Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych - Szkolenie w ramach Akademii HR
Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych - Szkolenie w ramach Akademii HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby odpowiedzialne w organizacji za obszar polityki personalnej (HR) oraz procesami związanymi z zarządzaniem kapitałem ludzkim w organizacji. Szkolenie skierowane jest do osób, które pełnią w firmie rolę właścicieli, prezesa, członka zarządu, dyrektora, menedżera, specjalistę - odpowiedzialną za obszar HR bądź inne jeśli w zakresie rzeczywistych obowiązków znajduję się zarządzanie kapitałem ludzkim i sprawy HR w organizacji. Usługa skierowana do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów. Wymagania wstępne: podstawowa wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi (weryfikacja na podstawie pre testu znajdującego się w materiałach szkoleniowych).
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do rozumienia procesów biznesowych i rynkowych istotnych dla działalności firmy. Usługa przygotowuje do korzystania z wiedzy na temat aktualnych trendów rynkowych w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania kapitałem ludzkim.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje procesy biznesowe i rynkowe związane z prowadzoną przez firmę działalnością. | Kryteria weryfikacji IDENTYFIKUJE kluczowe procesy biznesowe (np. produkcja, sprzedaż, marketing, obsługa klienta, logistyka), które wpływają na działanie firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje wpływ czynników społecznych, gospodarczychi politycznych na funkcjonowanie organizacji – szczególnie w zakresie zarzadzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje samodzielnie w jaki sposób czynniki społeczne (np. zmiany demograficzne, trendy w postawach społecznych), gospodarcze (np. inflacja, bezrobocie) i polityczne (np. zmiany regulacyjne, polityka rządu) wpływają na organizację. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje bieżące wydarzenia, monitoruje trendy rynkowe zarówno w obszarze biznesowym, jak i HR, mające wpływ na obszar, w którym funkcjonuje. | Kryteria weryfikacji Samodzielnie analizuje jak zmiany w otoczeniu zewnętrznym (np. nowe przepisy prawa pracy, zmieniające się oczekiwania pracowników, sytuacja gospodarcza) wpływają na politykę zarządzania ludźmi w firmie (np. rekrutacja, wynagrodzenia, rozwój pracowników). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje procesy rynkowe oraz branżę na poziomie wspierającym działania w obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Opracowuje efekt skutków zmian legislacyjnych lub gospodarczych dla polityki HR firmy. Przykładem może być zadanie, które polega na opracowaniu planu zarządzania kadrami w kontekście zmian gospodarczych (np. recesji). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje istotne zagadnienia i trendy HR, dostrzega i śledzi nowe zjawiska w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Śledzi oraz opisuje aktualne trendy w zarządzaniu kapitałem ludzkim, takie jak digitalizacja procesów HR, employee experience, różnorodność i inkluzywność, praca zdalna czy rozwój kompetencji miękkich. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje działania firm z danej branży – szczególnie w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Potrafi w tym zakresie dokonać analizy porównawczej własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przekłada wiedzę o nowych trendach HR na praktyczne działania w organizacji, np. wdrożenie programów rozwoju talentów, nowych narzędzi rekrutacyjnych, czy strategii retencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na podstawie posiadanych informacji wskazuje możliwość budowania przewagi konkurencyjnej firmy z wykorzystaniem procesów HR. Proponuje odpowiednie działania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i śledzi oraz wykorzystuje aktualne trendy oraz nowych zjawisk w obszarze HR. Ocena obejmuje zarówno wiedzę teoretyczną, jak i umiejętności analizy, wyciągania wniosków oraz wdrażania innowacji w zarządzaniu kapitałem ludzkim. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wykorzystuje wiedzę nt. kluczowych procesów biznesowych i HR w rozwoju różnorodnych aspektów funkcjonowania organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik efektywnie wykorzystuje wiedzę o procesach biznesowych i HR do rozwiązywania problemów organizacyjnych oraz wspierania strategii firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje działania mające na celu wykorzystanie procesów i trendów rynkowych w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje inicjatywę lub projekt, w którym integruje działania HR z innymi obszarami, np. w zakresie poprawy wydajności operacyjnej lub innowacji w produktach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W pełni wykorzystuje, na podstawie analizowanych trendów rynkowych w obszarze HR, nadarzające się szanse rozwojowe organizacji. | Kryteria weryfikacji podejmuje działania w celu wdrożenia nowych rozwiązań w obszarze HR i biznesu, np. programy rozwoju pracowników, optymalizacja procesów, wdrożenie nowych technologii wspierających HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża wnioski wynikające z dobrych praktyk HR. Aktywnie poszukuje najlepszych praktyk i wdraża ich kluczowe elementy we własny obszar działania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik mierzy wyniki swoich działań oraz oceniać, jak efektywnie zastosowana wiedza o procesach biznesowych i HR wpływa na rozwój organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wspiera strategię rozwoju organizacji poprzez wprowadzanie odpowiednich procesów i projektów HR. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) oraz metryki, które pomagają ocenić sukces wdrożonych rozwiązań z perspektywy biznesowej i HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje procesy HR powiązane ze wskaźnikami biznesowymi na poziomie pracowników, zespołów oraz całej organizacji oraz pomaga współpracownikom w wykorzystaniu wiedzy nt. kluczowych procesów biznesowych. | Kryteria weryfikacji Opisuje jak procesy HR (np. rekrutacja, rozwój, oceny pracownicze) wpływają na kluczowe wskaźniki biznesowe, takie jak produktywność, zaangażowanie, rotacja pracowników, czy zyskowność. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje pozytywny stosunek do łączenia procesów HR z potrzebami rozwojowymi (biznesowymi) organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy, optymalizować i wdrażać procesy HR (np. planowanie ścieżek kariery, programy rozwoju, oceny efektywności) powiązane bezpośrednio z celami strategicznymi organizacji i wskaźnikami biznesowymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przekonuje do nowych rozwiązań i koncepcji w zakresie wiedzy biznesowej i specjalistycznej z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje, jakie procesy HR należy wdrożyć lub zmodyfikować, aby poprawić kluczowe wskaźniki biznesowe, takie jak wzrost efektywności zespołów czy redukcja rotacji pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje wykorzystanie i wymianę wiedzy biznesowej w swoim zespole oraz całej organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia konkretne pomysły na inicjatywy związane z wymianą wiedzy biznesowej, np. organizacja spotkań typu "lunch and learn" czy wewnętrzne webinary. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
UUsługa przygotowuje uczestnika do rozumienia procesów biznesowych i rynkowych istotnych dla działalności firmy. Usługa przygotowuje do korzystania z wiedzy na temat aktualnych trendów rynkowych w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania kapitałem ludzkim.
Szkolenie skierowane do maksymalnie 8 (ośmiu uczestników). 1 h szkoleniowa = 60 min. Zaplanowano przerwy, które nie wliczają się w czas trwania usługi.
W ramach wszystkich tematów zaplanowanych na szkoleniu wykorzystywane będą techniki: ćwiczenia, czat, testy, video.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metodyumożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Ramowy program usługi:
Moduł 1: Wprowadzenie do uwarunkowań społeczno-kulturowych w biznesie
- Czym są uwarunkowania społeczno-kulturowe?:
- Definicja i kluczowe aspekty
- Społeczne i kulturowe czynniki wpływające na działalność gospodarczą
- Wpływ kultury na prowadzenie biznesu:
- Różnice między kulturami wysokiego i niskiego kontekstu (Edward T. Hall)
- Wpływ wartości, norm i przekonań na decyzje biznesowe
- Społeczne uwarunkowania rozwoju biznesu:
- Czynniki demograficzne i społeczne w kształtowaniu rynków
- Rola zmian społecznych (urbanizacja, starzenie się społeczeństw, migracje)
Moduł 2: Kulturowe różnice w zarządzaniu i negocjacjach biznesowych
- Model wymiary kultury Hofstede'a:
- Indywidualizm vs. kolektywizm
- Dystans władzy, unikanie niepewności, maskulinizm i feminizm
- Jak różne kultury podchodzą do czasu i harmonogramów?
- Kultura organizacyjna a kultura narodowa:
- Jak zrozumieć i dostosować kulturę organizacyjną do lokalnych rynków?
- Przykłady sukcesów i porażek związanych z niedopasowaniem kulturowym
- Negocjacje międzykulturowe:
- Różnice w stylach negocjacji: bezpośredniość vs. pośredniość
- Znaczenie języka ciała, tonu głosu i protokołu
- Case studies: Sukcesy i wyzwania w negocjacjach międzykulturowych
Moduł 3: Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) a uwarunkowania społeczno-kulturowe
- Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w kontekście międzynarodowym:
- Definicja CSR i jej globalne znaczenie
- Jak uwarunkowania kulturowe wpływają na postrzeganie CSR?
- Zrównoważony rozwój a lokalne społeczności:
- Rola biznesu w rozwoju lokalnych społeczności
- Case studies: Dobre praktyki w różnych krajach
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi i lokalnymi liderami:
- Jak budować relacje i angażować społeczności w działania biznesowe?
- Strategie efektywnej współpracy
Moduł 4: Komunikacja międzykulturowa i zarządzanie różnorodnością
- Podstawy komunikacji międzykulturowej:
- Bariery i wyzwania w komunikacji międzykulturowej
- Rola języka, niewerbalnych sygnałów oraz kontekstu kulturowego
- Zarządzanie zespołami międzykulturowymi:
- Jak skutecznie budować zespoły o zróżnicowanym pochodzeniu kulturowym?
- Rozwiązywanie konfliktów wynikających z różnic kulturowych
- Promowanie różnorodności i inkluzywności w organizacji:
- Dlaczego różnorodność jest kluczowa dla innowacji?
- Najlepsze praktyki w zarządzaniu różnorodnością kulturową
Moduł 5: Uwarunkowania prawne i regulacyjne na rynkach międzynarodowych
- Różnice w systemach prawnych:
- Common law vs. civil law
- Rola regulacji kulturowych i społecznych w prawie
- Kwestie etyczne i zgodność z przepisami:
- Dostosowanie do lokalnych przepisów prawnych i norm etycznych
- Etyka biznesowa w różnych kulturach
- Kultura zgodności (compliance) a zarządzanie ryzykiem kulturowym:
- Jak zarządzać ryzykiem związanym z różnicami kulturowymi?
- Przykłady naruszeń przepisów z powodu różnic kulturowych
Moduł 6: Globalne trendy społeczne i kulturowe a przyszłość biznesu
- Globalizacja a lokalizacja (glokalizacja):
- Jak łączyć globalne trendy z lokalnymi oczekiwaniami?
- Wpływ kultury na marketing, sprzedaż i obsługę klienta
- Wpływ technologii na zmiany społeczne i kulturowe:
- Jak cyfryzacja i media społecznościowe zmieniają podejście do kultury i biznesu?
- Case studies: Wpływ platform technologicznych na zmiany kulturowe
- Prognozy dotyczące przyszłych zmian kulturowych i społecznych:
- Jak przygotować firmę na zmieniające się uwarunkowania kulturowe?
- Przykłady adaptacji globalnych firm do nowych realiów społeczno-kulturowych
Podsumowanie i zakończenie szkolenia - WALIDACJA
Uczestnik może przed rozpoczęciem usługi może uzupełnić i uporządkować dotychczasową wiedzę, celem lepszego przyswojenia programu szkoleń poprzez zapoznanie się z treścią materiałów szkoleniowych udostępnionych w formie skryptu pdf przed rozpoczęciem usługi na adres meilowy wskazany w formularzu zgłoszeniowym min. wykonując ankietę znajdującą się w materiałach szkoleniowych.
Zaplanowano przerwy, które nie są wliczone w czas trwania usługi. Walidacja usługi jest wliczona do procesu kształcenia, a tym samym do czasu trwania usługi rozwojowej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie regulacjami.
Szczegółowe kryteria weryfikacji do zaplanowanych efektów uczenia się (opis zamieszczony ze wzgledu na brak możliwości wyboru takiej opcji z katalogu możliwych w ramach karty BUR):
-
Test kompetencyjny na bazie metodologii Sytuacyjnego Testu Decyzyjnego (Situational Decision Test). Minimum pięć pytań sytuacyjnych odnoszących się do opisanych w kompetencji efektów uczenia
-
Zadanie praktyczne – przygotowanie analizy SWOT dla własnej organizacji w zakresie wyzwań w obszarze polityki personalnej w kontekście celów biznesowych i sytuacji rynkowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Moduł 1: Wprowadzenie do uwarunkowań społeczno-kulturowych w biznesie (...)- czat, video, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Moduł 2: Kulturowe różnice w zarządzaniu i negocjacjach biznesowych (...) czat, video, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Moduł 3: Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) a uwarunkowania społeczno-kulturowe (...) czat, video, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Moduł 4: Komunikacja międzykulturowa i zarządzanie różnorodnością (...) czat, video, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Moduł 5: Uwarunkowania prawne i regulacyjne na rynkach międzynarodowych (...) czat, video, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 PRZERWA | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Moduł 6: Globalne trendy społeczne i kulturowe a przyszłość biznesu (...) czat, video, ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Podsumowanie i zakończenie szkolenia - WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 631,25 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 631,25 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Szewioła
Digitalizacja pracy - wyzwania w pandemii - 2x24 h - XI.2021, Nowe wyzwania rynku pracy w zakresie automatyzacji i robotyki pracy- 3 x 20 h - IV.2022, Rynek pracy - nowe perspektywy i wyzwania po pandemii w zakresie cyfryzacji - 2 x 18 h - III. 2023. E-mail: justyna@edueasy.pl. Doświadczenie zawodowe i w zakresie prowadzenia szkoleń zdobyte w okresie 2021 - 2024 r. Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim oraz w zakresie HR zdobyte w okresie nie wcześniej niż 5 lat przed opublikowaniem danej karty usługi. Doświadczenie zawodowe (świadczenie usług, praca w danej branży, w zakresie świadczonej usługi) zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed publikacją karty usługi w BUR. Doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń z tematyki HR zdobyte w okresie nie wcześniej niż 5 lat przed opublikowaniem danej karty usługi. Zdobyte doświadczenie trenerskie w zakresie rynku pracy (realizacja szkoleń z przedmiotowej tematyki) w okresie do 5 lat wstecz od publikacji karty usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiału autorskie firmy EduEasy Justyna Szewioła W FORMIE SKRYPTU PDF. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane uczestnikom usługi przed rozpoczęciem procesu szkoleniowego w formie pdf NA WSKAZANY PRZEZ UCZESTNIKA ADRES MEILOWY.
