Studia Podyplomowe PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE. Nabór JESIEŃ 2024. 3 semestry
Studia Podyplomowe PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE. Nabór JESIEŃ 2024. 3 semestry
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe Przygotowanie pedagogiczne sierowane jest do absolwentów studiów wyższych wszystkich kierunków nieposiadających przygotowania pedagogicznego, a chcących podjąć pracę w zawodzie nauczyciela, trenera, coucha, szkoleniowca, dla osób zatrudnionych, bądź planujących podjąć zatrudnienie na stanowiskach, na których wymagane jest posiadanie przygotowania pedagogicznego.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji23-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi690
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę oraz umiejętności z zakresupodstaw dydaktyki, psychologii rozwojowej, podstaw programowych wychowania dzieci i młodzieży oraz kształcenia ogólnego, podstaw programowych kształcenia w zawodzie, metodyki nauczania przedmiotów ogólnokształcących.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się • posługuje się przepisami prawa dotyczącego systemu oświatowego• wykorzystuje wiedzę psycho-pedagogiczną, z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki do realizacji zadań szkoły • skutecznie planuje, realizuje, organizuje, kontroluje i ocenia procesy edukacyjne • samodzielnie tworzy i weryfikuje projekty własnych działań oraz podejmuje działania upowszechniające wzory dobrej praktyki pedagogicznej • podejmuje zadania edukacyjne wykraczające poza zakres prowadzonych zajęć • umiejętnie posługuje się technologią informacyjną, w tym jej wykorzystaniem w prowadzeniu zajęć • optymalizuje prowadzony proces kształcenia innowacyjnością i niestandardowością działań | Kryteria weryfikacji 80% obecności na zajęciach, aktywnadyskusja podczas zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się • rozpoznaje potrzeby uczestników zajęć• komunikuje się z uczestnikami w sytuacjach edukacyjnych i działaniach wychowawczych • współpracuje z uczestnikami zajęć, ich środowiskiem rodzinnym oraz szerszym środowiskiem społecznym w realizacji zadań edukacyjnych | Kryteria weryfikacji 80% obecności na zajęciach, aktywnadyskusja podczas zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się • doskonali własny warsztat pedagogiczny, kieruje własnym rozwojem zawodowym i osobowym oraz podejmuje się jego doskonalenia we współpracy z innymi pracownikami oświaty• ma właściwie ukształtowane postawy etyczne i prospołeczne | Kryteria weryfikacji 80% obecności na zajęciach, aktywnadyskusja podczas zajęć oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji praktyka pedagogiczna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Przygotowanie w zakresie merytorycznym obejmuje m.in. przedmioty:
MODUŁ B 1, B 2
- Wprowadzenie do psychologii
- Psychologia ogólna
- Psychologia wychowawcza z elementami psychologii różnic indywidualnych
- Psychologia społeczna
- Psychologia rozwojowa i osobowości
- Podstawy diagnozy pedagogicznej
- Rozwój osobowy i zawodowy nauczyciela
- Elementy prawa oświatowego
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Pedagogika ogólna
- Pedagogika społeczna
- Szkoła jako instytucja wychowawcza
- Poradnictwo edukacyjno-zawodowe
MODUŁ C
- Dydaktyka ogólna
- Emisja głosu
- Diagnoza, kontrola i ocena wyników kształcenia
- Profilaktyka w szkole
- Metodyka pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
MODUŁ D
- Dydaktyka przedmiotu lub prowadzonych zajęć w szkole podstawowej
- Dydaktyka przedmiotu lub prowadzonych zajęć w szkole ponadpodstawowej
- Trening umiejętności wychowawczych
- Technologie informacyjne i media w procesie dydaktycznym
Praktyka zawodowa 150 h
Praktyki odbywają się w formie STACJONARNEJ w placówkach do tego wyznaczonych, np. szkoły, przedszkola, poradnie psychologiczno -pedagogiczne itp.
Ukończenie praktyk jest WARUNKIEM NIEZBĘDNYM ukończenia studiów podyplomowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto5,22 PLN
- Koszt osobogodziny netto5,22 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Solowska
Joanna Zawadzka
Anna Falkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dostępne w formie elektronicznej na indywidualnym koncie w panelu słuchacza w tym:
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja.
- Metoda symulacyjna.
- Metoda projektu.
- Rozmowa kierowana.
-
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
-
Usługa realizowana jest poza godzinami pracy i podejmowana z własnej inicjatywny.
-
Po uzyskaniu absolutorium Uczestnik usługi rozwojowej otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
-
Bez realizacji obowiązkowych stacjonarnych praktyk kierunkowych nie jest możliwe ukończenie studiów podyplomowych.
Warunki uczestnictwa
- Kandydat musi posiadać ukończone studia wyższe: licencjat, inżynier lub magister.
- Wypełniony kwestionariusz osobowy (wysyłany mailowo) lub dostępny w biurze rekrutacji: nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
- Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
- 1 egzemplarz podpisanej umowy o świadczeniu usług edukacyjnych z Usługodawcą
- Realizacja wszystkich godzin praktyk w trakcie pełnego cyklu kształcenia. Praktyki niezbędne są do uzyskania absolutorium/walidacji. Student otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wystawione przez WSHE w Brzegu.
- Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut
Koszt studiów nie obejmuje opłaty wpisowej w wysokości 150 zł
Studia prowadzone są przez
Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Uczelnia posiada akredytację PKA.
Informacje dodatkowe
Zapraszamy również na inne kierunki studiów:
- PEDAGOGIKA SPECJALNA:
- Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika)
- Diagnoza i Terapia pedagogiczna
- Logopedia
- Terapia zajęciowa
- Edukacja integracyjna i włączająca
- Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową (Surdopedagogika)
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (Tyflopedagogika)
- Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
- Przygotowanie pedagogiczne
- Przygotowanie pedagogiczne do nauczania języka obcego
- Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów
- Zarządzanie oświatą
- Integracja sensoryczna z terapią ręki
- Neurologopedia
- Język angielski w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
- Pedagogika Marii Montessori
- Pedagogika korekcyjna
- Edukacja dla bezpieczeństwa
- Biznes i zarządzanie
Masz pytania?
Prosimy o kontakt: nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Uczestnicy otrzymują dostęp do plaformy Livewebinar. Nie ma konieczności ściągania jakiegokolawiek opragromawania.Usługodawca wysyła link do zajęć, poprzez który należy wejść wpisując imię i nazwisko studenta.
- Komputer stacjonarny/laptop/tablet, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimumWindows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Offi ce lub Open Offi ce dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
- Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
- Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.