Komunikacja wewnętrzna. Budowanie poprawnej komunikacji w miejscu pracy.
Komunikacja wewnętrzna. Budowanie poprawnej komunikacji w miejscu pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelową są pracownicy zespołów HR, którzy są odpowiedzialni za politykę personalną w firmie. Kierownicy i menedżerowie, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne w celu skutecznego zarządzania zespołami.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji10-02-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym tego szkolenia jest zrozumienie podstawowych zasad komunikacji, budowanie efektywnych relacji zespołowych oraz radzenie sobie z konfliktami i udzielanie feedbacku. Uczestnicy będą mogli poprawić jakość komunikacji w swojej organizacji, co przyczyni się do zwiększenia efektywności pracy zespołowej, redukcji konfliktów oraz budowania pozytywnej atmosfery w miejscu pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje skuteczną komunikację worganizacji. Projektuje efektywne komunikaty. | Kryteria weryfikacji Omawia w jaki sposób wyglądaefektywna komunikacja | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Analizuje różne style komunikacji | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje techniki współpracy iotwartej wymiany informacji w zespole. | Kryteria weryfikacji Planuje komunikację w zespole | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza rozmowy oparte naotwartej komunikacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Rozumienie zasad efektywnejkomunikacji za pomocą różnych wirtualnych narzędzi komunikacyjnych. | Kryteria weryfikacji Tworzy scenariusze telekonferencji lubwirtualnych spotkań zespołowych. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Uruchamia procesy związane zkomunikacją za pomocą narzędzi wirtualnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Udziela feedback. Skutecznierozwiązuje konflikty wewnątrzorganizacyjne. | Kryteria weryfikacji Rozwiązuje sytuacje konfliktowe wzespole | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Buduje konstruktywny feedback | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1h szkoleniowa to 45 min.
Moduł 1: Podstawy skutecznej komunikacji
- Omówienie znaczenia komunikacji w organizacji:
- Wprowadzenie do roli komunikacji wewnętrznej w budowaniu kultury organizacyjnej.
- Zrozumienie wpływu skutecznej komunikacji na efektywność zespołu i osiąganie celów organizacyjnych.
- Techniki skutecznej komunikacji:
- Rozwój umiejętności słuchania aktywnego.
- Wyrażanie myśli i uczuć w sposób klarowny i zrozumiały.
- Znaczenie języka ciała i gestów w komunikacji werbalnej.
- Ćwiczenia praktyczne:
- Symulacje sytuacji komunikacyjnych w parach lub małych grupach.
- Feedback i refleksja nad własnym stylem komunikacji.
Moduł 2: Komunikacja w zespole
- Budowanie efektywnych relacji komunikacyjnych w zespole:
- Rozwijanie zaufania i szacunku w grupie.
- Praca nad umiejętnościami współpracy i otwartej wymiany informacji.
- Radzenie sobie z problemami komunikacyjnymi:
- Rozpoznawanie i zarządzanie konfliktami w zespole.
- Techniki skutecznego negocjowania i rozwiązywania sporów.
- Ćwiczenia praktyczne:
- Scenariusze symulujące sytuacje konfliktowe w zespole.
- Ćwiczenia budujące zaufanie i współpracę między członkami zespołu.
Moduł 3: Komunikacja wirtualna i narzędzia komunikacyjne
- Zasady efektywnej komunikacji wirtualnej:
- Zarządzanie e-mailem, czatami i komunikacją telekonferencyjną.
- Unikanie nieporozumień i konfliktów w komunikacji online.
- Dostosowanie komunikacji do środowiska pracy zdalnej:
- Rozwijanie umiejętności klarownego wyrażania myśli w formie pisemnej.
- Skuteczne prowadzenie spotkań i dyskusji online.
- Ćwiczenia praktyczne:
- Symulacje rozmów telekonferencyjnych lub wirtualnych spotkań zespołowych.
- Praktyczne wskazówki dotyczące efektywnego korzystania z narzędzi komunikacyjnych.
Moduł 4: Konfliktologia i feedback
- Techniki rozwiązywania konfliktów wewnątrzorganizacyjnych:
- Omówienie różnych typów konfliktów i ich wpływu na efektywność pracy.
- Zapoznanie z metodami identyfikacji i rozwiązywania konfliktów w organizacji.
- Techniki udzielania i przyjmowania konstruktywnej krytyki:
- Wprowadzenie do znaczenia feedbacku w rozwoju osobistym i zawodowym.
- Nauka skutecznych technik udzielania i przyjmowania feedbacku.
- Ćwiczenia praktyczne:
- Symulacje rozmów oceniających i udzielania feedbacku.
- Praktyczne ćwiczenia umożliwiające zastosowanie technik rozwiązywania konfliktów.
Walidacja usługi - debata online
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Moduł 1: Podstawy skutecznej komunikacji | Prowadzący Ewa Olszak-Dyk | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Moduł 2: Komunikacja w zespole | Prowadzący Ewa Olszak-Dyk | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Moduł 3: Komunikacja wirtualna i narzędzia komunikacyjne | Prowadzący Ewa Olszak-Dyk | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Moduł 4: Konfliktologia i feedback | Prowadzący Ewa Olszak-Dyk | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Moduł 5: Walidacja usługi - debata online | Prowadzący Ewa Olszak-Dyk | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 305,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto269,06 PLN
- Koszt osobogodziny netto218,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Olszak-Dyk
kompetencji menedżerskich, komunikacji, umiejętności interpersonalnych i sprzedażowych. Twórca
strategii personalnych w dużych organizacjach i mentor przy ich realizacji, m.in. podczas wdrażania
programów rozwoju talentów czy ścieżek karier. Doświadczony asesor z przeprowadzonymi ponad
300 sesjami Assessment i Development Center oraz propagator dobrostanu w organizacji.
Wykładowca na uczelniach wyższych z obszaru zarządzania. Certyfikowany praktyk Lumina
Learning oraz diagnosta odporność psychicznej narzędziem TOP Kaminsky Academy. V-ce Prezes
Europejskiego Instytutu Brainologii. Absolwent socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego, zarządzania
na UE we Wrocławiu oraz studiów doktoranckich w dziedzinie nauk o zarządzaniu, tematyka - rozwój
kadry kierowniczej również na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Współtwórca nowego
kierunku studiów podyplomowych na WSAIB w Gdyni "brainologia - zarządzanie dobrostanem".
Posiada niezbędne doświadczenie, nie starsze niż 5 lat od daty rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników szkolenia:
- podręcznik wersja elektroniczna,
- pliki dokumentów przygotowanych w formacie .doc, .pdf,
- prezentacja multimedialna,
- autorskie materiały szkoleniowe - karty pracy, case study itp.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze w formie zdalnej:
a) platformę /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Google Meet https://meet.google.com/?
hs=197&authuser=0
b) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - przeglądarka
internetowa Google Chrome (preferowana), Safari, Opera lub Mozilla Firefox w najnowszych wersjach. Mikrofon, głośnik lub zestaw
słuchawkowy
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: łącze inernetowe: min download:
768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s.
d) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: komputer PC z systemem
Operacyjnym Windows 7/8.x/10 (za wyjątkiem Windows 10 S) albo komputer MacBook z systemem Mac OS X 10.5 lub wyższy.
e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: link jest ważny od pół godziny przed rozpoczęciem usługi do
momentu jej zakończenia