleniu wiadomości po odbytym szkoleniu. Dla chętnych udostępniamy również konspekt w wersji cyfrowej.
Po szkoleniu Uczestnicy będą mogli skorzystać z bezpłatnej konsultacji u trenera.
Uprzejmie prosimy uczestników o zabranie ze sobą laptopa oraz, w miarę możliwości, myszki komputerowej (która może okazać się przydatna podczas szkolenia). Ponadto prosimy również o zabranie ze sobą sprzętu, na którym uczestnicy planują po szkoleniu nagrywać materiały video - aparatu fotograficznego lub smartfona. W przypadku braku dostępu do wymienionego sprzętu lub niemożności jego zabrania na szkolenie, prosimy o wcześniejsze poinformowanie Dostawcy Usługi.
Po zakończonym szkoleniu Uczestnicy otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie w usłudze szkoleniowej oraz imienny certyfikat.
Informacje dodatkowe
Informacja o zwolnieniu z VAT:
- Art. 113 ust. 1 ustawy o VAT
- oraz Dz.U. 2013 poz. 1722 (Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień) §3, ust. 1, pkt 14
Ujęte godziny szkolenia są godzinami zegarowymi tj. 1 godzina lekcyjna = 60 minut.
Walidacja zostanie przeprowadzona w formie testu wiedzy, w formie zamkniętej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi