Studia Podyplomowe: PEDAGOGIKA SPECJALNA - LOGOPEDIA. Nabór JESIEŃ 2024. 4 semestry
Studia Podyplomowe: PEDAGOGIKA SPECJALNA - LOGOPEDIA. Nabór JESIEŃ 2024. 4 semestry
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe PEDAGOGIKA SPECJALNA - LOGOPEDIA przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych (studiów I, II stopnia; jednolitych studiów magisterskich), którzy ukończyli dowolne specjalności z obszaru nauk humanistycznych, kierunków medycznych i nauk o zdrowiu, pedagogiki, psychologii, filologii,
fizjoterapii. - Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji23-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi630
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest zdobycie umiejętności diagnozy i terapii dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych z zaburzeniami mowy. Po ukończeniu studiów podyplomowych z obszaru logopedii Absolwent posiadający przygotowanie pedagogiczne uzyska kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-logopedy. Osoba nieposiadająca przygotowania pedagogicznego uzyska kwalifikacje jako logopeda.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- Rozumie procesy rozwoju człowieka oraz występujące w nich różnorodne zaburzenia. - Rozpoznaje symptomy opóźnionego rozwoju mowy. Prezentuje techniki stymulujące rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej. - Definiuje metody rehabilitacji mowy stosowane w pracy z osobami z NI. Wymienia metody wspomagające rozwój mowy oraz opisuje sposoby komunikacji alternatywnej. - Wymienia i wyjaśnia komponenty diagnozy logopedycznej, omawia kolejne etapy postępowania diagnostycznego. | Kryteria weryfikacji - Ocenie podlega rozumienie procesów rozwoju człowieka oraz rozpoznanie symptomów opóźnionego rozwoju mowy.- Definiuje metody rehabilitacji. - Wymienia metody wspomagające rozwój mowy oraz komponenty diagnozy logopedycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Umiejętności:- Ocenia sytuację egzystencjalną osób niepełnosprawnych i specyficzne potrzeby edukacyjno-rozwojowe wynikające z ich niepełnosprawności. - Wykorzystuje różne metody i metodyki pracy pedagogiki specjalnej z dziećmi o różnych dysfunkcjach i niepełnosprawnościach. - Analizuje opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej, konstruuje opinię o wychowanku, poprawnie posługuje się terminologią. - Weryfikuje podłoże zaburzeń rozwoju; prowadzi stymulację funkcji oddechowych i połykowych u pacjenta; dobiera ćwiczenia stymulujące rozwój sprawności artykulatorów; stosuje odpowiednią metodę stymulującą mówienie do danego przypadku. | Kryteria weryfikacji - Przedstawia metody pracy z dziećmi o różnych dysfunkcjach i niepełnosprawnościach.- Dokonuje analizy opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej. - Ocenia podłoże zaburzeń rozwoju mowy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- Myśli w sposób kreatywny i elastyczny. Pobudza zdolności indywidualnych osób niepełnosprawnych (zwłaszcza uczniów) a tym samym inicjuje zmiany społeczne w celu lepszej z nimi integracji, z uwzględnieniem współczesnych tendencji oraz przemian społecznych i edukacyjnych. - Świadomie ocenia poziom swojej wiedzy i umiejętności, zrozumieć potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywać oceny własnych kompetencji i doskonalić umiejętności w trakcie realizowania działań związanych z pracą logopedyczną. - Podejmuje współpracę z lekarzem specjalistą, nauczycielem wspomagającym, rehabilitantem, środowiskiem dziecka. | Kryteria weryfikacji - Umiejętne nawiązywanie i utrzymanie pozytywnych relacji z lekarzem specjalistą, nauczycielem, rehabilitantem, środowiskiem pacjentem.- Kreatywne myślenie. - Otwartości na zmiany. - Świadoma ocena swoich kompetencji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów:
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALISTYCZNEGO
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Przygotowanie merytoryczne
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego
- Podstawy neuropsychologii
- Mózgowe mechanizmy mowy
- Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka
- Zaburzenia głosu i mowy
- Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
- Podstawy audiologii i foniatrii
- Anatomia i fizjologia narządu głosu i słuchu
- Współczesne metody badania narządu mowy i słuchu
- Diagnoza i terapia dysleksji
- Profilaktyka logopedyczna
- Logorytmika i logopedia artystyczna
- Wczesne wspomaganie rozwoju językowego dziecka
- Zaburzenia mowy u dorosłych
- Podstawy języka migowego
- Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne i praktyki
- Diagnoza logopedyczna
- Wczesna interwencja logopedyczna
- Metodyka terapii logopedycznej
- Metodyka wychowania słuchowego
- Terapia zaburzeń płynności mówienia
Praktyka zawodowa 180 h
Praktyki odbywają się w formie stacjonarnej w placówkach do tego wyznaczonych, np. szkoły, przedszkola, poradnie psychologiczno -pedagogiczne itp.
Realizacja praktyk jest niezbędna do uzyskania absolutorium i zakończenia studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto8,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto8,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paulina Rosa
Julita Rozmus
Natalia Chruściel-Janas
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dostępne w formie elektronicznej na indywidualnym koncie w panelu słuchacza w tym:
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja.
- Metoda symulacyjna.
- Metoda projektu.
- Rozmowa kierowana.
-
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
-
Usługa realizowana jest poza godzinami pracy i podejmowana z własnej inicjatywny.
-
Po uzyskaniu absolutorium Uczestnik usługi rozwojowej otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
-
Bez realizacji obowiązkowych stacjonarnych praktyk kierunkowych nie jest możliwe ukończenie studiów podyplomowych.
Warunki uczestnictwa
- Kandydat musi posiadać ukończone studia wyższe: licencjat, inżynier lub magister.
- Wypełniony kwestionariusz osobowy (wysyłany mailowo) lub dostępny w biurze rekrutacji: nowekwalifi kacjerybnik@gmail.com
- Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
- 1 egzemplarz podpisanej umowy o świadczeniu usług edukacyjnych z Usługodawcą
- Realizacja wszystkich godzin praktyk w trakcie pełnego cyklu kształcenia. Praktyki niezbędne są do uzyskania absolutorium/walidacji. Student otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wystawione przez WSHE w Brzegu.
- Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut
Koszt studiów nie obejmuje opłaty wpisowej w wysokości 150 zł
Studia prowadzone są przez
Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Uczelnia posiada akredytację PKA.
Informacje dodatkowe
Zapraszamy również na inne kierunki studiów:
- PEDAGOGIKA SPECJALNA:
- Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika)
- Diagnoza i Terapia pedagogiczna
- Logopedia
- Terapia zajęciowa
- Edukacja integracyjna i włączająca
- Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową (Surdopedagogika)
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (Tyflopedagogika)
- Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
- Przygotowanie pedagogiczne
- Przygotowanie pedagogiczne do nauczania języka obcego
- Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów
- Zarządzanie oświatą
- Integracja sensoryczna z terapią ręki
- Neurologopedia
- Język angielski w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
- Pedagogika Marii Montessori
- Pedagogika korekcyjna
- Edukacja dla bezpieczeństwa
- Biznes i zarządzanie
Masz pytania?
Prosimy o kontakt: nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Uczestnicy otrzymują dostęp do plaformy Livewebinar. Nie ma konieczności ściągania jakiegokolawiek opragromawania.Usługodawca wysyła link do zajęć, poprzez który należy wejść wpisując imię i nazwisko studenta.
- Komputer stacjonarny/laptop/tablet, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimumWindows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Offi ce lub Open Offi ce dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
- Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
- Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.