Organizator usługi zapewnia uczestnikom:
• zestaw ćwiczeń praktycznych, pozwalających nabyć i utrwalić zakładane efekty uczenia się, a także na bieżąco weryfikować nabywaneumiejętności,
• wyposażenie pozwalające na krótką prezentację efektów ćwiczeń przez uczestników usługi rozwojowej, zależne od sposobuprowadzenia usługi (stacjonarny/online),
• dostęp do książek, podręczników, publikacji polsko- i obcojęzycznych, dotyczących prezentowanych zagadnień
• dostęp do książek, podręczników, publikacji polsko- i obcojęzycznych, dotyczących prezentowanych zagadnień
Warunki uczestnictwa
Zapis na usługę z wykorzystaniem odpowiedniego ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Warunki niezbędne do osiągnięcia celu głównego są jednocześnie warunkami do otrzymania przez Uczestnika zaświadczenia o ukończeniu udziału w usłudze rozwojowej. Warunkiem uzyskania zaświadczenia/ certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie testu. Zaplanowano przerwy, które nie są wliczone w czas trwania szkolenia. Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej i spełnieniu założonych wymogów (szkoleniu), uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/ certyfikat o jej ukończeniu oraz zobowiązuję się do wypełnienia ankiety oceny szkolenia w BUR. Usługa ma charakter otwarty. Usługodawca nie jest podmiotem pełniącym funkcję Beneficjenta lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FER.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1.
usługa zostanie przeprowadzona za pośrednictwemplatformy/komunikatoraumożlwiającego realizacjęoraz monitoring usługi wczasie rzeczywistym ClickMeeting, umożlwiającej osiągniecie założonych celów i efektów usługi;
uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: komputer wyposażony w kamerę i głośnik zaktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM;
uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: szybkościąpobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s;
uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;
dostawca usługi udostępni link umożliwiający uczestnictwo w usłudze zdalnej przez cały okres trwania usługi (włącznie z przerwami);
2. 3. 4. 5.
Usługa będzie realizowana w formie zdalnej w czasie rzeczywistym. Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:a) szkolenie będzie realizowane zapośrednictwem platformy ClickMeeting Mb) Wymagania systemowe, które muszą zostać spełnione: Połączenie internetowe - szerokopasmoweprzewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)Głośniki i mikrofon - wbudowane, wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetoothc)Obsługiwane systemy operacyjne: macOS X z systemem macOS 10.9 lub nowszym, Windows 10 * Uwaga : urządzenia z systememWindows 10 musządziałaćw systemieWindows 10, Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany, Windows 8 lub 8.1, SystemWindows 7, Ubuntu 12.04 lub nowszy, Mint 17.1lub nowszy, Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy, Oracle Linux 6.4 lub nowszy, CentOS6.4 lub nowszy, Fedora 21 lub nowsza, OpenSUSE 13.2lub nowszy, ArchLinux (tylko 64-bitowy)d) Uczestnik nie musi zakładać konta na ClickMeeting, ani ściągać oprogramowania na komputer, choć jest to zalecane e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo wspotkaniu on-line - do czasu zakończenia telekonferencji. f) Obsługiwane przeglądarki: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox27+, Chrome 30+, macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+g) Wymagania dotyczące procesora ipamięci RAM: minimum: Jednordzeniowy 1 GHz lub wyższyzalecane: Dwurdzeniowy 2 GHz lub lepszy (Intel i3 / i5 / i7 lub odpowiednikAMD)h) Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne: Surface PRO 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym, Uwaga : tablety zsystememWindows 10 musząmiećsystem Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany, Urządzenia z systemem iOSi Android,Urządzenia Blackberry
Ważność linku: Przez cały okres trwania szkolenia.